Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Barnestell
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 20-02-2008, 09:17   #1
Juniormedlem

Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 17
MP Rating: 0% (0)
Nimmi er en ukjent størrelse akkurat nå.
Nattisser!

Hei!
Lurer på om det er noen her som kan gi meg noen gode råd!
Har en gutt på 11mnd og 13kg som ofte tisser seg ut om natten/nattmorgen. Bruker engangsbleier og har ikke problemer på dagen. Har hatt det slik i maaange mnd og prøvd ut div engangsbleier.

Har dere noen gode tips til meg?
Går det an å ha ulltruse/brillebukse utenpå, vil det hjelpe el bli for varmt?

Vil tøybleie klare av "fossefallet" bedre, ev hvilke og hva trenger man for å få en komplett bleie??

Noen ganger er han utrolig våt så er jo ikke arti for lillemann

Håper noen kan hjelpe oss
Nimmi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-02-2008, 09:44   #2
Medlem

Erika-mamma sin avatar

Medlem siden: May 2007
Meldinger: 410
Erika-mamma har en strålende fremtid.Erika-mamma har en strålende fremtid.Erika-mamma har en strålende fremtid.Erika-mamma har en strålende fremtid.Erika-mamma har en strålende fremtid.Erika-mamma har en strålende fremtid.Erika-mamma har en strålende fremtid.Erika-mamma har en strålende fremtid.Erika-mamma har en strålende fremtid.Erika-mamma har en strålende fremtid.Erika-mamma har en strålende fremtid.
Sv: Nattisser!

Jeg hadde litt av det samme problemet med storebror. Vi måtte passe på at tissen lå nedover (ikke alltid like enkelt), og vi måtte passe på at bleia var godt festet i sidene, for det var der vi opplevde lekkasje. Og vi måtte huske på at den strikken rundt lårene var på plass. Har du prøvd sånne trusebleier, kanskje det vil hjelpe?

Ang ull så er det jo slik at ull regulerer kroppsvarmen, så det er faktisk ofte bedre enn bomull. Når man blir varm og svetter i bomull, blir tøyet vått/fuktig, barnet kan da bli kaldt. Slik skjer ikke med ull.

Storegullet- juli-01 Lillegullet -aug-07
Erika-mamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-02-2008, 09:51   #3
Juniormedlem

Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 17
Nimmi er en ukjent størrelse akkurat nå.

Ja det er det som er kjedelig! Passer på alle de tingene og har prøvd både up&go og vanlige bleier. prøvd en str større og, men nei!

Blir litt motløs, men har spurt inne på alternativt utsyr for å høte om tøybleie brukere har noen gode tips!
Nimmi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-02-2008, 14:08   #4
VIP-Medlem

Cilius sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 5,092
Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.

Jeg svarte deg i den andre tråden
Gammel 24-02-2008, 22:33   #5
Supermedlem

Emmy22 sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 644
MP Rating: 100% (3)
Emmy22 har en strålende fremtid.Emmy22 har en strålende fremtid.Emmy22 har en strålende fremtid.Emmy22 har en strålende fremtid.Emmy22 har en strålende fremtid.Emmy22 har en strålende fremtid.Emmy22 har en strålende fremtid.Emmy22 har en strålende fremtid.Emmy22 har en strålende fremtid.Emmy22 har en strålende fremtid.Emmy22 har en strålende fremtid.

jeg har samme problemer i perioder, snuppa er 22 mnd, og ofte er bleia så full at det faktisk ikke er plass til mere tiss... hun får siste bleie ca 18-18.30, men når jeg legger meg kl 23-24 sjekker jeg om hun er våt og skifter på henne mens hun ligger i senga. det gjør jeg fordi hun blir så urolig og sover dårligere hvis hun er kjempevåt eller tisser utenfor---å det kan jeg godt skjønne. selv om hun våkner litt når jeg skifter på henne ved midnatt så legger hun seg så fornøyd over på siden og sover videre.
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 17:15.