Ehm, neii!!
Snuppa vår begynte i barnehage da hun var akkurat 1 år. Går riktignok på småbarnsavd (0-3år), det er jo noen som har 0-6 års avd.
Det hender ofte at de ansatte sitter å koser med dem på fanget, eller bærer på dem om det måtte være nødvendig. Jeg fikk jo høre i starten at Elena var veldig kosete til tider og likte godt å ha et trygt fang å sitte på (dette har endret seg drastisk på 6 mnd
. Nå løper hun rundt og har ikke roen i det hele tatt). Jeg syns det var så godt å høre dem si det selv, at de gjorde det som måtte til for at de skulle føle seg trygge. Det er kanskje sånne ting som gjord at Elena blei veldig fort trygg? Nå (6 mndetter oppstart) løper hun inn selv om morningen ved levering. Når jeg spør henne om kvelden: Hvor skal du i morga? "Bagegageeen!" kommer det da til svar med et stort smil
Sånt er viktig, spesielt når de er så små. Etter å gått hjemme med mamma eller pappa i ett år, så sier det seg selv at det er skummelt å bli plassert en plass med ukjente mennensker. For meg er det da opplagt å gi barnet trøst/kos eller hva det måtte være, for å skape trygghet.
Jeg hadde definitivt forhørt med litt med ped.leder eller styrer ang. dette