Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Barnestell
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 07-08-2008, 22:05   #1
Juniormedlem
 
klinkekula sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Meldinger: 25
MP Rating: 0% (0)
klinkekula er fantastisk mot andre.klinkekula er fantastisk mot andre.klinkekula er fantastisk mot andre.klinkekula er fantastisk mot andre.klinkekula er fantastisk mot andre.klinkekula er fantastisk mot andre.klinkekula er fantastisk mot andre.klinkekula er fantastisk mot andre.klinkekula er fantastisk mot andre.klinkekula er fantastisk mot andre.klinkekula er fantastisk mot andre.
:( Vond tannpuss

Kan dere hjelpe meg litt med tannstellet vårt? Jeg sliter sånn med minstemann som hyler og har vondt når vi pusser tennene hans, spesielt oppe. Han er snart to år og vegrer seg for tannpussen. Det ender som regel med at jeg holder fast og pusser Er det vanlig å ha vondt etter at tennene er utvokst?? Burde jeg gå til tannlegen med han? han er ikke rød i tannkjøttet og har ikke problemer med tygginga, så jeg mener det ikke kan være noe "sykelig". Hva tror dere? Erfaringer?( jeg er lett på hånden, han ser på broren som pusser og pusser gjerne selv, men det blir jo ikke "skikkelig" gjort). Takk for svar
__________________
to fine fyrer
klinkekula er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-08-2008, 22:43   #2
Supermedlem
 
Amaya sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Houston/s-Troendelag
Meldinger: 893
MP Rating: 0% (0)
Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vond tannpuss

Har vaert mye hyling her ogsaa, men det var fordi han ikke ville pusse tennene. Er du sikker paa at det er vondt da? Har han vondt naar han spiser noe som er litt hardere?
Du kan jo ta en tur innom tannelgen, det kan jo ikke skade aa faa tennene sjekket.
__________________


Alenemamma til Troy Des. 06

We worry about what a child will become tomorrow, yet we forget that he is someone today. ~Stacia Tauscher
Amaya er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-08-2008, 22:57   #3
Supermedlem
 
mor -igjen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 1,313
MP Rating: 0% (0)
mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vond tannpuss

Min erfaring er at mange barn hyler når det skal pusses oppe! Mine har alltid gjort det og jeg tror ikke de har vondt. Litt ubehagelig kanskje? Men det bryr jeg meg ikke om. Pusses skal det. Nå må jeg ikke holde lenger, minstemann er jo blitt 3 og et halvt år, så det går stort sett greit. -hold ut, det går sikkert over
__________________
Mor -igjen

med 02 og 05
mor -igjen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-08-2008, 08:12   #4
Juniormedlem
 
klinkekula sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Meldinger: 25
MP Rating: 0% (0)
klinkekula er fantastisk mot andre.klinkekula er fantastisk mot andre.klinkekula er fantastisk mot andre.klinkekula er fantastisk mot andre.klinkekula er fantastisk mot andre.klinkekula er fantastisk mot andre.klinkekula er fantastisk mot andre.klinkekula er fantastisk mot andre.klinkekula er fantastisk mot andre.klinkekula er fantastisk mot andre.klinkekula er fantastisk mot andre.
Sv: Vond tannpuss

Tusen takk for svar. Det er ikke hver gang det er like ille, han er glad og fornøyd hele tiden ellers. Det har vært et par ganger der det har vært litt blod på tannkosten, da han holdt på å få hjørnetennene. Kanskje han tok litt "skrekken" da siden hjørnetennene i utgangspunktet var litt ømme. Vi får ta tiden til hjelp og gjøre det litt lystbetont
__________________
to fine fyrer
klinkekula er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-08-2008, 01:56   #5
Veteranmedlem
 
julibe sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Sted: Ullensaker
Meldinger: 4,870
MP Rating: 0% (0)
julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vond tannpuss

Sånn er det med yngste her også, og det var sånn med eldste fram til han var ca 2,5 år også.

Er vanlig at ungene protesterer mot tannpussen, men i følge helsesøster (og erfaring), så løsner det som regel en gang mellom 2 og 3 år.

Med eldste går tannpussen som en lek nå, så regner med at yngste også blir lettere å ha med å gjøre om ikke så lenge.

Enn så lenge så pusser vi (noen ganger med litt makt) uansett bittelitt, bare for å poengtere at tannpuss ikke er noe man slipper unna eller kan hyle seg fra.
Drops (fluortablett) fungerer som lokkemiddel og "belønning" når tannpussen er unnagjort

Lykke til
__________________





julibe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-08-2008, 09:34   #6
Medlem
 
Medlem siden: May 2008
Meldinger: 262
MP Rating: 0% (0)
Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.
Sv: Vond tannpuss

Jeg kan på det varmeste anbefale elektrisk tannbørste for barn Det koster ikke mye og gjør tannpussen til en drøm. I tillegg til at den er skånsom for tenner og tannkjøtt, så lager den lyd når man er halvveis i pussen og når man er ferdig.

Vi har brukt elektrisk tannbørste i 2 år nå og det er ett av mine beste kjøp noen sinne
__________________
Gutten min april 2004
Jenta mi april 2008
Iris er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 12:51.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com