Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr > Barnevogner

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 12-04-2009, 21:16   #1
Moderator

Monen sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: Lier
Meldinger: 1,396
MP Rating: 0% (0)
Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.
Easywalker duo

Noen som har den og kan fortelle litt om den? Hvor stor blir den sammenlagt? (Vi skal bruke den med en bag og en sportsdel).
Gammel 12-04-2009, 21:46   #2
Medlem

wilmamor sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Meldinger: 445
wilmamor har mye å være stolt av.wilmamor har mye å være stolt av.wilmamor har mye å være stolt av.wilmamor har mye å være stolt av.wilmamor har mye å være stolt av.wilmamor har mye å være stolt av.wilmamor har mye å være stolt av.wilmamor har mye å være stolt av.wilmamor har mye å være stolt av.wilmamor har mye å være stolt av.wilmamor har mye å være stolt av.
Sv: Easywalker duo

Har selv singel vogna men har en venninne som har duo-vognen. De har vært/er fortsatt veldig fornøyde med vogna.

Fordeler;
*Den er veldig lett til å være søsken/tvillingvogn
* veldig god å trille og manøvrere md svigbare forhjul
* den har separate kalesjer som er fint, spesielt når du har en i sportsvogn og en i bag
* sportsdelen som har en rygg som "henger" i liggestilling gjør at de ofte sover veldig godt i den (snuppa her sovner med en gang i den i motsetning til emmaljunga'en som har fast rygg)
* den er veldig enkel å slå sammen
*bag'en er kjempefin å ta på/av og ta med inn på besøk/kafe o.l. - bærer i kalesjebøylen
* nytt ved 2009- modellene er at en kan justere fotbrettet

Målene vet jeg ikke- de kan du sikkert se på enten barnevognguiden.no, vogndilla.no eller easywalker.no / nl - men iallfall trillet hun den inn inngangsdøra vår som er normal stor.

Ulempene jeg ser er;
* bag'en er en del smalere enn bag'en på singelvogna, så du som skal ha augustbaby (var det ikke det?) bør du nok ha en liten/kort vognpose nedi (eks. voksi urban, odenwalder lammy xl e.l.). Har du en stor baby vil bag'en antagelig bli for smal før den blir for kort? Men jeg vet jo ikke om den er smalere enn ved andre tvillingvogner da.

*du ikke kan vende sportsdelen (samme dilemma som ved enkeltvognen)

*sportsdelen er ikke like lun som eks. tvillingvognene til brio, emmaljunga osv, men de er til gjengjeld dobbelt så tunge. Venninnen min byttet til sportsdel ved ca 5-6 mnd tror jeg -hun brukte da regntrekket som beskyttelse ved trilletur ute på tur om vinteren for å få det litt lunere. (samme dilemma som ved enkeltvognen)

Ellers har jo også Koelstra en vogn som ser ganske lik ut, ser også fin ut Ulempen er at den visstnok kun selges i Bergen..
http://www.koelstra.com/nl/pushchair...33/language/en

Sist endret av wilmamor; 12-04-2009 kl 21:57.
wilmamor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-04-2009, 22:10   #3
Seniormedlem

Cathie sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Akershus
Meldinger: 2,797
Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.

Ser det allerede har kommet ganske utfyllende svar, vi hadde den til våre. Kjempefornøyd egentlig! Litt kjip regulering av ryggen på sportsdelen, og jeg syns håndtaket kom for langt unna selve vogna, så den føltes ekstra "drågete" på grunn av det!

Syns egentlig OTH sin er bedre, men siden den ikke har separate kalesjer ble det ikke den!
Gammel 12-04-2009, 22:14   #4
Moderator

Monen sin avatar

Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.

Takk for svar Wilmamor

Regner med det blir tidlig oktober-baby på oss
De fleste søskenvogner har litt smal bagdel tror jeg? For at vognene ikke skal bli for brede..

Det er dumt man ikke kan vende sportsdelen, det kan man nesten ikke på noen søskenvogner.
Men hvis neste er som snuppa er det greit. Hun ville sitte fra oss fra ca 7 mnd, måtte jo ha me dseg alt

Den Koelstra'en så jo også fin ut! Men endel tyngre - 17.5 kilo

Sist endret av Monen; 12-04-2009 kl 22:16.
Monen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-04-2009, 22:15   #5
Moderator

Monen sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Cathie Vis post
Ser det allerede har kommet ganske utfyllende svar, vi hadde den til våre. Kjempefornøyd egentlig! Litt kjip regulering av ryggen på sportsdelen, og jeg syns håndtaket kom for langt unna selve vogna, så den føltes ekstra "drågete" på grunn av det!

Syns egentlig OTH sin er bedre, men siden den ikke har separate kalesjer ble det ikke den!
Takk for innspill
Det er så dumt at OTH ikke har separate kalesjer
Gammel 12-04-2009, 22:46   #6
Medlem

wilmamor sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Meldinger: 445
wilmamor har mye å være stolt av.wilmamor har mye å være stolt av.wilmamor har mye å være stolt av.wilmamor har mye å være stolt av.wilmamor har mye å være stolt av.wilmamor har mye å være stolt av.wilmamor har mye å være stolt av.wilmamor har mye å være stolt av.wilmamor har mye å være stolt av.wilmamor har mye å være stolt av.wilmamor har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av Monen Vis post
Den Koelstra'en så jo også fin ut! Men endel tyngre - 17.5 kilo
Nei, da blir det jo uaktuelt..
Ang vendbar sittedel på tvillingvogner er det vel kun Firstwheels som har det og den har litt små hjul foran ser det ut som, og vekten vet jeg ikke.. (link; Firstwheels - city twin )
Gammel 12-04-2009, 22:51   #7
Moderator

Monen sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av wilmamor Vis post
Nei, da blir det jo uaktuelt..
Ang vendbar sittedel på tvillingvogner er det vel kun Firstwheels som har det og den har litt små hjul foran ser det ut som, og vekten vet jeg ikke.. (link; Firstwheels - city twin )
Ja, den har jeg egentlig hatt ganske lyst på. Er fin pris på den også. Men etter det jeg har lest er det en grunn til det!
Har ikke lest mange som er fornøyde med den, og det er vel også grunnen til at Barnas Hus ikke skal selge de lenger tror jeg. Men det er utrolig synd, for jeg syns de er veldig fine!
Gammel 14-11-2009, 08:58   #8
Juniormedlem

Medlem siden: Nov 2009
Meldinger: 5
olev er en ukjent størrelse akkurat nå.

VI har hatt begge tvillingvognene: OTH og Easywalker DUO.
Brukte OTH da jeg var dagmamma og nå Easywalker DUO til tvillingene. VIl på det sterkeste anbefale Easywalker DUO. Bagen er mye lengre og større. Den er mer en bred nok, og jeg byttet til sittedelen da ungene var ca 7-8 mnd. Sportsdelen med delte kalesjer er genial, da barna kan sove uforstyrret av hverandre. Det er også god plass i sportsvogna både til barna og bagasje. Største fordelen jeg ser det er at den er lett og veldig god og trille- og det er jo en fordel da det blir en del vekt å ha med seg etterhvert.
Et lite minus er festene til bagen både på oth og Easywalker. Men ser nå at det nye systemet til Easywalker virker meget bra.
Vil absolutt anbefale Easywalker dersom du venter tvillinger!
olev er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 03:25.