I Trondheim er vi småbarnsforeldre i den lykkelige situasjon at det er full barnehagedekning. Dette betyr at vi som søker plass kan "mer eller mindre" velge og vrake hvor vi vil at barna vår skal ha en trygg havn i hverdagen. (ikke sikkert det gjelder for alle områder i Trondheim, men det har i allefall vært slik for oss). Det er også bra fordi barnehagene må jobbe for å fremstå som attraktiv tilbyder slik at kvaliteten økes både for barna og for oss foreldre som nå virkelig kan sette krav til barnehagen. (før var det jo slik at vi var overlykkelig om vi faktisk fikk tilbudt en plass).
Så til anbefalingen :
For dere som ikke har bestemt dere ennå om hvilken barnehage dere ønsker at dere skal la deres søte små gå i så kan jeg anbefale Motbakken barnehage som ligger i Hans Finnes gt. 6 (bak Rosendal Kino). Dette er en privat barnehage med 15 barn (4,4 ansatte) hvor vår datter har vært i snart 2 år. For oss har det vært helt supert å se hvordan vår datter har vokst, lært, fått venner og tette relasjoner blandt både voksne og barn. Jeg har udelt positive erfaringen med denne "lille" barnehagen hvor vi som foreldre også har store muligheter til påvirking til hvordan barnas hverdag vil være. Hvis dere nå ble nysgjerring anbefaler jeg dere å gå inn på
www.motbakken.no for å se litt om hva de driver med og hvilke verdier/retningslinjer barnehagen drives etter.
Ellers vil jeg ønske dere lykke til med barnehagevalget!