Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Familieliv > Barnepass
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 04-08-2008, 11:00   #1
Supermedlem
 
Emmy22 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 643
MP Rating: 100% (3)
Emmy22 har en strålende fremtid.Emmy22 har en strålende fremtid.Emmy22 har en strålende fremtid.Emmy22 har en strålende fremtid.Emmy22 har en strålende fremtid.Emmy22 har en strålende fremtid.Emmy22 har en strålende fremtid.Emmy22 har en strålende fremtid.Emmy22 har en strålende fremtid.Emmy22 har en strålende fremtid.Emmy22 har en strålende fremtid.
har dere erfaring med at barnet deres er størst i bhg?

Nå etter sommerferien har plutselig alle 2-3 åringer blitt flytta på storbarns avdeling...eneste gutten som var like gammel som jenta mi har også flytta over! så nå er jenta mi på nesten 2 år og 4 mnd...sammen med masse 1-åringer som beynte i dag!er jo fint det og ikke noe galt i det, men kan ikke skjønne at hun må være den eneste "store"..hun ligger litt etter med språket fordi hun er tospråklig, men dette hjelper vel ikke akkurat på snakkingen, da de ofte gjentar av hverandre?
er det noe positivt og med at hun er størst? jeg er så redd at hun skal bli "glemt bort" siden hun er størst å de tenker hun må klare seg mer enn 1 åringene. hun er jo liten enda selvom hun er stor
Får vel alle disse følelsene fordi hun plent nekter å gå i barnehagen,fra vi går ut døra hjemme begynner hun å nekte, gråter og krampholder seg fast når jeg skal levere henne! er kansje mer trist for meg dette
__________________
Louise April 2006
SA/MA: aug03,feb05,okt06 og juli08
Emmy22 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-08-2008, 13:33   #2
Supermedlem
 
Simba 1 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2002
Sted: ved fjord og fjell
Meldinger: 1,154
MP Rating: 0% (0)
Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.
Sv: har dere erfaring med at barnet deres er størst i bhg?

Dette må du ta opp med barnehagen.
Jenta vår som er født i feb-05, gikk over sammen med alle andre 2005-barn til storavdeling nå. Hun kunne visst ha valgt å begynne der før, men vi beholdt henne på småbarn frem til nå.

Så hvis 2005-jenta di ikke er flyttet over til storbarn når alle hennes jevnaldrende er det, må du få vite hvorfor! Veldig rart at dere ikke allerede har diskutert dette i en samtale på forhånd??

Og at hun mistrives så mye må dere jo også snakke om! Stå litt på krava, og ikke gi deg før de skjønner at dere må ta mistrivselen hennes på alvor.
__________________
Hilsen Simba 1 og ungene (2002 og 2005)
Simba 1 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-08-2008, 13:36   #3
Supermedlem
 
Simba 1 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2002
Sted: ved fjord og fjell
Meldinger: 1,154
MP Rating: 0% (0)
Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.
Sv: har dere erfaring med at barnet deres er størst i bhg?

................oooooops, så nettopp nå at jenta di er født i april 2006. Altså ett år etter min jente. Da skal hun strengt tatt fortsette på småbarnsavdelingen det neste året altså. Da er det mer underlig at en gutt som er like gammel som henne, allerede er flyttet over til storbarn.

Men ta en skikkelig god prat med barnehagen, du.
__________________
Hilsen Simba 1 og ungene (2002 og 2005)
Simba 1 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-08-2008, 00:30   #4
Supermedlem
 
Emmy22 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 643
MP Rating: 100% (3)
Emmy22 har en strålende fremtid.Emmy22 har en strålende fremtid.Emmy22 har en strålende fremtid.Emmy22 har en strålende fremtid.Emmy22 har en strålende fremtid.Emmy22 har en strålende fremtid.Emmy22 har en strålende fremtid.Emmy22 har en strålende fremtid.Emmy22 har en strålende fremtid.Emmy22 har en strålende fremtid.Emmy22 har en strålende fremtid.
Sv: har dere erfaring med at barnet deres er størst i bhg?

Sitat:
Opprinnelig postet av Simba 1 Vis post
................oooooops, så nettopp nå at jenta di er født i april 2006. Altså ett år etter min jente. Da skal hun strengt tatt fortsette på småbarnsavdelingen det neste året altså. Da er det mer underlig at en gutt som er like gammel som henne, allerede er flyttet over til storbarn.

