bytte barnehage eller ikke??
|
|
tror jeg må få høre noen synspunkter i en sak her.. klarer ikke bestemme meg for hva jeg skal gjøre...
min eldste går i en liten midlertidig barnehage. en 0-3 års avdeling. denne barnehagen skal "vokse" med barna, så det vil ikke forbli en 0-3års barnehage....
min jente blir 3 år i august. et annet barn er fylt to, ellers er alle de andre barna 1-1,5 år yngre enn henne.
min jente er litt "satt" og trenger et spark i baken på å komme i gang, men hun er motorisk og språklig langt fremme for alderen. i tilleg er hun stor av vekst, noe som gjør at avstanden til de små virker enda større.....
vi søkte henne i ny barnehage, stor avdeling, men har ikke fått plass.
nå har vi tilbud om et internbytte til en annen midlertidig barnehage. i denne barnehagen er det noen 3 og 4 åringer. de sier det kommer flere litt større i hennes barnehage, men det har de sagt før uten at vi har sett noe til de....
il triver veldig godt i barnehagenhun er i nå. hun har brukt lang tid på å bli trygg (har gått siden midten av desember, med laang juleferie pga sykdom). hun er veldig trygg på de voksne nå, og leker fint med de små.
jeg er godt fornøyd med hvordan de har tatt vare på henne, men en ting irriterer meg. de er veldig lite ute. de går ut når det er sol, er det regn, noe som det er ofte her, så er de inne hele dagen. jeg er sikker på at hun har vært ute 40% av barnehagedagene sine... maks...
den andre barnehagen har jeg truffet flere ganger på tur......
så er det det fysiske rommet. il sin barnehage er en gammel barnhage son er reåpnet. lekeapparatene ute er det lite av. en bitteliten sklie, noen sandkasser og noen husker. det er lite uteområde, men det er bittelitt kuppert... den andre barnehagen er den gamle skolen. lekene ute er de samme som i hennes bhg, men utearealet er den gamle skolegården..asfalt....
il elsker store klartrestativ, lange sklier... men dette får hun jo ikke noen av stedene....
planen er at begge disse bhg skal inn i en ny stor som skal stå ferdigbygd i 2009.. men nå er det tull i kommunen og de vil privatisere hele greien, så gudene må vite når den nye er klar....
så hva tror dere?? bytte eller bli?
minstejenta har fått plass på den hun går i nå, men hun begynner ikke før om et år har vi bestemt.....