Har selv singel vogna men har en venninne som har duo-vognen. De har vært/er fortsatt veldig fornøyde med vogna.
Fordeler;
*Den er
veldig lett til å være søsken/tvillingvogn
*
veldig god å trille og manøvrere md svigbare forhjul
* den har separate kalesjer som er fint, spesielt når du har en i sportsvogn og en i bag
* sportsdelen som har en rygg som "henger" i liggestilling gjør at de ofte sover veldig godt i den (snuppa her sovner med en gang i den i motsetning til emmaljunga'en som har fast rygg)
* den er veldig enkel å slå sammen
*bag'en er kjempefin å ta på/av og ta med inn på besøk/kafe o.l. - bærer i kalesjebøylen
* nytt ved 2009- modellene er at en kan justere fotbrettet
Målene vet jeg ikke- de kan du sikkert se på enten barnevognguiden.no, vogndilla.no eller easywalker.no / nl - men iallfall trillet hun den inn inngangsdøra vår som er normal stor.
Ulempene jeg ser er;
* bag'en er en del smalere enn bag'en på singelvogna, så du som skal ha augustbaby (var det ikke det?) bør du nok ha en liten/kort vognpose nedi (eks. voksi urban, odenwalder lammy xl e.l.). Har du en stor baby vil bag'en antagelig bli for smal før den blir for kort? Men jeg vet jo ikke om den er smalere enn ved andre tvillingvogner da.
*du ikke kan vende sportsdelen (samme dilemma som ved enkeltvognen)
*sportsdelen er ikke like lun som eks. tvillingvognene til brio, emmaljunga osv, men de er til gjengjeld dobbelt så tunge. Venninnen min byttet til sportsdel ved ca 5-6 mnd tror jeg -hun brukte da regntrekket som beskyttelse ved trilletur ute på tur om vinteren for å få det litt lunere. (samme dilemma som ved enkeltvognen)
Ellers har jo også Koelstra en vogn som ser ganske lik ut, ser også fin ut
Ulempen er at den visstnok kun selges i Bergen..
http://www.koelstra.com/nl/pushchair...33/language/en