|
 |
|
11-04-2006, 12:15
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Mar 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 3,884
|
Tips for plass i bydel Østensjø (Oslo)
|
|
Vi står på flyttefot til bydel Østensjø (Oslo), og tar gjerne imot litt info om barnehagedekningen der. Jeg vet den ikke har vært særlig bra, fremdeles ikke voldsomt bra, men at de jobber med det.
Noen som kan si noe mer?
Jeg vet det er en Kanvasbhg der. Hvor lenge må man egentlig ha vært m i Kanvas for å få plass i en slik?
Andre tips?
Vi rekker ikke hovedopptaket, men søker i løpende opptak. Vi har en plass her vi flytter fra, men den er ikke kommunal så vi får ikke prioritet ved overflytting.
|
|
|
|
11-04-2006, 16:29
|
|
Medlem
Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 407
|
Sv: Tips for plass i bydel Østensjø (Oslo)
|
|
Jeg ville bare ha meldt sønnen din inn i Kanvas med en gang.
Selv om dere ikke skulle få plass i Kanvasbarnehagen der nå, kan ansienniteten overføres til neste barn om dere ikke bruker den nå.
Vi meldte sønnen vår inn for ikke så lenge siden. Om det holder for å få en plass gjenstår å se...
Den plassen dere skal flytte fra, er det i en privat barnehage? En jeg kanskje kunne ha kontaktet...
*desperat på leting etter en ledig plass*
Lykke til med søkingen!
|
11-04-2006, 17:22
|
|
Veteranmedlem
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Siena
Jeg ville bare ha meldt sønnen din inn i Kanvas med en gang.
Selv om dere ikke skulle få plass i Kanvasbarnehagen der nå, kan ansienniteten overføres til neste barn om dere ikke bruker den nå.
Vi meldte sønnen vår inn for ikke så lenge siden. Om det holder for å få en plass gjenstår å se...
Den plassen dere skal flytte fra, er det i en privat barnehage? En jeg kanskje kunne ha kontaktet...
*desperat på leting etter en ledig plass*
Lykke til med søkingen!
|
Vi har vært medlem i Kanvas i halvannet år snart... Har søkt på mye i andre bydeler nå med ansenniteten, men det er tydeligvis ikke lenge nok.
Ja, det er en privat bhg, en familiebhg, men vi kommer ikke til å si den opp før vi har noe nytt, kommer til å frakte ham dit.... kan jo ta ett år til det... .Dessverre.
|
|
|
|
11-04-2006, 17:39
|
|
Medlem
|
|
|
Er redd vår ansiennitet er i korteste laget, ja.
Sukk, denne usikkerheten kommer nok til å prege denne siste delen av permisjonen...
Fortsatt lykke til!
|
11-04-2006, 17:47
|
|
Veteranmedlem
|
|
|
Sitat:
Er redd vår ansiennitet er i korteste laget, ja.
Sukk, denne usikkerheten kommer nok til å prege denne siste delen av permisjonen...
Fortsatt lykke til!
|
Du også.
Du må bare kjøre på, undersøke alle muligheter, søke løpende opptak i din egen og nabobydeler. Komme deg på flest mulig lister. Ringe alle familiebarnehager i nærheten. Sjekke alle mulig nettsteder hvor det kan tenkes at rykte om ledige plasser sprer seg.
Og få ikke panikk før det nærmer seg... de fleste ordner det seg for den siste måneden dersom du har gjort litt forarbeid, lagt ut tråder her og der....
Jeg tror jeg har jobbet minst 50 timer siden desember med prosjekt barnehage og endte altså med en familiebarnehageplass iallfall. Ikke i egen bydel, men bedre enn ingenting.
|
|
|
|
11-04-2006, 17:59
|
|
Medlem
|
|
|
Apan: et spørsmål til deg siden det virker som du har veldig god oversikt over søkesituasjonen i Oslo.
Vi fikk ikke søke på hovedopptaket siden sønnen vår ikke vil ha fylt ett år ved barnehagestart i august, så vi har ikke søkt ennå.
