Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Familieliv > Barnepass
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 01-09-2008, 13:33   #1
Supermedlem

Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tromsø
Meldinger: 889
MP Rating: 100% (2)
caremi har en strålende fremtid.caremi har en strålende fremtid.caremi har en strålende fremtid.caremi har en strålende fremtid.caremi har en strålende fremtid.caremi har en strålende fremtid.caremi har en strålende fremtid.caremi har en strålende fremtid.caremi har en strålende fremtid.caremi har en strålende fremtid.caremi har en strålende fremtid.
Ny barnehage og betaling.

Barna mine hadde sin første tilvenningsdag på onsdag i forrige uke og var der 3 halve dager i august.Vi fikk ei regning på onsdag som skulle være for september med forfall 4 dager etter.Den regningen er jo grei nok men forfallet skulle vel gjerne vært 14 dager etter som er vanlig.Eller er det ikke slik?

Så fredag da vi hentet de i barnehagen så var det en ny regning på over 4000 kroner som var for august.De krever betaling for halve august selv om de bare fikk være der i 3 halve dager og for kost for den mnd og dugnadspenger.De skal også ha forskudd som vi får tilbake når de slutter.
Kan de virkelig kreve oss for halve mnd når vi ikke fikk begynne før nå helt sist i mnd.Syns det er helt sykt at de virkelig kan gjøre dette.Vi skal nå betale nesten 7000 kr for at barna skal begynne i barnehage.Måtte ringe henne og spørre om det virkelig var slik at de kunne komme nå med alt og ja det var deres praksis at vi måtte betale for halve plassen.Ja skulle skjønt det om de hadde fått begynne når det ennå var halv mnd igjen.Er så forbannet...

Er det slik at private krever tredobbel betaling for at man skal begynne der..det er i allefall ikke slik i kommunen.
Gammel 01-09-2008, 13:38   #2
VIP-Medlem

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Vestlandet
Meldinger: 5,078
MP Rating: 100% (1)
millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Ny barnehage og betaling.

Det synes jeg var hårreisende!

Vi har nettopp byttet bhg, i august, men i den nye (privat) er august betalingsfri. Aner ikke hva som er vanlig å gjøre, jeg. Står det noe om dette i vedtektene?
millact er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-09-2008, 13:53   #3
Supermedlem

Medlem siden: May 2005
Meldinger: 1,470
MP Rating: 0% (0)
Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.

Valgte dere selv å starte i slutten av måneden? Hvis dere hadde plass for hele august er det vanlig å betale for hele måneden uavhengig av når man faktisk tar plassen i bruk. Ser du skriver "fikk begynne", står det oppstartsdato i kontrakten? Hvis den er f.eks. 25. august kan jeg ikke skjønne at de har lov til å ta seg betalt for hele måneden.
Gammel 01-09-2008, 17:03   #4
Supermedlem

caremi har en strålende fremtid.caremi har en strålende fremtid.caremi har en strålende fremtid.caremi har en strålende fremtid.caremi har en strålende fremtid.caremi har en strålende fremtid.caremi har en strålende fremtid.caremi har en strålende fremtid.caremi har en strålende fremtid.caremi har en strålende fremtid.caremi har en strålende fremtid.

Vi fikk brev om at de var tildelt plass fra 1 august men oppstart onsdag 27 august.Jeg er klar over at man må betale for plass i august men da må jo og barnet få begynne ved begynnelsen av mnd og ikke som her sist i mnd.Dette var ikke vårt valg.Er det noen plasser jeg kan henvende meg..er virkelig dette lovt?
Gammel 01-09-2008, 19:39   #5
Seniormedlem

Medlem siden: Jan 2003
Sted: Trondheim
Meldinger: 1,795
Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.

Mange private barnehager har en andel man må betale når man starter opp, og som man gjerne får tilbake når man sier opp plasssen. Når det gjelder betaling for august så er det helt normal praksis at hvis man har oppstart etter den 15. i mnd så betaler man halv månedsavgift. Veldig urettferdig når man starter såpass sent i mnd, men slik er faktisk vanlig praksis.

Du kan ta kontakt med barnehageservice i kommunen din for å få skikkelig svar på dette.
Gammel 01-09-2008, 20:22   #6
Supermedlem

Ja det er jo ganske tåpelig regel dette.At man må betale for en viss del av den mnd man begynner er jo helt i orden men at de kan sitte å bestemme alt også kreve deg for så mye for tre dager med bare noen timer er noe drøyt.
Gammel 01-09-2008, 22:12   #7
Seniormedlem

Medlem siden: Jan 2003
Sted: Trondheim
Meldinger: 1,795
Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av caremi Vis post
Ja det er jo ganske tåpelig regel dette.At man må betale for en viss del av den mnd man begynner er jo helt i orden men at de kan sitte å bestemme alt også kreve deg for så mye for tre dager med bare noen timer er noe drøyt.
Kan du ikke prøve å ta en prat med de ang dette? Kanskje dere kan komme til en løsning? Hadde reagert selv hvis det hadde vært oss som hadde vært i den situasjonen. Synes det er rart at de satte opp en så sen oppstartsdato jeg, for det hadde jeg ikke hatt samvittighet til når jeg vet at dere må betale for halve mnd.

