Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Barnestell
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 27-10-2007, 21:43   #1
Supermedlem
 
Itoshigo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Sølvbyen
Meldinger: 1,352
MP Rating: 100% (2)
Itoshigo har et ubeskrivelig bra rykte.Itoshigo har et ubeskrivelig bra rykte.Itoshigo har et ubeskrivelig bra rykte.Itoshigo har et ubeskrivelig bra rykte.Itoshigo har et ubeskrivelig bra rykte.Itoshigo har et ubeskrivelig bra rykte.Itoshigo har et ubeskrivelig bra rykte.Itoshigo har et ubeskrivelig bra rykte.Itoshigo har et ubeskrivelig bra rykte.Itoshigo har et ubeskrivelig bra rykte.Itoshigo har et ubeskrivelig bra rykte.
Hun er så tørr i huden...

Lille frøkna er super tørr i huden.DEt har hun vært siden fødsel. Hun er nå 14 dager gammel.Huden er helt flisete og det er sprekker i ankel-leddet ....Spesielt hender og føtter er tørre, men resten av kroppen også...
ER så usikker på om jeg skal smøre henne eller om hun bare skal få være så tørr??
Hjelp?
__________________

Lillesøster,okt-07
Storebror,aug-05
jan-09
Itoshigo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-10-2007, 21:47   #2
Seniormedlem
 
Arwen* sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Sted: Vestfold
Meldinger: 2,335
MP Rating: 100% (9)
Arwen* har en strålende fremtid.Arwen* har en strålende fremtid.Arwen* har en strålende fremtid.Arwen* har en strålende fremtid.Arwen* har en strålende fremtid.Arwen* har en strålende fremtid.Arwen* har en strålende fremtid.Arwen* har en strålende fremtid.Arwen* har en strålende fremtid.Arwen* har en strålende fremtid.Arwen* har en strålende fremtid.
Sv: Hun er så tørr i huden...

Det samme var det med gutten vår. Han var full av flass og jeg fikk beskjed både av helsestasjonen og på barsel at jeg ikke skulle smøre. Når han var 1,5 mnd hadde vi ny kontroll på helsestasjonen og legeundersøkelse. Legen sa med en gang at han syntes jeg burde smøre, enda da så han mye bedre ut enn tidligere. Så nå smører vi med Aderma exomega. Ville nok begynt med det tidligere, om jeg kunne gjort det om igjen..
__________________
Storesøster passer på lilleprins født 7.11-03

født 15. august-07
Arwen* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-10-2007, 21:48   #3
VIP-Medlem
 
Morild sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Sted: The sun
Meldinger: 7,664
MP Rating: 0% (0)
Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hun er så tørr i huden...

I utgangspunktet skal du la det gå seg til av seg selv. De skal tilpasse seg tørrere miljø, de har jo ligget i vann i 9 mnd! Så kanskje du skal avvente litt? Men, hvis du smører så anbefaler jeg Aderma Exomega!!

Svingen var som du forklarer. Etterhvert fikk hun MASSE utslett i fjeset. Hormonutlsett tenkte jeg og lot det være. Etterhvert klarte jeg ikke la være mer og smurte henne med Exomega, etter tre dager var det borte. Hun har vært og er ennå plaget med atopisk eksem under haka og kinnene. Så, hos min datter var det mer enn tørr hud. Hun har nå begynt å få eksem på lårene og armene også, jeg holder det i sjakk med Exomega. Får jeg et barn til med tørr hud så smører jeg nok tidligere
__________________



Verden er et merkelig sted for tiden

Sist endret av Morild; 27-10-2007 kl 21:50.
Morild er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-10-2007, 22:16   #4
Medlem
 
symamman sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Meldinger: 404
MP Rating: 0% (0)
symamman har mye å være stolt av.symamman har mye å være stolt av.symamman har mye å være stolt av.symamman har mye å være stolt av.symamman har mye å være stolt av.symamman har mye å være stolt av.symamman har mye å være stolt av.symamman har mye å være stolt av.symamman har mye å være stolt av.symamman har mye å være stolt av.symamman har mye å være stolt av.
Sv: Hun er så tørr i huden...

Lillegutt var også tørr fra fødselen av. Jeg fikk beskjed om at det kom innenfra på en måte at det ville bedre seg - men jeg kunne bruke litt olje i badevannet. Det bedra seg jo noe men han var fortsatt tørr og da smurte jeg med A-krem. I dag er han halvannet år og har atopisk eksem. Jeg har prøvd maaaange kremer men ender egentlig opp med den røde apobasen en krem de på sykehuset sier er ok å bruke fordi den ikke inneholder noe "ekstra".
Men du må nok bare prøve deg frem hvis det skulle vise seg at han forsetter med tørr hud - det som passer meg passer jo ikke nødvendigvis deg
__________________


Kjører en navnløs trehjuling eller sykkel I bilen sitter han bakover i en TWE
symamman er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-10-2007, 22:29   #5
Supermedlem
 
Itoshigo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Sølvbyen
Meldinger: 1,352
MP Rating: 100% (2)
Itoshigo har et ubeskrivelig bra rykte.Itoshigo har et ubeskrivelig bra rykte.Itoshigo har et ubeskrivelig bra rykte.Itoshigo har et ubeskrivelig bra rykte.Itoshigo har et ubeskrivelig bra rykte.Itoshigo har et ubeskrivelig bra rykte.Itoshigo har et ubeskrivelig bra rykte.Itoshigo har et ubeskrivelig bra rykte.Itoshigo har et ubeskrivelig bra rykte.Itoshigo har et ubeskrivelig bra rykte.Itoshigo har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hun er så tørr i huden...

