Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Familieliv > Barnepass
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 03-01-2006, 10:34   #1
Supermedlem

AprilJenny sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Sted: Østlandet
Meldinger: 517
MP Rating: 0% (0)
AprilJenny er et navn alle kjenner.AprilJenny er et navn alle kjenner.AprilJenny er et navn alle kjenner.AprilJenny er et navn alle kjenner.AprilJenny er et navn alle kjenner.AprilJenny er et navn alle kjenner.AprilJenny er et navn alle kjenner.AprilJenny er et navn alle kjenner.AprilJenny er et navn alle kjenner.AprilJenny er et navn alle kjenner.AprilJenny er et navn alle kjenner.
Hva mener dere? barnevakt for ofte?

kanskje det er feil å legge dette her, men jeg vet ikke jeg..

Jeg lurer på hva dere synes om dette:

Jeg og har blitt invitert på en bursdag som skal holdes i byen der svigers bor. Vi har ganske lyst til å gå, og svigers har sagt ja til å være barnevakt. Vi tenker å sove hos svigers.

Saken er at vi begge føler litt på at vi har vært mye borte i det siste... Vi har ikke hatt mange "par-venner" før vi fikk barn, men har fått det siste året. Vi har ønsket oss et større nettverk, og har derfor prøvd å "være med på det som skjer" slik at vi opprettholder kontakten.

Når jeg skriver mye borte, betyr dette i praksis at vi har hatt barnevakt 4 ganger på 6 mnd. 2 av gangene har de vært hos oss på kvelden, og 2 ganger har han sovet hos dem, og vært der i ca 24timer..

Er dette mye? Burde vi dra på neste fest? vil ikke være slike foreldre som setter bort ungen støtt heller...
Gammel 03-01-2006, 10:42   #2
VIP-Medlem

skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 7,082
skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hva mener dere? barnevakt for ofte?

Jeg syns da slett ikke fire barnevakter på et halvt år er mye! Sønnen deres er seks måneder? Og kommer uansett til å sove om kvelden når dere er på fest? Han vil jo ikke merke at dere er borte en gang. Jeg ser overhodet ikke noe galt i det. Det er fint å bruke tid på hverandre og på venner på kveldstid, godt å få hodet for seg selv og være venner og kjærester og ikke bare foreldre.
Gammel 03-01-2006, 10:59   #3
Tidligere bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Nei, fire ganger på seks mnd er ikke mye.

Dessuten - det er ikke bare du og som får pleiet forholdet og vennekretsen. Barnet ditt har også STOR glede av å pleie sin egen omgangskrets TENK for en verdi det er for et barn å ha et nært og godt forhold til besteforeldre og andre slektninger/venner. Jeg tipper svigerforeldrene dine også er ganske fornøyd m å få være alene m barnebarnet og bli ordentlig kjent
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-01-2006, 11:14   #4
VIP-Medlem

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Jun 2002
Sted: Trondheim
Meldinger: 6,413
Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg synes heller ikke fire barnevakter på 6 måneder er mye, selv ikke for et så lite barn.

Jeg har alltid ment at noe av det beste man kan gjøre for sine barn er å ta vare på parforholdet. Jeg tror noe av det mer verdifulle man kan gi sine barn i dag, er en familie som ikke går i oppløsning.

Derfor: bruk barnevaktmulighetene som tilbys, gå ut sammen, hold kontakten med gamle og nye venner, og kos dere.

Teofelia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-01-2006, 11:16   #5
Seniormedlem

miss_linda sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Sted: hima
Meldinger: 1,792
miss_linda har mye å være stolt av.miss_linda har mye å være stolt av.miss_linda har mye å være stolt av.miss_linda har mye å være stolt av.miss_linda har mye å være stolt av.miss_linda har mye å være stolt av.miss_linda har mye å være stolt av.miss_linda har mye å være stolt av.miss_linda har mye å være stolt av.miss_linda har mye å være stolt av.miss_linda har mye å være stolt av.

Jeg syns ikke det var mye. Jeg hadde dratt på den festen med god samvittighet
Gammel 03-01-2006, 11:23   #6
Supermedlem

annemede sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Meldinger: 1,211
annemede har en strålende fremtid.annemede har en strålende fremtid.annemede har en strålende fremtid.annemede har en strålende fremtid.annemede har en strålende fremtid.annemede har en strålende fremtid.annemede har en strålende fremtid.annemede har en strålende fremtid.annemede har en strålende fremtid.annemede har en strålende fremtid.annemede har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av miss_linda
Jeg syns ikke det var mye. Jeg hadde dratt på den festen med god samvittighet
Det hadde jeg også gjort!"
Gammel 03-01-2006, 12:01   #7
VIP-Medlem

Snurreline sin avatar

Medlem siden: Feb 2003
Meldinger: 8,321
Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.

