Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Lek, stimulering og oppdragelse > Barnesanger

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 11-06-2006, 18:33   #1
Seniormedlem

Didi sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Rogaland
Meldinger: 1,990
MP Rating: 0% (0)
Didi har et ubeskrivelig bra rykte.Didi har et ubeskrivelig bra rykte.Didi har et ubeskrivelig bra rykte.Didi har et ubeskrivelig bra rykte.Didi har et ubeskrivelig bra rykte.Didi har et ubeskrivelig bra rykte.Didi har et ubeskrivelig bra rykte.Didi har et ubeskrivelig bra rykte.Didi har et ubeskrivelig bra rykte.Didi har et ubeskrivelig bra rykte.Didi har et ubeskrivelig bra rykte.
Sang/dikt/vers om farger.

Noen som har noen fine sanger e.l. om fargene? Kom bare på "se min kjole" og "Jeg vil male dagen blå"...
Didis verden
Didi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-06-2006, 20:31   #2
Supermedlem

Mirabella sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 689
Mirabella har mye å være stolt av.Mirabella har mye å være stolt av.Mirabella har mye å være stolt av.Mirabella har mye å være stolt av.Mirabella har mye å være stolt av.Mirabella har mye å være stolt av.Mirabella har mye å være stolt av.Mirabella har mye å være stolt av.Mirabella har mye å være stolt av.Mirabella har mye å være stolt av.Mirabella har mye å være stolt av.
Sv: Sang/dikt/vers om farger.

Rød, gul og blå.
Du kan gjerne få,
en ball av meg.
Nå triller jeg ballen bort til (Mari).

Den vaksne har 3 små ballar i ulike fargar (ein rød, ein gul og ein blå). Synger sangen, og på slutten av verset seier den vaksne navnet på eitt barn, og trillar ballen bort til barnet. Barnet skal så seia kva farge det er på ballen, før han/ho trillar ballen tilbake til den vaksne.

Blir litt vanskelig å forklara tonen på sangen

Mamma til ei lita , født 12.11.-2008.
Mirabella er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-06-2006, 01:53   #3
VIP-Medlem

Trollmor sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Meldinger: 6,233
Trollmor har et ubeskrivelig bra rykte.Trollmor har et ubeskrivelig bra rykte.Trollmor har et ubeskrivelig bra rykte.Trollmor har et ubeskrivelig bra rykte.Trollmor har et ubeskrivelig bra rykte.Trollmor har et ubeskrivelig bra rykte.Trollmor har et ubeskrivelig bra rykte.Trollmor har et ubeskrivelig bra rykte.Trollmor har et ubeskrivelig bra rykte.Trollmor har et ubeskrivelig bra rykte.Trollmor har et ubeskrivelig bra rykte.

Noen barn er brune
Tekst: Jo Tenfjord
Melodi: Johan Øfsen

Noen barn er brune som et nystekt brø'
Noen barn er gule og noen barn er rø'
Noen barn er hvite, noen nesten blå.
Meget er forskjellig - men det er utenpå

Noen barn har trehus, noen bor i båter.
Noen bor i steinhus, og noen bor på flåter.
Noen barn har hytter som er bygd av strå.
Meget er forskjellig, men det er utenpå

Noen barn har burnus, og noen kimono
Noen barn har genser og noen rebozo
Noen barn går nakne helt fra topp til tå
Meget er forskjellig men det er utenpå

Noen barn får smørbrød, og noen spiser ris
Noen liker froskelår, og noen liker is
Noen spiser kokt fisk og noen spiser rå

Noen barn si'r yes og noen sier ja
Noen sier oi og noen sier da
Og noen sier si og noen sier så

Noen barn er finske, noen fra Sudan
Noen barn er norske og noen fra Japan
Ja det finnes barn i hvert et land og rike
Meget er forskjellig, men inni er de like

Tenk om de kunne leke sammen alle sammen
Da fikk vi en rekke fra Afrika til Drammen
Noen ville le og noen ville skrike
Meget ble forskjellig, men inni var de like

Tarzan -93 , Turbo 03 og Prinsessen -05 .
Jeg er sikker på at hvis vi smilte mer til hverandre, ville det bli lettere å mestre hverdagen.
Du vet du er populær når folk du absolutt ikke kjenner hater deg ....; ))
Trollmor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-06-2006, 01:54   #4
VIP-Medlem

Trollmor sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Meldinger: 6,233
Trollmor har et ubeskrivelig bra rykte.Trollmor har et ubeskrivelig bra rykte.Trollmor har et ubeskrivelig bra rykte.Trollmor har et ubeskrivelig bra rykte.Trollmor har et ubeskrivelig bra rykte.Trollmor har et ubeskrivelig bra rykte.Trollmor har et ubeskrivelig bra rykte.Trollmor har et ubeskrivelig bra rykte.Trollmor har et ubeskrivelig bra rykte.Trollmor har et ubeskrivelig bra rykte.Trollmor har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg vil ha en blå ballong (Arne Bendiksen)Jeg vil ha en stor ballong,en som der er fin ballong.En med hatt og nese på,og den skal være blå.Den skal være flott og dyr,nesten som et eventyr,flyve som et riktig flyog stige høyt i sky.Midt på torget der står det en snill gammel mann,han selger alle de ballongersom han kan.Det finns gule og grønneog store og små.Men mest av alt så ønskerjeg en blå.Jeg vil ha en stor ballong,en som der er fin ballong,en med hatt og nese på,og den skal være blå.

