Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr > Barnevogner

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 22-10-2009, 21:43   #1
Supermedlem

Kathy sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Østlandet
Meldinger: 1,106
MP Rating: 0% (0)
Kathy har en strålende fremtid.Kathy har en strålende fremtid.Kathy har en strålende fremtid.Kathy har en strålende fremtid.Kathy har en strålende fremtid.Kathy har en strålende fremtid.Kathy har en strålende fremtid.Kathy har en strålende fremtid.Kathy har en strålende fremtid.Kathy har en strålende fremtid.Kathy har en strålende fremtid.
Easywalker Duo vs TFK Duo!

Noen som har erfaringer med disse vognene de vil dele
Har jo fortsatt goood tid til å bestemme meg, men å planlegge vogninnkjøp er jo alltid gøy! Så etter litt research har jeg landet litt på at det må bli en av disse, men hvilken?

Easywalker vinner på å være 2 kg lettere, mens TFK'n har håndbrems. Begge har separate kalesjer og triler godt, på butikkgulvet ihvertfall

Men, noen av dere der ute har vel helt sikkert litt mer "hands on experience" og kan komme med noen gode innspill

Making the decision to have a child is momentous.
It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
~Elizabeth Stone

Kathy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-10-2009, 22:22   #2
Supermedlem

Teeny sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Meldinger: 973
MP Rating: 100% (1)
Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Easywalker Duo vs TFK Duo!

Jeg har ikke prøvd Easywalker Duo da den kom på markedet etter at vi hadde kjøpt vogn (TFK Twinner Twist Duo), men hadde garantert vurdert den nøye dersom den hadde kommet før (av den årsak at det er mulig å feste to bilstoler på den). Vet ikke om du har behov for å feste bilstol på vognen, og har du ikke det hadde jeg nok heller foretrukket en håndbrems. Det kan være tungt å skulle gå ned bakker med dobbel vogn (og to unger oppi), spesielt etter fødselen mens bekkenet enda er i ulage (noe det forøvrig fortsatt er hos meg og da er håndbremsen gull verdt).

Ellers har man jo luftemulighet på bagen til TFK'en, og den benyttet vi oss mye av i sommer. Vet ikke hvordan det er med bagen til EW'en.

Jeg syns vogna er veldig lett å trille, og drar den opp og ned en bratt trapp (og bratte bakker) ganske ofte så jeg har aldri kommet på å savne en lettere vogn. Syns også det er en fordel å kunne låse hjulene, men jeg har jo som sagt ikke prøvd EW'en.

Lykke til med vognvalget!
Gammel 23-10-2009, 09:32   #3
Supermedlem

Hetty sin avatar

Meldinger: 947
Hetty har en strålende fremtid.Hetty har en strålende fremtid.Hetty har en strålende fremtid.Hetty har en strålende fremtid.Hetty har en strålende fremtid.Hetty har en strålende fremtid.Hetty har en strålende fremtid.Hetty har en strålende fremtid.Hetty har en strålende fremtid.Hetty har en strålende fremtid.Hetty har en strålende fremtid.

Vi hadde Duowalker som søskenvogn til våre. Valgte den over TFK pga størrelse først og fremst, TFK'en tror jeg er hakket bredere enn standard døråpninger og vi måtte få vognen inn i en smal heis (akkurat, eller nesten knappe 80 cm, bred døråpning).
Ellers har vi erfaring med vanlig TFK og har vært utrolig godt fornøyd med en, men når det kom til søskenvogn ønsket vi en vogn som var lettest mulig, smalest mulig, minst mulig sammenlagt osv., og da slo Duowalker TFK Duo. Vi har forresten også hatt litt problemer med TFK's svivvelhjul og har vært mye mer fornøyd med Duowalkers (og OTHs) løsning med like store forhjul.
Gammel 24-10-2009, 19:01   #4
L&K
Seniormedlem

L&K sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Meldinger: 2,435
L&K har et ubeskrivelig bra rykte.L&K har et ubeskrivelig bra rykte.L&K har et ubeskrivelig bra rykte.L&K har et ubeskrivelig bra rykte.L&K har et ubeskrivelig bra rykte.L&K har et ubeskrivelig bra rykte.L&K har et ubeskrivelig bra rykte.L&K har et ubeskrivelig bra rykte.L&K har et ubeskrivelig bra rykte.L&K har et ubeskrivelig bra rykte.L&K har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi har hatt begge, og jeg likte Twist best.
L var fortsatt så liten at jeg følte at regulerbart fotbrett og bumper var viktig. Det får du bare på TFKen. EW har kun dobbel bumper og ikke reg. fotbrett. TFK er ikke så mye bredere enn Ew. Vi har hatt begge, og begge gikk fint gjennom vår smale ytterdør. Derimot Teutonia team vogna gikk IKKE gjennom