Veeeel, jeg synes det er litt mye. Men jer er som regel ikke den rette å spørre når det kommer til sant
Tror vi hadde barnefri for 2 gang når tulla var 9 måneder.

Men du skriver at dere er med på det som er for å opprettholde kontakten....hvofor ikke ha barna med? Vi har alltid hatt henne med vi. Men vi er alle forskjellige.

For min del hadde det vært for ofte men om det er det for dere må du nesten føle på selv.
Kan jo si det san at i forhold til noen jeg kjenner så har dere egentlig ikke hatt barnevakt enda
Om dere føler at dere har hatt for mye barnefri så bli hjemme....om du bare føler at andre kanskje dømmer dere men har lyst til å gå...så gi f i hva andre måtte mene (sanne som meg ) og gå på festen og kos dere.
Gammel 03-01-2006, 12:05   #8
Supermedlem

AprilJenny sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 517
AprilJenny er et navn alle kjenner.AprilJenny er et navn alle kjenner.AprilJenny er et navn alle kjenner.AprilJenny er et navn alle kjenner.AprilJenny er et navn alle kjenner.AprilJenny er et navn alle kjenner.AprilJenny er et navn alle kjenner.AprilJenny er et navn alle kjenner.AprilJenny er et navn alle kjenner.AprilJenny er et navn alle kjenner.AprilJenny er et navn alle kjenner.

Vi tar han jo med bort på besøk, men jeg er ikke noen tilhenger av å ta med seg en baby på en fyllefest lissom.. Grunnen til at vi har kunnet ha barnevakt er fordi jeg ikke kunne amme, så da er det jo litt enklere for andre å ha han.
Gammel 03-01-2006, 12:14   #9
Veteranmedlem

apan sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 3,884
apan har en strålende fremtid.apan har en strålende fremtid.apan har en strålende fremtid.apan har en strålende fremtid.apan har en strålende fremtid.apan har en strålende fremtid.apan har en strålende fremtid.apan har en strålende fremtid.apan har en strålende fremtid.apan har en strålende fremtid.apan har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av AprilJenny
Vi tar han jo med bort på besøk, men jeg er ikke noen tilhenger av å ta med seg en baby på en fyllefest lissom.. Grunnen til at vi har kunnet ha barnevakt er fordi jeg ikke kunne amme, så da er det jo litt enklere for andre å ha han.
Nei, det er jeg helt enig i. Jeg er faktisk skikkelig motstander av å dra med ungen på alt mulig om kvelden. Det blir bare slitsomt og tuller til alle rutiner. Vi har gjort det et par ganger i jula fordi det er spesielt mht familie, og vi gjorde det på nyttårsaften, men det er ikke noe vi kommer til å gjøre ofte. Og på fyllefest ville det vært uaktuelt.

Jeg synes ikke dere har hatt mye barnevakt. Vi hadde hatt omtrent akkurat like mye da Sigurd var 6 måneder. Nå er han litt eldre og vi har i tillegg vært borte fra ham 3 dager. Han har vært mest hos mormor og bestefar, og det er eneste stedet han har overnattet uten oss. Han stortrives der, kjenner dem igjen, stråler når de kommer og viser tydelig hvor glad han er i dem. Og mormor og bestefar synes det er helt fantastisk å få lov å passe ham og koser seg utrolig mye.

Selvfølgelig må dere gå på fest! En sånn kveldsfest vil han jo nesten ikke merke at dere er på en gang, og uansett, både han og svigerforeldrene dine koser seg nok masse. Det er sunt å gå ut og være bare kjærester.
apan er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-01-2006, 12:16   #10
VIP-Medlem

Snurreline sin avatar

Medlem siden: Feb 2003
Meldinger: 8,321
Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av AprilJenny
Nei såklart ikke en baby har noe på en fyllefest å gjøre...sku tatt seg ut hehe. Jeg ammet ikke lengre en til tulla var 7-8 uker så det var ikke derfor vi ikke hadde oftere barnefri.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 21:25.