Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Familieliv > Barnepass
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 19-08-2008, 20:20   #1
Mex
Supermedlem
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Sted: Hedmark
Meldinger: 1,136
MP Rating: 0% (0)
Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.
Kontaktperson i barnehagen

Alexander begynte i barnehagen for 2 1/2 uke siden og det har i grunn gått ganske greit syns jeg. Men vil høre litt hvordan det er i andre barnehage for jeg er litt usikker på dette med kontaktperson/personen som har hovedansvaret for min unge.

Dette er den personen som skal ha hovedansvaret gjennom dagen for ungen, er det ikke? Som skal ta kommunikasjon med foreldre? Sørge for at det gis beskjeder, at ungen har det den trenger etc?

Det jeg syns er så rart, er at vi knapt har sett kontaktpersonen. Hun heter Anne og hver gang vi leverer, så sier den voksne som er der, "Anne kommer snart." Når jeg så skal hente, så er hun heller ikke der .. da er det kanskje en annen voksen.. som knapt kan svare på noen av spørsmålene jeg spør..

Kjenner at jeg blir litt oppgitt jeg.. føler at informasjonsflyten blir utrolig dårlig på denne måten..
Hvordan har dere det?
__________________
Mex er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-08-2008, 09:18   #2
Mex
Supermedlem
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Sted: Hedmark
Meldinger: 1,136
MP Rating: 0% (0)
Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Kontaktperson i barnehagen

Ingen?
__________________
Mex er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-08-2008, 09:29   #3
Veteranmedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2003
Sted: Sandnes
Meldinger: 4,700
MP Rating: 0% (0)
Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Kontaktperson i barnehagen

Det synes jeg høres merkelig og lite bra ut. Vår kontaktperson (som også het Anne, faktisk) var helt fantastisk da vesla begynte i barnehagen. Hun var den første som møtte oss, tok imot vesla med åpne armer og holdt ekstra øye med henne hele dagen den første uka. Hun var som regel alltid i nærheten da jeg hentet vesla, og kunne fortelle meg hvordan dagen hadde vært.
De har jo ofte flere kontaktbarn og etterhvert som barnet kommer inn i en rutine og ikke lenger trenger en fast person å forholde seg til, "sklir" det jo litt ut, men det er jo i begynnelsen det er viktigst, men hvor lenge de holder et ekstra grep om barnet kommer jo an på hvordan barnet er, hvordan det innstiller seg på barnehagehverdagen.

Jeg ville nok tatt en prat med barnehagen og høre om hvordan rutinene deres er på dette. Kontaktpersonen SKAL ha god nærkontakt med barnet ditt den første uka, og helst et par uker til, som sagt avhengig av barnets reaksjon på det å begynne i barnehagen.
__________________
Storesøster, 12. oktober 2003 & Lillebror, 27. mars 2008
Iset er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-08-2008, 09:32   #4
Æresmedlem
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 18,742
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Kontaktperson i barnehagen

Hovedansvar og hovedansvar. Ikke i så utstrakt grad som du beskriver, vil jeg si. Poden hadde en annen hovedkontakt i tilvenningsfasen, fordi vi startet opp under ferieavviklingen. Ellers har vi tatt ting med begge ped.lederene senere, og også flere av assistentene, alt ettersom. En del ting synes jeg er greit å spørre assistentene om, siden disse ofte ser barna i flere/andre situasjoner enn ped.lederene, mens noe er klart ped.leder-ansvar.
Det kan gå lenge mellom hver gang jeg prater med podens kontaktperson. Hun er den av ped.lederene som har lavest stillingsprosent, så hun kommer ofte sent og går tidlig.
__________________
“God, grant me the serenity to accept the things I cannot change,
the courage to change the things I can,
and the wisdom to know the difference.”
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!


Sist endret av Niobe; 20-08-2008 kl 09:34.
Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-08-2008, 09:33   #5
Medlem
 
Suadela sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Sted: Trondheim
Meldinger: 167
MP Rating: 0% (0)
Suadela har en strålende fremtid.Suadela har en strålende fremtid.Suadela har en strålende fremtid.Suadela har en strålende fremtid.Suadela har en strålende fremtid.Suadela har en strålende fremtid.Suadela har en strålende fremtid.Suadela har en strålende fremtid.Suadela har en strålende fremtid.Suadela har en strålende fremtid.Suadela har en strålende fremtid.
Sv: Kontaktperson i barnehagen

Hvis Anne ikke er tilstede og du ikke får svar på de spørsmålene du har
ville jeg forhørt meg om når Anne kommer på jobb om morgenen, og timet det
slik at jeg hadde møtt henne neste dag. Det er jo også en mulighet å be om
å få en foreldresamtale.
__________________

Suadela er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-08-2008, 09:53   #6
Mex
Supermedlem
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Sted: Hedmark
Meldinger: 1,136
MP Rating: 0% (0)
Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Kontaktperson i barnehagen

Er vel ikke noe behov for foreldresamtale. Syns bare at ting er lagt opp litt dårlig. Er ikke noen ukesplan/mndplan/årsplan eller noe sånt som deles ut. Og man vil jo gjerne ha litt informasjon om hva gutten har gjort i løpet av dagen..
- Har han spist bra
- Har han sovet bra
- Hva har de gjort på
etc..

