Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Lek, stimulering og oppdragelse > Barnesanger

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 19-11-2001, 15:25   #1
Lin
Gjest

Meldinger: n/a
Post ..alle barn i verden her, ligger nå og sover

Kan noen hjelpe meg med resten av teksten?

Mvh Lin
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-11-2001, 15:35   #2
snorkfrøken
Gjest

Kan det vere:

So, ro lillemann
nå er dagen over.
Alle mus (kan bruke barn) i alle land
ligger nå og sover.
So og ro
og tipp på tå.
Sov min vesle pode.
Reven sover også nå,
med halen under hodet.

Den er frå Hakkebakkeskogen (derfor mus...) og fast prosedyre for Ingebjørg sidan då ho var i magen.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-11-2001, 09:20   #3
Villemo
Gjest

Den sangen er fast her i hjemmet.....først for elsdte gullet og nå får lillebror gullet han elsker den sangen!
Gammel 20-11-2001, 12:03   #4
Moderator

Mondeo sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Rogaland
Meldinger: 5,958
Blogginnlegg: 5
MP Rating: 100% (1)
Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.

ÅÅÅ,den sangen har jeg lett etter,og her kommer den jammen
TAKK

Mondeo,som skal synge for Sondre når han våkner

Mondeo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-11-2001, 14:51   #5
Seniormedlem

spent sin avatar

Sted: Akershus
Meldinger: 2,196
MP Rating: 0% (0)
spent er fantastisk mot andre.spent er fantastisk mot andre.spent er fantastisk mot andre.spent er fantastisk mot andre.spent er fantastisk mot andre.spent er fantastisk mot andre.spent er fantastisk mot andre.spent er fantastisk mot andre.spent er fantastisk mot andre.spent er fantastisk mot andre.spent er fantastisk mot andre.
Brukt her i huset også

So, ro lillemann har blitt en slager. Har sunget den for Johannes så mange ganger at jeg "gjør litt om" på teksten i blandt...alltid noe nytt å finne på med sangene.

Klem fra Spent og Lillemann : Johannes
spent er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-11-2001, 19:04   #6
Seniormedlem

Stina sin avatar

Sted: Oslo
Meldinger: 2,090
Stina har en strålende fremtid.Stina har en strålende fremtid.Stina har en strålende fremtid.Stina har en strålende fremtid.Stina har en strålende fremtid.Stina har en strålende fremtid.Stina har en strålende fremtid.Stina har en strålende fremtid.Stina har en strålende fremtid.Stina har en strålende fremtid.Stina har en strålende fremtid.

Också här i gården en slager!
Trym får den som godnatt sång på två språk. Först med norsk text och sen med svensk text...... för säkerhets skull

Kram från Stina och Trym
Stina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-11-2001, 21:27   #7
Supermedlem

Gullet sin avatar

Sted: Foran PC'en
Meldinger: 642
Gullet er som en uslipt juvél.Gullet er som en uslipt juvél.Gullet er som en uslipt juvél.Gullet er som en uslipt juvél.Gullet er som en uslipt juvél.Gullet er som en uslipt juvél.Gullet er som en uslipt juvél.Gullet er som en uslipt juvél.Gullet er som en uslipt juvél.Gullet er som en uslipt juvél.Gullet er som en uslipt juvél.
Den brukes her i huset også

Her synger vi den slik:

So ro lille mann nå er dagen over
alle barn i veien vår ligger nå og sover
so og ro og tipp og tå sov du lille pode
pappa sover også snart med armen under hodet.

Gullet
Gullet er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-12-2001, 02:24   #8
Medlem

Skine sin avatar

Sted: Oslo
Meldinger: 228
Skine er en ukjent størrelse akkurat nå.
Synger den for Emil også!

Og da synger vi sånn:

So ro lille mann, nå er dagen over.
Alle barn i alle land ligger nå og sover.
So ro tipp og tå, sov min vesle pode,
Emil sover også nå, med puta under hodet.
Gammel 27-12-2001, 08:36   #9
Seniormedlem

Britney sin avatar

Meldinger: 2,611
Britney har en strålende fremtid.Britney har en strålende fremtid.Britney har en strålende fremtid.Britney har en strålende fremtid.Britney har en strålende fremtid.Britney har en strålende fremtid.Britney har en strålende fremtid.Britney har en strålende fremtid.Britney har en strålende fremtid.Britney har en strålende fremtid.Britney har en strålende fremtid.

Jeg har alltid sunget sangen for min niese, men da synger jeg den slik:

So ro lille tull,
nå er dagen over,
alle barn i dette land,
ligger nå og sover,
so og ro og tipp på tå,
sov min vesle spire,
reven sover også nå,
med halen under hodet.

Rimer ikke like bra, men passer
litt bedre til ei lita jente.
Britney er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 09:26.