Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr > Barnevogner


Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 21-11-2009, 17:51   #1
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Meldinger: 5
MP Rating: 0% (0)
Knertine er en ukjent størrelse akkurat nå.
:) Emmaljunga city cross eller Brio Go

Hei.
Klarer aldri å få bestemt meg for vogn.. Satser i utgangspunktet på å kjøpe ei vogn for hele vognperioden, men har etterhvert funnet ut at drømmevogna ikke er så lett å finne..

Vil ha ei med vendbar sittedel som er lett både i vekt og å kjøre, som passer både på bytur og på skogsveier og når det er snø..

Mine to alternativ for øyeblikket er Emmaljunga City Cross og Brio go. Noen som har innspill på hva jeg bør velge?
Knertine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-11-2009, 18:03   #2
Veteranmedlem
 
guttem@mm@ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2003
Meldinger: 4,555
MP Rating: 100% (1)
guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Emmaljunga city cross eller Brio Go

Det er nok to ganske ulike vogner. Pleier du å gå i skogen i veldig ulent terreng hadde jeg nok gått for emmaljungaen. Skal du ha en vogn som primært blir en turvogn på veier hadde jeg valgt Brio Go.
__________________
Guttem@mm@
27. juli 02 - 21. januar 04 og 30. august 07.
guttem@mm@ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-11-2009, 14:37   #3
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Meldinger: 5
MP Rating: 0% (0)
Knertine er en ukjent størrelse akkurat nå.
Sv: Emmaljunga city cross eller Brio Go

Problemet er at jeg ikke vet helt hva jeg kommer til å gjøre mest av, så ønsker å ha muligheten både til å gå i skogen, dvs. skogsveier, ikke stier og sånt, og kunne bruke vogna i byen.. Er vel kanskje Emmaljongaen som er mest fleksibel for begge deler.. Men hadde litt lyst på Brio Go også da.. Hadde lyst på rød bag og det har ikke Emmaljunga..
Knertine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-11-2009, 14:41   #4
Supermedlem
 
lynnette sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 782
MP Rating: 0% (0)
lynnette har mye å være stolt av.lynnette har mye å være stolt av.lynnette har mye å være stolt av.lynnette har mye å være stolt av.lynnette har mye å være stolt av.lynnette har mye å være stolt av.lynnette har mye å være stolt av.lynnette har mye å være stolt av.lynnette har mye å være stolt av.lynnette har mye å være stolt av.lynnette har mye å være stolt av.
Sv: Emmaljunga city cross eller Brio Go

Sitat:
Opprinnelig postet av Knertine Vis post
Problemet er at jeg ikke vet helt hva jeg kommer til å gjøre mest av, så ønsker å ha muligheten både til å gå i skogen, dvs. skogsveier, ikke stier og sånt, og kunne bruke vogna i byen.. Er vel kanskje Emmaljongaen som er mest fleksibel for begge deler.. Men hadde litt lyst på Brio Go også da.. Hadde lyst på rød bag og det har ikke Emmaljunga..
hmmmm,mener da jeg har sett citybagen i rød jeg??
Prøvde å sjekke nå men kom ikke inn på www.emmaljunga.se

Jeg har city cross og det er en GOD vogn,men skal kjøpe BRIO GO også.Litt lettere inne i butikke og litt fordi jeg er vogngal
lynnette er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-11-2009, 16:34   #5
Veteranmedlem
 
guttem@mm@ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2003
Meldinger: 4,555
MP Rating: 100% (1)
guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Emmaljunga city cross eller Brio Go

Hvis du primært skal gå på veier (skogsveier, asfalt, grusveier osv) ville jeg kjøpt Brio GO. Den er ufattelig god å trille! Jeg synes dog ikke at emmaljunga er noe dårlig valg. Kjenner flere som har denne vogna men jeg vet med meg selv at jeg ville savnet svingbare hjul...
__________________
Guttem@mm@
27. juli 02 - 21. januar 04 og 30. august 07.
guttem@mm@ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-11-2009, 17:03   #6
Isa
VIP-Medlem
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Tr.heim
Meldinger: 8,979
Blogginnlegg: 36
MP Rating: 0% (0)
Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Emmaljunga city cross eller Brio Go

Jeg tenker at jeg ville valgt en vogn med svingbare hjul, for det er i alle fall det JEG vil ha mest bruk for Svingbare hjul vil være til hjelp veldig ofte, og de kan jo låses så de blir faste om det innimellom skulle trenges.

Det som gjør at Bugaboo fortsatt står øverst på min ønskeliste over vogner, er at den har muligheten for å bytte ut de to små svivelhjulene med faste vinterhjul som er litt større. Det har ingen av de andre vognene mulighet for, og jeg er skeptisk på hvordan Brio Go ol. er på snø. Vinterhjulene til Buggisen kan jo også brukes i skogen ol.

Vet ikke om det hjalp noe men, lykke til med valget

(Og du har helt rett, det er utrolig vanskelig å finne drømmevogna)
__________________
Min blogg

"Kanskje det burde tilføyes i FNs barnekonvensjon
at barn med jevne mellomrom har krav på å få
være sammen med voksne som ikke later som
om de er overmennesker?"

