Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Familieliv > Barnepass
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 15-08-2008, 17:55   #1
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 1,623
MP Rating: 0% (0)
tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.
Om å finne barnehageplass i Oslo

Vi bor i bydel St Hanshaugen og her står omtrent halvparten av barna i kø, så har ingen store forhåpninger om å finne noe her.

Men vi har fått tilbud om plass i en kjempefin familiebarnehage. Problemet med den plassen er at den er et stykke unna der vi bor, slik at vi blir avhengige av bil hele vintersesongen for å hente og levere, og i og med at vi bor ås sentralt har vi ikke fast parkeringsplass og det å være avhengig av bil er noe dritt. Vi håper på start i oktober, og lurer egentlig litt på om vi rett og slett skal takke ja til denne plassen eller ha is i magen og se om vi finner noe som er nærmere. Men hva er sjansen for å finne noe annet?

Noen som har erfaringer de vil dele?

tuuli er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-08-2008, 10:21   #2
Supermedlem

Høns sin avatar

Medlem siden: Jul 2003
Meldinger: 1,074
Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.
Sv: Om å finne barnehageplass i Oslo

Jeg ville takket ja, og så lett videre etter andre alternativer. Om du finner noe annet så må du i verste fall betale litt dobbelt, men det er en barnehageplass verdt i mine øyne. hvis alternativet er å stå helt uten barnehageplass, er vel det å være avvhengig av bil en liten sak i forhold.
Gammel 16-08-2008, 20:38   #3
VIP-Medlem

emin sin avatar

Medlem siden: Dec 2001
Sted: Harstad
Meldinger: 9,377
MP Rating: 100% (5)
emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Høns Vis post
Jeg ville takket ja, og så lett videre etter andre alternativer. Om du finner noe annet så må du i verste fall betale litt dobbelt, men det er en barnehageplass verdt i mine øyne. hvis alternativet er å stå helt uten barnehageplass, er vel det å være avvhengig av bil en liten sak i forhold.
Enig her.

Jeg vet hvor lenge kusina mi som bor i Oslo slet med å få barnehageplass til sine små, så jeg ville tatt plassen og så lett etter noe annet. Heller det enn å risikere å stå uten noen plass.

sitter bakovervendt i Britax Secura
Hobbyblogg
emin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-08-2008, 20:53   #4
Supermedlem

Medlem siden: Feb 2007
Meldinger: 1,000
MP Rating: 100% (1)
Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Høns Vis post

Jeg har tatt ut ulønnet permisjon til januar pga barnehageproblematikken, men vi har akkurat takket ja til en plass i en barnehage i nabobydelen. Det blir nok minst 15 min hver vei å kjøre til og fra, men vi kan bare ikke si nei.. I alle fall ikke når alternativet er å stå uten barnehageplass i januar, da MÅ vi nemlig ha plass (eller så går vi konkurs.. ).

Det flotte med den barnehagen er at vi er garantert plass i vår egen bydel til neste sommer (private barnahager i samme "stiftelse"). Så da får vi bare "holde ut" å bruke minst 45 min hver morgen og ettermiddag til levering og henting.

Forøvrig så står vi på ventelisteplass nr 143 i vår bydel. Damen på kontoret sa hun håpte vi fikk plass før 2010.. Jeg sa litt på tøys at i bydel Nordstrand er det med andre ord ikke lurt å få barn etter mai om man vil har barnehageplass?!? "Nei, det er ikke det", sa damen.

Moralen er: Sørg for å få barn i første halvdel av året i alle fall!
Gammel 16-08-2008, 21:20   #5
Medlem

Medlem siden: May 2008
Meldinger: 266
Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av tuuli Vis post
Men hva er sjansen for å finne noe annet?
Veldig liten

Fra spøk til alvor; bydel St.Hanshaugen er jo en av de verste bydelene i Oslo i forhold til barnehageplasser (sønnen min går i barnehage i samme bydel). Dere har hatt flaks som har fått ordnet dere med familiebarnehage. Men det er et herk med avstand, så jeg føler med dere. Vi hadde dagmamma i en annen bydel det første året og brukte ganske nøyaktig 2 timer hver dag på kjøring i rushtrafikk og deretter 1/2 time på leiting etter parkeringsplass når vi var vel hjemme Men det var bedre enn ingenting i hvert fall...