Mulig jeg bare må ta en prat med hun som har ansvaret og høre litt ..
__________________
Mex er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-08-2008, 09:55   #7
Æresmedlem
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 18,742
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Kontaktperson i barnehagen

Sitat:
Opprinnelig postet av Mex Vis post
Er vel ikke noe behov for foreldresamtale. Syns bare at ting er lagt opp litt dårlig. Er ikke noen ukesplan/mndplan/årsplan eller noe sånt som deles ut. Og man vil jo gjerne ha litt informasjon om hva gutten har gjort i løpet av dagen..
- Har han spist bra
- Har han sovet bra
- Hva har de gjort på
etc..

Mulig jeg bare må ta en prat med hun som har ansvaret og høre litt ..
Dette er andre barnehageåret her i heimen, og de har ikke hatt månedsplan for august noen av årene. Fordi det er innkjøring og de tar dagene litt som det kommer. Mye nytt for mange av barna, så det er best å se det litt an.

At du ikke får informasjon om hvordan gutten har hatt det, det er for dårlig. I vår barnehage får vi som regel en lang oppramsing hver eneste dag.
__________________
“God, grant me the serenity to accept the things I cannot change,
the courage to change the things I can,
and the wisdom to know the difference.”
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-08-2008, 11:07   #8
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Meldinger: 126
MP Rating: 0% (0)
Rolle har mye å være stolt av.Rolle har mye å være stolt av.Rolle har mye å være stolt av.Rolle har mye å være stolt av.Rolle har mye å være stolt av.Rolle har mye å være stolt av.Rolle har mye å være stolt av.Rolle har mye å være stolt av.Rolle har mye å være stolt av.Rolle har mye å være stolt av.Rolle har mye å være stolt av.
Sv: Kontaktperson i barnehagen

Ukeplaner/månedsplaner pleier ikke vi å bruke før ut i september en gang. Når ungene begynner å bli innkjørt. Da startet vi også med avdelingsmøter, og planene kommer opp. Den første perioden(mnd) er tilvenninga og barnehage hverdagen i fokus hos oss. Bruke rutinene, gjøre barna trygge og bli kjent med de.
Kontakt personene sklir fort ut, når barnet søker annet enn kontaktpersonen sin, kommer vi andre på banen, og vi tar "hverandres" barn om hverandre. Noen barn trenger sin kontaktperson lenger, og da tar vi hensyn til det. Regner med de fleste barnehager vil at barna skal bli trygge på alle de voksene.

Men dere bør kunne få litt svar på hvordan gutten deres har hatt det i barnehagen!
Spør når kontaktpersonen er i bhg, og lever eller hent da hvis det går, så kan du prate med henne.
Eller ta en prat med ped leder eller noen andre av de voksne og si at du gjerne vil ha litt mer info om dagen hans. Da bør de kunne prate med hverandre, sånn at de som er seinere på jobb får litt info av de som har vært mye rundt gutten din om dagen, og viderebringer denne infirmasjonene når dere kommer å henter...

(men det er ikke til å legge sjul på at tilvenningsperioden er den mest slitsomme delen av barnehage året; de voksen må gi mye av seg selv og være på "topp" hele dagen. Er deilig når vi begynner å "jobbe" med "vanlige" hverdager...)
__________________
- 05
- 08
Rolle er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-08-2008, 11:39   #9
Mex
Supermedlem
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Sted: Hedmark
Meldinger: 1,136
MP Rating: 0% (0)
Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Kontaktperson i barnehagen

Tusen takk for litt input fra en som er godt bevandret i barnehagemiljøer.

Jeg skal ta en liten prat med ped. leder, hun skal være der i morgen vet jeg. Har forståelse for at det er litt mer styr i starten. Og vet at i bhg vår så er omtrent alle barna nye. Men litt mer informasjonsflyt og kommunikasjon hadde vært greit.

(I går så hadde var han skikkelig oppskrapet i pannen da jeg hentet han.. og han som var der da jeg hentet kunne ikke si hvordan det skjedde ..)
__________________
Mex er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-08-2008, 12:09   #10
Seniormedlem
 
Pinky sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 2,981
MP Rating: 0% (0)
Pinky har et ubeskrivelig bra rykte.Pinky har et ubeskrivelig bra rykte.Pinky har et ubeskrivelig bra rykte.Pinky har et ubeskrivelig bra rykte.Pinky har et ubeskrivelig bra rykte.Pinky har et ubeskrivelig bra rykte.Pinky har et ubeskrivelig bra rykte.Pinky har et ubeskrivelig bra rykte.Pinky har et ubeskrivelig bra rykte.Pinky har et ubeskrivelig bra rykte.Pinky har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Kontaktperson i barnehagen

Hos oss er det vanlig med foreldresamtale etter 3 dager-1 ukes tid oppstart i bh.
Fyller ut skjemaer, bh får evt opplysninger om barnet ect.


__________________
SARA~~AUGUST 04~~ ER BLITT STORESØSTER TIL
NYYDELIGE HAAKON FØDT 17.MARS,2760 gr OG 46 cm LANG
~~Tinkerline fra SM~~

Pinky er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 11:54.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com