Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Barnestell
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 14-09-2006, 19:57   #1
Tidligere bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a
Ang å "rote" inni tissen til en jente på 3 år.

Jeg følte det ble litt ukomfortablet i kveld. Da vi skulle ta på nattbleien så jeg at hun hadde noe hvitt rusk som jeg anntok var dopapir-rusk som liksom lå oppe med "klitorisen" hennes. Hun er blitt veldig privat ang tissen sin i det siste, og derfor liker ikke styre for mye med det. jeg hjelper henne å tørke seg, og å vaske seg med klut, det er forsåvidt alt..
Men da jeg så rusket, så måtte jeg pirke det ut med et hjørne på en klut... Og hun ble jo kjempe sint og lei seg, og ville helst ikke. men jeg måtte tivnge henne litt og det likte jeg ikke. Jeg følte liksom jeg ikke kunne la det være der for jeg var redd det skulle bli en innfeksjon eller noe..

Hva skal man gjøre da? Har man LOV å gjøre sånn? altså jeg følte liksom at jeg innvaderte hennes privat liv litt..


Og hvordan legger man merke til at jentene får urinveisinnfeksjon? Får de alltid feber da eller? jeg så hun var litt rød der nede også.. akkurat rundt urinveien.. ikke sånn sår som hun var da hun var liten.. men rød og sånn..


Unnskyld disse tragiske spørsmålene..
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-09-2006, 20:15   #2
Supermedlem
 
Gittemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Sted: Klepp....Stavanger
Meldinger: 926
MP Rating: 0% (0)
Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.
Sv: Ang å "rote" inni tissen til en jente på 3 år.

jeg ville nok også fjernet rusket på en eller annen måte...hun vet jo ikke at man kan få betennelse og sånn...men det gjør du
jeg forstår jo at hun vil ha litt privatliv men jeg tror det hadde vert verre for henne vis hun får en infeksjon..

det du eventuellt kan gjøre er å sette henne i badekar/badestammt neste gang så forsvinner det kanskje av seg selv

vis du ser at det røde ikke går bort og at hun plages med det så kan det vel være lurt å spørre legen om hva det er..
__________________


Gittemor`s bryllupstråd!!
Gittemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-09-2006, 20:25   #3
Æresmedlem
 
Athiqa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2003
Sted: Sandnes
Meldinger: 13,781
MP Rating: 0% (0)
Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Ang å "rote" inni tissen til en jente på 3 år.

Klart man bør fjerne slikt. Men jeg tror det kan være lurt å ta henne i dusjen evt. i badestamp ( der hun vil bli sittende med bena fra hverandre), da vil det forsvinne av seg selv.

Når det er sagt så synes jeg det er innmari mye vanskeligere med en jente enn gutt ..
__________________
Alva født 7 Mai 2006
Jonatan født 3 Oktober 2003
11 August 2007

Athiqa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-09-2006, 20:26   #4
Tidligere bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Ang å "rote" inni tissen til en jente på 3 år.

Hun hadde nettopp badet så det funket ikke..
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-09-2006, 20:26   #5
VIP-Medlem
 
Medlem siden: Jan 2002
Sted: Østlandet
Meldinger: 9,592
MP Rating: 100% (2)
Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Ang å "rote" inni tissen til en jente på 3 år.

Jeg dusjer vekk sånt rusk. Da blir jeg ikke for intim men hun blir likevel ren
__________________
- Happy -
Turbo (-02), Sprell (-03), Liten (-05)

Sist endret av Happy; 15-09-2006 kl 07:32.
Happy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-09-2006, 21:09   #6
Tidligere bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Ang å "rote" inni tissen til en jente på 3 år.

Hva er å duske?
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-09-2006, 22:17   #7
Veteranmedlem
 
Janis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2003
Sted: Vestfold
Meldinger: 4,431
MP Rating: 0% (0)
Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.
Sv: Ang å "rote" inni tissen til en jente på 3 år.

Jeg ville også gjort som du gjorde. Selv om det kanskje føles litt galt.
Men selvsagt er det lov, det er jo for barnets beste å få vekk rusket

Jeg ville prøvd å forklart at mamma må bare få vekk det som er i tissen slik at du ikke skal få vondt, eller noe i den duren.

Jeg lurer også på hva å duske er for noe?
__________________
Janis og Tuppa født april 2003
Desember baby ventes
Janis er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-09-2006, 23:41   #8
Seniormedlem
 
C@momilla sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Sted: Vestlandet
Meldinger: 1,760
MP Rating: 100% (1)
C@momilla har mye å være stolt av.C@momilla har mye å være stolt av.C@momilla har mye å være stolt av.C@momilla har mye å være stolt av.C@momilla har mye å være stolt av.C@momilla har mye å være stolt av.C@momilla har mye å være stolt av.C@momilla har mye å være stolt av.C@momilla har mye å være stolt av.C@momilla har mye å være stolt av.C@momilla har mye å være stolt av.
Sv: Ang å "rote" inni tissen til en jente på 3 år.

Sitat:
Opprinnelig postet av M@rie
Hva er å duske?


Dusje sikkert..?
__________________
Mai 04 & februar 06
C@momilla er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-09-2006, 07:33   #9
VIP-Medlem
 
Medlem siden: Jan 2002
Sted: Østlandet
Meldinger: 9,592
MP Rating: 100% (2)
Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Ang å "rote" inni tissen til en jente på 3 år.

J og K er ved siden av hverandre på tastaturet.. og jeg hadde en ivrig Liten på fanget
__________________
- Happy -
Turbo (-02), Sprell (-03), Liten (-05)
Happy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-09-2006, 23:18   #10
Medlem
 
Kultura sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 249
MP Rating: 0% (0)
Kultura er som en lysfontene.Kultura er som en lysfontene.Kultura er som en lysfontene.Kultura er som en lysfontene.Kultura er som en lysfontene.Kultura er som en lysfontene.Kultura er som en lysfontene.Kultura er som en lysfontene.Kultura er som en lysfontene.Kultura er som en lysfontene.Kultura er som en lysfontene.
Sv: Ang å "rote" inni tissen til en jente på 3 år.

Det kan jo være at det var rusket som hadde gjort at hun var blitt rød, kanskje hun hadde klødd seg litt pga av det.

Jeg bruker forøvrig å vaske datteren min forsiktig med en klut nedentil, det må til for å få vekk sånt som kan klø. Får ikke vekk det bare ved å dusje?
__________________
Kultura & Potteprinsessa

Baby uten bleier infoside
Kultura er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 20:49.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com