|
|
|
08-10-2008, 23:10
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: May 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 2,681
|
3,5 åringen min vil ikke slutte m bleier
|
|
Men hun er også redd for doen.
Noen m tips for vi prøver å snakke m henne om d ofte og hun sier hele tiden at i morgen skal hun gå på do.
Vil jo ikke presse henne heller men nå er d vel snart på tide å bli tørr?
|
|
|
08-10-2008, 23:16
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Dec 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 4,314
|
Sv: 3,5 åringen min vil ikke slutte m bleier
|
|
Mitt råd er å la henne få styre dette her selv. Vi har en gutt på straks 4 år, og har hatt en laaaang prosess med dette med bleieavvenning Og han er ikke på langt nær tørr ennå. Vi startet aktivt i mai, og i sommerferien fjernet vi bleien helt i håp om at han da ville venne seg til det og uhellene ville gradvis bli færre og færre. Det skjedde ikke, og vi så ingen annen råd enn å begynne med bleie igjen. De i bhg sa det også, det ser absolutt ut til at han ikke er klar. Alle kompisene ble tørre i fjor sommer, men man skal ikke se for mye på slike ting - alt til sin tid! Noen er flinke til ditt og datt, og sånn vil det alltid være Er hun ikke klar så er hun ikke det, og da kan det gjøre prossessen vanskeligere
Jeg ville latt være å snakke om det, og kanskje dere vil se at hun smått om sen tar det opp selv. Slik har det vært her ihvertfall
Lykke til
|
|
|
18-10-2008, 06:14
|
|
Medlem
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Trondheim
Meldinger: 466
|
|
|
Kanskje dere kan gjøre noe interessant rundt toalettet?
Henge opp et bilde av favoritt-tegnefiguren hans, eller ha en bok hengende ved toalettet? Vi pleier å ha doringen til jenta på toalettet, og har krakk ved siden så hun kan klatre opp når hun vil.
Noen ganger sitter hun på doet og leser litt i magasinene som henger ved siden av. Hun er ikke klar til å slutte med bleie enda, men jeg er glad for at hun ikke er redd for doen lenger, for det var hun før.
|
|
|
19-10-2008, 21:26
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2002
Sted: Bergen
Meldinger: 2,996
|
|
|
Mellombror her, blir 4 år i januar, er ikke i nærheten av å slutte med bleie. Storebror sluttet når han var 4 år. Da sluttet han brått, så jeg avventer mellombror sitt bleieslutt. Når han viser tegn til at han er klar, så vil jeg ta fatt på det. Men før han er klar er det ikke vits.
|
19-10-2008, 21:30
|
|
Medlem
Medlem siden: Mar 2006
Sted: Slependen
Meldinger: 455
|
|
|
Men kor lenge skal ein vente?
Vår nevø er 5 år, han er framleis ikkje tørr..
|
|
19-10-2008, 21:32
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 4,501
|
|
|
Det værste er å stresse med bleieslutt. La ungen bli trygg først, så går det fort til bleieslutt.
|
27-10-2008, 20:40
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jul 2005
Sted: ca. Stavanger
Meldinger: 610
|
|
|
Dette lurer jeg og på. Sønnen min er drøyt 3 år og er ikke redd doen, har full kontroll på blæra, det viste han i sommer når han sprang rundt naken. Men han vil ikke gå uten bleie eller si fra når han må på do når han har klær på. Han går på do morgen og kveld, det har vi fått rutine på. Føler jeg maser litt for mye, og er redd det ødelegger litt, men det er utrolig vanskelig å la være
|
29-10-2008, 17:01
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2002
Sted: Østlandet
Meldinger: 1,634
|
|
|
Vi brukte klistremerke-metoden. Hang opp en plakat på do, og etter 5 merker på den ble det belønning (eks.pakke, godteri, o.l.) Funket som bare det.
29-10-2008, 17:23
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Meldinger: 2,715
|
|
|
Hva med å prøve de nye bleieslutt bleiene. De er ikke så behagelige å gå med som vanlige bleier, da de kjennes våte ut når de har tisset.
29-10-2008, 19:43
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Oct 2005
Sted: Sørlandet
Meldinger: 1,489
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Munin33
Vi brukte klistremerke-metoden. Hang opp en plakat på do, og etter 5 merker på den ble det belønning (eks.pakke, godteri, o.l.) Funket som bare det.
|
Har og tatt i bruk den metoden, men uten belønning, kjøpte inn masse av klistermerker og belønningen var å få velge merke etterpå. (Har holdt for smurfen i hvertfall) Funket godt i begynnelsen, og så ble han liksom lei av de, men då var det blitt ein vane å gå på do =)
|
|
|
|
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 11:36.
|