|
|
|
02-04-2008, 17:56
|
|
Gjest
|
Trenger tips til smokkavvenning/smokkslutt!
|
|
Snuppa er nå 2 år og 7 mnd...og nå synes jeg det er på tide å avvenne/slutte. Har du noen gode tips for hvordan det kan gjennomføres??
|
|
|
02-04-2008, 18:05
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2003
Sted: østfold
Meldinger: 2,271
|
Sv: Trenger tips til smokkavvenning/smokkslutt!
|
|
VI har nettopp hvert igjennom det samme! Gikk overraskende bra.. (men ikke med de to elste,da var det skrik i flere dager).
Vi snakket mye om å slutte med smokk,men hun har ikke vært klar.
Laget bittesmå hull i smokkene... hun syntes de var litt rare(blir litt flate).
Så laget vi bare større og større hull over lengre tid.Til slutt syntes hun ikke de var noe gode,sa de var ødelagt og kastet de i søppla selv en etter en.
Til slutt var det ingen igjen.. La seg til å sove første natta uten.Helt uten problemer.. for hun hadde selv kastet de.. og da var det ingen vei tilbake.
Dagen etter fikk hun premie,veldig stolt.
Lykke til.
|
|
|
02-04-2008, 20:21
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 2,853
|
|
|
trollpia de var en bra idea.
En jeg liker veldig god er hva en vennine min gjørt. Hun tok gutte sin med til Ikea og de skulle kjøpe stør gutt seng, da må han betale med smokene!! De gikk bra, en stør gutt sove ikke i en stør seng med smokk!!
|
02-04-2008, 20:36
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Jan 2004
Sted: Den blaude kyststribe
Meldinger: 3,000
|
|
|
Det er mange lure triks å ty til ja. Søsteren min tok alle tre guttene med ut i skogen og så la de sutten igjen på en stubbe og den skulle babyen til elgen få. Gikk som smurt hver gang.
Kaptein Sabeltann er jo også nokså populær sånn sett tror jeg.
Snuppa her ble 4 år før det ble slutt. Det var ikke helt planlagt, men pga diverse omveltninger så måtte jeg være sikker på å ha krefter til overs før jeg turte ta det. Vi ble rett og slett enige om at den dagen hun var 4 år så var det slutt, da var hun for stor til å bruke sutt. Vi prata masse om det før og frem mot dagen og det gikk aldeles strålende.
|
|
|
02-04-2008, 20:37
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Vestlandet
Meldinger: 5,063
|
|
|
Min jente skulle først gi smokken til Kaptein Sabeltann, men så ombestemte hun seg og ville heller gi den til julenissen. Dette var en stund etter jul, så hun trodde vel hun kunne vente til neste jul
Vi avtalte med en nabo at han skulle komme og være julenisse på 3-års dagen hennes. Vi fortalte henne det på forhånd, at vi hadde snakket med nissen som skulle komme, og hun syntes det var stor stas. Nissen kom i februar, han, fullt utkledd, og med en liten pose med godtesmokker og gullpengesjokolademynter. Hun fikk posen med godter og han fikk smokkene. Litt grining første kveld da hun skulle legge seg, men ellers har det gått helt strålende, over all forventning. Må legge til at hun var nokså avhengig på slutten, brukte den til alle døgnets tider hjemme, helst 3 i hver hånd, men ikke på dagtid i bhg.
|
|
|
02-04-2008, 21:11
|
|
Æresmedlem
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,078
|
|
|
Tenker du da smokk om natta, smokk om dagen eller begge deler?
Smokk kutta vi ut på dagtid da minste var et år gammel. Hun er 3 år nå og har den bare på natta - hvilket vi ikke peser med å fjerne enda. Jeg sover endelig bra om natta og det akter jeg å gjøre en stund til.
02-04-2008, 21:17
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Dec 2004
Meldinger: 1,471
|
|
|
Storebror her gav smokkene til kaptein sabeltann da han ble 3 år.
Vi hadde forberedt han på at når han ble 3 år og stor gutt, så skulle KS få smokkene. Vi sendte to stykker i en konvolutt (resten kastet jeg), og etter et par uker fikk han tilbake et kort fra selveste kaptein sabeltann. Det var stor stas!!
Han brukte lengre tid på å finne roen på kvelden en ukes tid, men han skrek aldri etter den, og spurte bare etter den et par ganger før den var glemt.
Gikk over all forventning.
|
|
02-04-2008, 21:30
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Dec 2005
Meldinger: 862
|
|
|
Det enkle er det beste. Bare ta den bort!
Her sluttet mellomsten når han var 3 år (brukte bare om natta). Han hadde bare en smokk, så ble den borte en kveld. Fant den ett par dager etter, men da lurte jeg den i søpla bare. Det gikk helt greit. Ett par ganger han skrek og spurte etter den bare.
|
|
|
02-04-2008, 22:49
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2002
Sted: Akershus
Meldinger: 2,567
|
|
|
Med den eldste hadde vi avtalt men han når han var 3 år, så skulle han gi den til Nissen når den kom julaften.
Han ga de bort og det gikk fint, savna den litt.
Med yngste. "reiste" vi fra smokkene når vi skulle på ferie. Da var hun 2,5 år. gikk over all forventnig. Når hun kom hjem, lå det en gave i senga fra de smom hadde hentet smokkene. Tror jeg sa det var andre babyer som trengte de.
Lykke til
tror om du skal ha den helt bort, er å fjerne den.
|
03-04-2008, 09:26
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Feb 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 4,116
|
|
|
bare ta dem vekk..
evt kan de få en premie som overgang til storebarn-livet. du kan godt forberede på det. f.eks. på lørdag slutter vi med smokk, og da skal vi... (storebarnaktivitet eller gave). den lørdagen forsvinner alle smokker.
å lage hull i smokk er jeg litt skeptisk til. ville tro det da var større risiko for at det skal gå biter av smokken når den ikke er intakt/hel, med risiko for kvelning.
|
|
|
|
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 11:31.
|