Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Barnestell
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 06-05-2002, 08:58   #1
Medlem

Medlem siden: Dec 2001
Meldinger: 397
MP Rating: 0% (0)
cassy er fantastisk mot andre.cassy er fantastisk mot andre.cassy er fantastisk mot andre.cassy er fantastisk mot andre.cassy er fantastisk mot andre.cassy er fantastisk mot andre.cassy er fantastisk mot andre.cassy er fantastisk mot andre.cassy er fantastisk mot andre.cassy er fantastisk mot andre.cassy er fantastisk mot andre.
Question tøybleier - spørsmål fra en "nybegynner"

Vi har nå brukt tøybleier 3 uker (tror jeg det er - det er den ammetåka.....). Det har gått overraskende bra. Vi bruker brettebleier når vi er hjemme og engangsbleier når vi er ute. Hvor lenge "kan" man bruke brettebleier og når er det mest hensiktsmessig å gå over på formsydde bleier? (Han ligger jo allerede som en kålorm når vi bytter bleie.) Formsydde bleier bruker vel lengre tid på å tørke, så da må man vel ha en del. De er jo ikke helt billige.....

Klem fra Cassy og lillegutt på snart 6 uker
cassy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-05-2002, 09:51   #2
VIP-Medlem

Acsa sin avatar

Sted: Nittedal
Meldinger: 5,454
Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.

Hei!

Vi brukte brettebleier til Ylva var ca. 7 mnd, men da holdt særlig mannen min på å få fnatt av en liten mark på stellebordet - så da ble det formsydde. Ja, de tørker sakte! Men, jeg har venner som har brukt brettebleier i to år, så det er visst mulig!

De fleste anbefaler vel å vente så lenge som mulig til formsydde, for jo eldre barna blir jo færre skift er det. De driver ikke og småtisser hele tiden. Og færre skift betyr færre bleier per dag, og da blir det billigere... Dessuten er det vanskligere å få de formsydde til å sitte ordentlig når barna er så små.

Hvis du vil låne 3-4 formsydde bleier en stund for å se hvordan de fungerer (om de sitter bra nok/ikke lekker osv.) har jeg noen som ikke er brukt, vi bestilte mange, men måtte gå over til plast da Ylva begynte i barnehagen. Jeg har også store mengder rispapir du kan få kjøpe billig... Send meg en PM!

Sist endret av Acsa; 06-05-2002 kl 09:55.
Acsa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-05-2002, 11:54   #3
Supermedlem

ELLE sin avatar

Medlem siden: Mar 2002
Sted: Vestfold
Meldinger: 912
ELLE har en strålende fremtid.ELLE har en strålende fremtid.ELLE har en strålende fremtid.ELLE har en strålende fremtid.ELLE har en strålende fremtid.ELLE har en strålende fremtid.ELLE har en strålende fremtid.ELLE har en strålende fremtid.ELLE har en strålende fremtid.ELLE har en strålende fremtid.ELLE har en strålende fremtid.
Har brukt formsydde hele tiden.

Vi kjøpte 20 one-size bleier på qxl auksjon for 980 kr. Det har gått kjempe fint. Det går vel ca 8-10 bleier i begynnelsen i døgnet, men vi har tørketrommel så det er bare en vane sak. De var litt store i begynnelsen da han bare veide 3500g, men nå, 5300g, er de helt greie og sitter bra. Trodde vi kjøpte dem som er fra nøstebarn, men det viste seg at disse er amerikanske og heter mother ease. De har nettside du kan gå inn på hvis du vil se hvordan de ser ut.
Gammel 06-05-2002, 12:15   #4
VIP-Medlem

Acsa sin avatar

Sted: Nittedal
Meldinger: 5,454
Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.

Benedicte - jeg har sjekket hjemmeside til motherease, og de det er bilde av der er helt identiske med de som blir solgt på Nøstebarn. Tror det er samme produsent!
Gammel 06-05-2002, 20:07   #5
Ramgad
Gjest

Meldinger: n/a

Vi bruker brettebleier fortsatt, Førstedamen
er 14 måneder snart og har begynt å gå.

Formsydde har vi ikke, men innleggsbleier bruker vi de dagene hun har økt væskegjennomstrømming. Viktig å huske lanolin-behandlingene jevnlig, har vi oppdaget. Plutselig lekker det som ei sil! (Men da får vi i alle fall skiftet klær - det er sjelden det blir møkkete her i heimen av en eller annen grunn.)

Velkommen inn i tøybleieklubben!
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-05-2002, 20:11   #6
Supermedlem

ELLE sin avatar

Medlem siden: Mar 2002
Sted: Vestfold
Meldinger: 912
ELLE har en strålende fremtid.ELLE har en strålende fremtid.ELLE har en strålende fremtid.ELLE har en strålende fremtid.ELLE har en strålende fremtid.ELLE har en strålende fremtid.ELLE har en strålende fremtid.ELLE har en strålende fremtid.ELLE har en strålende fremtid.ELLE har en strålende fremtid.ELLE har en strålende fremtid.
Det kan godt være

Fikk ikke intrykk av det da jeg skrev mail til dem i forbindelse med et spørsmål jeg hadde. Da sa de at de enda ikke hadde kontakter i skandinavia, men snart ville få det. Jeg kunne gjerne bestille rett fra produsent i USA og få de send/levert her i Norge. Men det kan godt være som du sier

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 01:14.