Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Barnestell
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Vis resultat: Hvor smører dere?
Vi smører kun der som huden er bar... 29 72.50%
Vi smører over hele kroppen... 10 25.00%
Annet... 1 2.50%
Flervalgs spørreundersøkelse Velgere: 40. Du kan ikke stemme i denne spørreundersøkelsen

Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 13-05-2008, 14:49   #1
Seniormedlem
 
Arachnida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Sted: Østfold
Meldinger: 2,869
MP Rating: 100% (1)
Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.
Barn og solkrem...

Etter en liten diskujon på et annet forum, så lurer jeg på hvor dere smører barna deres med solkrem og hvorfor...

Jeg smører hele kroppen til lillegutt bortsett fra innsiden av bleieområdet.
Jeg smører overkroppen og bein selvom alt skal være under klær for UV-strålene går jo gjennonm klærne og solen er sterk om dagen og han går rundt i t-skjorte og lett bukse/shorts...

Hva gjør dere?
__________________


Juli 2006 i Akta Graco Cosmic Comfort og Brio Zento.
Oktober 2008 i Akta Graco Duologic 2.


Gutta mine sitter kun bakovervendt!

Sist endret av Arachnida; 13-05-2008 kl 14:53.
Arachnida er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-05-2008, 14:53   #2
Æresmedlem
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 18,724
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Barn og solkrem...

Han smøres over hele kroppen, men i barnehagen ettersmøres bare bar hud så lenge de er ute. Jeg ettersmører også bare bar hud, dersom han har UV-beskyttende tøy på. Poden har eksem og selv med de beste solkremene så forverres det av mye smøring. Så vi foretrekker å bruke mest mulig UV-tøy på ham.
__________________
“God, grant me the serenity to accept the things I cannot change,
the courage to change the things I can,
and the wisdom to know the difference.”
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-05-2008, 14:55   #3
Veteranmedlem
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Vestlandet
Meldinger: 3,104
MP Rating: 0% (0)
SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Barn og solkrem...

smører der huden er bar/kommer til å bli bar utover dagen.
__________________
Alene med: -2003 og

"Det du tror om meg, slik du er mot meg, hvordan du ser på meg, hva du gjør mot meg, slik blir jeg."
SpetakkelRandi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-05-2008, 15:02   #4
VIP-Medlem
 
Medlem siden: Jan 2002
Sted: Østlandet
Meldinger: 9,481
MP Rating: 100% (2)
Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Barn og solkrem...

vi smører bare hud som er bar. Er vi hjemme drøyes smøringa gjerne i 10-20 min sånn at huden får litt sol uten beskyttelse. Dette anbefales (ikke på de minse!!!) for at man skal danne nok vitamin D
__________________
- Happy -
Turbo (-02), Sprell (-03), Liten (-05)
Happy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-05-2008, 15:04   #5
Veteranmedlem
 
vicci sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 4,709
MP Rating: 100% (3)
vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Barn og solkrem...

jeg smører det som er bart!
__________________
fra vicci og gutta

Er på slankern. -11 kg. 10 kg igjen:-(
vicci er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-05-2008, 15:08   #6
Seniormedlem
 
Arachnida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Sted: Østfold
Meldinger: 2,869
MP Rating: 100% (1)
Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Barn og solkrem...

Se her:
http://www.dinside.no/php/art.php?id=384829
__________________


Juli 2006 i Akta Graco Cosmic Comfort og Brio Zento.
Oktober 2008 i Akta Graco Duologic 2.


Gutta mine sitter kun bakovervendt!
Arachnida er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-05-2008, 16:13   #7
Æresmedlem
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 18,724
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Barn og solkrem...

Klær gir dårlig UV-beskyttelse...

Og er det bare vi som har en gutt hvor det er vanskelig å forutse hva som vil være bar hud?
__________________
“God, grant me the serenity to accept the things I cannot change,
the courage to change the things I can,
and the wisdom to know the difference.”
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-05-2008, 18:18   #8
Veteranmedlem
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Vestlandet
Meldinger: 3,104
MP Rating: 0% (0)
SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Barn og solkrem...

Min kler aldri av seg hvertfall..

og hun blir heller aldri solbrent.. bra hun har arvet min hud ja..
__________________
Alene med: -2003 og

"Det du tror om meg, slik du er mot meg, hvordan du ser på meg, hva du gjør mot meg, slik blir jeg."
SpetakkelRandi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-05-2008, 18:32   #9
Supermedlem
 
Midnight sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2002
Sted: Bergen
Meldinger: 662
MP Rating: 0% (0)
Midnight er fantastisk mot andre.Midnight er fantastisk mot andre.Midnight er fantastisk mot andre.Midnight er fantastisk mot andre.Midnight er fantastisk mot andre.Midnight er fantastisk mot andre.Midnight er fantastisk mot andre.Midnight er fantastisk mot andre.Midnight er fantastisk mot andre.Midnight er fantastisk mot andre.Midnight er fantastisk mot andre.
Sv: Barn og solkrem...

Smører bare der det er bar hud.
__________________
Midnight og lille D -02

termin mars-09
Midnight er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-05-2008, 18:54   #10
Medlem
 
*to prinsesser* sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Meldinger: 418
MP Rating: 100% (1)
*to prinsesser* har en strålende fremtid.*to prinsesser* har en strålende fremtid.*to prinsesser* har en strålende fremtid.*to prinsesser* har en strålende fremtid.*to prinsesser* har en strålende fremtid.*to prinsesser* har en strålende fremtid.*to prinsesser* har en strålende fremtid.*to prinsesser* har en strålende fremtid.*to prinsesser* har en strålende fremtid.*to prinsesser* har en strålende fremtid.*to prinsesser* har en strålende fremtid.
Sv: Barn og solkrem...

Om morgenen smører vi hele kroppen før de kler på seg. Greit, så slipper man solkrem på klærne etc.

Utover dagen kler jeg ikke av de for å smøre under tøyet, men smører der det er bar hud. Det samme gjør de i barnehagen ;o)
__________________
TUPPEN '04 OG LILLEMOR '06
*to prinsesser* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 12:31.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com