Krysser fingrene for at dere finner noe nærmere
Gammel 16-08-2008, 22:12   #6
Seniormedlem

gurgle sin avatar

Medlem siden: May 2005
Meldinger: 1,854
gurgle har en strålende fremtid.gurgle har en strålende fremtid.gurgle har en strålende fremtid.gurgle har en strålende fremtid.gurgle har en strålende fremtid.gurgle har en strålende fremtid.gurgle har en strålende fremtid.gurgle har en strålende fremtid.gurgle har en strålende fremtid.gurgle har en strålende fremtid.gurgle har en strålende fremtid.

Vi flytta fra St.Hanshaugen da poden var 2 og et halvt år - og uten barnehageplass. Så jeg vet ikke hvor mye is du har plass til i magen din jeg?
Gammel 17-08-2008, 12:04   #7
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2007
Meldinger: 1,623
tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.

Takk for svar alle sammen! Dere skriver vel egentlig det jeg trodde.

Skal huske å starte babylagingsprøvingen i riktig måned neste gang. Og flytte.

tuuli er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-09-2008, 22:36   #8
Supermedlem

kulani sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Meldinger: 1,339
kulani har en strålende fremtid.kulani har en strålende fremtid.kulani har en strålende fremtid.kulani har en strålende fremtid.kulani har en strålende fremtid.kulani har en strålende fremtid.kulani har en strålende fremtid.kulani har en strålende fremtid.kulani har en strålende fremtid.kulani har en strålende fremtid.kulani har en strålende fremtid.

Tuuli: ville takket ja til barnehageplassen og heller lett etter noe nærmere, i verste fall må dere betale dobbelt i oppsigelsesperioden. Jenta mi fikk tilbud om plass i nabobydelen da hun var 2 år og 3 mnd. Var et kjipt halvår hvor vi brukte mye tid på henting og levering (kjørte kollektivt, sparte ikke noe tid på å kjøre bil pga rushen), men det var mer stabilt enn en (flink og snill) dagmamma som stadig var syk. Hovedopptaket det året frøkna fylte 3 ble rene julaften med tilbud fra både egen bydel og to nabobydeler.

Sitat:
Opprinnelig postet av Iris Vis post
Fra spøk til alvor; bydel St.Hanshaugen er jo en av de verste bydelene i Oslo i forhold til barnehageplasser (sønnen min går i barnehage i samme bydel).
Datteren min går i en liten (18 barn) og super privat bhg i bydel St.Hanshaugen, og de slet med å fylle opp storbarnsplassene (3 år og oppover) i høst. Ved barnehagestart lurte vi på hvor alle disse barna uten barnehageplass egentlig var, men det har visst løst seg nå, etter endel telefoner.

Lillebror 2007
kulani er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-09-2008, 11:04   #9
Seniormedlem

gurgle sin avatar

Medlem siden: May 2005
Meldinger: 1,854
gurgle har en strålende fremtid.gurgle har en strålende fremtid.gurgle har en strålende fremtid.gurgle har en strålende fremtid.gurgle har en strålende fremtid.gurgle har en strålende fremtid.gurgle har en strålende fremtid.gurgle har en strålende fremtid.gurgle har en strålende fremtid.gurgle har en strålende fremtid.gurgle har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av kulani Vis post
Datteren min går i en liten (18 barn) og super privat bhg i bydel St.Hanshaugen, og de slet med å fylle opp storbarnsplassene (3 år og oppover) i høst. Ved barnehagestart lurte vi på hvor alle disse barna uten barnehageplass egentlig var, men det har visst løst seg nå, etter endel telefoner.
De aller fleste som står i kø er jo barn som skal inn på en småbarnsavdeling.
Gammel 05-09-2008, 11:11   #10
Supermedlem

kulani sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Meldinger: 1,339
kulani har en strålende fremtid.kulani har en strålende fremtid.kulani har en strålende fremtid.kulani har en strålende fremtid.kulani har en strålende fremtid.kulani har en strålende fremtid.kulani har en strålende fremtid.kulani har en strålende fremtid.kulani har en strålende fremtid.kulani har en strålende fremtid.kulani har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av gurgle Vis post
De aller fleste som står i kø er jo barn som skal inn på en småbarnsavdeling.
Vet det, men det kommer ikke alltid så tydelig fram i media, så det ble mye fleiping om emnet mellom foreldre som skulle spre ryktet om ledige barnehageplasser og styreren som ringte rundt på jakt etter nye barn

Lillebror 2007
kulani er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 06:55.