Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Familieliv > Barnepass
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 25-08-2008, 09:55   #1
Medlem

Angelika sin avatar

Medlem siden: Jun 2003
Sted: Trondheim
Meldinger: 346
MP Rating: 0% (0)
Angelika er fantastisk mot andre.Angelika er fantastisk mot andre.Angelika er fantastisk mot andre.Angelika er fantastisk mot andre.Angelika er fantastisk mot andre.Angelika er fantastisk mot andre.Angelika er fantastisk mot andre.Angelika er fantastisk mot andre.Angelika er fantastisk mot andre.Angelika er fantastisk mot andre.Angelika er fantastisk mot andre.
Er dette normal praksis?

Snakket med en mor i helgen. Hun hadde vært på besøk i barnehagen sønnen hennes snart skal begynne i. Der var det en liten unge på rundt året som bare gråt og gråt. Denne ungen kom bort til henne mens hun satt der og strakk armene mot henne. Hun tok han opp på fanget. Da kom en av de ansatte og ga beskjed om at sånn må hun ikke gjøre. Barna skal ikke få komme opp når de gråter, for de kan ikke venne seg på å bli bært på. Nå har jeg lagt merke til at de barna mine sin barnehage er det flere små som nesten alltid krabber rundt alene og gråter.
Er det slik det gjøres i alle barnhager? Jeg synes det er helt forferdelig at de minste ikke kan få trøst og kos og nærhet når de er lei seg. Jeg må si jeg er sjeleglad for at mine ikke er av de minste.
Angelika er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-08-2008, 11:09   #2
VIP-Medlem

emin sin avatar

Medlem siden: Dec 2001
Sted: Harstad
Meldinger: 9,377
MP Rating: 100% (5)
emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Er dette normal praksis?

Det er heldigvis ikke normal praksis i Lillebror sin barnehage i alle fall!

sitter bakovervendt i Britax Secura
Hobbyblogg
emin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-08-2008, 11:37   #3
Medlem

Bella71 sin avatar

Medlem siden: Jul 2003
Meldinger: 358
Bella71 har et ubeskrivelig bra rykte.Bella71 har et ubeskrivelig bra rykte.Bella71 har et ubeskrivelig bra rykte.Bella71 har et ubeskrivelig bra rykte.Bella71 har et ubeskrivelig bra rykte.Bella71 har et ubeskrivelig bra rykte.Bella71 har et ubeskrivelig bra rykte.Bella71 har et ubeskrivelig bra rykte.Bella71 har et ubeskrivelig bra rykte.Bella71 har et ubeskrivelig bra rykte.Bella71 har et ubeskrivelig bra rykte.

Ikke her heller.
Dette bør taes opp, det er ikke sikkert alle foreldre vet om dette.

Har dere foreldrekontakter?
Gammel 25-08-2008, 11:56   #4
Veteranmedlem

charlie sin avatar

Medlem siden: Feb 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 4,122
charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.

mine begynte begge rundt året, og de har blitt båret og kost med av de voksne begge to. tildels dagen lang for den ene av dem...

de sørget tilogmed for at den ene voksne utsatte å begynne i ny jobb i to uker, fordi prinsessen måtte få tid til å bli "overført" fra henne hun var blitt så glad i.

så det kjenner jeg ikke igjen OVERHODET fra vår bhg.

Charlie & Prinsessen, født 02.06.2003 og Tingeling, født 02.11.2006

Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Alfacharlie
charlie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-08-2008, 13:15   #5
Supermedlem

suupaahGirl sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Sted: Vestlandet
Meldinger: 1,144
suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.

Ehm, neii!!
Snuppa vår begynte i barnehage da hun var akkurat 1 år. Går riktignok på småbarnsavd (0-3år), det er jo noen som har 0-6 års avd.

Det hender ofte at de ansatte sitter å koser med dem på fanget, eller bærer på dem om det måtte være nødvendig. Jeg fikk jo høre i starten at Elena var veldig kosete til tider og likte godt å ha et trygt fang å sitte på (dette har endret seg drastisk på 6 mnd. Nå løper hun rundt og har ikke roen i det hele tatt). Jeg syns det var så godt å høre dem si det selv, at de gjorde det som måtte til for at de skulle føle seg trygge. Det er kanskje sånne ting som gjord at Elena blei veldig fort trygg? Nå (6 mndetter oppstart) løper hun inn selv om morningen ved levering. Når jeg spør henne om kvelden: Hvor skal du i morga? "Bagegageeen!" kommer det da til svar med et stort smil

Sånt er viktig, spesielt når de er så små. Etter å gått hjemme med mamma eller pappa i ett år, så sier det seg selv at det er skummelt å bli plassert en plass med ukjente mennensker. For meg er det da opplagt å gi barnet trøst/kos eller hva det måtte være, for å skape trygghet.

Jeg hadde definitivt forhørt med litt med ped.leder eller styrer ang. dette
Gammel 25-08-2008, 13:19   #6
Veteranmedlem

Heohappy sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Meldinger: 4,349
Heohappy har en strålende fremtid.Heohappy har en strålende fremtid.Heohappy har en strålende fremtid.Heohappy har en strålende fremtid.Heohappy har en strålende fremtid.Heohappy har en strålende fremtid.Heohappy har en strålende fremtid.Heohappy har en strålende fremtid.Heohappy har en strålende fremtid.Heohappy har en strålende fremtid.Heohappy har en strålende fremtid.

Uff, dette hørtes helt fælt ut. Jeg hadde ikke godtatt at barna skulle gå rundt å gråte uten å få trøst. Stakkars barn.

Heohappy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-08-2008, 13:20   #7
Veteranmedlem

neet sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: mellom bakka og berg
Meldinger: 3,184
neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.

når jeg henter minstemann i bhg (19mnd) sitter han rett som det er på et fang eller at noen bærer han.
Gammel 25-08-2008, 13:41   #8
Mex
Supermedlem

Mex sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Sted: Hedmark
Meldinger: 1,136
Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.

Nei, dette høres ikke normalt ut.
I bhg til lille gutt møter jeg stadig de ansatte med et lite gråtende barn på armen. I dag morges satt det ei med to triste småtroll på fanget, sang, trøstet og koste.

Jeg tror jeg hadde tatt opp dette hvis jeg var deg.
Gammel 25-08-2008, 17:41   #9
Seniormedlem

minerva sin avatar

Medlem siden: Jul 2002
Sted: Trondhjem
Meldinger: 2,001
minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.

Noe slikt har jeg heldigvis aldri vært borti.

Dette synes jeg du bør ta opp med ped.leder og/eller foreldrekontakt. Barn skal jo få trøst.
Gammel 25-08-2008, 20:18   #10
Veteranmedlem

Nicy sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Sted: På en rosa sky
Meldinger: 3,081
Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi har hatt tre bhg, men i den ene (som vi bare hadde i en mnd) var det litt sånn ja! Men de to andre vi har hatt er toppen! De små blir tatt godt vare på.

"Life is what happens to you when you're busy making other plans" ~John Lennon~

Turbo høst-03, Snuppa vår-06
Nicy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:58.