Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Familieliv > Barnepass
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 27-08-2008, 21:04   #1
Medlem

Medlem siden: Mar 2008
Meldinger: 209
MP Rating: 0% (0)
Lemin er fantastisk mot andre.Lemin er fantastisk mot andre.Lemin er fantastisk mot andre.Lemin er fantastisk mot andre.Lemin er fantastisk mot andre.Lemin er fantastisk mot andre.Lemin er fantastisk mot andre.Lemin er fantastisk mot andre.Lemin er fantastisk mot andre.Lemin er fantastisk mot andre.Lemin er fantastisk mot andre.
Pris i barnehagen

Jeg blir litt forundret. Nå har de satt en fast - minstepris for barnehageplass. Men i tillegg kommer kr 250,- til frukt og kr 50,- i reisepenger. Reisepenger? Hva i alle dager er det for noe da? Barnehagen er jo aldri på noen reiser? Tar de buss så har vel de under 4 år gratis? Forresten så har de ikke vært på tur heller. Har to barn der, og alt dette blir faktisk kr 600 ekstra pr mnd som vi ikke hadde regnet med. Ikke spiser de så mye frukt heller, stort sett en eple-bit eller noe. Har hørt om andre barnehager som også har mat inkl i disse pengene, feks varmt måltid.

Barnehagens minstepris er da ikke minstepris lenger da vil jeg si?
Lemin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-08-2008, 22:23   #2
Supermedlem

annka sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: nordnorge
Meldinger: 1,304
MP Rating: 100% (2)
annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Pris i barnehagen

Personlig syns jeg den frukten dems var dyr Syns prisen hadde vært rett hvis de hadde fått mat og Reisepenger har jeg aldri hørt om, men nå har jeg ikke mye erfaring med barn i barnehage, guttene gikk et par år , og snuppa er nettopp begynt...Da guttene gikk for noen år siden betalte jeg vel 3-350 pr mnd og da fikk begge mat for de pengene, slapp matpakke og det syns jeg var greit..Hørte ikke noe om reisepenger....snuppa får frukt inkl i prisen, skolen her har og frukt til ungene..mat må vi ha med ...
Gammel 27-08-2008, 23:09   #3
Veteranmedlem

muslingen sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 4,601
MP Rating: 100% (2)
muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.

Jeg er litt på tynn is, men svarer allikevel.

Når det gjelder kostnader utover maksprisen kan eiere bestemme dette. I de fleste tilfeller kommunen. Vet ikke hvordan det er i private barnehager. Men de skal ikke ta mer enn det som er faktiske kostnader! Verken til mat eller reiser eller andre ting.
I barnas tidligere barnehage valgte kommunen å legge til 100,- i matpenger, dvs. 50,- for melk og 50,- for frukt. Det skulle tilsvare omtrent en halv frukt og to glass melk for dagen til hver barn (noen teller mer strikt enn andre, men min erfaring er at altialt går det nettopp så mye i gjennomsnitt til hvert barn). Jeg hadde et barn som ikke fikk melk i bhg, bare vann. Da ble det bare lagt til 50,- på regninga. Melk hun ikke drakk, som de dermed ikke kjøpte inn, skulle hun ikke betale for.

Det kan ikke være at de sparer opp de pengene hver mnd da, og har en stor og dyr tur i året?

Dette må du forhøre deg om.
Gammel 27-08-2008, 23:13   #4
Supermedlem

2 fine barn sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Sted: Trøndelag
Meldinger: 1,420
Blogginnlegg: 4
2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.

Synes det hørtes dyrt ut jeg ja. Hos oss betaler vi 200 pr. barn. Da får de lunsj(brødmat) 3 dager i uka, og varmmat 2 dager i uka. + Fruktmåltid klokka 14.30.

Det er vanskelig å være noe for andre, derfor er jeg noe for meg selv!!

2 fine barn er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-08-2008, 10:01   #5
Veteranmedlem

charlie sin avatar

Medlem siden: Feb 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 4,122
charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.