Jesper Juul
Isa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-11-2009, 18:56   #7
Veteranmedlem
 
guttem@mm@ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2003
Meldinger: 4,555
MP Rating: 100% (1)
guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Emmaljunga city cross eller Brio Go

Brio Go fungerer hvertfall fint på skogsvei, grusvei og asfalt for jeg kommer nettopp inn etter en lang tur med poden godt og trygt plassert i sin Brio Go oppi voksipose classic.

I love my Brio GO
__________________
Guttem@mm@
27. juli 02 - 21. januar 04 og 30. august 07.
guttem@mm@ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-11-2009, 22:24   #8
Medlem
 
Musipusi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Sted: Akershus
Meldinger: 311
MP Rating: 0% (0)
Musipusi har mye å være stolt av.Musipusi har mye å være stolt av.Musipusi har mye å være stolt av.Musipusi har mye å være stolt av.Musipusi har mye å være stolt av.Musipusi har mye å være stolt av.Musipusi har mye å være stolt av.Musipusi har mye å være stolt av.Musipusi har mye å være stolt av.Musipusi har mye å være stolt av.Musipusi har mye å være stolt av.
Sv: Emmaljunga city cross eller Brio Go

Sitat:
Opprinnelig postet av Isa Vis post

Det som gjør at Bugaboo fortsatt står øverst på min ønskeliste over vogner, er at den har muligheten for å bytte ut de to små svivelhjulene med faste vinterhjul som er litt større. Det har ingen av de andre vognene mulighet for, og jeg er skeptisk på hvordan Brio Go ol. er på snø. Vinterhjulene til Buggisen kan jo også brukes i skogen ol.
Enig!
Men City cross er også flott. Tror ikke jeg ville valgt Go som eneste vogn fordi den nok ikke vil være optimal på snø. Skal du bare ha en vogn, ville jeg gått for city cross. Og evt. kjøpe Go som sportsvogn i tillegg, senere, om du skulle få veldig lyst på den Synes heller ikke bagen til Go virker særlig lun.
Musipusi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-11-2009, 09:37   #9
Supermedlem
 
Medlem siden: Sep 2004
Meldinger: 822
MP Rating: 100% (4)
Høstmamma har mye å være stolt av.Høstmamma har mye å være stolt av.Høstmamma har mye å være stolt av.Høstmamma har mye å være stolt av.Høstmamma har mye å være stolt av.Høstmamma har mye å være stolt av.Høstmamma har mye å være stolt av.Høstmamma har mye å være stolt av.Høstmamma har mye å være stolt av.Høstmamma har mye å være stolt av.Høstmamma har mye å være stolt av.
gal Sv: Emmaljunga city cross eller Brio Go

Sitat:
Opprinnelig postet av Isa Vis post
Jeg tenker at jeg ville valgt en vogn med svingbare hjul, for det er i alle fall det JEG vil ha mest bruk for Svingbare hjul vil være til hjelp veldig ofte, og de kan jo låses så de blir faste om det innimellom skulle trenges.

Det som gjør at Bugaboo fortsatt står øverst på min ønskeliste over vogner, er at den har muligheten for å bytte ut de to små svivelhjulene med faste vinterhjul som er litt større. Det har ingen av de andre vognene mulighet for, og jeg er skeptisk på hvordan Brio Go ol. er på snø. Vinterhjulene til Buggisen kan jo også brukes i skogen ol.

Vet ikke om det hjalp noe men, lykke til med valget

(Og du har helt rett, det er utrolig vanskelig å finne drømmevogna)

Er det noen som har sammenlignet vinterhjulene til Bugaboo med framhjulene til BRIO go? Jeg har bare sett vinterhjulene til Bugaboo på en vogn, men jeg syns ikke de virket større.
Jeg er forøvrig meget fornøyd med BRIO go. både som bagvogn og som sportsvogn. Den er favoritten blant de 30 vognene jeg har
Høstmamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-11-2009, 10:25   #10
Medlem
 
Musipusi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Sted: Akershus
Meldinger: 311
MP Rating: 0% (0)
Musipusi har mye å være stolt av.Musipusi har mye å være stolt av.Musipusi har mye å være stolt av.Musipusi har mye å være stolt av.Musipusi har mye å være stolt av.Musipusi har mye å være stolt av.Musipusi har mye å være stolt av.Musipusi har mye å være stolt av.Musipusi har mye å være stolt av.Musipusi har mye å være stolt av.Musipusi har mye å være stolt av.
Sv: Emmaljunga city cross eller Brio Go

Sitat:
Opprinnelig postet av Høstmamma Vis post
Er det noen som har sammenlignet vinterhjulene til Bugaboo med framhjulene til BRIO go? Jeg har bare sett vinterhjulene til Bugaboo på en vogn, men jeg syns ikke de virket større.
Jeg er forøvrig meget fornøyd med BRIO go. både som bagvogn og som sportsvogn. Den er favoritten blant de 30 vognene jeg har
Ja, Go sine små hjul er smalere (som man av erfaring fra samme type hjul på andre vogner, skjærer seg ned i snøen), buggis vinterhjul har mer kvaliteten til luftdekk. I tillegg til at man kan snu styret på buggis og kjøre med store hjul fremst, det kan man ikke på go. Har flere ganger holdt på å kjøpe Go, men det er dette som stopper meg.
Bortsett fra dette er det jo en veldig lekker vogn, og den har en skjønn fjæring (bedre enn buggis).
Musipusi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 03:25.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com