NybaktMamma - Møteplassen - Blogger - geysirland http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?u=14091 Et diskusjonsforum for mødre med små barn. Diskuter amming, , utvikling, søvn, utstyr m.m. Del erfaringer med tusenvis av andre mødre. no Tue, 30 Aug 2016 02:30:19 GMT vBulletin 30 http://forum.nybaktmamma.com/images/misc/rss.jpg NybaktMamma - Møteplassen - Blogger - geysirland http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?u=14091 14 august 2011 http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=548 Sun, 14 Aug 2011 10:00:45 GMT Heia... da har det gått ett par mnd'er siden sist jeg skrev.
Nå er jeg på siste kapittel av sommerferien. På tirsdag starter skolen igjen. Gruer til å måtte opp kl 6.15 igjen du...:blush:. Har hatt en kjempefin sommer. Vært en uke i sverige med ungene. Leksand. Kan anbefales...var kjempefint der. 2 dager i sommerland som ligger rett ved siden av. Der var det i hvertfall eldorado for meg med så mange vannsklier..:knegg: Det var kjempefint for ungene der også. Alle 3 eksamene ble bestått før sommerferie og jeg tok ferie med og samvittighet. Det var virkelig deilig å måtte slippe å ta opp noe igjen nå til høsten. Da kan man lissom starte på blanke ark igjen. 18 sept. er det ut i praksis i 2 mnd'er. Det gleder jeg meg til. Blir mindre skole denne høsten. Biokjemi er faget som jeg antagelig må konsentrer meg mest om fram til jul da det er eksamen i det.

Ungene vokser. Han som blir snart 3 år er blitt en aktiv gutt som kommer bort for meg rett som det er samma hvor vi er. Det er litt slitsomt når man er alene slik. At det blir vanskelig å holde dem samlet til en hver tid. Det er spesielt når jeg står i kø for å betale ett eller annet at han benytter sjansen. Men det har heldigvis gått bra.

Denne helgen har jeg avlastning og 4 åringen er første gang en helg hos pappa. 3 åringen er i avlastnings heimen. Det er deilig. Denne sommeren har jeg prioritert å gå i fjellet så fort anledningen byr seg. Vi har noe som heter topp turer. Det er 7 topper for å være med i trekning av 500 kr i gavekort og 10 topper for 1000 kr i gavekort. Jeg begynte rett etter at skola var slutt og ungene var fortsatt 14 dager i barnehagen. De 2 ukene gikk jeg 5 topp turer. Så gikk jeg 2 topper i forrige uke og så slo jeg til med to fjelltopper på en dag i går. Det var tøft. Jeg går ikke ned ett gram etter alle turene, men tror kondisen har blitt bedre og kanskje litt faster i fisken. I hvertfall har jeg nydt vært sekund av turene og hatt bare fint vær. Jeg har en topp igjen nå. Det skal være unnagjort innen 24 sept. så jeg har god tid. Trodde aldri jeg skulle klare alle. 7 Var målet.

Bestevenninna mi mista ei ung venninne på Utøya i sommer. Det var bare tragisk å følge med på. Det tok i hvertfall hardt på for venninna mi og gjør det fremdeles. Men hun har fått god hjelp så det går bra. Hun var med meg og ungene til en familie park 1 uke etter det som skjedde og hun storkoste seg. Glemte det tragiske for en stakket stund.

Ellers er livet bra og leve... og det er bra.:glis: ]]>
geysirland http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=548
25.05.2011 http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=545 Wed, 25 May 2011 20:00:14 GMT *Helløv...* *Som tiden flyr. Da er 17 mai vel overstått. 1 eksamen er gjennomført. Har en ny på fredag. :glis:* *Hva har skjedd siden sist da. Jo jeg har vært ute å reist. Sist helg hadde jeg avlastning og da ble det så jeg tok en tur til tigerstaden og møtte en herlig gjeng med jenter som jeg... Helløv...
Som tiden flyr. Da er 17 mai vel overstått. 1 eksamen er gjennomført. Har en ny på fredag. :glis:

Hva har skjedd siden sist da. Jo jeg har vært ute å reist. Sist helg hadde jeg avlastning og da ble det så jeg tok en tur til tigerstaden og møtte en herlig gjeng med jenter som jeg kanskje ikke har sett på 10-15 år. Sikkelig artig å se dem igjen. Ble mye reising for en helg. Men det var verd det. Ble så fasinert av hun ene vi var hos. Hun hadde nemlig en kakadue papegøye. Den var så morsom. Jeg elsker dyr og fikk kontakt med den med en gang. Den har sin egen blogg og. Den kasta teposen min på klærne mine og t-skjea jeg hadde i koppen på klærne mine. Den var nemlig gal etter te. :lol: Har bestandig syns papegøyer er morsomme fugler og tror nesten jeg må skaffe meg en sånn en en gang når ungene blir større. Livet er herlig syns jeg tross alt.

