|
 |
|
27-01-2005, 14:29
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Melbourne
Meldinger: 698
|
Etter at min datter startet i barnehagen for 2 mnd siden har det vært flere rare episoder.
I går skulle de eut i skogeen, og vi måtte ta med vedkube, pølser og sitteunderlag. Dette hadde vi med og posen hang på plassen hennes. Da jeg kom for å hente henne sa dee...*** hadde ikke med pølser og vedkube i dag!! Hva?? Sier jeg og titter på plassen hennes, der henger jo posen der  de hadde ikke sett etter engang.
En annen gang kom jeg for å hente henne, da hadde hun på andre sko og de sa - Vi fant ikke skoene til ***, men når jeg så i garderoben så var de på plassen hennes..
Sånn har det vært flere ganger, og når vi også har hentet henne og de har vært ute så har vi funnet henne uten luer og votter, flere ganger!!
På mandag hadde de ikke byttet bleie på henne!! Og ellers virker det som de ikke tørker snørr..
Nå skal vi på foreldresamtale på fredag neste uke, så deette skal tas opp..
Hva synes dere, høres det ut som en drømmebarnehage?
|
27-01-2005, 14:34
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jul 2003
Sted: Sørlandet...
Meldinger: 1,079
|
Kanskje du bør bli flinkere til å si i fra om at du har ting med?
"Pølsene og vedkubben henger i posen på plassen hennes..!"
Hadde du merket skoene med navnet hennes i?
Det med lue og votter bør du be dem følge litt med på, men det er sikkert ikke bare lett.. Ungene drar dette av seg selv.. Kjøp klips til å feste vottene fast, og ha lue som knytes..
Det med bleia tar jeg ikke så hardt, om det ikke skjer ofte, så kan det jo hende at hun nesten nettopp hadde tissa..
Om det er en drømmebarnehage vet jeg ikke, men jeg syns ikke at det høres så ille ut..
De har mange barn å følge med, og det letter arbeidet deres om vi foreldre er flinke til å både si i fra, og merke tøy og sko..
Skjønner ikke helt hvorfor du skal vente til foreldremøtet, jeg hadde tatt det opp med dem med en gang jeg..
|
27-01-2005, 14:40
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Melbourne
Meldinger: 698
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Regnbuestjernen
Kanskje du bør bli flinkere til å si i fra om at du har ting med?
Hadde du merket skoene med navnet hennes i?
Kjøp klips til å feste vottene fast, og ha lue som knytes..
Det med bleia tar jeg ikke så hardt, om det ikke skjer ofte, så kan det jo hende at hun nesten nettopp hadde tissa.. ..
|
Jeg sa i fra om morningen hvor de ville ha pølsene og det andre, bare la det henge på plassen hennes fikk jeg beskjed om..
Alt av tøy og sko er merket
Klips har vi på vottene hennes, og hun bruker "finlandshette" og knyteluer
Hun bruker andre bleier i barnehagen, teip bleier..og Up&Go hjemme..De bruker bare teip bleier i barnehgaen og da hadde hun hatt på seg den bleien siden 6.30 - 16.30!!  Jeg trenger vel ikke å nevne hvordan tissen så ut og hvor tung bleien var..og de hadde vært ute mesteparten av dagen også! Kunne jo å fått blærekattar
|
27-01-2005, 14:42
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jul 2003
Sted: Sørlandet...
Meldinger: 1,079
|
Ja, ok, da stiller det seg litt anderledes..
Kanskje de har dårlig kommunikasjon seg i mellom?
Ville spurt litt om det jeg..
Men jeg vil i alle fall anbefale å ta ting opp umiddelbart, da slipper det å ligge å gnage hos deg..
Lykke til..
|
27-01-2005, 14:44
|
|
Gjest
|
Hei du;-)
Jeg hadde også reagert..men nå har jeg selv reagert på en del rare ting og episoder i barnehagen til eldstemann selv  Føler som jeg bryr meg med alt og alle..men man skal jo det..om det ikke blir tatt opp,er det ingen som bryr seg!Så ta opp alt du har på hjertet du..de er nødt til å høre på deg uansett
Jeg hadde helt klart reagert på dette med bleien..den skal jo selvfølgelig skiftes,bla dette med sårhet etc ...men om det er et engangstilfelle så er det noe annet.Men jeg hadde tatt det opp ja!
|
|
|
27-01-2005, 15:01
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 2,385
|
Hadde tatt det opp med en gang hvis jeg hadde vært deg. viktig å si i fra om ting en ikke er fornøyd med.
Ang bleieskift, se om de har en liste på stellerommet som de krysser av på når det er skiftet bleie og klokkslett. (ellers går det jo ikke ann å holde styr på det hvis det er mange barn og mange annsatte)
I barnehagen her så skifter de før di minste legger seg og før de andre går ut. og så skifter de på ettermiddagen, og ellers ved behov. da mine brukte bleie og jeg hentet de litt tidligere en dag og de ikke hadde skiftet bleie så sa de i fra at ettermiddagsbleia ikke var skiftet enda.
|
|
27-01-2005, 15:09
|
|
Gjest
|
i vår barnehage har de innarbeidet rutine på at alle bleiebarn skifter bleie etter frokost og etter lunsj, og ellers ved behov. Dette for å vite at alle har blitt skiftet på i løpet av dagen.
de er ikke flinke til å holde øye med storebrors klesvaner. Hadde han gått ut i tskjorte og shorts nå, så har jeg på følelsen av at det hadde gått greit for de. Vi har påpekt det mange ganger, men det glipper hele tiden.
snørr tørker de ikke i vår barnehage heller, kun før de skal spise virker det som, så det er jo ikke rart at ungene konstant er syke.
jeg vet ærlig talt ikke om den perfekte barnehagen finnes, vår er det ikke, og hvis det finnes noen, så forsvinner vel de også med det nye forslaget til barnehagelov.
|
|
|
27-01-2005, 15:16
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2002
Meldinger: 1,772
|
Jeg er veldig fornøyd med vår barnehage, men har det vært noe jeg har vært misfornøyd med, så har jeg sagt i fra der og da.
Ellers så er det jo en glimrende anledning til å ta opp ting du er misfornøyd med på foreldresamtaler. Lykke til!
|
|
|
27-01-2005, 15:21
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Nov 2002
Sted: Bergen
Meldinger: 1,291
|
JEg ville også tatt det opp umiddelbart. I vår barnehage har de bare vært positive til om vi har tatt opp ting om det nå er vedr. påkledning eller soving som vi gjerne har tatt opp.
|
|
27-01-2005, 20:57
|
|
Medlem
Medlem siden: Sep 2004
Meldinger: 249
|
Det kan være litt vanskelig å ta opp ting sånn i garderobesituasjonen, så i og med at du skal på foreldresamtale så snart, er det bare å fyre løs.
Fortell om hvordan du oppfatter det, og la de få slippe til med sin versjon. Sammen kan dere da finne ut av hvrdan det best kan gjøres at du blir fornøyd, og at barnet ditt har det bra.
Lykke til.
|
|
|
 |
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 19:36.
|