Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Familieliv > Barnepass
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 13-05-2002, 10:20   #1
Nome
Gjest

Meldinger: n/a
Hjelp!!! Dagmamma?? Hva spør jeg om??

Har satt annonse i avisa om at jeg søker etter dagmamma til Mattias fra jun/juni.. men har bare glemt å tenke hva jeg skal spørre om når det ringer noen ang. jobben..

Nå ringte det akkurat ei dame som var interessert i denne jobben, og jeg visste omtrent ikke hva jeg skulle si.

Hun virkelig veldig hyggelig, og hadde erfaring med barn. Men; hun var 60 år gammel... ER det noe problem tror dere?? Hadde dere ansatt en dagmamma litt oppe i årene?
Hun hadde egne voksne barn, 4 barnebarn, og et oldebarn på en mnd..

Hvis det ringer flere.. hva skal jeg spørre om?

Eller kanskje det er noen Skiensmammaer her inne som kunne tenke seg et dagbarn??
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-05-2002, 10:51   #2
Supermedlem

Thea sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Nær Bergen
Meldinger: 935
MP Rating: 0% (0)
Thea har mye å være stolt av.Thea har mye å være stolt av.Thea har mye å være stolt av.Thea har mye å være stolt av.Thea har mye å være stolt av.Thea har mye å være stolt av.Thea har mye å være stolt av.Thea har mye å være stolt av.Thea har mye å være stolt av.Thea har mye å være stolt av.Thea har mye å være stolt av.

Heisann Nome,

Er sikkert ikke så enkelt det der! Tror ikke jeg hadde hatt noe problem med ei 60-årig dame, så lengev hun er sprek og oppegående. Hun har jo tross alt rimelig mye erfaring da!! Hadde vært mer betenkt med en 20-åring uten barn tror jeg!!

Nei, hva spør du om...tja...noen ting jeg tenkte på var i allefall:

*alder
*erfaring
*bosted...om det egner seg for små barn..
*om vedkommende liker å være ute
*om det finnes lekekamerater i nærheten
*hvorfor vedkommende vil være dagmamma...kan jo tenkes de bare gjør det for pengene og ikke liker barn i det hele tatt
*betaling..dersom du ikke alt har tenkt ut en pris selv
*om vedkommende er organisert dagmamma...er noe greier der som jeg ikke husker, men dersom de ikke er organisert så er det jo svart betaling og da tror jeg ikke du har rett til annen dagmamma ved sykdom eller noe sånt(kanskje jeg er helt på jordet)
*hva vedkommende tenker seg omkring dagmammarollen; hvordan vil hun legge opp dagen.

Ja, kommer ikke på mer i farten, var bare noen tanker som slo meg. Håper du ble litt klokere! Lykke til i allefall!!

Gammel 13-05-2002, 10:53   #3
Seniormedlem

Elin sin avatar

Sted: Vestfold
Meldinger: 1,649
MP Rating: 100% (1)
Elin har mye å være stolt av.Elin har mye å være stolt av.Elin har mye å være stolt av.Elin har mye å være stolt av.Elin har mye å være stolt av.Elin har mye å være stolt av.Elin har mye å være stolt av.Elin har mye å være stolt av.Elin har mye å være stolt av.Elin har mye å være stolt av.Elin har mye å være stolt av.

Jeg ville først og fremst spurt etter referanser.
Når det er en ukjent person, så synes jeg det er viktig å finne ut hva andre synes om henne som dagmamma.

Dessuten er det jo viktig å finne ut hva hun har tenkt å gjøre sammen med Mattias. Om hun vil være mye ute, og sånt.
Og så er det jo veldig greit å få avklart praktiske spørsmål som:
Hvem betaler mat? Er det inkludert i lønnen til dagmammaen?
Hvem skal kjøpe inn bleier?
Hva skjer hvis Mattias eller dagmammaen er syk en dag?

Skriv kontrakt!

Jeg har ingen motforestillinger mot en dagmamma i på 60 år. Det virket jo som om hun hadde erfaring med barn.
Jeg tror du vil merke når du møter henne om hun er et mennneske du vil overlate sønnen din til. Det gjelder jo uansett alder.

Lykke til i jakten på dagmamma!

