Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Barnestell
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 26-10-2004, 23:34   #1
VIP-Medlem

Hulda sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 5,068
MP Rating: 100% (1)
Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.
Exclamation Enda mer skadelige stelleprodukter..

På den svenske siden står inotyol som et av de værste....

http://www.snf.se/verksamhet/konsume...d-kopguide.htm

Kan vi bruke noe snart da eller...?
Fy søren så merkelig at de lager helseskadelige produkter til barn??
Alt for å tjene penger...

Den Norske lista:
http://pub.tv2.no/nettavisen/helse/article278936.ece

Hobbyblogg
Hulda er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-10-2004, 00:18   #2
Seniormedlem

Lotte26 sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Sted: På dansegulvet
Meldinger: 1,926
MP Rating: 0% (0)
Lotte26 har en strålende fremtid.Lotte26 har en strålende fremtid.Lotte26 har en strålende fremtid.Lotte26 har en strålende fremtid.Lotte26 har en strålende fremtid.Lotte26 har en strålende fremtid.Lotte26 har en strålende fremtid.Lotte26 har en strålende fremtid.Lotte26 har en strålende fremtid.Lotte26 har en strålende fremtid.Lotte26 har en strålende fremtid.
Sv: Enda mer skadelige stelleprodukter..

Erre' muli'???
Vi stakkars forbrukere tør jo snart ikke bruke noen ting lenger!
Tror jeg må begynne å lage såper sjøl jeg.....
Lotte26 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-10-2004, 14:02   #3
paradox
Gjest

Meldinger: n/a

Kan de ikke heller lage ei liste over det som er trygt å bruke? Det må da være mye lettere, siden det er færre produkter...
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-10-2004, 14:04   #4
paradox
Gjest

..............
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-10-2004, 14:10   #5
VIP-Medlem

Medlem siden: Dec 2001
Meldinger: 9,823
Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.

Akkurat når det gjelder Inotyol så er jo ikke det noe man bruker daglig. Vi har en tube som vi har brukt ved sjeldne tilfeller av sår stump, den er jo veldig effektiv og hjelper bare man smører en gang. Kan tenke meg det er to tredjedeler igjen i tuben etter snart tre år.
Kan ikke tro det er så veldig farlig å bli smurt med denne kanskje 10-15 ganger i løpet av bleieperioden, ei heller at det utgjør noen stor trusel mot miljøet.
Maximillia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-10-2004, 14:12   #6
Seniormedlem

ElinM sin avatar

Medlem siden: Jul 2002
Meldinger: 1,582
ElinM har en strålende fremtid.ElinM har en strålende fremtid.ElinM har en strålende fremtid.ElinM har en strålende fremtid.ElinM har en strålende fremtid.ElinM har en strålende fremtid.ElinM har en strålende fremtid.ElinM har en strålende fremtid.ElinM har en strålende fremtid.ElinM har en strålende fremtid.ElinM har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av paradox
Kan de ikke heller lage ei liste over det som er trygt å bruke? Det må da være mye lettere, siden det er færre produkter...
Kan gjøre det for deg jeg:

Vann

Jeg prøver forøvrig å bruke minst mulig salver og kremer, sverger heller til ren mandelolje hvis jeg må smøre stumpen med noe. Men inotyol har vi jo brukt litt av og til. Må vel slutte med det også. Nå har jeg forresten nettopp kommet over en annen "krem", som er fin til både stumpen og f.eks. som kuldekrem. Merket heter babyaroma (tror jeg). I følge innholdsfortegnelsen inneholder den nesten bare forskjellige vegetabilske oljer og liknende.
Gammel 27-10-2004, 14:18   #7
Seniormedlem

Susi sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: 78 grader nord.
Meldinger: 2,065
Susi har mye å være stolt av.Susi har mye å være stolt av.Susi har mye å være stolt av.Susi har mye å være stolt av.Susi har mye å være stolt av.Susi har mye å være stolt av.Susi har mye å være stolt av.Susi har mye å være stolt av.Susi har mye å være stolt av.Susi har mye å være stolt av.Susi har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av Hulda
På den svenske siden står inotyol som et av de værste....

http://www.snf.se/verksamhet/konsume...d-kopguide.htm

Kan vi bruke noe snart da eller...?
Fy søren så merkelig at de lager helseskadelige produkter til barn??
Alt for å tjene penger...

Den Norske lista:
http://pub.tv2.no/nettavisen/helse/article278936.ece
Inotyol bruker de jo på sykehusene! Jeg for min del vet ikke helt hva jeg skal tro.. Finnes det dokumentasjon på at alle disse produktene er skadelige for barnet?

Sist endret av SusiQ; 27-10-2004 kl 14:21.
Susi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-10-2004, 14:22   #8
VIP-Medlem

Medlem siden: Dec 2001
Meldinger: 9,823
Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.

Inotyol er jo en salve som brukes på eksem, psoriasis og veldig sår hud. Den er mer som en slags medisin, og ikke noe daglig pleieprodukt. Kan kanskje ikke vente at sånne ting bare skal inneholde snille urter.
Jeg har stort sett brukt bare vann og Rikshospitalets badeolje som stelleprodukter, og er fortsatt ikke redd for å bruke Inotyol to ganger i året om det skulle være nødvendig.
Maximillia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-10-2004, 14:45   #9
Tidligere bruker
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av SusiQ
Inotyol bruker de jo på sykehusene! Jeg for min del vet ikke helt hva jeg skal tro.. Finnes det dokumentasjon på at alle disse produktene er skadelige for barnet?
De bruker jo også Natusan på sykehusene. Her bruker de det hvertfall enda.

Vi har hele tiden brukt Babyline, og nå har jeg vunnet noe greier fra Baby Sebamed og bruker de. De inneholder visst ikke noe skummelt, står på framsiden at de ikke inneholder parabener. De gjorde vel det før?
Gammel 30-10-2004, 02:04   #10
VIP-Medlem

Hulda sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 5,068
MP Rating: 100% (1)
Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Maximillia
Akkurat når det gjelder Inotyol så er jo ikke det noe man bruker daglig. Vi har en tube som vi har brukt ved sjeldne tilfeller av sår stump, den er jo veldig effektiv og hjelper bare man smører en gang. Kan tenke meg det er to tredjedeler igjen i tuben etter snart tre år.
Kan ikke tro det er så veldig farlig å bli smurt med denne kanskje 10-15 ganger i løpet av bleieperioden, ei heller at det utgjør noen stor trusel mot miljøet.
Nei, det er jo greit nok.
Men hadde det jo bare vært en ting, det er babyprodukter vi snakker om her..
Som er skadelige for barn og miljø...jeg blir litt frustrert jeg må jeg innrømme

Hobbyblogg

Sist endret av Hulda; 30-10-2004 kl 02:12.
Hulda er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 20:46.