Barnehager får IKKE barn gratis med på bussen selv om de er små, men må betale for hvert barn.

de har i og for seg rett til å tap enger for mat og få dekket evt busspenger ol., men dette skal være til selvkost. så be gjerne om en begrunnelse.

vi betaler til en reisekasse for avdelingen, men det er snakk om 50-100 kr for et halvår. da tar de noen ganger buss eller tog, og det er kjempestas. da betaler gjerne de minste mindre enn de store for et halvår, og da er de også med på færre turer (de store barna er oftere med på langturer...)

i kostpenger betaler vi 120 kr mnd. det dekker frukt"måltid" kl 14.30 og drikke til maten, + et måtid på fredager. ellers har vi matpakke.

ta dette opp med FAU, og be om en orientering på neste foreldremøte. de kan jo f.eks. orientere litt generelt om kosten i bhg, og si litt om kostnadssiden. det er særlig aktuelt nå, fordi det nettopp har kommet nye retningslinjer for kost i barnehager fra helse- og sosialdirektoratet.

Charlie & Prinsessen, født 02.06.2003 og Tingeling, født 02.11.2006

Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Alfacharlie
charlie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-08-2008, 10:06   #6
VIP-Medlem

[Mon|] sin avatar

Medlem siden: Nov 2002
Sted: Tromsø
Meldinger: 5,564
[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.

Syns dem hadde dyr frukt ja.. vi betaler 200 kr i mnd i matpenger, det dekker frukt 1 gang om dagen, lunsj 4 dager i uken, varmmat 1 dag i uken og drikke til alle måltider.

Turpenger betaler vi ikke fast, men feks i vår så var hele barnehagen på Fugle og Smådyrspark (hadde leid buss) og da betalte vi 50 kr pr unge. Noe jeg i grunnen syns var helt greit (og billig)
Gammel 28-08-2008, 10:13   #7
VIP-Medlem

Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 6,311
MP Rating: 100% (5)
Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg husker jeg syntes det var ganske drøyt av barnehagen til de store
(for noen år siden) å kreve 7000,- + reisepenger.
Kunne ikke nøye seg med 7000,- liksom.
Måtte ha de 50,- pr. barn i mnd. i tillegg.
Mamma Rosa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-08-2008, 10:20   #8
Supermedlem

gullli sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 1,232
gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.

Synes også det høres dyrt ut! Vi betaler 100 kr ekstra pr mnd for frokost, lunch og frukt. I tillegg har de varmmat hver fredag. Reisepenger betaler vi ikke selv om de som oftest er på tur et par ganger i mnd.

Member of AF's jaktlag
gullli er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-08-2008, 10:21   #9
Supermedlem

gullli sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 1,232
gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Mamma Rosa Vis post
Jeg husker jeg syntes det var ganske drøyt av barnehagen til de store
(for noen år siden) å kreve 7000,- + reisepenger.
Kunne ikke nøye seg med 7000,- liksom.
Måtte ha de 50,- pr. barn i mnd. i tillegg.
Forguder maxprisen!

Member of AF's jaktlag
gullli er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-08-2008, 10:49   #10
Supermedlem

Lilleklump sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Sted: Østlandet
Meldinger: 1,380
Blogginnlegg: 1
MP Rating: 100% (1)
Lilleklump har en strålende fremtid.Lilleklump har en strålende fremtid.Lilleklump har en strålende fremtid.Lilleklump har en strålende fremtid.Lilleklump har en strålende fremtid.Lilleklump har en strålende fremtid.Lilleklump har en strålende fremtid.Lilleklump har en strålende fremtid.Lilleklump har en strålende fremtid.Lilleklump har en strålende fremtid.Lilleklump har en strålende fremtid.

Det vi betaler utenom maksprisen er 300 kroner for mat. Vi har varm mat hver dag. (Jobber der selv og har datteren min der) Barna må ha med en frukt hver dag til fruktmåltidet, ellers serveres det også knekkebrød etter frukten for de som er mer sultne. Syns det er greit. Ellers tror jeg vi er relativt ofte på turer i forhold til andre bhg. Ofte tar vi buss og gjør ting som koster litt. Dette er også inkl. i de 300 kr.

Liten : ventes i Feb/Mars 09!
Lilleklump er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 11:05.