Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Familieliv > Barnepass
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 28-04-2008, 08:53   #1
Supermedlem
 
pludre sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2002
Sted: Austefjord
Meldinger: 1,062
MP Rating: 0% (0)
pludre har en strålende fremtid.pludre har en strålende fremtid.pludre har en strålende fremtid.pludre har en strålende fremtid.pludre har en strålende fremtid.pludre har en strålende fremtid.pludre har en strålende fremtid.pludre har en strålende fremtid.pludre har en strålende fremtid.pludre har en strålende fremtid.pludre har en strålende fremtid.
Erfaring fra Steinerbarnehage, vil dele den med dere

Hei

Vil gjerne fortelle litt om hvordan det å gå i Steinerbarnehage og skole, her fritt fortalt fra min yngste søster:

Eg gikk i steinerbarnehage hele barndommen min, eg gikk faktisk lenger enn de fleste. Eg gikk til eg var 7 år. Og vi lekte ikke bare med tre pinner. Vi gjorde mye annet enn det. Vi hadde disse, sandkasse og masse andre leker som en vanlig barnehage har.
Vi gikk på tur på mandager, bakte på tirsdager, på torsdager lagde vi varm mat og på noen fredager vasket vi. Turene gikk ofte til ”Nubbevannet”, ”Ulriken” og nærområder.
Torsdags maten var alt fra nesle suppe til lasagne. Og når man hadde bursdag så fikk man velge ka man skulle ha til middag.
Siden at min mor jobbet der, så måtte eg ofte være med når barnehagen åpnet. Den åpnet kl 07.00 og varte til 16.00.
I ettertid har eg også vært med når eg har fri fra skolen og sånn. Det er veldig koselig der.

Eg har også gått på Steinerskolen etter barnehagen. Her har eg gått siden 1998. Nå går eg på videregående. Nærmere sagt 1.vgt. Vi har et veldig godt samhold i klassene og det er ingen som blir utstøtt og sånn.
Eg har ikke opplevd at vi blir dømt av hvordan vi ser ut eller hvor vi oppfører oss.
Vi har heller ikke karakterer som i offentlige skoler. Og etter prøver og arbeidsbøker så får vi ”Godt”, ”meget godt”, ”særdeles godt”, ”Underkant av godt”…
Dette er med på at det ikke blir klasseforskjeller sånn som de som har ”6”, de er ”de beste”.
Steinerskolen er mer fri i vurderingen av hver enkelt elev, og tilpasser ofte opplegget til eleven.


tenkte det var greit å vise dere åssen det KAN være
__________________
Pludre, mamma til 3


01 03 05
pludre er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 10:05.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com