Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr > Barnevogner
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 18-08-2009, 20:48   #1
Supermedlem

London sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Stavanger
Meldinger: 653
MP Rating: 0% (0)
London har et ubeskrivelig bra rykte.London har et ubeskrivelig bra rykte.London har et ubeskrivelig bra rykte.London har et ubeskrivelig bra rykte.London har et ubeskrivelig bra rykte.London har et ubeskrivelig bra rykte.London har et ubeskrivelig bra rykte.London har et ubeskrivelig bra rykte.London har et ubeskrivelig bra rykte.London har et ubeskrivelig bra rykte.London har et ubeskrivelig bra rykte.
Har jeg ødelagt posen min??

Vasket TTH posen min på finvask 30 grader og hadde den i tørketrommelen med tre tennisballer etterpå. Fulgte vaskeanvisningen til punkt og prikke, men da jeg tok den ut av tørketrommelen hadde det komt stygge vannskjolder langs alle sømmene. Jeg trodde først at den ikke var helt tørr, og heiv den inni en time til, men skjoldene var der fremdeles etter totalt 4 timer i tørketrommelen

Hva har jeg gjort galt tror dere. Kan det være at den var for våt da jeg puttet den i tørketrommelen? Finvask har jo ikke like sterk sentrifugering som kokvask. Eller kan det være at tørketrommelen var for varm? Jeg har en Miele tørketrommel og valgte tørkeprogrammet Kokvask-skaptørt.

Vil de forsvinne om jeg vasker den på nytt?? Uff er helt fortvila over denne posen..
Gammel 18-08-2009, 22:26   #2
Medlem

Musipusi sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Sted: Akershus
Meldinger: 266
Musipusi har mye å være stolt av.Musipusi har mye å være stolt av.Musipusi har mye å være stolt av.Musipusi har mye å være stolt av.Musipusi har mye å være stolt av.Musipusi har mye å være stolt av.Musipusi har mye å være stolt av.Musipusi har mye å være stolt av.Musipusi har mye å være stolt av.Musipusi har mye å være stolt av.Musipusi har mye å være stolt av.
Sv: Har jeg ødelagt posen min??

Var posen i utgangspunktet veldig skitten (noe de gjerne blir med barn oppi som griser mat og har på skitne dresser og sko )? For dette kan komme av at posen ikke har blitt ordentlig ren på finvask, at skjoldene kommer av skittent vann.
Musipusi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-08-2009, 23:37   #3
Supermedlem

London sin avatar

London har et ubeskrivelig bra rykte.London har et ubeskrivelig bra rykte.London har et ubeskrivelig bra rykte.London har et ubeskrivelig bra rykte.London har et ubeskrivelig bra rykte.London har et ubeskrivelig bra rykte.London har et ubeskrivelig bra rykte.London har et ubeskrivelig bra rykte.London har et ubeskrivelig bra rykte.London har et ubeskrivelig bra rykte.London har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Musipusi Vis post
Var posen i utgangspunktet veldig skitten (noe de gjerne blir med barn oppi som griser mat og har på skitne dresser og sko )? For dette kan komme av at posen ikke har blitt ordentlig ren på finvask, at skjoldene kommer av skittent vann.
Hmmm.. det vet jeg ikke, for jeg har fått posen og skulle vaske den før bruk. Grunnen til at jeg vasket på finvask var at jeg var så redd for å ødelegge posen

Men skjoldene er kun rundt sømmene, ca 1 cm fra hver søm kan man se en mørkere stripe etter vannet..
Gammel 18-08-2009, 23:45   #4
Medlem

Musipusi sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Sted: Akershus
Meldinger: 266
Musipusi har mye å være stolt av.Musipusi har mye å være stolt av.Musipusi har mye å være stolt av.Musipusi har mye å være stolt av.Musipusi har mye å være stolt av.Musipusi har mye å være stolt av.Musipusi har mye å være stolt av.Musipusi har mye å være stolt av.Musipusi har mye å være stolt av.Musipusi har mye å være stolt av.Musipusi har mye å være stolt av.

Hva sier vaskeanvisningen at du skal vaske den på? Det aller lureste er å følge vaskeanvisningen. Hvis det står at den skal vaskes på normal vask f.eks 40 eller 60 grader, så kan du gjøre det. På Hollyposen min står det så mye som 60 grader. Er ganske så sikker på at det går bort om du vasker posen en gang til På finvask blir jo som regel heller ikke tingene sentrifugert fullt, så det kan jo hende at det også har bidratt til dette.
Musipusi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-08-2009, 09:19   #5
Supermedlem

msme sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Sted: sunnmøre
Meldinger: 565
MP Rating: 100% (1)
msme har en strålende fremtid.msme har en strålende fremtid.msme har en strålende fremtid.msme har en strålende fremtid.msme har en strålende fremtid.msme har en strålende fremtid.msme har en strålende fremtid.msme har en strålende fremtid.msme har en strålende fremtid.msme har en strålende fremtid.msme har en strålende fremtid.

Min pose SKAL vaskes på 60 grader for å unngå at den blir skjoldete og det hvite blir grått..

msme er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-08-2009, 13:44   #6
VIP-Medlem

Celinemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2003
Sted: Vestlandet
Meldinger: 5,888
Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.

Huff...jeg har akkurat hevet mitt til vask også, håper ikke den blir sånn også

Men jeg tok den på 40 grader siden det sto det...

Kan se hvordan min blir.. Kanskje du skulle prøvd å vaske den igjen?

-10 kilo
Celinemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-08-2009, 14:56   #7
VIP-Medlem

lucifine sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Sørlandet
Meldinger: 5,355
lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.

Kanskje det er første gang den har blitt vasket og stripene du ser er farge som har løsnet? Jeg hadde vasket den igjen jeg..
Gammel 19-08-2009, 19:56   #8
Supermedlem

London sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av lucifine Vis post
Kanskje det er første gang den har blitt vasket og stripene du ser er farge som har løsnet? Jeg hadde vasket den igjen jeg..
Ja tror jeg skal prøve på det.
Gammel 19-08-2009, 20:01   #9
VIP-Medlem

lucifine sin avatar

lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.

Krysser fingrene!
Gammel 22-08-2009, 21:22   #10
VIP-Medlem

lucifine sin avatar

Hvordan gikk det?
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 09:33.