Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Barnestell
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 20-08-2008, 20:39   #1
Medlem
 
geysirland sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 482
Blogginnlegg: 11
MP Rating: 0% (0)
geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.
blæ Bading og vasking av hår...mareritt...

Gruer til hver gang snuppa skal bade...hun hater det. hylskriker til de grader..

Vil ikke sette seg i badekaret..står bare og klar til å løpe ut så fort jeg kommer nær med vaskekluten...

Vasking av hår blir hylskriking..men har gjort det lell fordi hun må vaske håret. Men føler meg ille når jeg gjør det.

Fins det noe lurt å finne på for å få dem til å godta hårvasking. Det jeg må gjøre nå er å sette meg i dusj åpningen hvor jeg har badekaret og så holde henne mot kroppen min mens jeg vasker bakhodet. Jeg blir gjennomvåt...

Og det gjør så vondt inni meg når jeg gjør dette...Hun har ille mye hår.

Har prøvd å få henne til å holde en fille eller håndkle foran øya... prøvd å få henne til å se opp...ingenting nytter.

Hun har ingen glede av bading lengre... vet ikke hvordan jeg skal takle dette her lengre.
Dusjen er hun livredd...

Noen som har noen gode tips??? La være å vaske håret er jo ingen løsning...

Hun er 20 mnd'er.
__________________
Desember 06
August 08
geysirland er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-08-2008, 23:44   #2
Supermedlem
 
Klemmen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Meldinger: 816
MP Rating: 0% (0)
Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.
Sv: Bading og vasking av hår...mareritt...

Her var vi i samme situasjon som dere. Følte jeg hadde prøvd alt, og tulla var livredd badestampen sin.
Redningen her ble å vaske håret med en søkkvåt vaskeklut. Etter en stund var vaskestampen ok igjen, og etter en stund prøvde jeg med liter mål til å skylle med. Og det gikk bra! Så da gjorde jeg det en gang innimellom, men oftere og oftere. Og til slutt løste problemet seg, med sakte tilvenning.

Tror det er viktig å ta hensyn til denne frykten deres jeg, slik at ikke den vedvarer, kanskje for resten av livet...
__________________

Storesøster 04
Lillebror 08
Klemmen er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-08-2008, 00:18   #3
VIP-Medlem
 
silkepels sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Sted: Nøtterøy
Meldinger: 6,237
MP Rating: 100% (1)
silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Bading og vasking av hår...mareritt...

Jeg tenker høyt:

-det første er vel å få henne til å like å dusje/bade igjen
-sette henne i dusjen med svak stråle og la henne venne seg til dusjen på egen hånd
-sette henne i badekar med proppen i og vannet svakt rennende i, slik at karet fylles sakte men sikkert. Gi henne en kopp og leke med, fylle vann i, la henne helle vannet over seg selv.
-dusje/bade sammen med henne?
-avlede henne med badeleker, og sakte men sikkert ta mer og mer vann oppover kroppen.
-kanskje bade/dusje henne uten å vaske håret hver gang? Bare sånn at hun ikke alltid forbinder dusj/bad med hårvask?
-egentlig la henne styre hele greia selv, bare at du er der og passer på.
__________________
silkepels - mamma til 04.12.06 og 28.03.08 .en gang i 2009

.........................
silkepels er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-08-2008, 13:43   #4
VIP-Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Vestlandet
Meldinger: 5,063
MP Rating: 100% (1)
millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Bading og vasking av hår...mareritt...

Vi har det litt på samme måten selv. Hun får først bade lenge og kose seg med lekene sine. Så holder pappa'en en tørr klut foran øynene hennes mens jeg vasker håret fort. Det går nokså greit når man først blir vant til det. Dusje vil hun ikke.
__________________
Jente 20 feb 05
Gutt 23 sep 08
(UCF på SM)
millact er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-08-2008, 14:26   #5
Moderator
 
Upsidaysi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Sted: Jevnaker
Meldinger: 3,429
Blogginnlegg: 42
MP Rating: 100% (1)
Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Bading og vasking av hår...mareritt...

vi hadde samme situasjon her i huset..og det ble så ille at jenta ikke ville bade...

jeg ble like fortvilet som deg og skrev inn her..fikk mange gode råd...
På babyshop har de en badecaps..om jeg kan kalle det det..den er som en solskjerm, men hull på hode da selvsagt den godtok hun å ha på hodet...og dermed fikk vi skylt....uten den ble det krise...

så tok vi sakte men sikkert en avvenning...nå bruker hun ikke capsen, vi sier i god tid ifra at vi skal skylle håret..og begynner med å helle litt vann på rygge, så bakhodet før vi tar hele hodet...

jeg tror det er viktig å lytte til henne, om hun er redd vann, vær forsiktig...ta hensyn, ikke bruk dusjen om hu ikke liker den, bruk en kanne, eventuelt en klut..ta det rolig og forsiktig...også må ikke de små vakse håret hver eneste dag da..så la henne få et par dager i balja uten vasking av hår...så hun blir venn med den igjen
__________________

Velkommen til Upsis verden

Upsidaysi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-09-2008, 07:07   #6
Medlem
 
geysirland sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 482
Blogginnlegg: 11
MP Rating: 0% (0)
geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.
Sv: Bading og vasking av hår...mareritt...

Hei takk for mange svar.

Hun liker fortsatt ikke å bad, men det går bedre. Har brukt bare klut jeg og ungått helt å få vann i øya. Hun skriker ja..men protesterer ikke så ille lenger når vi skal bade. Jeg forbereder henne i god tid forut at nå skal vi bade. Og virker nesten som hun godtar det.

Trenger vel bare litt mer tid nå da så går det vel til. Slik bade cap's hørtes smart ut...Er så sjelden i byen så ikke så enkelt å få tak i noe tenker jeg.
Takk for svar i hvertfall.
__________________
Desember 06
August 08
geysirland er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-09-2008, 14:23   #7
Veteranmedlem
 
julibe sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Sted: Ullensaker
Meldinger: 4,870
MP Rating: 0% (0)
julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Bading og vasking av hår...mareritt...

Godt å høre at det går bedre!

Vi hadde det på samme måte med eldste her, han fikk hysterisk anfall hver gang han måtte bade
var også redd for å bade ute om sommeren, og på stranda nektet han å gå ned til vannet.
Men det gikk seg sakte men sikkert til, og nå går det som en lek
__________________





julibe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 11:14.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com