Elin
Mamma til Erlend f. 15.03.07
f. 13.07.01
og f. 05.05.03
Elin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-05-2002, 10:56   #4
Seniormedlem

Numbiss sin avatar

Meldinger: 2,632
Numbiss har mye å være stolt av.Numbiss har mye å være stolt av.Numbiss har mye å være stolt av.Numbiss har mye å være stolt av.Numbiss har mye å være stolt av.Numbiss har mye å være stolt av.Numbiss har mye å være stolt av.Numbiss har mye å være stolt av.Numbiss har mye å være stolt av.Numbiss har mye å være stolt av.Numbiss har mye å være stolt av.

Dette ville jeg ha spurt om:

* Referanser (kanskje ikke først spørsmål men...)
* Røyking, evt røyking inne/ute?
* Hvor mange andre barn personen passer
* Mye ute og leker?
* Hvordan uteområdet er?? Er det andre barn der som din kan leke med?
* Hvor mye hun skal ha pr måned.
* Hva som er med i "prisen"..mat, bleier, etc.
* Evt. dersom du må levere veldig tidlig så kan det jo være lurt å snakke om det. Ikke alle som ønsker å ta imot barn kl 6 om morningen.

Alder har i utgangspunktet ikke så mye si (dersom dette er en frisk og sprek 60 åring!) Jeg sitter nå og ser ned på en av de "beste" dagmammaene i dette feltet. Hun er ca 55 år, passer 1 barn om gangen. Er mye ute, gir barnet full oppmerksomhet! Flott dame, hadde aldri stusset på å gi mitt barn til henne. Her i borettslaget er det MANGE dagmammaer, men det er bare 2 av de jeg kunne ha overlatt Vilde (og Marius) til.

Ellers så synest jeg at det er en fordel å kjenne/bli kjent med dagmammaen på forhånd. Personen skal jo ta seg av og "oppdra" det mest dyrebare vi eier!

Håper at du får en avklaring snart Lykke til
Gammel 13-05-2002, 15:52   #5
Sulla
Gjest

Meldinger: n/a

Fint at du tok opp dette Nome - jeg lager en slik liste "as we speak"!

Det meste har blitt nevnt, men jeg ville også spurt om følgende:

-Hvilke aktiviteter hun har tenkt å ta med barna på
-TV titting, hvor mye?
-Om hun har tenkt å ta seg av flere barn. Dersom du har sterke meninger om hvor mange hun maks bør ta seg av så få dette med i kontrakten.
-Avtal en prøveperiode
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-05-2002, 17:03   #6
Supermedlem

Mummimamma sin avatar

Meldinger: 708
Mummimamma er en kommende stjerne på ryktebørsen.Mummimamma er en kommende stjerne på ryktebørsen.Mummimamma er en kommende stjerne på ryktebørsen.Mummimamma er en kommende stjerne på ryktebørsen.Mummimamma er en kommende stjerne på ryktebørsen.Mummimamma er en kommende stjerne på ryktebørsen.Mummimamma er en kommende stjerne på ryktebørsen.Mummimamma er en kommende stjerne på ryktebørsen.Mummimamma er en kommende stjerne på ryktebørsen.Mummimamma er en kommende stjerne på ryktebørsen.Mummimamma er en kommende stjerne på ryktebørsen.

Jeg tror jeg ville vært litt skeptisk i utgangspunktet til en 60-åring....men Tulla mi er *veldig* aktiv, da. Kommer selvfølgelig helt an på personen også! Se henne an, du. Kanskje hun er helt toppers.
Gammel 13-05-2002, 17:40   #7
Supermedlem

Allimac sin avatar

Medlem siden: Feb 2002
Sted: Bergen
Meldinger: 1,121
Allimac er som en lysfontene.Allimac er som en lysfontene.Allimac er som en lysfontene.Allimac er som en lysfontene.Allimac er som en lysfontene.Allimac er som en lysfontene.Allimac er som en lysfontene.Allimac er som en lysfontene.Allimac er som en lysfontene.Allimac er som en lysfontene.Allimac er som en lysfontene.
Hei!

Hadde glatt spurt om dem kunne generell sykepleie. Altså særlig førstehjelp! Ellers så må jeg si dem kom med mange gode point over meg.....

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 14:29.