|
 |
|
01-07-2006, 08:36
|
|
Medlem
Medlem siden: Dec 2002
Sted: Bergen
Meldinger: 373
|
Jeg kjøper endel merkeklær til småtten på tre år - jeg liker å kjøpe klær som ikke henger på alle, og synes det er gøy å ha noe ikke alle har. Synes heller ikke det er nødvendig at barna må gå med "stygge" klær i barnehagen(og da mener jeg slitte, utvaskede klær) Har naturligvis også masse H&M-klær og billigere tøy, men liker altså også litt mer eksklusive klær.
Jeg er åpen for at klær kan bli ødelagt, og legger ikke restriksjoner på det.
Jeg har flere ganger i barnehagen fått høre at: "Jeg tenkte kanskje at denne buksen var din - det er jo en Hilfiger-bukse" og "Denne er sikkert.......sin, vil jeg tro" (en burberrygenser)
Så da lurer jeg på hva barnehageansatte tenker om merkeklær i barnehagen. Tar dere (unødige) hensyn ift klær barna har på seg? Jeg er veldig klar på at om klærne er sølete og skitne, så er det bare til å vaske dem.
|
01-07-2006, 08:44
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Apr 2005
Meldinger: 3,038
|
Sv: Merkeklær i barnehagen?
|
|
Ville tro at det blandt de høyskoleutdannede barnehagepedagoger med lang fartstid i faglig arbeid med barn så finnes det like mange meninger som det er folk. Spørsmålet er, spiller det noen rolle?
Er du fornøyd så er det vel greit.
|
|
|
06-07-2006, 20:16
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Apr 2002
Sted: Orkanger
Meldinger: 3,230
|
|
|
Jentene mine har både merkeklær og ikke i barnehagen. Jeg har sagt ifra til personalet at alt tøy som er med i barnehagen er der for å brukes - uansett merke osv. Jeg sender aldri med klær jeg er redd for i barnehagen.
Jobber selv i barnehage, og noen ganger spør jeg foreldre om ungene kan bruke div merkeklær, men jeg har ennå ikke vært borti at de har sagt at klærne ikke skal brukes
|
01-07-2006, 08:44
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 1,198
|
|
|
Hvis barnehagepersonalet regner med at merkeklærne er ditt barn sitt, så er vel kanskje du den eneste som kler barnet i det da. Hva personalet tenker om merkeklær vel helt uinteressant?
|
|
|
01-07-2006, 10:53
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: May 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 9,370
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av VLN
Hvis barnehagepersonalet regner med at merkeklærne er ditt barn sitt, så er vel kanskje du den eneste som kler barnet i det da. Hva personalet tenker om merkeklær vel helt uinteressant?
|
det sier jeg også.
kle barnet ditt i det du føler er best, enten det er merkeklær eller klær fra fretex sier nå jeg
|
|
|
01-07-2006, 10:59
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Sep 2005
Sted: Østlandet
Meldinger: 1,357
|
|
|
Synes du barnet ditt er lite møkkete når det bruker merketøy?
Jeg vil vel tro som MTN sier, at det det kommer antakeligvis an på personen.
Det er jo ikke verre enn at du kan si i fra i barnehagen om at de ikke trenger å ta hensyn til at han har på merketøy. Det kan kanskje virke litt snålt å komme lenge etter at han har begynt i barnehagen, men du kan jo si at du fikk kommentarer på bruk av merketøy som barnehagetøy fra noen andre og ville derfor bare si ifra.
01-07-2006, 14:46
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Sep 2005
Sted: Buskerud
Meldinger: 924
|
|
|
Jeg jobber i barnehage og gir blanke i hva merke det er på klærne ti barna. Enten det er en hilfiger eller h&m genser så får de male eller ete youghurt i det hvis det er det de har på/med. Det er opp til forledre hva de vil sende med. Hadde ei som var veldig fin på det. Og vi måtte passe ekstra på de klærne og være forsiktig, men har viktigere ting å passe på en det!
01-07-2006, 17:51
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Oct 2002
Meldinger: 6,721
|
|
|
.................
Sist endret av klaras; 04-08-2006 kl 11:35.
|
|
|
01-07-2006, 18:50
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Mar 2003
Sted: Sandnes
Meldinger: 4,704
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Macy
på den. Jeg ser selv det er stygt med utslitte og for små klær på barn. De
kan være litt pene i tøyet selv om det er barnehage.
|
Uslitte er en ting, men for små? Den skjønte jeg ikke helt. Er det bare merkeklær som er store nok til barna? Og pene nok?
Min datter har nesten bare klær fra H&M, og hun får HELE tiden masse skryt over hvor pen hun er i klærne. Jeg er nesten litt nazi på at alt skal være pent og matche, og har ofte opplevd at fremmede folk er kommet bort til meg for å fortelle meg hvor pent kledd jenta mi er og hvor jeg har kjøpt genseren, jakken, buksa eller annet.
|
01-07-2006, 18:59
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 2,605
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Macy
Jeg har sendt han i Benetton hettejakken ja, og bryr meg ikke om han søler
på den. Jeg ser selv det er stygt med utslitte og for små klær på barn. De
kan være litt pene i tøyet selv om det er barnehage.
|
Ja, de kan sikkert det, men MÅ de det? Hvorfor er det viktig? Er det viktig for unga? Overhodet ikke. Hverken min datter eller hennes venner bryr seg katta om hun har grønn utslitt bukse og rosa genser på, for ikke å snakke om to forskjellige sokker når hun går i barnehagen. Alt er rent, og i riktig størrelse, men langt ifra pen og "velholdt". Det er klær som er som skapt for å klatre, hoppe, grave seg ned i sandkassa med, få grønske over hele osv.
Stort sett bestemmer hun selv hva hun vil ha på seg om morningen, og av og til går det i fine kjoler, men ofte også i helt vilkårlige, slitte bruksplagg. Jeg synes det er betenkelig med den holdningen man overfører allerede til små barn som skal leke hele dagen at de må være "fine i tøyet", og at man lærer dem at det er viktig at alt matcher og passer til hverandre. Barn finner ut av sånt nokså fort på egenhånd.
|
|
 |
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Hybridmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 04:31.
|