Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Barnestell
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 21-03-2002, 11:50   #1
snoopie27
Gjest

Meldinger: n/a
vasking av jente-tissen????

Hallo kloke mammaer!!!

Jeg har vært så heldig og fått verdens nydeligste jente Jeg hadde gutt fra før!! Det jeg lurer på er hvordan man vasker jente-tissen Synes å ha hørt at man ikke skal vaske imellom kjønnsleppene???? På samme måte som man ikke skal ta forhuden tilbake hos guttene....Men er dett sant??

Er det noen kloke jentemammaer der ute som kan svare meg????Jeg ser jo at det er litt hvitt gursj inni der, men er redd for å klursje det til..........

Takker på forhånd for svar!!!
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-03-2002, 12:33   #2
Jentemamma
Gjest

Heisan

Jeg har 3 jenter jeg, og med alle sammen så har jeg vasket forsiktig i tissen, om det er bæsj der da, eller så tar jeg minste tulle under springen på badet og får skylt bort alt der.

Om man ikke vasker godt- men veldig forsiktig inni tissen (el.hva jeg skal kalle det) så blir de jo så innmari fort såre

Gutter har jeg ikke peiling på hvordan man bør vaske
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-03-2002, 12:35   #3
Seniormedlem

Huldra sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Telemark
Meldinger: 1,973
MP Rating: 0% (0)
Huldra har en strålende fremtid.Huldra har en strålende fremtid.Huldra har en strålende fremtid.Huldra har en strålende fremtid.Huldra har en strålende fremtid.Huldra har en strålende fremtid.Huldra har en strålende fremtid.Huldra har en strålende fremtid.Huldra har en strålende fremtid.Huldra har en strålende fremtid.Huldra har en strålende fremtid.

Hei!

Hadde også gutt fra før når vesla kom i juni i fjor. Det var nytt og uvant med "jentetiss". Hadde også som deg hørt at man ikke skulle vaske mellom kjønnsleppene, men fant fort ut at det måtte jo være tull. Iværtfall bæsjer vesla sånn at det fyller seg med avføring imellom kjønnsleppene. Bretter de litt til side og vasker forsiktig med kluten. Er så redd for å gjøre henne sår der. Er veldig forsiktig(derfor bretter jeg litt til side). Vasker forfra og bakover, aldri omvendt! Bakterier, bakterier bakterier... vet du.

Iværfall håper du ble litt klokere....
Gammel 21-03-2002, 12:54   #4
Tidligere bruker
Gjest

Olje på litt bomull

...er et godt "redskap" for å fjerne salve og avføring mellom kjønnsleppene, tipser Tovemor som begynner å få dreis på jentevask etter to gutter fra før
Gammel 21-03-2002, 13:13   #5
VIP-Medlem

Abritta sin avatar

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Trånnheim
Meldinger: 8,002
MP Rating: 0% (0)
Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg vasket også jenta vår forsiktig på "tissen" når hun hadde bæsjet. Tok kjønnsleppene litt fra hverandre og bare dytta kluten litt borti sånn at bæsjen ble med. Gned ikke for da blir de så såre.
Men jeg mente det var veldig viktig å få det bort pga bakterier og faren for urinveisinfeksjoner og andre ulumskheter!

Og bader eller dusjer du babyen etter at hun har bæsjet så vil jo evt rester forsvinne da uten at du trenger borti så mye.
Jeg pleide, de gangene hun bæsjet mye, å ta en kjapp dusj på henne for å få det bort!

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 01:52.