|
 |
|
31-01-2006, 22:39
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Feb 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 8,321
|
Kjøpe seg en ekstra dag i barnehagen
|
|
Hører om flere som gjør det når barna kun har 50-60 eller 80% plass...Går det i deres barnehage?
Vet ikke om det går i våres men tror ikke det...da blir det jo et barn for mye den dagen da?
|
31-01-2006, 23:41
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Apr 2004
Sted: Telemark
Meldinger: 6,020
|
Sv: Kjøpe seg en ekstra dag i barnehagen?
|
|
I barnehagen der snuppa går,der går det an å kjøpe en dag.Jeg gjorde det når hun hadde 60 prosent hvis hun trengte en dag ekstra.
Jeg vil tro det går an i de fleste barnehager..
31-01-2006, 23:42
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: May 2002
Meldinger: 5,143
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Snurreline
da blir det jo et barn for mye den dagen da?
|
Neida! Hvis et annet barn har bedt seg fri eller er syk, har vi mulighet til å "kjøpe" en ekstra dag. Jenta mi har 50% plass, har ikke gjort det foreløpig. Det måtte vært hvis vi skulle noe helt spesielt den dagen da, og trengte barnevakt. (Kanskje jeg kan spørre om de vil passe lillebror i samme slengen!  )
|
|
31-01-2006, 23:44
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Akershus
Meldinger: 2,102
|
|
|
Ja, vi gjorde det i den perioden vi hadde 50% plass. Men grunnen var at det var en ledig plass som ikke skulle benyttes før i november, dvs et barn som hadde fått plass men ikke skulle starte før noen måneder etterpå. Vi fikk kjøpe den plassen for en dagsats som tilsvarer barnehageprisen full måned. Tror ikke vi hadde fått gjort det hvis det ikke var en "ledig" plass på avdelingen, for da hadde de blitt for mange barn pr. voksen.
|
|
01-02-2006, 08:33
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Dec 2001
Meldinger: 9,823
|
|
|
Det går an å spørre om det i barnehagen vår, fordi det som regel er kapasitet til det. De har i utgangspunktet litt bedre bemanning enn det må være. Da bare avtaler vi på forhånd, og betaler 200 ekstra for en dag.
Dette var også mulig i familiebarnehagen Even gikk i tidligere. Veldig greit å ha muligheten hvis det er noe spesialt.
01-02-2006, 08:41
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Jan 2002
Sted: Akershus
Meldinger: 4,334
|
|
|
Ja, det kan man gjøre i vår barnehage - har gjort det noen ganger selv
|
02-02-2006, 22:39
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 2,192
|
Sv: Kjøpe seg en ekstra dag i barnehagen
|
|
Jepp, i barnehagen der æ jobbe e det mulig å kjøpe en ekstra dag, men svaret e ja kun dersom vi har kapasitet til det.....
|
|
|
02-02-2006, 22:53
|
|
Medlem
Medlem siden: Jan 2006
Sted: Trøndelag
Meldinger: 93
|
|
|
De barnehagene jeg kjenner til åpner for denne muligheten dersom de likevel har bemanning nok til flere barn på den aktuelle dagen,men leier ikke inn ekstra folk bare for å imøtekomme tilfeldige ønsker fra foreldrene. Helt grei ordning synes jeg
|
|
|
03-02-2006, 06:24
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 5,665
|
|
|
Om det er ledig plass i en barnehage kan man kjøpe ekstra dag
Men man må huske på at kjøpedagene kan gå ut over kontantstøtten, for de som jobber i barnehage har plikt til å si fra til trygdekontoret.Så om en som f.eks har 60% plass har mer enn 2 kjøpedager i mnd skal det gjøres trekk av kontantstøtta.
|
03-02-2006, 08:00
|
|
Gjest
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Maximillia
Det går an å spørre om det i barnehagen vår, fordi det som regel er kapasitet til det. De har i utgangspunktet litt bedre bemanning enn det må være. Da bare avtaler vi på forhånd, og betaler 200 ekstra for en dag.
Dette var også mulig i familiebarnehagen Even gikk i tidligere. Veldig greit å ha muligheten hvis det er noe spesialt.
|
Samme her. Når det har vært knipe har vi fått kjøpe ekstra dager for 200 pr dag.
Nå har han 80% så trenger det ikke ofte lenger - men da vi hadde 60% hendte det ja - jeg var høygravid og ganske sliten
|
|
|
 |
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 18:49.
|