Ungen blir større og bedre. Vi har vært en del og badet og må si ungene kommer seg fort fra å være redd for en vann skvett i ansiktet til å kjøre sklia for full rulle sist. Morsomt. Nå dusjer begge to. Takket være badinga vi har vært på har de foretrukket å dusje. Deilig for meg. I dag kom 4 åringen ut av dusjen og var så kry. Hun hadde skruvd av dusjen og tørket seg selv. Deilig at de vil gjøre ting sjøl.

Hun har forresten tatt hull i ørene også. Var en del mas her om hull i ørene. Så sa jeg ok greit. Du skal få prøve deg. Ellers er det nesten en uskreven regel her at man ikke skal ha hull i ørene før de skal begynne på skolen. Lurer på hvorfor egentlig? Men det gikk veldig greit. Hun syns ikke det var noe vondt så da så. Har ikke hatt noe problemer i etterkant heller. Det er vel snart to og en halv uke siden.

Tenk at jeg er snart ferdig med første året på hogskole. Rart. Håper jeg klare å stå på de to siste eksamene. Den på fredag. Ja har lesedag idag og imorgen og idag var det nesten umulig og klare og konsentrere seg om å lese. Fikk nå med meg litt. Men det er akkurat som noen ganger så sitter ikke ting samme hvor mye man leser. Mens andre ganger så går det rett inn.

Idag kom pappan innom. Han har sett ungene 1 gang på 1 mnd. Og i kveld var han innom hele 15 min. Snakker om å prioritere. Nå har han vært hos sin nye "kone" i helgen og fått duppa løken litt tenker jeg. Sex er nok viktigere for han enn egne barn.

Nå er bilen eu godkjent også. Så himla deilig å være ferdig med den bilen. Det kosta meg vel ca 8000 kr tilsammen.

Nå er det vel snart å begynne å planlegge ferien. Den går vel til sverige i år. Leksand tenkte vi. Blir jeg og ungene og søstra mi. Er sånn sommerland der. Tenker vi tar hytte uten dusj og do... må være litt primitivt på ferie. Ungene elsker det. Vi bader så mye lell at dusj blir ikke så viktig pluss at det er jo service bygg der. Det blir jo bare halve prisen å leie da.

Været for tiden er jaggu ikke mye å skryte av. Det er regn og kaldt.

Nei ellers var det vel ikke så mye mer. Måtte bare innom en tur.

]]>
geysirland http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=545
April 2011 http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=543 Sat, 09 Apr 2011 19:26:47 GMT *Herregud som tiden flyr. Ser at jeg ikke har skrevet her siden januar 2011... :kokko:* *Vi har det nå fortsatt stort sett bra vi. Jeg og ungene. Skolen er travel og det er mye og holde styr på. Skal ha praktisk test nå til torsdagen og vil gjerne stå på den slik at jeg får mer tid til å lese på... Herregud som tiden flyr. Ser at jeg ikke har skrevet her siden januar 2011... :kokko:
Vi har det nå fortsatt stort sett bra vi. Jeg og ungene. Skolen er travel og det er mye og holde styr på. Skal ha praktisk test nå til torsdagen og vil gjerne stå på den slik at jeg får mer tid til å lese på mikrobiologi. Syns at etter påskeferien så er jeg snart midt oppi eksamen kjøret igjen.

Jeg trives så godt på skolen. Det er en herlig gjeng jeg har sammen med meg i klassen. De er bare helt herlige...:lol:

Denne helgen har jeg avlastning. Deilig. Så idag har jeg vært i byen og truffet beste venninna mi over en burger. Vært en tur på skola og møtt en gjeng der som satt å leste. Leste litt sjøl og... møtte pappa og broren min tilfeldigvis også og måtte nå bare drikke kaffe med dem og spise "gammel" ostekake...:trøtt:. Men har ikke fått diare enda så det går nok bra.

Hva har skjedd siden sist da. Eksen prøver å skvise meg for penger gjennom advokat. Har tatt til motmæle igjennom advokat og avist kravet. Så hva som skjer videre vet jeg ikke. Eksen har giftet seg igjen. Hun har faktisk spurt meg om vennskap på facebook. :snill: Syns ikke noe gæli om henne jeg. Kjenner henne ikke godt nok. Men syns hun ser grei ut. Men syns samtidig litt synd i henne som har rotet seg borti den kronidioten... men men..

