Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Familieliv > Barnepass
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 20-09-2007, 18:50   #1
Medlem

Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 412
MP Rating: 0% (0)
smellycat er et navn alle kjenner.smellycat er et navn alle kjenner.smellycat er et navn alle kjenner.smellycat er et navn alle kjenner.smellycat er et navn alle kjenner.smellycat er et navn alle kjenner.smellycat er et navn alle kjenner.smellycat er et navn alle kjenner.smellycat er et navn alle kjenner.smellycat er et navn alle kjenner.smellycat er et navn alle kjenner.
Hvis....

....et barn var veeeldig glad i et spesielt pålegg, f.eks. leverpostei. H*n nektet å spise noe annet, både hjemme og i barnehagen.Det fører til at h*n spiser maten sååå fort at noen ganger brekker h*n seg fordi det går for fort. I tillegg legger barnet "beslag" på pålegget, så de andre barna nesten ikke får noe av det.

For foreldrene er det greit at barnet spiser kun dette. Barnehagen syns ikke det er greit pga det som er beskrevet ovenfor, i tillegg vil de lære barna å bli mer allsidige i kosten.

Er det da greit at barnehagen setter foten ned og sier at barnet får kun 1 skive med det aktuelle pålegget, og må spise noe annet på de neste skivene? Selvom mor sier hun kan kjøpe med eget pålegg til barnet sitt for at h*n skal få spise det.

Hva tenker dere?

(Dette er IKKE mitt dilemma altså, bare så det er sagt )

Lev og la leve!
smellycat er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-09-2007, 18:58   #2
Supermedlem

tranquil sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 1,139
MP Rating: 100% (9)
tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvis....

Syns vel at det er foreldre som må få bestemme dette, så kan heller barneahgen i samarbeid med foreldrene jobbe for at barnet også prøver ut andre pålegg. Syns det er viktig med et godt samarbeid med foreldre og at disse ikke føler seg overkjørt av barnehagen.

tranquil er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-09-2007, 19:00   #3
Seniormedlem

Trolljenta25 sin avatar

Medlem siden: May 2005
Sted: Gode gamle Moss
Meldinger: 1,691
MP Rating: 0% (0)
Trolljenta25 har et ubeskrivelig bra rykte.Trolljenta25 har et ubeskrivelig bra rykte.Trolljenta25 har et ubeskrivelig bra rykte.Trolljenta25 har et ubeskrivelig bra rykte.Trolljenta25 har et ubeskrivelig bra rykte.Trolljenta25 har et ubeskrivelig bra rykte.Trolljenta25 har et ubeskrivelig bra rykte.Trolljenta25 har et ubeskrivelig bra rykte.Trolljenta25 har et ubeskrivelig bra rykte.Trolljenta25 har et ubeskrivelig bra rykte.Trolljenta25 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvis....

Spiser barnet hele boksen med leverpostei, og har de kun en boks i barnehagen? Da kan jeg se problemet.

Barn forandrer jo smakssansene sine veldig fort, og det går jo som ofteste i perioder. Så om et par uker er det kun saltpølse som gjelder, kanskje? Jeg er ikke for tvangsforing av ting barnet ikke liker, selv om jeg oppfordrer barna mine til i hvertfall smake på ting før de sier de ikke vil ha. Men, så har ikke jeg kresne barn selv heller, så jeg er heldig der.

Og er det et stort problem for barnehagen, (selv om det er sært), så får mor bare ta med eget pålegg til barnet da. Så får de heller trekke det av månedsprisen, hvis mat er inkludert da. (Hadde nemlig vært litt sær igjen, hadde det vært meg.)

Mamma til to flotte jenter, juni-98 og juli-05
Trolljenta25 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 21:28.