Er det sånn at man kan søke på private barnehager i andre bydeler, og at man da bruker det elektroniske skjemaet for hver bydel? Altså at man søker på de syv barnehagene man kan velge i egen bydel, og så sender et nytt skjema for hver barnehage man søker i andre bydeler?
(Ikke meningen å kuppe tråden din...)
|
11-04-2006, 18:05
|
|
Veteranmedlem
|
|
|
Sitat:
Apan: et spørsmål til deg siden det virker som du har veldig god oversikt over søkesituasjonen i Oslo.
Vi fikk ikke søke på hovedopptaket siden sønnen vår ikke vil ha fylt ett år ved barnehagestart i august, så vi har ikke søkt ennå.
Er det sånn at man kan søke på private barnehager i andre bydeler, og at man da bruker det elektroniske skjemaet for hver bydel? Altså at man søker på de syv barnehagene man kan velge i egen bydel, og så sender et nytt skjema for hver barnehage man søker i andre bydeler?
(Ikke meningen å kuppe tråden din...)
|
Tråden min har uansett begrenset respons  . Skal forsøke å svare så godt jeg kan. Har orientert meg litt i dette ja....  .
Ja, du sender nytt skjema per bydel. Det viktigste er selvfølgelig egen bydel. Er han født i oktober, sett 1. oktober til startdato, selv om du feks tenker at han ikke skal starte før 1. november. Jo flere loddtrekninger du får være med i, jo bedre, men som du selv sier, før måneden han blir ett år i, kan du ikke søke fra.
Når det gjelder andre bydeler er det bare å gå inn på bydelen og søke på akkurat tilsvarende skjema. Du kan sette opp både private og kommunale barnehager i andre bydeler, men du får prioritet 99 på kommunale.
Når det gjelder Kanvasbhg i andre bydeler feks gjør du det sånn, og fyller inn ansennitetsnummer.
Den plassen vi fikk, fikk vi i en bydel der vi hadde "slengt inn" en søknad på noen private barnehager. Det er det jeg mener med å komme deg på "flest mulig lister" for vi "ble da funnet" på denne lista, av en familiebarnehage vi ikke hadde satt opp, men de trengte en gutt på S sin alder og ringte og tilbød oss plass. Undere skjer....
|
|
|
|
11-04-2006, 18:14
|
|
Medlem
|
|
|
Tusen takk for svar apan!
Kom forresten akkurat på at min studievenninne (som jeg skal til å sende en lang oppdateringsmail til) til fikk barnehageplass til sin gutt, som er født i 04, da hun flyttet til Østensjø i fjor sommer. Kommunal, tror jeg. De har ingen prioritet.
Jeg kan godt slenge inn et par spørsmål til henne, og høre om hvilke barnehager de søkte på, hvilken hun fikk plass i, hva hun synes om den o.l. Hvis du vil?
|
11-04-2006, 18:16
|
|
Veteranmedlem
|
|
|
Sitat:
Tusen takk for svar apan!
Kom forresten akkurat på at min studievenninne (som jeg skal til å sende en lang oppdateringsmail til) til fikk barnehageplass til sin gutt, som er født i 04, da hun flyttet til Østensjø i fjor sommer. Kommunal, tror jeg. De har ingen prioritet.
Jeg kan godt slenge inn et par spørsmål til henne, og høre om hvilke barnehager de søkte på, hvilken hun fikk plass i, hva hun synes om den o.l. Hvis du vil?
|
Veldig gjerne! Tusen takk. Du kan gjerne sende meg en pm med svar kanskje, så slipper man legge ut evt negativ info og sånn her. Hvis det er greit?
Det er liksom en helt ny bydel for meg, så jeg kjenner lite til den. Har søkt løpende opptak fra 1. juni nå, satte opp bhg litt på måfå bare.
Jeg kan også gi lyd dersom jeg skulle høre om noe i nærheten av deg, særlig hvis du gir meg et tips om hvilken bydel du bor i !
|
|
|
|
11-04-2006, 18:46
|
|
Medlem
|
|
|
Har sendt deg pm!
|
 |
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Hybridmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 01:30.
|