Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Lek, stimulering og oppdragelse > Barnesanger
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 21-03-2007, 23:32   #1
Juniormedlem

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 4
MP Rating: 0% (0)
lille_ane er en ukjent størrelse akkurat nå.
Ola fra Gudbransdalen

noen som kjenner til en slik sang? den handler om Ola som gikk seg en tur i gudbransdalen. så møter han en budeie også er det noe med en ku. og for hvert vers skjer det noe mer som en legger på. det er også bevegelser til den som "å melke kua" og "kysse budeia". det eneste jeg husker helt sikkert (tror jeg) er at det er litt joddling i sangen "jodeliotlihi og jodilijotliho". høres dette kjent ut for noen?
lille_ane er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-03-2007, 23:42   #2
Medlem

Silverin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 127
Silverin er som en lysfontene.Silverin er som en lysfontene.Silverin er som en lysfontene.Silverin er som en lysfontene.Silverin er som en lysfontene.Silverin er som en lysfontene.Silverin er som en lysfontene.Silverin er som en lysfontene.Silverin er som en lysfontene.Silverin er som en lysfontene.Silverin er som en lysfontene.
Sv: Ola fra Gudbransdalen

Jeg har hørt den - og kunne den også en gang i tiden! Men er jammen ikke helt sikker på hvor mye jeg husker nå...

"Og han Ola han gikk en tur oppi Gudbrandsdalen. Og så plutselig så møtte han...

- en stor farlig bjørn, er iallfall ett vers

og så er det noe med ei budeie, ja - "budeia så fin", tror jeg det kanskje er

Er iallfall noe a la:

"Torilla holiatihei og holiatihi" etter at man har gjort beveglsene til de ulike tingene først. På bjørnen tror jeg det var at man klorer ut i lufta, og på budeia var det "smask smask"... Er flere vers, ja, men husker ikke mer akkurat nå.

Vet ikke om du ble noe klokere av dette, heller!

Storesøster -02
Lillebror ble født 09.12.06, 14 dager etter termin - 4765 g og 57 cm
Silverin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-03-2007, 23:46   #3
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Skal se om jeg klarer å huske hele teksten.

Å han Ola han gikk en tur oppi Gudbrandsdalen. Åsså plutselig møtte han ei stor melkeku.
DA ble det holiattiho og holiatti hei, *sckvish schvist* (lage lyden av melka som spruter i bøtta)- holiatti ho og holiatti hei *sckvish schvist* og holiattiho holiatti hei *schvish schvish * holiattiho og hei (noe sånt)

Å han Ola han gikk en tur oppi Gudbrandsdalen. Åsså plutselig møtte han en stor farlig bjørn. Da ble det holiatti ho og holiatti hei *klore etter barnet mens du lager en gryntelyd* osv

Å han Ola han gikk en tur oppi Gudbrandsdalen. Åsså plutselig møtte han en stor sankt bernards hund. Da ble det holiatti ho og holiatti hei *pes med tunga ute* osv

Å han Ola han gikk en tur oppi Gudbrandsdalen. Åsså plutselig møtte han budeia så skjønn. Da ble det holiatti ho og holiatti hei *smask smask - lag kysselyd* osv

Å han Ola han gikk en tur oppi Gudbrandsdalen. Åsså plutselig møtte han budeia sin far. Da ble det holiatti ho og holiatti hei *PANG!!*

Du gjentar alle lydene i hvert vers. Altså fra første - holiatti ho og holiatti ho schvish schvish, grynt grynt, pes pes, smask smask PANG!!

Skjønte du noe av dette? hehehe lenge siden jeg har sunget den, men TROR det er noe sånt
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-03-2007, 00:02   #4
Juniormedlem

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 4
lille_ane er en ukjent størrelse akkurat nå.

Å ja, hipp hurra!
det er akkurat den sangen jeg mener. kjempegreier. og jeg er godt hjulpet på vei, for dette var mye mer enn hva jeg husket. tusen takk!!! *da var det bare om å komme på hele melodien*
lille_ane er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 18:02.