Tarzan -93 , Turbo 03 og Prinsessen -05 .
Jeg er sikker på at hvis vi smilte mer til hverandre, ville det bli lettere å mestre hverdagen.
Du vet du er populær når folk du absolutt ikke kjenner hater deg ....; ))
Trollmor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-06-2006, 22:50   #5
Isa
VIP-Medlem

Isa sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Tr.heim
Meldinger: 6,902
Blogginnlegg: 36
Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.

Også den derre malervisa.
Nå husker jeg ikke noe av den men den er kjempefin syns jeg
Eller, tror ett av værsene er noe som "og jeg er Sofus fin og brun og ser ut som en bjønn, men jeg er vel ikke like fin som svart og hvt og grønn..."

Om man begår en feil, trenger ikke den ene feilen å bety noe. Det er hva du gjør med feilen som er viktig

-- Leif Askeland --
Isa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-06-2006, 23:02   #6
Veteranmedlem

Pinky sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 3,017
Pinky har et ubeskrivelig bra rykte.Pinky har et ubeskrivelig bra rykte.Pinky har et ubeskrivelig bra rykte.Pinky har et ubeskrivelig bra rykte.Pinky har et ubeskrivelig bra rykte.Pinky har et ubeskrivelig bra rykte.Pinky har et ubeskrivelig bra rykte.Pinky har et ubeskrivelig bra rykte.Pinky har et ubeskrivelig bra rykte.Pinky har et ubeskrivelig bra rykte.Pinky har et ubeskrivelig bra rykte.

En malervise ja...hmm kommer ikke helt på den men; "ja vi maler og vi maler og det blir så fint og flott! vi maler til det ...bla bla bla blir rødt og hvitt og blott...osv?

Åsså; blomster små, gule blå titter opp av marken nå,vinker til "Pinky"-lill for hun er så snill!

Pinky er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-06-2006, 23:09   #7
Isa
VIP-Medlem

Isa sin avatar

Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Pinky
En malervise ja...hmm kommer ikke helt på den men; "ja vi maler og vi maler og det blir så fint og flott! vi maler til det ...bla bla bla blir rødt og hvitt og blott...osv?
Ja vi maler og vi maler til vi får det slik vi vil, og blir det ikke slik så maler vi det en gang til..

Her dukker det opp.. Det var rerenget hvertfall

Om man begår en feil, trenger ikke den ene feilen å bety noe. Det er hva du gjør med feilen som er viktig

-- Leif Askeland --
Isa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-06-2006, 23:21   #8
Isa
VIP-Medlem

Isa sin avatar

Jeg heter Lise lyseblå og jeg vil passe godt,
til blåveis og til blåbær og til alt som skal ha blått.
Og når du maler himmel'n så må du bruke fargen min.
Og blander du meg litt med vann så blir jeg lys og fin.

-- Leif Askeland --
Gammel 17-06-2006, 23:47   #9
Supermedlem

Mirabella sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Meldinger: 689
Mirabella har mye å være stolt av.Mirabella har mye å være stolt av.Mirabella har mye å være stolt av.Mirabella har mye å være stolt av.Mirabella har mye å være stolt av.Mirabella har mye å være stolt av.Mirabella har mye å være stolt av.Mirabella har mye å være stolt av.Mirabella har mye å være stolt av.Mirabella har mye å være stolt av.Mirabella har mye å være stolt av.

Hugsar denne sangen frå barne-TV då eg var liten: Kom så maler vi en sang (Veit ikkje om eg hugsar teksten heilt...).

Kom så maler vi en sang.
Har du malerskrin og vann, så setter vi i gang.
Så tegner du en melodi du syns er fin.
Så kan du henge den opp på veggen din.

Trur det var riktig

Mamma til ei lita , født 12.11.-2008.
Mirabella er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-06-2006, 11:09   #10
Supermedlem

Minnie sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Trondheim
Meldinger: 716
Minnie har mye å være stolt av.Minnie har mye å være stolt av.Minnie har mye å være stolt av.Minnie har mye å være stolt av.Minnie har mye å være stolt av.Minnie har mye å være stolt av.Minnie har mye å være stolt av.Minnie har mye å være stolt av.Minnie har mye å være stolt av.Minnie har mye å være stolt av.Minnie har mye å være stolt av.

Malervisa er med på CD om Karius og Baktius (flere Torbjørn Egner sanger som er med på den). CDn vår er i bilen, orker ikke gå ut å hente den for å skrive av teksten

Løp og kjøp! Om barna er for små til å høre eventyr nå, så tror jeg det faller i smak hos de fleste når de blir litt større.

Eller så kan dere jo prøve å søke etter teksten på nett?

Storesøster (-01) og lillesøster ( juli -05)
Minnie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 03:15.