Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Familieliv > Barnepass
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 14-04-2008, 12:02   #1
Supermedlem
 
*Tassa* sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Sted: Akershus
Meldinger: 593
MP Rating: 0% (0)
*Tassa* er fantastisk mot andre.*Tassa* er fantastisk mot andre.*Tassa* er fantastisk mot andre.*Tassa* er fantastisk mot andre.*Tassa* er fantastisk mot andre.*Tassa* er fantastisk mot andre.*Tassa* er fantastisk mot andre.*Tassa* er fantastisk mot andre.*Tassa* er fantastisk mot andre.*Tassa* er fantastisk mot andre.*Tassa* er fantastisk mot andre.
Steinerbarnehagen.....

Noen som har erfaringer fra denne barnehagen?
__________________
Storebror-05 og Lillebror termin juni-08!
*Tassa* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-04-2008, 12:31   #2
VIP-Medlem
 
Tammis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Sted: Utenfor bygrensen..
Meldinger: 6,391
MP Rating: 100% (1)
Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Steinerbarnehagen.....

Nope, desverre.
Men naboen min jobber i en steinerbarnehage. Høres veldig koslig ut, og virker som om barna er mer innvolvert i hverdagen enn barna i f.eks "vår" barnehage.
__________________
Gleder meg til jul jeg
Tammis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-04-2008, 09:18   #3
Supermedlem
 
Taina sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Meldinger: 1,178
MP Rating: 0% (0)
Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Steinerbarnehagen.....

Dytter! For dette lurer jeg også på.

Har vært og snakket med personalet i Steinerbarnehagen like ved oss og fått veldig godt inntrykk. Koselige lokaler og de ansatte virker veldig engasjerte. Størst voksentetthet per barn i kommunen. Besøket gjorde at vi søkte overflytting for jenta vår på snart tre, og vi har fått plass!

Det er jo alltid skummelt å flytte henne fra noe trygt og kjent, men hun vil jo uansett bytte til storbarnsavdeling snart.

Har ikke hørt noe negativt om Steinerbarnehager, men har jo ikke hatt barn der selv, så jeg er veldig nysgjerrig på andres erfaringer.
__________________
Taina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-04-2008, 12:39   #4
Supermedlem
 
Missy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2002
Sted: Harstad
Meldinger: 1,418
MP Rating: 0% (0)
Missy er fantastisk mot andre.Missy er fantastisk mot andre.Missy er fantastisk mot andre.Missy er fantastisk mot andre.Missy er fantastisk mot andre.Missy er fantastisk mot andre.Missy er fantastisk mot andre.Missy er fantastisk mot andre.Missy er fantastisk mot andre.Missy er fantastisk mot andre.Missy er fantastisk mot andre.
Sv: Steinerbarnehagen.....

Jeg har hatt vesla i Steinerbhg. Og det er det verste jeg har vært med på!!!!
Det var høyt sykefravær blant de ansatte, til tider bare 1 voksen på 15 unger.
De lekte med trepinner!!!
Har kjempedårlig erfaring med Steiner, og anbefaler det ikke til noen!!
__________________
Missy
Lillejenta f.07.08.02

Lillebror f. 05.02.08
Missy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-04-2008, 15:47   #5
Hjelpeadmin
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 12,038
MP Rating: 100% (10)
Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Steinerbarnehagen.....

Jeg fikk tilbud om jobb i en Steinerbarnehage, og takket nei. Minsten går i en barnehage som på papiret ikke er Steiner, men de er veldig inspirerte av det.

Grunnen til at jeg takket nei til jobben, er at de har veldig spesielle holdninger til mye.
Man skal komme på jobb, henge av seg personlighetskappen i garderoben. Man skal ikke ha fritidsaktiviteter, og det handler om å gi mest mulig. Jobbe overtid, torsdagsmøter, arrangementer og andre ting i helgene, uten overtidsbetaling eller avspassering.
Venninnen min som er pedagog der, ble utbrent etter et halvt år.
Så jeg tviler ikke på at sykefraværet er høyt.

Min erfaring med barn der, og i en annen Steinerbarnehage jeg har besøkt, er at barna er veldig rastløse og urolige.
Høye stemmer, mye uroligheter og konflikter.
De blir ikke snakket til når de gjør noe galt, for de skal ikke få høre ordet "nei".

Min erfaring med minstens barnehage, er at det høres veldig fint ut, men barns delaktighet i hverdagen er ikke så stor som de gir inntrykk av.
Stimulansen er dårlig, de får ingen utfordringer og kjeder seg mye.

Klart det er mye bra i måten de tenker og driver på, men det negative skygger over det, desverre.
__________________
06.09.01 25.05.03 23.01.06
Firern ventes 09.03.09.
Stine-mor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-04-2008, 17:26   #6
Supermedlem
 
Taina sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Meldinger: 1,178
MP Rating: 0% (0)
Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Steinerbarnehagen.....

