|
|
15-08-2008, 17:55
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 1,623
|
Om å finne barnehageplass i Oslo
|
|
Vi bor i bydel St Hanshaugen og her står omtrent halvparten av barna i kø, så har ingen store forhåpninger om å finne noe her.
Men vi har fått tilbud om plass i en kjempefin familiebarnehage. Problemet med den plassen er at den er et stykke unna der vi bor, slik at vi blir avhengige av bil hele vintersesongen for å hente og levere, og i og med at vi bor ås sentralt har vi ikke fast parkeringsplass og det å være avhengig av bil er noe dritt. Vi håper på start i oktober, og lurer egentlig litt på om vi rett og slett skal takke ja til denne plassen eller ha is i magen og se om vi finner noe som er nærmere. Men hva er sjansen for å finne noe annet?
Noen som har erfaringer de vil dele?
|
|
|
16-08-2008, 10:21
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jul 2003
Meldinger: 1,074
|
Sv: Om å finne barnehageplass i Oslo
|
|
Jeg ville takket ja, og så lett videre etter andre alternativer. Om du finner noe annet så må du i verste fall betale litt dobbelt, men det er en barnehageplass verdt i mine øyne. hvis alternativet er å stå helt uten barnehageplass, er vel det å være avvhengig av bil en liten sak i forhold.
|
16-08-2008, 20:38
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Dec 2001
Sted: Harstad
Meldinger: 9,377
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Høns
Jeg ville takket ja, og så lett videre etter andre alternativer. Om du finner noe annet så må du i verste fall betale litt dobbelt, men det er en barnehageplass verdt i mine øyne. hvis alternativet er å stå helt uten barnehageplass, er vel det å være avvhengig av bil en liten sak i forhold.
|
Enig her.
Jeg vet hvor lenge kusina mi som bor i Oslo slet med å få barnehageplass til sine små, så jeg ville tatt plassen og så lett etter noe annet. Heller det enn å risikere å stå uten noen plass.
Hobbyblogg
|
|
|
16-08-2008, 20:53
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Feb 2007
Meldinger: 1,000
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Høns
|
Jeg har tatt ut ulønnet permisjon til januar pga barnehageproblematikken, men vi har akkurat takket ja til en plass i en barnehage i nabobydelen. Det blir nok minst 15 min hver vei å kjøre til og fra, men vi kan bare ikke si nei.. I alle fall ikke når alternativet er å stå uten barnehageplass i januar, da MÅ vi nemlig ha plass (eller så går vi konkurs.. ).
Det flotte med den barnehagen er at vi er garantert plass i vår egen bydel til neste sommer (private barnahager i samme "stiftelse"). Så da får vi bare "holde ut" å bruke minst 45 min hver morgen og ettermiddag til levering og henting.
Forøvrig så står vi på ventelisteplass nr 143 i vår bydel. Damen på kontoret sa hun håpte vi fikk plass før 2010.. Jeg sa litt på tøys at i bydel Nordstrand er det med andre ord ikke lurt å få barn etter mai om man vil har barnehageplass?!? "Nei, det er ikke det", sa damen.
Moralen er: Sørg for å få barn i første halvdel av året i alle fall!
|
|
|
16-08-2008, 21:20
|
|
Medlem
Medlem siden: May 2008
Meldinger: 266
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av tuuli
Men hva er sjansen for å finne noe annet?
|
Veldig liten
Fra spøk til alvor; bydel St.Hanshaugen er jo en av de verste bydelene i Oslo i forhold til barnehageplasser (sønnen min går i barnehage i samme bydel). Dere har hatt flaks som har fått ordnet dere med familiebarnehage. Men det er et herk med avstand, så jeg føler med dere. Vi hadde dagmamma i en annen bydel det første året og brukte ganske nøyaktig 2 timer hver dag på kjøring i rushtrafikk og deretter 1/2 time på leiting etter parkeringsplass når vi var vel hjemme Men det var bedre enn ingenting i hvert fall...
Krysser fingrene for at dere finner noe nærmere
|
|
16-08-2008, 22:12
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: May 2005
Meldinger: 1,854
|
|
|
Vi flytta fra St.Hanshaugen da poden var 2 og et halvt år - og uten barnehageplass. Så jeg vet ikke hvor mye is du har plass til i magen din jeg?
|
17-08-2008, 12:04
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Meldinger: 1,623
|
|
|
Takk for svar alle sammen! Dere skriver vel egentlig det jeg trodde.
Skal huske å starte babylagingsprøvingen i riktig måned neste gang. Og flytte.
|
|
|
04-09-2008, 22:36
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Oct 2004
Meldinger: 1,339
|
|
|
Tuuli: ville takket ja til barnehageplassen og heller lett etter noe nærmere, i verste fall må dere betale dobbelt i oppsigelsesperioden. Jenta mi fikk tilbud om plass i nabobydelen da hun var 2 år og 3 mnd. Var et kjipt halvår hvor vi brukte mye tid på henting og levering (kjørte kollektivt, sparte ikke noe tid på å kjøre bil pga rushen), men det var mer stabilt enn en (flink og snill) dagmamma som stadig var syk. Hovedopptaket det året frøkna fylte 3 ble rene julaften med tilbud fra både egen bydel og to nabobydeler.
Sitat:
Opprinnelig postet av Iris
Fra spøk til alvor; bydel St.Hanshaugen er jo en av de verste bydelene i Oslo i forhold til barnehageplasser (sønnen min går i barnehage i samme bydel).
|
Datteren min går i en liten (18 barn) og super privat bhg i bydel St.Hanshaugen, og de slet med å fylle opp storbarnsplassene (3 år og oppover) i høst. Ved barnehagestart lurte vi på hvor alle disse barna uten barnehageplass egentlig var, men det har visst løst seg nå, etter endel telefoner.
|
|
05-09-2008, 11:04
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: May 2005
Meldinger: 1,854
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av kulani
Datteren min går i en liten (18 barn) og super privat bhg i bydel St.Hanshaugen, og de slet med å fylle opp storbarnsplassene (3 år og oppover) i høst. Ved barnehagestart lurte vi på hvor alle disse barna uten barnehageplass egentlig var, men det har visst løst seg nå, etter endel telefoner.
|
De aller fleste som står i kø er jo barn som skal inn på en småbarnsavdeling.
|
05-09-2008, 11:11
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Oct 2004
Meldinger: 1,339
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av gurgle
De aller fleste som står i kø er jo barn som skal inn på en småbarnsavdeling.
|
Vet det, men det kommer ikke alltid så tydelig fram i media, så det ble mye fleiping om emnet mellom foreldre som skulle spre ryktet om ledige barnehageplasser og styreren som ringte rundt på jakt etter nye barn
|
|
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 06:55.
|