Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Lek, stimulering og oppdragelse > Barnesanger

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 05-08-2005, 07:13   #1
Medlem

Medlem siden: Oct 2003
Meldinger: 89
MP Rating: 0% (0)
VADA er et navn alle kjenner.VADA er et navn alle kjenner.VADA er et navn alle kjenner.VADA er et navn alle kjenner.VADA er et navn alle kjenner.VADA er et navn alle kjenner.VADA er et navn alle kjenner.VADA er et navn alle kjenner.VADA er et navn alle kjenner.VADA er et navn alle kjenner.VADA er et navn alle kjenner.
Tekst til Kaptein Sabeltann

Har en liten gutt som er så fasinert av Kaptein Sabeltann.

På barnas favoritter dvd`ene er det en reklamefilm for Kaptein Sabeltann og for Kristiansand dyrepark. På slutten av reklamesekvensen med "Sabeltann", synges det deler av en sang som gutten min liker så godt;

-For fulle seil i kveld, på øverste dekk står en sortkledd mann, og synger lavt for seg selv, alle lyder stille...
Lysene slukkes på land, snart er tiden inne, for Kaptein Sabeltann...

Noen som vet hva denne sangen heter og som vet hele teksten?

Tusen takk for hjelp!
Gammel 05-08-2005, 07:51   #2
Supermedlem

Babyboo sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Sted: Ski
Meldinger: 716
Babyboo har mye å være stolt av.Babyboo har mye å være stolt av.Babyboo har mye å være stolt av.Babyboo har mye å være stolt av.Babyboo har mye å være stolt av.Babyboo har mye å være stolt av.Babyboo har mye å være stolt av.Babyboo har mye å være stolt av.Babyboo har mye å være stolt av.Babyboo har mye å være stolt av.Babyboo har mye å være stolt av.
Sv: Tekst til Kaptein Sabeltann

Er det ikke bare Kaptin Sabeltann sangen da? Den er ihvertfall å finne på en eller annen barnesang-plate, som jeg selvfølgelig ikke husker navnet på nå.... Men jeg har den plata hjemme, så jeg kan sjekke når jeg kommer hjem!

Min MOBILBLOGG
Babyboo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-08-2005, 07:57   #3
Medlem

Medlem siden: Oct 2003
Meldinger: 89
VADA er et navn alle kjenner.VADA er et navn alle kjenner.VADA er et navn alle kjenner.VADA er et navn alle kjenner.VADA er et navn alle kjenner.VADA er et navn alle kjenner.VADA er et navn alle kjenner.VADA er et navn alle kjenner.VADA er et navn alle kjenner.VADA er et navn alle kjenner.VADA er et navn alle kjenner.

Kaptein Sabeltan sangen? Den der "Hiv og Hoi - snart er skatten vår..."? Er ikke den. Den jeg mener er en rolig og langt finere sang. Fint om d kunne se når du kommer hjem
Gammel 05-08-2005, 11:32   #4
Veteranmedlem

Kaija sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Telemark
Meldinger: 3,041
Kaija har en strålende fremtid.Kaija har en strålende fremtid.Kaija har en strålende fremtid.Kaija har en strålende fremtid.Kaija har en strålende fremtid.Kaija har en strålende fremtid.Kaija har en strålende fremtid.Kaija har en strålende fremtid.Kaija har en strålende fremtid.Kaija har en strålende fremtid.Kaija har en strålende fremtid.

Jeg er sikker på at jeg har hørt guttungen synge den. Han kan alt av Sabeltannsanger, så jeg kan spørre ham når han kommer hjem i ettermiddag.

"Å mektige feer! Gi mitt barn i faddergave ikke bare helse og skjønnhet og rikdom og alt det der som dere pleier å komme stikkende med. Gi mitt barn lesehunger, det ber jeg om med brennende hjerte. For jeg vil så gjerne at mitt barn skal få i sin hånd nøkkelen til eventyrlandet, hvor man kan hente den skjønneste av alle gleder - slik burde hver eneste mamma tenke!"
Astrid Lindgren
Kaija er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-08-2005, 11:59   #5
Veteranmedlem

Kaija sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Telemark
Meldinger: 3,041
Kaija har en strålende fremtid.Kaija har en strålende fremtid.Kaija har en strålende fremtid.Kaija har en strålende fremtid.Kaija har en strålende fremtid.Kaija har en strålende fremtid.Kaija har en strålende fremtid.Kaija har en strålende fremtid.Kaija har en strålende fremtid.Kaija har en strålende fremtid.Kaija har en strålende fremtid.

Fant den. Skrev av etter CDen nå, og tror det skal være rett:

Sjørøvernatt

Det kommer en skute på havet
for fulle segl i kveld.
På øverste dekk står en sortkledd mann
og synger lavt for seg selv.
Alle lyder stilner.
Lysene slukkes på land.
Snart er tiden inne
for Kaptein Sabeltann

Hysj, hysj, vær stille!
En landkrabbe vokter sin skatt.
Hva som helst kan skje,
for nå er det sjørøvernatt.

En robåt glir lydløst mot stranda
med spente blikk ombord.
De fremmede menn er på skattejakt,
og hvisker lavt mens de ror.
Mørket gjør oss sterke.
Ingen er våkne på land.
Snart skal gullet glitre
for Kaptein Sabeltann.

:/: Hysj, hysj, vær stille!
En landkrabbe vokter sin skatt.
Hva som helst kan skje,
for nå er det sjørøvernatt. :/:

Syng i vei

"Å mektige feer! Gi mitt barn i faddergave ikke bare helse og skjønnhet og rikdom og alt det der som dere pleier å komme stikkende med. Gi mitt barn lesehunger, det ber jeg om med brennende hjerte. For jeg vil så gjerne at mitt barn skal få i sin hånd nøkkelen til eventyrlandet, hvor man kan hente den skjønneste av alle gleder - slik burde hver eneste mamma tenke!"
Astrid Lindgren
Kaija er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-08-2005, 13:57   #6
Medlem

Snill & grei sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Sted: Vestlandet
Meldinger: 305
MP Rating: 100% (1)
Snill & grei er som en lysfontene.Snill & grei er som en lysfontene.Snill & grei er som en lysfontene.Snill & grei er som en lysfontene.Snill & grei er som en lysfontene.Snill & grei er som en lysfontene.Snill & grei er som en lysfontene.Snill & grei er som en lysfontene.Snill & grei er som en lysfontene.Snill & grei er som en lysfontene.Snill & grei er som en lysfontene.

Denne synger vi hver kveld. Den er så nydelig og så funker den utrolig godt

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 05:51.