Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Barnestell
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 11-10-2004, 17:13   #1
marte
Gjest

Meldinger: n/a
Question Tørr hud..hvilken krem skal jeg bruke?

Hei,hei!

Andreas er kjempe plaget med tørr hud på magen,skuldrene,anklene og hendene. Så nå lurer mamma på hvilken krem hun skal bruke på hendene mine,siden jeg pleier å sutte på dem. Jeg vil jo ikke ha i meg kremer som kan inneholde noe "farlige" greier.Mamma pleier å smøre meg litt med vanlig babyolje og apobase(parfymefri) på kroppen, og det har hjulpet.Men det er dette med hendene.. håper på raskt svar,for jeg flasser av noe ganske så mye... sukk!

Mange klemmer fra Andreas og Mamma Marte
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-10-2004, 20:11   #2
Veteranmedlem

julibe sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Ullensaker
Meldinger: 4,930
MP Rating: 0% (0)
julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Tørr hud..hvilken krem skal jeg bruke?

Benjamin hadde også veldig tørr hud de første ukene, og flasset mye. Dette er helt vanlig, fordi babyer skifter hud når de blir født. På sykehuset ble vi anbefalt å ikke smøre med noe som helst, fordi huden til babyer har en uutviklet fuktighetsbalanse og fettproduksjon, så hvis man smører med krem/lotion, kan man ødelegge den naturlige balansen/prduksjonen. Eneste vi ble rådet til, var å eventuelt bruke litt olje i vannet når vi bader han. Nå er all flass og tørr hud borte, og vi har ikke smurt med noe som helst.
Hendene så helt forferdelige ut i en periode, men det ble borte da han var ferdig med å skifte huden.

Altså: Bruk litt olje i badevannet, og ellers lar du huden bare være som den er, uten å smøre på noe som helst. Det går bort av seg selv i løpet av kort tid!

julibe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-10-2004, 12:49   #3
Supermedlem

Onyxia sin avatar

Medlem siden: Dec 2003
Meldinger: 615
Onyxia har et ubeskrivelig bra rykte.Onyxia har et ubeskrivelig bra rykte.Onyxia har et ubeskrivelig bra rykte.Onyxia har et ubeskrivelig bra rykte.Onyxia har et ubeskrivelig bra rykte.Onyxia har et ubeskrivelig bra rykte.Onyxia har et ubeskrivelig bra rykte.Onyxia har et ubeskrivelig bra rykte.Onyxia har et ubeskrivelig bra rykte.Onyxia har et ubeskrivelig bra rykte.Onyxia har et ubeskrivelig bra rykte.

Bruk Udo's Choice - den kan nemlig spises også
Smør på tynt lag - og se på det som en ekstra bonus hvis han spiser det...
Knerten fikk det i grøten, og jeg bruker det selv. Det fine er jo at det omega 3, 6 og 9fettsyrer, som smører kroppen fra innsiden (eller utsiden) hjelper mot tørr hud, og eksem.
Lykke til
Gammel 27-10-2004, 04:03   #4
Seniormedlem

heje sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Meldinger: 2,264
heje er fantastisk mot andre.heje er fantastisk mot andre.heje er fantastisk mot andre.heje er fantastisk mot andre.heje er fantastisk mot andre.heje er fantastisk mot andre.heje er fantastisk mot andre.heje er fantastisk mot andre.heje er fantastisk mot andre.heje er fantastisk mot andre.heje er fantastisk mot andre.

A- creme!!!!

Kjempebra !!! (også til mor )
heje er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-10-2004, 06:16   #5
Tidl. bruker
Gjest

Re: Sv: Tørr hud..hvilken krem skal jeg bruke?

Locobase!
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-10-2004, 06:17   #6
Tidl. bruker
Gjest

Re: Sv: Tørr hud..hvilken krem skal jeg bruke?

Øh, skal lese ordentlig ja, vet ikke om locobase kan spises.
Gammel 27-10-2004, 12:57   #7
Supermedlem

Stine Merete sin avatar

Medlem siden: Dec 2002
Sted: Fredrikstad
Meldinger: 1,057
Stine Merete er som en lysfontene.Stine Merete er som en lysfontene.Stine Merete er som en lysfontene.Stine Merete er som en lysfontene.Stine Merete er som en lysfontene.Stine Merete er som en lysfontene.Stine Merete er som en lysfontene.Stine Merete er som en lysfontene.Stine Merete er som en lysfontene.Stine Merete er som en lysfontene.Stine Merete er som en lysfontene.

Spør på helsekosten, der har de naturlige kremer somer bra for sart barnehud

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 20:38.