Tusen takk for svar! Hmm, dette hørtes jo ikke bra ut..

Flere som har erfaringer?
__________________
Taina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-04-2008, 22:05   #7
Supermedlem
 
pludre sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2002
Sted: Austefjord
Meldinger: 1,062
MP Rating: 0% (0)
pludre har en strålende fremtid.pludre har en strålende fremtid.pludre har en strålende fremtid.pludre har en strålende fremtid.pludre har en strålende fremtid.pludre har en strålende fremtid.pludre har en strålende fremtid.pludre har en strålende fremtid.pludre har en strålende fremtid.pludre har en strålende fremtid.pludre har en strålende fremtid.
Sv: Steinerbarnehagen.....

Hei

Føler meg litt kallet til å svare i denne tråden. Jeg har gått i en Steinerbarnehage selv, og jeg husker det som en lykkelig tid. Jeg har etter dette gått hele barne-ungdomskole og gymnas på Steinerskolen i Bergen, og jeg er veldig glad for at mine foreldre valgte dette for meg....

Det som blir skrevet tidligere i tråden, jeg refererer:

Man skal komme på jobb, henge av seg personlighetskappen i garderoben. Man skal ikke ha fritidsaktiviteter, og det handler om å gi mest mulig. Jobbe overtid, torsdagsmøter, arrangementer og andre ting i helgene, uten overtidsbetaling eller avspassering.
Venninnen min som er pedagog der, ble utbrent etter et halvt år.
Så jeg tviler ikke på at sykefraværet er høyt.

Min erfaring med barn der, og i en annen Steinerbarnehage jeg har besøkt, er at barna er veldig rastløse og urolige.
Høye stemmer, mye uroligheter og konflikter.
De blir ikke snakket til når de gjør noe galt, for de skal ikke få høre ordet "nei".

Min erfaring med minstens barnehage, er at det høres veldig fint ut, men barns delaktighet i hverdagen er ikke så stor som de gir inntrykk av.
Stimulansen er dårlig, de får ingen utfordringer og kjeder seg mye.


Jeg mener det er feil å generalisere på denne måten, det er mange Steinerbarnhager rundt om i Norge, og makan til fordømmelse er det lenge siden jeg har sett. Åssen kan du vite at det er sånn i ALLE steinerbarnehager da ?? Virker litt forutinntatt.

Og det med at barna var sånn der du besøkte, og fikk liten stimulans, har vel med de ansatte å gjøre ikke det faktum at det er en Steinerbarnehage ??

Det er stor forskjell på barnehager rundt om, enten det er nå Steiner eller ikke.

Jeg gikk selv i Tryllefløyten i Bergen, og jeg hadde det i alle fall veldig fint der
Vi fant på veldig mye spennende og det var sjelden vi kjedet oss.....
__________________
Pludre, mamma til 3


01 03 05
pludre er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-04-2008, 22:43   #8
Hjelpeadmin
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 12,038
MP Rating: 100% (10)
Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Steinerbarnehagen.....

Sitat:
Opprinnelig postet av Stine-mor Vis post

Min erfaring med barn der, og i en annen Steinerbarnehage jeg har besøkt, er at barna er veldig rastløse og urolige.
Høye stemmer, mye uroligheter og konflikter.
De blir ikke snakket til når de gjør noe galt, for de skal ikke få høre ordet "nei".

Min erfaring med minstens barnehage, er at det høres veldig fint ut, men barns delaktighet i hverdagen er ikke så stor som de gir inntrykk av.
Stimulansen er dårlig, de får ingen utfordringer og kjeder seg mye.
Sitat:
Opprinnelig postet av pludre Vis post
.

Jeg mener det er feil å generalisere på denne måten, det er mange Steinerbarnhager rundt om i Norge, og makan til fordømmelse er det lenge siden jeg har sett. Åssen kan du vite at det er sånn i ALLE steinerbarnehager da ?? Virker litt forutinntatt.

Og det med at barna var sånn der du besøkte, og fikk liten stimulans, har vel med de ansatte å gjøre ikke det faktum at det er en Steinerbarnehage ??

Det er stor forskjell på barnehager rundt om, enten det er nå Steiner eller ikke.
Derfor skrev jeg min erfaring. Jeg har på ingen måte skrevet at dette er gjengs over? Dette er min erfaring fra de tre barnehagene jeg har vært innom.

Vi har et vennepar som er Steinerpedagoger, så jeg har fått litt innblikk i hva de legger vekt på. Mye bra, noe jeg stiller meg heller spørrende til.

