Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Barnestell




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 01-08-2008, 10:57   #1
Kes
Supermedlem
 
Kes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2003
Sted: Vest-Agder
Meldinger: 772
MP Rating: 0% (0)
Kes har en strålende fremtid.Kes har en strålende fremtid.Kes har en strålende fremtid.Kes har en strålende fremtid.Kes har en strålende fremtid.Kes har en strålende fremtid.Kes har en strålende fremtid.Kes har en strålende fremtid.Kes har en strålende fremtid.Kes har en strålende fremtid.Kes har en strålende fremtid.
Trenger desperat hjelp ang. natt-tissing

Gutten min på snart 5 år har brukt bleier på natta frem til nå...
Han har i grunn vært ganske umotivert og bleia på natta har vært full av tiss.
( På dagtid slutta han med bleie for langt over et år siden..)

Plutselig her om dagen ville han prøve å ligge uten bleie og jammen klarte han det - en natt ! Meeen nå de siste 5 nettene har han tisset på seg HVER natt !!

( Bruker sånne engangs-tisselaken, men det skjer likevel uhell utenfor det sånn at sengetøyet må vaskes.... og jeg begynner å bli litt lei av å vaske !!)

Er litt usikker på hva jeg i grunn bør gjøre videre nå;
Skal jeg tvinge på han bleie igjen ?
Vekke han på natta ?
Prøve en stund til uten bleie ??
Jeg gir han lite å drikke på kvelden, men når er det i grunn "for sent" å drikke ?? 2 -3 timer før legging ?
Kan det være noe galt med gutten ( sengevætings-problem ??) Han er tross alt snart 5 år !!
Har prøvd belønning også ( klistermerker, leker, gotteri ..ja alt !)

Grunnen til at jeg nå er ganske desperat er at jeg er høygravid og vil så gjerne prøve å løse problemet før babyen melder sin ankomst !!

Noen som har noen råd, tips, erfaringer ???
Trenger desperat litt hjelp her ....
__________________
Mamma til;
Nikolai - 07.11.03
Rebekka - 27.08.08

( Også kjent som Ingeniøren )
Kes er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-08-2008, 11:13   #2
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Sted: nordnorge
Meldinger: 48
MP Rating: 0% (0)
sunshinegirl er et navn alle kjenner.sunshinegirl er et navn alle kjenner.sunshinegirl er et navn alle kjenner.sunshinegirl er et navn alle kjenner.sunshinegirl er et navn alle kjenner.sunshinegirl er et navn alle kjenner.sunshinegirl er et navn alle kjenner.sunshinegirl er et navn alle kjenner.sunshinegirl er et navn alle kjenner.sunshinegirl er et navn alle kjenner.sunshinegirl er et navn alle kjenner.
Sv: Trenger desperat hjelp ang. natt-tissing

hei. da gutten vår var 5 gjorde han det også,vi tok kontakt men helsesøster, fikk alarmmatte.i tillegg begynnte vi å bære han på toalettet før vi gikk å la oss etter en uke var han tørr og har vårt det siden (3år).9720002003
sunshinegirl er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-08-2008, 11:44   #3
Veteranmedlem
 
charlie sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 4,600
MP Rating: 0% (0)
charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Trenger desperat hjelp ang. natt-tissing

alarm-matte høres ut som en god ide når han er såpass stor. men mulig dere bør undersøke det. det er forskjellige årsaker som kan løses på ulike måter. for noen typer sengevæting hjelper også en nesespray som heter minirin som tas om kvelden. så det er viktig å finne årsaken for å få rett behandling.

(tisselaken kan du få i alle størr opp til dobbeltseng, forresten). ligger tisselakenet over eller under det andre lakenet? hvis han ligger rett på tisselakenet, kan det være et problem at han ikke blir våt, fordi de er så effektive. dermed våkner han ikke, og det blir heller ikke ubehagelig, dermed mindre motivasjon for å holde seg.

vann bruker en times tid gjennom kroppen, forresten. jeg ville satt på korken 2 t før leggetid (hvis man skal drikke etter, så bare en liten skvett.)

siden det er en mulighet for at han kan kontrollere det, kan også klistremerke-trikset være en ide. klistremerke for hver tørr natt, og en avtalt belønning etter X antall merker. den første belønningen ganske fort (f.eks. etter 3-5 tørre netter), så kan det gå lenger tid etterhvert. behøver ikke være gaver, kan være en hyggelig aktivitet, en tur, spille krokett med forelder o.l.

lykke til!
__________________
hilsen fra


Charlie & Prinsessen, født 2003 og Tingeling, født 2006

Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Alfacharlie
charlie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-08-2008, 08:26   #4
Kes
Supermedlem
 
Kes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2003
Sted: Vest-Agder
Meldinger: 772
MP Rating: 0% (0)
Kes har en strålende fremtid.Kes har en strålende fremtid.Kes har en strålende fremtid.Kes har en strålende fremtid.Kes har en strålende fremtid.Kes har en strålende fremtid.Kes har en strålende fremtid.Kes har en strålende fremtid.Kes har en strålende fremtid.Kes har en strålende fremtid.Kes har en strålende fremtid.
Sv: Trenger desperat hjelp ang. natt-tissing

Tusen takk for svar !!!!

Endelig i natt klarte han det igjen - helt tørr
Tvang han opp på do når jeg hadde en av mine mange dopauser....
Kanskje det ordner seg nå likevel ??
Får vertfall prøve litt til før jeg evt. kontakter helsesøster....
__________________
Mamma til;
Nikolai - 07.11.03
Rebekka - 27.08.08

( Også kjent som Ingeniøren )
Kes er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 06:42.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com