Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Familieliv > Barnepass
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 24-08-2005, 09:01   #1
Supermedlem

Lillemei sin avatar

Medlem siden: Dec 2003
Sted: Trondheim
Meldinger: 1,199
MP Rating: 0% (0)
Lillemei har en strålende fremtid.Lillemei har en strålende fremtid.Lillemei har en strålende fremtid.Lillemei har en strålende fremtid.Lillemei har en strålende fremtid.Lillemei har en strålende fremtid.Lillemei har en strålende fremtid.Lillemei har en strålende fremtid.Lillemei har en strålende fremtid.Lillemei har en strålende fremtid.Lillemei har en strålende fremtid.
Går det an å spørre barnehagepersonalet om å være barnevakt?

Vi skal snart gifte oss, og så er det mulig at den barnevakten vi hadde skaffet ikke kan allikevel.
I så fall er vi litt i villrede om hva vi skal gjøre, siden alle nære venner og familie jo skal delta på bryllupsfesten.
Flere har foreslått at jeg kan spørre noen fra personalet i barnehagen om å være barnevakt. Dette hadde selvsagt vært ideelt for lillegutt, men så er jeg så usikker på om det går an å spørre dem om det? Er det frekt?
Vedkommende vil jo i så fall selvsagt få betalt, være med på middagen osv, men det er jo snakk om å passe ham hele dagen og litt utover natten.

Hva synes dere som jobber i barnehage? Hvordan ville dere reagert på en slik forespørsel? Er det frekt? Eller greit? Jeg er så usikker

Håper dere kloke damer har noen meninger om dette!
Gammel 24-08-2005, 09:39   #2
VIP-Medlem

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Feb 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 8,728
Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Går det an å spørre barnehagepersonalet om å være barnevakt?

Flere av våre venner har en av assistentene fra barnehagen som fast barnevakt - selvsagt mot betaling! Det er jo ikke fett å være barnehageassistent akkurat, så de er glad for pengene. Og så kjenner ungene dem, og det er jo en kjempefordel.

De betaler dem ganske mye, da, siden de tross alt er voksne "fagfolk" - 100 kroner timen er vanlig takst sier våre venner. For en helkveld pluss taxi hjem, så blir det ganske dyrt..

Det er jo bare å spørre forsiktig, og understreke at de MÅ si nei hvis de ikke vil!

Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-08-2005, 09:43   #3
VIP-Medlem

@llimaC sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Os
Meldinger: 5,109
Blogginnlegg: 1
@llimaC har et ubeskrivelig bra rykte.@llimaC har et ubeskrivelig bra rykte.@llimaC har et ubeskrivelig bra rykte.@llimaC har et ubeskrivelig bra rykte.@llimaC har et ubeskrivelig bra rykte.@llimaC har et ubeskrivelig bra rykte.@llimaC har et ubeskrivelig bra rykte.@llimaC har et ubeskrivelig bra rykte.@llimaC har et ubeskrivelig bra rykte.@llimaC har et ubeskrivelig bra rykte.@llimaC har et ubeskrivelig bra rykte.

nå ser jeg at dere har litt tid på dere enda.. det er ikke noen av vennene deres somhar en venn eller to som kanskje kunne hjulpet dere??

om du skal spørre i bhg så kommer det vel litt ann på hvilket forhold dere har til tantene i bhg?! men for all del, det er jo bare å spørre, så ser du jo hva de svarer?!?!
det verste svar du får er jo nei`?!
Gammel 24-08-2005, 09:48   #4
VIP-Medlem

skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 7,082
skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg kan ikke helt se hvorfor det skulle oppfattes som "frekt" å spørre, såfremt man ikke høres ut som man forlanger/forventer at de skal gjøre det. Og så må man selvsagt tilby ordentlig betalt, som Polyanna sier. Det måtte jo være flott å ha en ansvarlig barnevakt som er vant med barn, og som ditt barn kjenner godt.