Det finnes mye rart i "vanlige" barnehage også, det vet jeg, men siden det ble spurt om erfaringer, så delte jeg mine.

Jeg opplevde det slik at barna ble urolige av manglende rammer og grenser. Jeg har vært på to beintøffe intervjuer, og tilegnet meg lærdom av hva man gjør og ikke gjør i en Steinerbarnehage.
(Og om du lurer: Jeg er for positive alternativer, men jeg er også for å markere at ikke alle ting er greit å gjøre.)

Jeg tviler ikke på at du har en bra opplevelse av det pedagogiske opplegget, men jeg er ingen fan av det.
__________________
06.09.01 25.05.03 23.01.06
Firern ventes 09.03.09.
Stine-mor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-04-2008, 22:54   #9
Supermedlem
 
pludre sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2002
Sted: Austefjord
Meldinger: 1,062
MP Rating: 0% (0)
pludre har en strålende fremtid.pludre har en strålende fremtid.pludre har en strålende fremtid.pludre har en strålende fremtid.pludre har en strålende fremtid.pludre har en strålende fremtid.pludre har en strålende fremtid.pludre har en strålende fremtid.pludre har en strålende fremtid.pludre har en strålende fremtid.pludre har en strålende fremtid.
Sv: Steinerbarnehagen.....

Sitat:
Opprinnelig postet av Stine-mor Vis post
Derfor skrev jeg min erfaring. Jeg har på ingen måte skrevet at dette er gjengs over? Dette er min erfaring fra de tre barnehagene jeg har vært innom.

Vi har et vennepar som er Steinerpedagoger, så jeg har fått litt innblikk i hva de legger vekt på. Mye bra, noe jeg stiller meg heller spørrende til.

Det finnes mye rart i "vanlige" barnehage også, det vet jeg, men siden det ble spurt om erfaringer, så delte jeg mine.

Jeg opplevde det slik at barna ble urolige av manglende rammer og grenser. Jeg har vært på to beintøffe intervjuer, og tilegnet meg lærdom av hva man gjør og ikke gjør i en Steinerbarnehage.
(Og om du lurer: Jeg er for positive alternativer, men jeg er også for å markere at ikke alle ting er greit å gjøre.)

Jeg tviler ikke på at du har en bra opplevelse av det pedagogiske opplegget, men jeg er ingen fan av det.
Ser det nå at det er dine erfaringer, men det var måten du formulerte deg på, hørtes det ut som om du dømte det nor og ned....

For det er veldig mye synsing og gjetning ute og går blant folk hva Steiner egentlig er for noe....blir sånn jeg har hørt ditt og datt...men svært få har gjort en skikkelig research på hva dette egentlig er for noe.

Ta en tur og besøk en Steinerbarnehage, så ser du fort om dette er noe for deg....
__________________
Pludre, mamma til 3


01 03 05
pludre er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-04-2008, 23:05   #10
Hjelpeadmin
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 12,038
MP Rating: 100% (10)
Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Steinerbarnehagen.....

Trodde jeg skrev det klart at dette er snakk om de tre barnehagene jeg hadde erfaring med, beklager om jeg var utydelig.
Jeg skrev i alle fall at det gjaldt den barnehagen jeg fikk jobb i, en annen en som jeg fikk praktikantstilling i tidligere, og den jeg har datteren min i.

Dette gjelder så klart ikke alle Steinerbarnehagene i Norge, men det gjelder de tre her hvor jeg bor. Ellers hadde jeg skrevet: Steinerbarnehagene er ikke bra.

Jeg vet hva Steiner står for. Jeg liker mye av det, men ikke alt.

Jeg håper ikke jeg har skremt noen, for det var ikke meningen. Det ble spurt om erfaringer, og jeg svarte hva jeg har opplevd.

Ta et besøk innom barnehage, som Pludre foreslår. Gjerne uanmeldt.

Dog føler jeg at jeg har et lite behov for å forsvare meg, for jeg skrev at dette gjaldt tre barnehager. Jeg er nok klønete. Liker dog ikke å bli kalt fordømmende og forutinntatt. Bare delte min erfaring.

Sitat:
Min erfaring med barn der, og i en annen Steinerbarnehage jeg har besøkt, er at barna er veldig rastløse og urolige.
Høye stemmer, mye uroligheter og konflikter.

De blir ikke snakket til når de gjør noe galt, for de skal ikke få høre ordet "nei".

Min erfaring med minstens barnehage, er at det høres veldig fint ut, men barns delaktighet i hverdagen er ikke så stor som de gir inntrykk av.
Stimulansen er dårlig, de får ingen utfordringer og kjeder seg mye.
__________________
06.09.01 25.05.03 23.01.06
Firern ventes 09.03.09.
Stine-mor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 14:44.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com