Men ta en skikkelig god prat med barnehagen, du.
ja jeg vil egentlig at hun skal gå et år til på småbarns-avdelingen, det er flere på hennes alder som har flytta opp. i dag gikk det mye bedre. gråt ikke noe...skal gi det litt tid, men er vi ikke fornøyd så blir jeg nødt å snakke med noen der.
__________________
Louise April 2006
SA/MA: aug03,feb05,okt06 og juli08
Emmy22 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-08-2008, 01:04   #5
Supermedlem
 
Rosin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 815
MP Rating: 0% (0)
Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.
Sv: har dere erfaring med at barnet deres er størst i bhg?

Det vanlige er at de går på småbarnsavd til det året de fyller 3, altså vil en som er født i desember 2005 flytte til stor avd nå, mens en født i januar 2006 blir ett år til på småbarn. Så selv om de to er gjevngamle vil de gå over til stor avd hvert sitt år, og sånn blir det jo med skolestart og. Men klart det er synd at det ikke er flere 2 åringer på avd, at hun bare går sammen med 1 åringer..
__________________

+ + des -06
Rosin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-08-2008, 11:14   #6
Supermedlem
 
Emmy22 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 643
MP Rating: 100% (3)
Emmy22 har en strålende fremtid.Emmy22 har en strålende fremtid.Emmy22 har en strålende fremtid.Emmy22 har en strålende fremtid.Emmy22 har en strålende fremtid.Emmy22 har en strålende fremtid.Emmy22 har en strålende fremtid.Emmy22 har en strålende fremtid.Emmy22 har en strålende fremtid.Emmy22 har en strålende fremtid.Emmy22 har en strålende fremtid.
Sv: har dere erfaring med at barnet deres er størst i bhg?

Sitat:
Opprinnelig postet av Rosin Vis post
Det vanlige er at de går på småbarnsavd til det året de fyller 3, altså vil en som er født i desember 2005 flytte til stor avd nå, mens en født i januar 2006 blir ett år til på småbarn. Så selv om de to er gjevngamle vil de gå over til stor avd hvert sitt år, og sånn blir det jo med skolestart og. Men klart det er synd at det ikke er flere 2 åringer på avd, at hun bare går sammen med 1 åringer..
ja men han gutten som flytta var født i april 06 akkurat som jenta mi. de andre var og 06 men før april. ja ja det går kjempebra med henne nå i allefalltakk for innspill
__________________
Louise April 2006
SA/MA: aug03,feb05,okt06 og juli08
Emmy22 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-08-2008, 00:13   #7
Supermedlem
 
Rosin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 815
MP Rating: 0% (0)
Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.
Sv: har dere erfaring med at barnet deres er størst i bhg?

Sitat:
Opprinnelig postet av Emmy22 Vis post
ja men han gutten som flytta var født i april 06 akkurat som jenta mi. de andre var og 06 men før april. ja ja det går kjempebra med henne nå i allefalltakk for innspill
Ok, det var jo litt rart. Da hadde jeg spurt hvorfor de gjorde det sånn, hvorfor bare din datter ble igjen på småbarn.
__________________

+ + des -06
Rosin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-08-2008, 09:29   #8
Supermedlem
 
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 910
MP Rating: 0% (0)
Drua har mye å være stolt av.Drua har mye å være stolt av.Drua har mye å være stolt av.Drua har mye å være stolt av.Drua har mye å være stolt av.Drua har mye å være stolt av.Drua har mye å være stolt av.Drua har mye å være stolt av.Drua har mye å være stolt av.Drua har mye å være stolt av.Drua har mye å være stolt av.
Sv: har dere erfaring med at barnet deres er størst i bhg?

Vår datter på nesten 3 er ca 1 år eldre enn alle de andre barna og har vært det i ca 1 år. Det har gått veldig fint, vår er faring er at de ansatte har vært flinke til å "matche" med minst et av de andre barna som hun kanskje har gått ekstra godt sammen med. Da har de gjerne plukket ut disse to og latt de få være med på butikken, eller finner på litt spesielle ting som de minste ikke kan være med på. Det har fungert bra, jenta har vært fornøyd.

