Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Familieliv > Barnepass
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 06-06-2004, 22:28   #1
Ida83
Gjest

Meldinger: n/a
Hva bør jeg betale ?

Jeg skulle vært tilbake i jobb for fjorten dager siden, men av ulike grunner så har det ikke blitt sånn. Skal derimot begynne i løpet av uka (forhåpentligvis), og vi har ikke fått tak i en "ordentlig" dagmamma til Mathias.
Vi har en 17 år gammel jente som gjerne vil være dagmamma fra skoleslutt og frem til neste sommer da ho skal ha friår fra høsten av.
Det jeg lurer litt på er hva vi skal betale ho ??

Vet ikke om det vil bli fulle dager for ho hver uke heller ettersom jeg kommer til å jobbe kvelden også, og sambo er tidlig hjemme av og til, og sent hjemme andre dager.

Og hva er normalt å betale for pass når det er snakk om f.eks to-tre timer en gang i blant eller en fredags eller lørdagskveld ??

Er helt ny på området, så tar i mot råd med stor takk
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-06-2004, 23:00   #2
Seniormedlem

Elisa sin avatar

Medlem siden: Jun 2002
Sted: Vestfold
Meldinger: 1,566
MP Rating: 0% (0)
Elisa er fantastisk mot andre.Elisa er fantastisk mot andre.Elisa er fantastisk mot andre.Elisa er fantastisk mot andre.Elisa er fantastisk mot andre.Elisa er fantastisk mot andre.Elisa er fantastisk mot andre.Elisa er fantastisk mot andre.Elisa er fantastisk mot andre.Elisa er fantastisk mot andre.Elisa er fantastisk mot andre.
Sv: Hva bør jeg betale ?

Det er ganske vanlig med 175- 200 kroner dagen, men jeg ville betalt mere på fredag og lørdags kveld.
300-400, kanskje..

Ida 1993, Truls 2002 og Sondre 16 juni

Bloggen min
Elisa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-06-2004, 00:22   #3
Supermedlem

LizzAilen sin avatar

Medlem siden: Jan 2003
Sted: Her i landet :)
Meldinger: 502
LizzAilen er som en lysfontene.LizzAilen er som en lysfontene.LizzAilen er som en lysfontene.LizzAilen er som en lysfontene.LizzAilen er som en lysfontene.LizzAilen er som en lysfontene.LizzAilen er som en lysfontene.LizzAilen er som en lysfontene.LizzAilen er som en lysfontene.LizzAilen er som en lysfontene.LizzAilen er som en lysfontene.

30 kroner i timen betaler vi dagmamman vår. For trillepiken betaler vi det samme+ litt ekstra på kveldstid. Min.150 kr
Gammel 07-06-2004, 11:07   #4
Ida83
Gjest

Nå har det seg at ho skal være hjemme hos oss å passe han, så det blir jo vi som holder både mat og bleier til han under hele tiden når ho har han... betaler man fortsatt like mye som om han hadde vært hjemme hos dagmamma ?
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-06-2004, 21:57   #5
Veteranmedlem

charlie sin avatar

Medlem siden: Feb 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 4,207
charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.

he-he... sunniva, mulig JEG er sær, men da du skrev "da hadde jeg nesten forventet at" trodde jeg du skulle skrive: "at hun får litt pizza eller brus og godteri også".

og der sa jeg hva jeg mente...

syns 20-25 kr høres greit ut. med kvelds/nattillegg. og bli kjørt hjem hvis det er seint, ev. drosje, hvis de ikke bor akkurat rett i nærheten. kan ikke ha småjenter rekende gatelangs etter mørkets frembrudd i våre dager. det ville hvertfall jeg gjort (heller enn å lese i avisa... )

Charlie & Prinsessen, født 2003 og Tingeling, født 2006

Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Alfacharlie
charlie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-06-2004, 10:31   #6
m^3
Veteranmedlem

m^3 sin avatar

Medlem siden: Jan 2003
Sted: På landet
Meldinger: 3,671
m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.

Hvis dere finner en 17-åring som er villig til å sitte barnevakt i 3 timer for 60-80 kroner, så send henne til meg, for DET er billig!!!
Her tar jentene på 15-16 år 35 kroner timen. De har snakket sammen så alle tar den samme summen.
Og da holder vi pizza, brus, godteri og de får låne tv og video! Om nødvendig kjøres/drosjes de hjem, eller de kan ligge over hvis de vil.

Fast takst her i nabolaget for husarbeid er 65 kr for ungdom. Tror nok det er optimistisk å satse på at du får noen til å støvsuge mens de sitter barnevakt for 25 kroner timen!!
Gammel 09-06-2004, 11:02   #7
Supermedlem

Zirkonia sin avatar

Medlem siden: May 2002
Meldinger: 1,230
Zirkonia har mye å være stolt av.Zirkonia har mye å være stolt av.Zirkonia har mye å være stolt av.Zirkonia har mye å være stolt av.Zirkonia har mye å være stolt av.Zirkonia har mye å være stolt av.Zirkonia har mye å være stolt av.Zirkonia har mye å være stolt av.Zirkonia har mye å være stolt av.Zirkonia har mye å være stolt av.Zirkonia har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av m^3
Tror nok det er optimistisk å satse på at du får noen til å støvsuge mens de sitter barnevakt for 25 kroner timen!!
Tenk så deilig da!!! :drømme:
Zirkonia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-06-2004, 11:06   #8
VIP-Medlem

Medlem siden: Dec 2001
Meldinger: 9,823
Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av m^3
Tror nok det er optimistisk å satse på at du får noen til å støvsuge mens de sitter barnevakt for 25 kroner timen!!
DET tror jeg også!

20 kroner timen syns jeg er kjipt å betale dagmammaen som man skal betro barnet sitt til, uansett om hun er ung.
Maximillia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-06-2004, 12:51   #9
Veteranmedlem

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Akershus
Meldinger: 4,334
Embriksmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Embriksmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Embriksmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Embriksmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Embriksmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Embriksmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Embriksmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Embriksmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Embriksmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Embriksmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Embriksmamma har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av sunniva_no
Mulig jeg er sær, men da hadde jeg nesten forventet at hun ryddet litt og kanskje dro over med støvsugeren også?
Det synes jeg er drøyt. Rydde opp etter barnet, ja - men å gjøre husarbeid utover det synes jeg ikke man kan forlange.
Gammel 09-06-2004, 13:10   #10
Ida83
Gjest

Jeg har heller ikke noen planer om at ho skal være hushjelp i tillegg til dagmamma, så rydding og støvsuging tar jeg meg av selv.. bare så det er sagt
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 14:35.