L&K er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-10-2009, 20:34   #5
Supermedlem

Kathy sin avatar

Kathy har en strålende fremtid.Kathy har en strålende fremtid.Kathy har en strålende fremtid.Kathy har en strålende fremtid.Kathy har en strålende fremtid.Kathy har en strålende fremtid.Kathy har en strålende fremtid.Kathy har en strålende fremtid.Kathy har en strålende fremtid.Kathy har en strålende fremtid.Kathy har en strålende fremtid.

Takker for svar jenter
Ser ut til at det heller mot TFK'n, men jeg har jo enda tid til å ombestemme meg, både en og to og tre ganger

~Elizabeth Stone

Kathy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-11-2009, 09:13   #6
Juniormedlem

Medlem siden: Nov 2009
Meldinger: 5
olev er en ukjent størrelse akkurat nå.

Tenk deg nøye om før TFK kjøpes. Har ei vennine som plages med fronthjulet.
Jeg kjøpte Easywalker DUO på nettet etter jeg leste om den i en test. Er superfonøyd! God å trille, barna sitter godt og det er god plass. Bagene er enkle å ta av og på. Den blir liten når jeg slår den sammen og jeg kan ha to bilstoler på samtidig.
Jeg har 2009 modellen med Uv nett fast på kalesjen. Genialt!
Dersom du er i tvil, sjekk også Mother and Baby Awards- Her testes en god del produkter hvert år i UK både av fagpersonell og brukere. De som kommer til finaler/vinner her har vært gjennom en grundig test. Ser de skal kåre beste tvillingvogn nå i november. DUO Easywalker er i allefall med her ser jeg.
www.motherandbabyawards.com
olev er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-11-2009, 09:25   #7
Juniormedlem

Medlem siden: Nov 2009
Meldinger: 5
olev er en ukjent størrelse akkurat nå.

Sitat:
Opprinnelig postet av olev Vis post
Tenk deg nøye om før TFK kjøpes. Har ei vennine som plages med fronthjulet.
Jeg kjøpte Easywalker DUO på nettet etter jeg leste om den i en test. Er superfonøyd! God å trille, barna sitter godt og det er god plass. Bagene er enkle å ta av og på. Den blir liten når jeg slår den sammen og jeg kan ha to bilstoler på samtidig.
Jeg har 2009 modellen med Uv nett fast på kalesjen. Genialt!
Dersom du er i tvil, sjekk også Mother and Baby Awards- Her testes en god del produkter hvert år i UK både av fagpersonell og brukere. De som kommer til finaler/vinner her har vært gjennom en grundig test. Ser de skal kåre beste tvillingvogn nå i november. DUO Easywalker er i allefall med her ser jeg.
www.motherandbabyawards.com
Ser jeg skrev feil link:
Her de nominerte i BEst TWin 2009/2010 Mother and BabyAward: Disse vognene er de som er i finaler og har alt etter det jeg leser gått igjennom mange tester av brukere og fagfolk allerede. Resultatet kommer i slutten av november over hvem som vinner.

Best Twin/TandemBaby JoggerCity Mini DoubleCosattoYou2 Twin StrollerEasyWalkerEasyWalker DUOMaclarenTwin TechnoObabyObaby XI TandemOut 'n' About ATP LtdNipper 360 DoublePhil & TedsDash
www.askamum.co.uk
olev er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-11-2009, 12:30   #8
Supermedlem

Kathy sin avatar

Takk for innspill! Skal definitivt sjekke ut linkene dine, har nemlig ikke heeelt bestemt meg enda

~Elizabeth Stone

Gammel 15-11-2009, 14:42   #9
Æresmedlem

snuppa sin avatar

Medlem siden: May 2002
Sted: Hjemme
Meldinger: 10,115
snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.

MB kommer også med separate kallesjer nå fra nyåret. Den er også smal og fin Lett er den også.
Jeg er visst ferdig som babylager

snuppa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 03:25.