Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Barnestell
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 08-10-2008, 23:10   #1
Seniormedlem
 
E-78 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 2,681
MP Rating: 0% (0)
E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.
_plystre 3,5 åringen min vil ikke slutte m bleier

Men hun er også redd for doen.
Noen m tips for vi prøver å snakke m henne om d ofte og hun sier hele tiden at i morgen skal hun gå på do.
Vil jo ikke presse henne heller men nå er d vel snart på tide å bli tørr?
__________________
f.01 f.02 f.05

Min form for husarbeid er å feie over rommet med blikket.
E-78 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-10-2008, 23:16   #2
Veteranmedlem
 
Suzie Q sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 4,314
MP Rating: 0% (0)
Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: 3,5 åringen min vil ikke slutte m bleier

Mitt råd er å la henne få styre dette her selv. Vi har en gutt på straks 4 år, og har hatt en laaaang prosess med dette med bleieavvenning Og han er ikke på langt nær tørr ennå. Vi startet aktivt i mai, og i sommerferien fjernet vi bleien helt i håp om at han da ville venne seg til det og uhellene ville gradvis bli færre og færre. Det skjedde ikke, og vi så ingen annen råd enn å begynne med bleie igjen. De i bhg sa det også, det ser absolutt ut til at han ikke er klar. Alle kompisene ble tørre i fjor sommer, men man skal ikke se for mye på slike ting - alt til sin tid! Noen er flinke til ditt og datt, og sånn vil det alltid være Er hun ikke klar så er hun ikke det, og da kan det gjøre prossessen vanskeligere

Jeg ville latt være å snakke om det, og kanskje dere vil se at hun smått om sen tar det opp selv. Slik har det vært her ihvertfall

Lykke til
__________________
Klem fra Suzie Q
Wilhelminah født 10/12/02
Maximilian født 12/10/04
Suzie Q er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-10-2008, 06:14   #3
Medlem
 
smurfine sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Trondheim
Meldinger: 466
MP Rating: 0% (0)
smurfine har mye å være stolt av.smurfine har mye å være stolt av.smurfine har mye å være stolt av.smurfine har mye å være stolt av.smurfine har mye å være stolt av.smurfine har mye å være stolt av.smurfine har mye å være stolt av.smurfine har mye å være stolt av.smurfine har mye å være stolt av.smurfine har mye å være stolt av.smurfine har mye å være stolt av.
Sv: 3,5 åringen min vil ikke slutte m bleier

Kanskje dere kan gjøre noe interessant rundt toalettet?
Henge opp et bilde av favoritt-tegnefiguren hans, eller ha en bok hengende ved toalettet? Vi pleier å ha doringen til jenta på toalettet, og har krakk ved siden så hun kan klatre opp når hun vil.
Noen ganger sitter hun på doet og leser litt i magasinene som henger ved siden av. Hun er ikke klar til å slutte med bleie enda, men jeg er glad for at hun ikke er redd for doen lenger, for det var hun før.
__________________




termin desember 2008
smurfine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-10-2008, 21:26   #4
Seniormedlem
 
Bounty sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2002
Sted: Bergen
Meldinger: 2,996
MP Rating: 0% (0)
Bounty er et navn alle kjenner.Bounty er et navn alle kjenner.Bounty er et navn alle kjenner.Bounty er et navn alle kjenner.Bounty er et navn alle kjenner.Bounty er et navn alle kjenner.Bounty er et navn alle kjenner.Bounty er et navn alle kjenner.Bounty er et navn alle kjenner.Bounty er et navn alle kjenner.Bounty er et navn alle kjenner.
Sv: 3,5 åringen min vil ikke slutte m bleier

Mellombror her, blir 4 år i januar, er ikke i nærheten av å slutte med bleie. Storebror sluttet når han var 4 år. Da sluttet han brått, så jeg avventer mellombror sitt bleieslutt. Når han viser tegn til at han er klar, så vil jeg ta fatt på det. Men før han er klar er det ikke vits.
__________________
94 02 05 07
Bounty er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-10-2008, 21:30   #5
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Sted: Slependen
Meldinger: 455
MP Rating: 0% (0)
propelle* har en strålende fremtid.propelle* har en strålende fremtid.propelle* har en strålende fremtid.propelle* har en strålende fremtid.propelle* har en strålende fremtid.propelle* har en strålende fremtid.propelle* har en strålende fremtid.propelle* har en strålende fremtid.propelle* har en strålende fremtid.propelle* har en strålende fremtid.propelle* har en strålende fremtid.
Sv: 3,5 åringen min vil ikke slutte m bleier