Du kan jo spørre en av de ansatte om h*n tror at en av dem ville være interessert i en slik barnevaktjobb - en litt mer forsiktig måte enn å spørre vedkommende direkte om h*n vil. Så får du kanskje vite om en eller flere av dem pleier å ta slike ekstrajobber.
Gammel 24-08-2005, 10:09   #5
Seniormedlem

Mo9ca sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Fredrikstad
Meldinger: 2,723
Mo9ca har en strålende fremtid.Mo9ca har en strålende fremtid.Mo9ca har en strålende fremtid.Mo9ca har en strålende fremtid.Mo9ca har en strålende fremtid.Mo9ca har en strålende fremtid.Mo9ca har en strålende fremtid.Mo9ca har en strålende fremtid.Mo9ca har en strålende fremtid.Mo9ca har en strålende fremtid.Mo9ca har en strålende fremtid.

Enig med de andre. Ikke frekt, men tilby betaling.

Her blir vi spurt vi, om hun kan passe han. Hun som hadde ansvaret for han i den forige barnehagen hans ( familiebarnehage)

12.feb.02
|
12.jan.05

Mo9ca er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-08-2005, 10:43   #6
Supermedlem

Zirkonia sin avatar

Medlem siden: May 2002
Meldinger: 1,230
Zirkonia har mye å være stolt av.Zirkonia har mye å være stolt av.Zirkonia har mye å være stolt av.Zirkonia har mye å være stolt av.Zirkonia har mye å være stolt av.Zirkonia har mye å være stolt av.Zirkonia har mye å være stolt av.Zirkonia har mye å være stolt av.Zirkonia har mye å være stolt av.Zirkonia har mye å være stolt av.Zirkonia har mye å være stolt av.

Vi hadde ei fra barnehagen som barnevakt da vi giftet oss. Alle de andre som gutten vår kjente var jo i bryllupet.

Jeg grua meg fælt til å spørre, men hun syns bare det var kjempekoselig.

Hun kom å henta han klokka 23, og hadde han til 12 dagen etter. For det fikk hun 700. (Jeg burde kanskje legge til at hun gikk i klassen min på barneskolen, så jeg kjente henn ejo litt utenom.)
Zirkonia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-08-2005, 13:33   #7
Supermedlem

Lillemei sin avatar

Medlem siden: Dec 2003
Sted: Trondheim
Meldinger: 1,199
Lillemei har en strålende fremtid.Lillemei har en strålende fremtid.Lillemei har en strålende fremtid.Lillemei har en strålende fremtid.Lillemei har en strålende fremtid.Lillemei har en strålende fremtid.Lillemei har en strålende fremtid.Lillemei har en strålende fremtid.Lillemei har en strålende fremtid.Lillemei har en strålende fremtid.Lillemei har en strålende fremtid.

Tusen takk for svar!
Da kanskje jeg drister meg til å spørre hvis det skulle bli aktuelt.

Og vi vil selvsagt betale godt
Gammel 24-08-2005, 13:37   #8
masili
Gjest

Meldinger: n/a

Da tror jeg at jeg hadde lagt det frem til styreren først - slik at hun formidlet spørsmålet....? Bare en tanke
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-08-2005, 13:50   #9
Æresmedlem

Nennemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 32,578
Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.

Spør styreren om du kan henge opp en lapp da vel, så kan de som er interessert melde seg frivillig. Da slipper du å føle på at noen sier ja fordi de føler at de må.

Er man litt munter av sans og sinn, går gjennom livet med søkende trinn,
gleder seg litt over andres hell- da kommer lykken helt av seg selv
Nennemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-08-2005, 13:52   #10
Supermedlem

Klara sin avatar

Medlem siden: May 2004
Meldinger: 892
MP Rating: 100% (1)
Klara har en strålende fremtid.Klara har en strålende fremtid.Klara har en strålende fremtid.Klara har en strålende fremtid.Klara har en strålende fremtid.Klara har en strålende fremtid.Klara har en strålende fremtid.Klara har en strålende fremtid.Klara har en strålende fremtid.Klara har en strålende fremtid.Klara har en strålende fremtid.

Da jeg jobbet som lærling i en barnehage ble jeg spurt om å være barnevakt på fast basis for en av ungene. Syntes det var kjempegreit, og ikke minst smigrende.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 14:34.