Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Barnestell




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 30-11-2006, 10:00   #1
Seniormedlem
 
cronina sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2002
Sted: Telemark
Meldinger: 1,610
MP Rating: 0% (0)
cronina har en strålende fremtid.cronina har en strålende fremtid.cronina har en strålende fremtid.cronina har en strålende fremtid.cronina har en strålende fremtid.cronina har en strålende fremtid.cronina har en strålende fremtid.cronina har en strålende fremtid.cronina har en strålende fremtid.cronina har en strålende fremtid.cronina har en strålende fremtid.
Lano til 10 mnd gammel (Bestemor spør)

Jeg begynner å bli gammel, og vet egentlig ikke helt hva som er greit/ikke greit lenger, skjønner jeg...

Jeg passer mitt barnebarn i dag, moren er på sykehus og skal opereres i hånda si.

Hun ringte meg nå, og jeg fortalte at jeg hadde badet Lillemor, og brukt Lano, i mangel av noe annet i farta.

Hun ble irritert på meg, og mente at man ikke skulle bruke Lano.

Er det meg som er uansvarlig her, nå? :skrape:

Jeg pleier ikke å gjøre noe jeg ikke har klarert med moren hennes først, altså. Men dette trodde jeg var greit...

Er det det?

Jeg kommer selvsagt ikke til å bade henne i Lano mer, så lenge moren mener jeg ikke skal, men jeg lurer på om det ikke er vanlig lenger?

Jeg så bare ei skjønn lita Lanojente, jeg...
__________________
- det er i motbakke det går oppover -
cronina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-11-2006, 10:07   #2
Veteranmedlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 4,800
MP Rating: 0% (0)
Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Lano til 10 mnd gammel (Bestemor spør)

Har en sønn på 10 mnd og vi unngår parfymerte såper som Lano, men en gang iblant hadde jeg ikke brydd meg om. Hvis ikke ungen har veldig sensitiv hud, da.

Jeg kjenner ikke så godt til Lano, men det brukes kanskje mest til større barn?
__________________
06
og lillebror i magen
Monielle er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-11-2006, 10:12   #3
Seniormedlem
 
cronina sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2002
Sted: Telemark
Meldinger: 1,610
MP Rating: 0% (0)
cronina har en strålende fremtid.cronina har en strålende fremtid.cronina har en strålende fremtid.cronina har en strålende fremtid.cronina har en strålende fremtid.cronina har en strålende fremtid.cronina har en strålende fremtid.cronina har en strålende fremtid.cronina har en strålende fremtid.cronina har en strålende fremtid.cronina har en strålende fremtid.
Sv: Lano til 10 mnd gammel (Bestemor spør)

Sitat:
Opprinnelig postet av Monielle
Har en sønn på 10 mnd og vi unngår parfymerte såper som Lano, men en gang iblant hadde jeg ikke brydd meg om. Hvis ikke ungen har veldig sensitiv hud, da.

Jeg kjenner ikke så godt til Lano, men det brukes kanskje mest til større barn?

Ja hun sa at noen unger reagerte på Lano, at den var for sterk. Jeg tror hun har rett.
Jeg får kjøpe sånn babysåpe.
Huff, ble litt lei meg og følte meg teit, altså.
Vi brukte jo det før i verden.

Men da har jeg klart å gjøre min første tabbe som bestemor.

Men så lenge det ikke skjer daglig går det nok fint.

Hun ringte meg tilbake, litt mindre irritert, og sa at det sikkert ikke var så farlig med denne ene gangen, men at jeg ikke måtte gjøre det igjen.

Selsomt å bli belært av sin egen datter angående babystell, i grunnen.

Man lærer så lenge man lever, etc...

Men koselig var det, den badestunden.
__________________
- det er i motbakke det går oppover -
cronina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-11-2006, 12:08   #4
Æresmedlem
 
Berta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,930
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Lano til 10 mnd gammel (Bestemor spør)

Jeg ville ikke brukt det fast, men hadde ikke lagt noe stort nummer at å bruke det en gang. Parfyme og såpe er noe av det som irriterer barnehuden (og all hud..) mest.

Derfor er jeg opptatt av at mine barn skal være reine, men ikke lukte såpe.


Her brukes ikke såpe engang til kroppsvask med mindre vi må. Såpe er forbeholdt håret.

Sliter med litt eksem, og Tulla har ogås fått lit. Ting som såpe er derfor bannlyst. Men jeg hadde som skrevet ikke laget noen sak ut av en gang. Hadde heller sagt at så hyggeligt dere har bada. Men det hadde vært fint om du ikke brukt såpe (Lano el) neste gang.
__________________


...og Berta er atter igjen nybakt mamma
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-11-2006, 13:58   #5
VIP-Medlem
 
lille krølle sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Oppegård
Meldinger: 6,715
MP Rating: 100% (2)
lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Lano til 10 mnd gammel (Bestemor spør)

Jeg har brukt Lano flere ganger på ungene og de har fortsatt like fin hud som de alltid har hatt. Er i grunnen ikke så påpasselig med parfymerte såper/ shampooer, men holder meg unna Natusan.

Synes datteren din overreagerte litt, for om du badet jenta med Lano en gang vil det ikke skade henne...
__________________
To krøllete solstråler 04 og 06
lille krølle er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-11-2006, 10:11   #6
VIP-Medlem
 
Lykketrollet_ sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 5,580
MP Rating: 0% (0)
Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Lano til 10 mnd gammel (Bestemor spør)

Eg hadde ikke hatt noen problemer med at noen hadde brukt lano da de badet snuppa.
Vi bruker ikke det hjemme, så en gang i blandt kan vel ikke skade..?
__________________
Storesøster 05 - Lillesøster 07
Min kamp mot kreften Jeg er blitt frisk!
Lykketrollet_ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-11-2006, 10:11   #7
Veteranmedlem
 
Ritamor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2002
Sted: Finnmark
Meldinger: 4,426
MP Rating: 0% (0)
Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Lano til 10 mnd gammel (Bestemor spør)

Jeg synes ikke at du gjorde noe galt. En gang kan ikke skade.
__________________
Klemmer i kø fra Ritamor
Hestejenta -99 og Prinsessa -04
Ritamor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-11-2006, 10:32   #8
Veteranmedlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 4,800
MP Rating: 0% (0)
Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Lano til 10 mnd gammel (Bestemor spør)

Å ja, kan tenke at dere koste dere masse!
__________________
06
og lillebror i magen
Monielle er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-11-2006, 10:44   #9
Seniormedlem
 
cronina sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2002
Sted: Telemark
Meldinger: 1,610
MP Rating: 0% (0)
cronina har en strålende fremtid.cronina har en strålende fremtid.cronina har en strålende fremtid.cronina har en strålende fremtid.cronina har en strålende fremtid.cronina har en strålende fremtid.cronina har en strålende fremtid.cronina har en strålende fremtid.cronina har en strålende fremtid.cronina har en strålende fremtid.cronina har en strålende fremtid.
Sv: Lano til 10 mnd gammel (Bestemor spør)

Hun er verden godeste. Eh...Lanounge!
__________________
- det er i motbakke det går oppover -
cronina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-11-2006, 10:56   #10
VIP-Medlem
 
Snurreline sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 8,380
MP Rating: 0% (0)
Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Lano til 10 mnd gammel (Bestemor spør)

Lanoen er veldig sterk ja...tulla ble full av utslett da pappan vaska henne med det da hun var så liten

Fint at hun ringte tilbake mindre sur da Det er uansett ikke krise om du gjorde det engang vil jeg tro.
__________________
Livet må gå videre...
Snurreline er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 09:07.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com