Men kor lenge skal ein vente?
Vår nevø er 5 år, han er framleis ikkje tørr..
__________________
Gulljenta (2006)
Gullklumpen (termin januar 09)
propelle* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-10-2008, 21:32   #6
Veteranmedlem
 
Tryll-Tryll sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 4,501
MP Rating: 100% (1)
Tryll-Tryll har en strålende fremtid.Tryll-Tryll har en strålende fremtid.Tryll-Tryll har en strålende fremtid.Tryll-Tryll har en strålende fremtid.Tryll-Tryll har en strålende fremtid.Tryll-Tryll har en strålende fremtid.Tryll-Tryll har en strålende fremtid.Tryll-Tryll har en strålende fremtid.Tryll-Tryll har en strålende fremtid.Tryll-Tryll har en strålende fremtid.Tryll-Tryll har en strålende fremtid.
Sv: 3,5 åringen min vil ikke slutte m bleier

Det værste er å stresse med bleieslutt. La ungen bli trygg først, så går det fort til bleieslutt.
__________________
Alenemamma til

Tryll-Tryll er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-10-2008, 20:40   #7
Supermedlem
 
(HEIDI) sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Sted: ca. Stavanger
Meldinger: 610
MP Rating: 0% (0)
(HEIDI) har mye å være stolt av.(HEIDI) har mye å være stolt av.(HEIDI) har mye å være stolt av.(HEIDI) har mye å være stolt av.(HEIDI) har mye å være stolt av.(HEIDI) har mye å være stolt av.(HEIDI) har mye å være stolt av.(HEIDI) har mye å være stolt av.(HEIDI) har mye å være stolt av.(HEIDI) har mye å være stolt av.(HEIDI) har mye å være stolt av.
Sv: 3,5 åringen min vil ikke slutte m bleier

Dette lurer jeg og på. Sønnen min er drøyt 3 år og er ikke redd doen, har full kontroll på blæra, det viste han i sommer når han sprang rundt naken. Men han vil ikke gå uten bleie eller si fra når han må på do når han har klær på. Han går på do morgen og kveld, det har vi fått rutine på. Føler jeg maser litt for mye, og er redd det ødelegger litt, men det er utrolig vanskelig å la være
__________________
Jeg het Solstrålå på SM



(HEIDI) er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-10-2008, 17:01   #8
Seniormedlem
 
Munin33 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2002
Sted: Østlandet
Meldinger: 1,634
MP Rating: 100% (4)
Munin33 har en strålende fremtid.Munin33 har en strålende fremtid.Munin33 har en strålende fremtid.Munin33 har en strålende fremtid.Munin33 har en strålende fremtid.Munin33 har en strålende fremtid.Munin33 har en strålende fremtid.Munin33 har en strålende fremtid.Munin33 har en strålende fremtid.Munin33 har en strålende fremtid.Munin33 har en strålende fremtid.
Sv: 3,5 åringen min vil ikke slutte m bleier

Vi brukte klistremerke-metoden. Hang opp en plakat på do, og etter 5 merker på den ble det belønning (eks.pakke, godteri, o.l.) Funket som bare det.
__________________
Munin33 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-10-2008, 17:23   #9
Seniormedlem
 
Kiara_pus sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Meldinger: 2,715
MP Rating: 0% (0)
Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: 3,5 åringen min vil ikke slutte m bleier

Hva med å prøve de nye bleieslutt bleiene. De er ikke så behagelige å gå med som vanlige bleier, da de kjennes våte ut når de har tisset.
__________________


Kiara_pus er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-10-2008, 19:43   #10
Supermedlem
 
milla07 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Sted: Sørlandet
Meldinger: 1,489
MP Rating: 0% (0)
milla07 har en strålende fremtid.milla07 har en strålende fremtid.milla07 har en strålende fremtid.milla07 har en strålende fremtid.milla07 har en strålende fremtid.milla07 har en strålende fremtid.milla07 har en strålende fremtid.milla07 har en strålende fremtid.milla07 har en strålende fremtid.milla07 har en strålende fremtid.milla07 har en strålende fremtid.
Sv: 3,5 åringen min vil ikke slutte m bleier

Sitat:
Opprinnelig postet av Munin33 Vis post
Vi brukte klistremerke-metoden. Hang opp en plakat på do, og etter 5 merker på den ble det belønning (eks.pakke, godteri, o.l.) Funket som bare det.
Har og tatt i bruk den metoden, men uten belønning, kjøpte inn masse av klistermerker og belønningen var å få velge merke etterpå. (Har holdt for smurfen i hvertfall) Funket godt i begynnelsen, og så ble han liksom lei av de, men då var det blitt ein vane å gå på do =)
__________________


Millas hobbyverden
milla07 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 11:36.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com