Sitat:
Opprinnelig postet av caremi
Har ringt styreren i barnehagen og hennes svar på dette er at de ikke kan gjøre forskjell.Det kan jeg jo skjønne men at de virkelig kan kreve halv mnd når man har brukt plassen 8 timer trur jeg at jeg kom frem til syns jeg rett og slett er frekt.vet ikke hvor jeg kan finne ut av dette.Syns den regningen er temmelig sur å måtte skulle betale.Jeg ville jo ikke latt de begynne i august om jeg hadde vist dette fra begynnelsen av.
Ser i kontrakten at man må betale evt depositum men dette skulle jo kommet tidlig i augus da og ikke som en overraskelse nå.Det er jo ikke alle som har 7000 legge ut på oppstart i barnehage da man gjerne har andre utgifter også.
Og dere som har barna i familiebarnehage betaler dere dugnadspenger hver mnd i tillegg til å gjøre dugnad i barnehagen?
|
Syntes det hørtes litt rart ut, det her. Veldig merkelig at du får beskjed om at du ikke kan la barna begynne før den 27., også skal du betale for halve måneden? Jeg ville ikke gitt meg på dette.
Barnehagen har sikkert et foreldreutvalg/samarbeidsutvalg, spør deg litt rundt eller sjekk i papirene du har fått så finner du frem. Spør der om dette virkelig er en riktig praksis.
Jeg har storebror i privat barnehage (det er ikke en familiebarnehage, da), vi betaler ikke dugnadspenger. Har faktisk aldri hørt det begrepet før, men vi har som avtale å gjøre 5 timer dugnad hver per barnehageår.