Men et annet aspekt som har vært et stort minus for oss er selvfølgelig hennes utvikling som vi føler har stangnert, blant annet språkmessig. I sommer har hun vært hjemme i 5 uker, og har utviklet seg i en rasende fart i motsetning til ellers når hun er så mye i barnehagen. Det er nesten så språket blir satt litt tilbake, hun gidder liksom ikke å snakke ordentlig selv om hun kan.

Tror jeg ville sett det litt an. Kanskje hun trenger litt tid til å venne seg til å være størst.
__________________
Fra Drua

Drua er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-08-2008, 15:00   #9
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 169
MP Rating: 100% (1)
Bella min har mye å være stolt av.Bella min har mye å være stolt av.Bella min har mye å være stolt av.Bella min har mye å være stolt av.Bella min har mye å være stolt av.Bella min har mye å være stolt av.Bella min har mye å være stolt av.Bella min har mye å være stolt av.Bella min har mye å være stolt av.Bella min har mye å være stolt av.Bella min har mye å være stolt av.
Sv: har dere erfaring med at barnet deres er størst i bhg?

Min jente har begynt i ny barnehage nå, det er første året de har storavdeling der og tror hun er yngst av de store. Tror det er flest 05 barn der, min er 06, men jeg har ikke helt oversikt da hun bare har gått der 1 uke. Min er også litt treg med språket, heldigvis virker det som de andre barna snakker ganske bra. Lille har fått plass i småbarnsavdelingen, og der er de bare 07 barn.
Det er en liten 2 avdelingsbarnehage så hvordan det blir i praksis de neste årene blir spennende å se, ser liksom ikke helt hvor de skal få plass til flere barn om ingen slutter
__________________
Mamma til Bebbisjenta mars 06 & jentebebbis nov 07
Bella min er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-09-2008, 22:08   #10
Supermedlem
 
cissie sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 1,055
MP Rating: 0% (0)
cissie har et ubeskrivelig bra rykte.cissie har et ubeskrivelig bra rykte.cissie har et ubeskrivelig bra rykte.cissie har et ubeskrivelig bra rykte.cissie har et ubeskrivelig bra rykte.cissie har et ubeskrivelig bra rykte.cissie har et ubeskrivelig bra rykte.cissie har et ubeskrivelig bra rykte.cissie har et ubeskrivelig bra rykte.cissie har et ubeskrivelig bra rykte.cissie har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: har dere erfaring med at barnet deres er størst i bhg?

At et barn som er født samtidig med henne har blitt flyttet kan jo ha enkle årsaker... Kanskje h*n er tidlig ute, både sosialt og språkmessig. Det skal jo tas høyde for det enkeltes barns utvikling og det er mulig det er det som er skjedd her...

Mi jente er også ei av de eldste på hennes gruppe. De har ikke avdelinger, men grupper. Hun er født i 05, og er veldig tidlig ute og utviklet både språkmessig og sosialt... på gruppen hun er på er de andre 2 og hun er 3,5, men heldigvis er det to andre jenter som er jevngamle med henne der. Det var også en gutt på denne gruppen som hun lekte mye og kjekt med, men han ble flyttet. Jeg har også vært frustrert over dette og ønsket henne over på gruppen med de litt større. Hun stagnerer nok ikke, men likevel synes jeg det er dumt at hun skal være den eldste igjen.. Hun har vært det i over et år nå Det som holdt meg igjen fra å gjøre noe med det var vissheten om at hun skulle over på større avdeling ganske snart... Nå skjedde det ikke og skuffelsen er stooor. Hun trives ikke like godt i barnehagen, selv om hun har sin bestevenninne der inne. Sier hun vil slutte i barnehagen... Kjempe trist for vi har vært så fornøyde. med de større leker hun enda bedre og har noe å strekke seg etter. Hun har en på 5 som sier han vil gifte seg med henne når han blir pappa Og flere andre som hun går godt overens med.

Jeg ville følgt med henne og tatt det opp med barnehagen. Jeg skal det imorgen den dag... Liker ikke at det er slik. Hun ønsker å lære bokstaver og engelsk (på eget nivå da...), lage teater å sånn, mens de andre på hennes avdeling er mest opptatt av to- åringenes "den er min". Hvis hun skal gå på denne avdelingen må det iallefall tilpasses hennes utvikling Det samme gjelder jo for din datter...
__________________




Cissie og prinsesse Gullhår 05 og prinsesse Jasmin 07
cissie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 14:50.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com