Skal kjøpe et ekstrasete til å ha i besteforeldrenes bil osv, og vil da ha et sete som er relativt kjapt å feste. Har HTS Izi Combi nå, og det er jo et helt prosjekt å feste...
Flott hvis det er ganske rimelig også, men festingen er det viktigeste!
Britax Two Way elite er et godt alternativ Enkelt å feste, samt ganske så hendig størrelse. Kan brukes bakovervendt opp til 25 kg. Koster under 2000,- mener jeg Enda rimeligere hvis du kan dra til Sverige å kjøpe
Lillegutt f. 20.03.06
Spiren f. 30.06.09
Synes det var bedre sidesikring på Secura enn Britax TWE. Og det var viktig for oss siden vi byttet over til dette setet når de var ca 8 mnd.
Utseende lyver (u)heldigvis.
Two Way Elite har dårlig med sitestøtte, men god sidebeskyttelse.
Den gjør det faktisk bedre i sidekollisjonstester enn stoler som HTS
"Kanskje det burde tilføyes i FNs barnekonvensjon
at barn med jevne mellomrom har krav på å få
være sammen med voksne som ikke later som
om de er overmennesker?"
Britax TWE har som de andre har nevnt her veldig god sidebeskyttelse, men hvis du likevel ønsker en stol med mer sidestøtte så er Brio Zento også en veldig god stol (9-25kg) som er lett å montere og den koster vel rundt 2500 tror jeg.
__________________ Jeg har ikke barn ennå, men har en uvanlig stor interesse for barn og barneutstyr likevel