Får avvente litt da....ser så skrekkelig ubehagelig ut bare....
__________________

Lillesøster,okt-07
Storebror,aug-05
jan-09
Itoshigo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-11-2007, 15:51   #6
Medlem
 
Ninita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Meldinger: 233
MP Rating: 0% (0)
Ninita har mye å være stolt av.Ninita har mye å være stolt av.Ninita har mye å være stolt av.Ninita har mye å være stolt av.Ninita har mye å være stolt av.Ninita har mye å være stolt av.Ninita har mye å være stolt av.Ninita har mye å være stolt av.Ninita har mye å være stolt av.Ninita har mye å være stolt av.Ninita har mye å være stolt av.
Sv: Hun er så tørr i huden...

Lillesnupp her har hatt litt hudproblemer og er mye toerr og vi fikk fra hudlegen her anbefalt aa smoere med Exomega fra Aderma hver dag etter badet. Og hun anbefalte og aa bruke samme saape i badevannet. Det er naa raadene vi fikk, men det er jo forskjellig fra land til land (vi bor i utlandet) og lege til lege. Hos oss saa funker iallefall den kremen kjempebra, bruker den selv og mot toerr hud og atopisk eksem...

Jeg maa si at jeg ikke skjoenner helt argumentet om aa ikke smoere, saa lenge man bruker en krem som er "godkjent" for babyer saa ser ikke jeg problemet (men naa er jeg ikke lege eller noe da...). Toerr hud er ikke noe behagelig hverken for smaa eller store, og naar du sier at huden sprekker saa synes jeg det hoeres veldig ubehagelig ut for den lille og jeg personlig ville absolutt smurt.

Haaper hun blir bedre snart uansett hva du bestemmer deg for!
__________________

Sist endret av Ninita; 03-11-2007 kl 15:54.
Ninita er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-11-2007, 16:17   #7
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Sted: Nord-Trøndelag
Meldinger: 402
MP Rating: 0% (0)
akringen har mye å være stolt av.akringen har mye å være stolt av.akringen har mye å være stolt av.akringen har mye å være stolt av.akringen har mye å være stolt av.akringen har mye å være stolt av.akringen har mye å være stolt av.akringen har mye å være stolt av.akringen har mye å være stolt av.akringen har mye å være stolt av.akringen har mye å være stolt av.
Sv: Hun er så tørr i huden...

Smurte også gutten min med Aderma Exomega. Fungerte utmerket. Han var overtidig, og derfor veldig tørr i begynnelsen. Fikk beskjed fra sykehuset at ApoBase var bra (de brukte den selv), men den er proppfull av parabener, så aldri i verden om jeg brukte den!
akringen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-11-2007, 16:24   #8
Veteranmedlem
 
Nete sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2003
Meldinger: 4,230
MP Rating: 0% (0)
Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hun er så tørr i huden...

Det er i alle fall helt normalt at en nyfødt baby flasser i huden de første ukene. Det er bare huden som tilpasser seg sitt nye miljø.
Du kan selvsagt smøre for at det skal se bedre ut, men min erfaring er at dette går seg til uansett om du smører eller ikke
__________________
Maxi ~ Feb.02
Mini ~ Feb.07
Koser oss med amming både natt og dag
Nete er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-11-2007, 12:46   #9
Supermedlem
 
Meisje sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2003
Meldinger: 1,010
MP Rating: 0% (0)
Meisje er fantastisk mot andre.Meisje er fantastisk mot andre.Meisje er fantastisk mot andre.Meisje er fantastisk mot andre.Meisje er fantastisk mot andre.Meisje er fantastisk mot andre.Meisje er fantastisk mot andre.Meisje er fantastisk mot andre.Meisje er fantastisk mot andre.Meisje er fantastisk mot andre.Meisje er fantastisk mot andre.
Sv: Hun er så tørr i huden...

Jeg har hatt to gutter født på overtid og de har vært supertørre i huden og skallet skikkelig av den første tiden. Storebror ble ikke smurt og fikk aldri sprekker selv om huden var veldig tørr. Lillebror fikk som din jente sprekker i foldene rundt ankelen. Jeg smurte med Weleda barneolje i alle folder etter det, og kan ikke skjønne at man skal vente med å smøre når de får åpne sår i huden. Tenk så vondt det må gjøre. Jeg hadde ikke avventet det. Men når sprekkene er helet kan du jo slutte å smøre igjen. Velg et produkt uten parfyme og minst mulig tilsetningsstoffer.
__________________
Meisje 03 06
Meisje er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-11-2007, 22:08   #10
Seniormedlem
 
Bonnie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2002
Meldinger: 2,664
MP Rating: 0% (0)
Bonnie har en strålende fremtid.Bonnie har en strålende fremtid.Bonnie har en strålende fremtid.Bonnie har en strålende fremtid.Bonnie har en strålende fremtid.Bonnie har en strålende fremtid.Bonnie har en strålende fremtid.Bonnie har en strålende fremtid.Bonnie har en strålende fremtid.Bonnie har en strålende fremtid.Bonnie har en strålende fremtid.
Sv: Hun er så tørr i huden...

Vi smurte med babyolje vi.
De anbefaler heller ojer enn kremer til nyfødte.
__________________


Storebror født 19. desember 2002
Lillesøster født 26. juni 2006

Bonnie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 10:04.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com