Vesla er snart 15 mnd'er...tannpussen blir så som så..fordi jeg ikke får pusse... hun skal kun gå å bite på tannkosten sin. Hvordan får man til å pusse tennene???? Hun får en fluortabelett pr dag.
Så var det hårbørsting. Hun har mye hår til å være så ung og det har begynt allerede å tove seg i bakhodet. Hun tåler ikke at jeg kommer borti henne med en børste... Har prøvd med balsam spray når vi har vaska håret, men får lissom ingen dreis på det.
Har du prøvd å gi henne en egen tannkost som hun kan drive med mens du pusser tennene?
Her i huset har vi sunget sanger til tannpussingen.. "puss puss så får du en suss" er alltid like populær.. gapekonkuranse mellom meg og minsten har vi hatt (hvem som kan gape høyest lengst). Vi har latt han få pusse våre tenner mens vi pusser hans tenner (faren for å få tannkosten ufattelig langt bak i munnen er tilstede).
Vi har ei på 2 som vi også sliter med å pusse tennene til. Hun nekter oss å pusse oppe. Såvidt vi får pusset nede. Har prøvd det meste, men hun protesterer enormt. men, jeg tror nok det bare er å ta tida til hjelp. Og å huske å gi fluor.