|
|
|
05-07-2008, 21:28
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Mar 2005
Sted: Røyken
Meldinger: 1,152
|
Nurket mitt er kun 1 uke gammel, men vi holder på å bli sprø her av bæsjebleiene hennes.
De siste 3 kveldene har vi skiftet i ett sett. Tror sambo skiftet 6 stk på halvannen time i går kveld. Det kommer bare bittelitt av gangen som regel, noen ganger større ladninger men det er gjerne på dagtid. De små teskjeene kan man alltids vente litt med å ta for å se om det kommer mer, men når disse kommer i legge tiden føler vi at det må tas med engang iom at bare litt er nok til å bli sår om hun skal ligge med det "natten gjennom".
Hun spiser godt og får i seg nok, det viste kontrollveingen på sykehuset. Hun sover lenge og godt også, på natten med.
Vet de kan ha ofte avføring - men det må da være grenser...eller? Er dette noe som vil stabilisere seg etterhvert? Melken kom 3. dag, og hun er i dag 1 uke som sakt.
*sliten*
|
05-07-2008, 21:48
|
|
Æresmedlem
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,078
|
Vi har alltid bytta bleier ved hver eneste mating, dvs hver 2. time døgnet rundt. Da har det vært bra med bæsj.
05-07-2008, 21:53
|
|
Æresmedlem
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 18,722
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Berta
Vi har alltid bytta bleier ved hver eneste mating, dvs hver 2. time døgnet rundt. Da har det vært bra med bæsj.
|
Vi haddet det også slik i perioder. Jeg tror jeg byttet en del bleier i blinde, for til tider var jeg så trett at jeg tviler på at jeg hadde øynene åpne.
|
|
05-07-2008, 22:04
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Mar 2005
Sted: Røyken
Meldinger: 1,152
|
En ting er å måtte bytte ved hver mating, men når bæsjen kommer i små doser fordelt på 2 timer etter hver mating og man er på vei til senga så... det er dette jeg lurer på om er "normalt". Hun våkner jo ved stelling hvis hun har sovnet.
|
05-07-2008, 22:07
|
|
Æresmedlem
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 18,722
|
Sitat:
Opprinnelig postet av maja03
En ting er å måtte bytte ved hver mating, men når bæsjen kommer i små doser fordelt på 2 timer etter hver mating og man er på vei til senga så... det er dette jeg lurer på om er "normalt". Hun våkner jo ved stelling hvis hun har sovnet.
|
Jeg tror at med en ukesgammel baby så må det meste regnes for normalt... Det høres ikke unormalt ut, hvertfall. Mest sannsynlig vil det jo gå seg til etterhvert.
|
|
05-07-2008, 22:17
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Aug 2003
Meldinger: 4,230
|
Dette er helt normalt. Sånn var lillebror her i huset. Bæsjet I ETT nesten. Det gikk vel nesten en pakke bleier om dagen i perioder
Og det ble masse vask av handklær da han bæsjet hver gang vi kledde av ham også Deilig å bæsje i friluft ja.
Husk på at den lille magen for første gang skal fordøye noe annet enn fostervann, dette er en hel modningsprosess.
Det stabiliserer seg etterhvert
|
|
07-07-2008, 10:41
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Oct 2006
Meldinger: 889
|
Slik var det her også :nikke:
Sistemann her bæsjet faktisk konstant vil jeg påstå, det var bæsj i bleien straks den kom på. Jeg husker ikke hvor lenge det varte, men det gikk i hvert fall gradvis over. Heldigvis ble hun aldri sår, det hadde gjort saken mye verre.
Jeg vet ikke hvordan dere har det hjemme, men dersom badet/stellerommet f.eks er i andre etasje, og dere oppholder dere mye i første etasje, kan dere jo prøve å organisere noe i nærheten av der hvor dere oppholder dere, slik at det blir kortere vei å gå?
|
|
|
03-08-2008, 00:32
|
|
Medlem
Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 249
|
Antageligvis klarer hun ikke å få ut alt for hvert skift. Hold henne over bleia, ei bolle eller en do og la henne få gjøre seg ferdig. Ha hennes rygg mot din mave og hold henne under lårene hennes. I denne posisjonen blir det lettere for henne å få ut avføringen.
|
|
|
03-08-2008, 08:06
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Jun 2006
Sted: mellom bakka og berg
Meldinger: 3,184
|
eldstemann var også slik. Det rant og rant. Tror han var ca 4 uker når det begynte å gi seg. Da gikk han over til å ha en bæsjebleie i uke. Hver torsdag ettermiddag Det var ikke noe som besværet han, og veldig praktisk for oss.
03-08-2008, 08:09
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Aug 2004
Sted: Nord Trøndelag
Meldinger: 4,014
|
Sitat:
Opprinnelig postet av neet
eldstemann var også slik. Det rant og rant. Tror han var ca 4 uker når det begynte å gi seg. Da gikk han over til å ha en bæsjebleie i uke. Hver torsdag ettermiddag Det var ikke noe som besværet han, og veldig praktisk for oss.
|
Sånn var minsten min og. Bæsjet hver lørdag etter ca 4 - 5 uker med bæsj til alle døgnets tider.
|
|
|
|
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 12:02.
|