Mitt fadderbarn har nettopp startet i barnehage og hun fikk oppstartsdag en fredag kl. 14 Hvilket tidspunkt og dag er det for oppstart da? Virkelig gjennomtenkt
Gammel 02-09-2008, 10:36   #8
Supermedlem

Medlem siden: May 2005
Meldinger: 1,470
Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.

Sitat:
Vi fikk brev om at de var tildelt plass fra 1 august men oppstart onsdag 27 august.Jeg er klar over at man må betale for plass i august men da må jo og barnet få begynne ved begynnelsen av mnd og ikke som her sist i mnd.Dette var ikke vårt valg.Er det noen plasser jeg kan henvende meg..er virkelig dette lovt?
Det var merkelig formulering med plass fra 1. men oppstart 27. Vi måtte betale hele mars selv om hun bare var der på tilvenning de to siste dagene, men vi var på ferie så det var vårt valg. Da er det greit, men i ditt tilfelle synes jeg ikke det høres greit ut.

Har du spurt dem hvorfor de tar betalt for hele måneden? Kanskje det bare er en glipp? Det må være et sted man kan sjekke sånt men hvor vet jeg ikke. Kanskje kommunen? Mye rare regler ute og går i familiebarnehager virker det som.
Gammel 02-09-2008, 16:10   #9
Supermedlem

Har ringt styreren i barnehagen og hennes svar på dette er at de ikke kan gjøre forskjell.Det kan jeg jo skjønne men at de virkelig kan kreve halv mnd når man har brukt plassen 8 timer trur jeg at jeg kom frem til syns jeg rett og slett er frekt.vet ikke hvor jeg kan finne ut av dette.Syns den regningen er temmelig sur å måtte skulle betale.Jeg ville jo ikke latt de begynne i august om jeg hadde vist dette fra begynnelsen av.
Ser i kontrakten at man må betale evt depositum men dette skulle jo kommet tidlig i augus da og ikke som en overraskelse nå.Det er jo ikke alle som har 7000 legge ut på oppstart i barnehage da man gjerne har andre utgifter også.

Og dere som har barna i familiebarnehage betaler dere dugnadspenger hver mnd i tillegg til å gjøre dugnad i barnehagen?
Gammel 02-09-2008, 22:58   #10
Medlem

lillepi@ sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Nord-Norge
Meldinger: 281
lillepi@ har mye å være stolt av.lillepi@ har mye å være stolt av.lillepi@ har mye å være stolt av.lillepi@ har mye å være stolt av.lillepi@ har mye å være stolt av.lillepi@ har mye å være stolt av.lillepi@ har mye å være stolt av.lillepi@ har mye å være stolt av.lillepi@ har mye å være stolt av.lillepi@ har mye å være stolt av.lillepi@ har mye å være stolt av.

Sitat:
Har ringt styreren i barnehagen og hennes svar på dette er at de ikke kan gjøre forskjell.Det kan jeg jo skjønne men at de virkelig kan kreve halv mnd når man har brukt plassen 8 timer trur jeg at jeg kom frem til syns jeg rett og slett er frekt.vet ikke hvor jeg kan finne ut av dette.Syns den regningen er temmelig sur å måtte skulle betale.Jeg ville jo ikke latt de begynne i august om jeg hadde vist dette fra begynnelsen av.
Ser i kontrakten at man må betale evt depositum men dette skulle jo kommet tidlig i augus da og ikke som en overraskelse nå.Det er jo ikke alle som har 7000 legge ut på oppstart i barnehage da man gjerne har andre utgifter også.

Og dere som har barna i familiebarnehage betaler dere dugnadspenger hver mnd i tillegg til å gjøre dugnad i barnehagen?

Syntes det hørtes litt rart ut, det her. Veldig merkelig at du får beskjed om at du ikke kan la barna begynne før den 27., også skal du betale for halve måneden? Jeg ville ikke gitt meg på dette.

Barnehagen har sikkert et foreldreutvalg/samarbeidsutvalg, spør deg litt rundt eller sjekk i papirene du har fått så finner du frem. Spør der om dette virkelig er en riktig praksis.

Jeg har storebror i privat barnehage (det er ikke en familiebarnehage, da), vi betaler ikke dugnadspenger. Har faktisk aldri hørt det begrepet før, men vi har som avtale å gjøre 5 timer dugnad hver per barnehageår.

-03, vår-08
lillepi@ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
barnehage, betaling

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 10:10.