Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Familieliv > Barnepass
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 01-05-2008, 14:58   #1
Seniormedlem

mokki sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Meldinger: 2,439
MP Rating: 0% (0)
mokki har et ubeskrivelig bra rykte.mokki har et ubeskrivelig bra rykte.mokki har et ubeskrivelig bra rykte.mokki har et ubeskrivelig bra rykte.mokki har et ubeskrivelig bra rykte.mokki har et ubeskrivelig bra rykte.mokki har et ubeskrivelig bra rykte.mokki har et ubeskrivelig bra rykte.mokki har et ubeskrivelig bra rykte.mokki har et ubeskrivelig bra rykte.mokki har et ubeskrivelig bra rykte.
bytte barnehage eller ikke??

tror jeg må få høre noen synspunkter i en sak her.. klarer ikke bestemme meg for hva jeg skal gjøre...

min eldste går i en liten midlertidig barnehage. en 0-3 års avdeling. denne barnehagen skal "vokse" med barna, så det vil ikke forbli en 0-3års barnehage....
min jente blir 3 år i august. et annet barn er fylt to, ellers er alle de andre barna 1-1,5 år yngre enn henne.
min jente er litt "satt" og trenger et spark i baken på å komme i gang, men hun er motorisk og språklig langt fremme for alderen. i tilleg er hun stor av vekst, noe som gjør at avstanden til de små virker enda større.....
vi søkte henne i ny barnehage, stor avdeling, men har ikke fått plass.
nå har vi tilbud om et internbytte til en annen midlertidig barnehage. i denne barnehagen er det noen 3 og 4 åringer. de sier det kommer flere litt større i hennes barnehage, men det har de sagt før uten at vi har sett noe til de....
il triver veldig godt i barnehagenhun er i nå. hun har brukt lang tid på å bli trygg (har gått siden midten av desember, med laang juleferie pga sykdom). hun er veldig trygg på de voksne nå, og leker fint med de små.
jeg er godt fornøyd med hvordan de har tatt vare på henne, men en ting irriterer meg. de er veldig lite ute. de går ut når det er sol, er det regn, noe som det er ofte her, så er de inne hele dagen. jeg er sikker på at hun har vært ute 40% av barnehagedagene sine... maks...

den andre barnehagen har jeg truffet flere ganger på tur......

så er det det fysiske rommet. il sin barnehage er en gammel barnhage son er reåpnet. lekeapparatene ute er det lite av. en bitteliten sklie, noen sandkasser og noen husker. det er lite uteområde, men det er bittelitt kuppert... den andre barnehagen er den gamle skolen. lekene ute er de samme som i hennes bhg, men utearealet er den gamle skolegården..asfalt....

il elsker store klartrestativ, lange sklier... men dette får hun jo ikke noen av stedene....

planen er at begge disse bhg skal inn i en ny stor som skal stå ferdigbygd i 2009.. men nå er det tull i kommunen og de vil privatisere hele greien, så gudene må vite når den nye er klar....

så hva tror dere?? bytte eller bli?
minstejenta har fått plass på den hun går i nå, men hun begynner ikke før om et år har vi bestemt.....

mokki er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-05-2008, 15:38   #2
VIP-Medlem

meowouch88 sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Tønsberg
Meldinger: 5,976
Blogginnlegg: 3
meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: bytte barnehage eller ikke??

huff, vanskelig!
Det er jo da enten å ta henne vekk fra noe trygt, som kanskje er dumt.
Eller la henne komme til eldre barn, som er bra.
Så hva veier mest, tenker du?

Lykke til
Det ordner seg!
meowouch88 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-05-2008, 18:29   #3
Medlem

Bentejenta sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Meldinger: 160
MP Rating: 100% (2)
Bentejenta er fantastisk mot andre.Bentejenta er fantastisk mot andre.Bentejenta er fantastisk mot andre.Bentejenta er fantastisk mot andre.Bentejenta er fantastisk mot andre.Bentejenta er fantastisk mot andre.Bentejenta er fantastisk mot andre.Bentejenta er fantastisk mot andre.Bentejenta er fantastisk mot andre.Bentejenta er fantastisk mot andre.Bentejenta er fantastisk mot andre.

Det er vanskelig. Hva sier magefølesen deg??

Det er jo bra at hun får barn på sin egen alder å leke med. Men ikke noe gøy med tilvenning, men kan jo være det går bedre denne gangen
Bentejenta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-05-2008, 12:05   #4
Supermedlem

turbo76 sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Sted: Østlandet
Meldinger: 575
turbo76 har en strålende fremtid.turbo76 har en strålende fremtid.turbo76 har en strålende fremtid.turbo76 har en strålende fremtid.turbo76 har en strålende fremtid.turbo76 har en strålende fremtid.turbo76 har en strålende fremtid.turbo76 har en strålende fremtid.turbo76 har en strålende fremtid.turbo76 har en strålende fremtid.turbo76 har en strålende fremtid.

Vi har erfaring med 3 forskjellige barnehager, Storebror har gått i en i 2 år, og lillesøster har gått i 2 forskjellige siste året, men skal fra høsten inn i Storebrors barnehage (endelig begge på samme sted!!). Min erfaring med bytter er at de blir veldig fort kjent. En hel dag med nye voksne i et lite barns liv, er ganske lenge. Hos oss var det situasjonen ved at de skulle bli igjen og vi skulle gå fra dem som trengte tilvenning. Flytting fra den ene til den andre med minstemor, gikk helt fint!

Det er alltid vanskelig å bytte utifra varierende ting! Store barn kan komme til den barnehagen dere hører til, og store barn kan takke nei til plass den du har fått plass i. Hun er trygg på voksne nå, men disse kan jo slutte og byttes ut til nye voksne som ikke fungerer like godt. Utearealet derimot er verdt en vurdering. Og synes du de er lite ute, vil jeg tro du uansett vil merke forskjell når høsten kommer og barna er litt eldre enn sist høst, eller så tror jeg nok at en avdeling med større barn er mye mer ute enn der det er barn ned i 1 og 1,5 år. Samme hva du går for - ikke vær redd for å gi tilbakemeldinger på godt og vondt! Det er faktisk lov å si at man synes det er for dårlig at de ikke er mere ute! Jeg synes våre barn er mye ute, så det har aldri vært noe problem. Men jeg har sagt ifra om mye jeg har vært misfornøyd med, og da tar de alltid det på alvor!

Lillesøster født 12/06/06
Storebror født 01/04/04
turbo76 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-05-2008, 12:23   #5
Seniormedlem

mokki sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Meldinger: 2,439
mokki har et ubeskrivelig bra rykte.mokki har et ubeskrivelig bra rykte.mokki har et ubeskrivelig bra rykte.mokki har et ubeskrivelig bra rykte.mokki har et ubeskrivelig bra rykte.mokki har et ubeskrivelig bra rykte.mokki har et ubeskrivelig bra rykte.mokki har et ubeskrivelig bra rykte.mokki har et ubeskrivelig bra rykte.mokki har et ubeskrivelig bra rykte.mokki har et ubeskrivelig bra rykte.

jeg har sagt i fra at de er lite ute. de sier de skal bli flinkere, men skylder på sykdomsfravær, ogd et at de ikke er skikkelig innkjørt enda (barnehagen åpnet 17.desember)..
tenker jeg tar en prat med ped.leder. jeg stoler på henne. legger frem mine tanker, også det at jeg vurderer bytte pga utetid med mer, og hører hva hun sier......

mokki er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 11:09.