Jeg skjønner meg ikke på kvinner på min alder. Det er tre stykk som er like gamle som meg som har nettopp hatt samlivsbrudd og bare ett par mnd'er etterpå er de i full gang i jakt på nye mannfolk???? Hvorfor sånn hastverk???? Tenkte at når man har gått igjennom ett brudd så er det vel godt å få litt fred meg seg sjøl. Men det er nok bare meg som tenker slik. Har ei som gikk i klassen min på barneskolen. Hun har nå skilt seg og vært samboer snart 6 ganger og ikke funket. Og nå er hun i full gang på jakt igjen etter en ny??? Jeg mener..det burde være lov og stoppe litt opp og tenke litt og. Men det er sikkert bare meg som tenker sånn. Kunnet aldri ha falt meg inn å dratt ut på byen for å "lete" etter noen... for 10 år siden ja...men nå har jeg prøvd å være gift og gått igjennom samlivsbrudd så nå vet jeg hva det dreier seg om og så langt er jeg sjeleglad for å kommet meg ut av det.

Ungene blir jo større og større. Nå begynner så smått minstemann å lukte på og gå på do...snart har jeg ikke noe bleiebarn tror jeg. Så flink som han er blitt til å snakke. De er så glade i hverandre de to jeg har. De må ha klem hver dag av hverandre. Ja de sloss de og rett som det er. Men så ser jeg også hvor godt de leker sammen. Selv om jeg har en gutt som elsker negle lakk og leke med dokker..han er pappa hele tiden:lol: Det er lissom storesøster som er sjefen. :knegg:

Når de er på barnehagen så vil ikke gutten leke han vil bare stå ved grinda å se på søstra si og si til alle at det er søstra mi...og bare min...

Har kjøpt garn idag. Har bestemt meg for å strikke en gråtass genser til gutten og. Han må ha ny genser til vinteren og når hun fikk en så må vel han også få en.

Påska er rett rundt hjørnet. Skal bli litt godt å slippe å stresse på morgenen. Det er vår, men det er mye snø igjen enda.

Nei vet ikke om noe mer. Alt går nå i sin vante gang. ]]>
geysirland http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=543
Januar 2011 http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=534 Thu, 20 Jan 2011 21:14:40 GMT Hei og hå... da var vi kommet til 2011. Tiden går fort. Skola har begynt igjen og det har vært slitsomt nå etter jul. Med start kl 8 på morran har gjort til at vi har måttet opp kl 5.30 for å være i barnehagen til kl6.30. Men ungene har vært over all forventning. Gruet sikkelig til disse tili... Hei og hå... da var vi kommet til 2011. Tiden går fort. Skola har begynt igjen og det har vært slitsomt nå etter jul. Med start kl 8 på morran har gjort til at vi har måttet opp kl 5.30 for å være i barnehagen til kl6.30. Men ungene har vært over all forventning. Gruet sikkelig til disse tili dagene men så langt har det gått greit.

Har bestått alle 3 eksamene fra før jul. Det ble en bestått og to D er. Så er fornøyd. Det var mange som strøk. Ca 40% strykprosent og jeg syns det er ganske mye.

Ble litt nedtur idag. Gledet meg til avlastningshelg for jeg kjenner jeg trenger litt fri nå. Er sliten. men så har avlastnings familien blitt syk og alle mine planer for helgen... ja de forsvant. Nå får jeg vente 3 helger til før jeg får noe fri.

Eks'en min var innom her idag. Det har vært temmelig stille fra han. Har jo skjønt hvorfor han har funnet seg dame. Lammekjøtt kaller jeg det. 19 åring norsk. Han som sa han aldri skulle borti norske damer mer...:knegg:

Men blir vel noe annet med en 19 årig blondine...en ei gammel sur røy på 42...:lol:

Han viste meg bilde av henne og han hadde møtt henne første gang forrige helg.
Han sa han skulle bare kose seg og nyte livet ...dvs ha sex.... mannfolk er fryktelig ensporete syns jeg.

Om hun dro igjen så betydde nok det ingenting. Han har en kompis boende hos seg også ...en uten oppholdstillatelse og egypter..også han har hatt norsk damebesøk nå snart i en uke på hjemplassen min. Så det blir jo den orgien der i helga da...:lol:

Tragisk for ungene da som ikke har en far som ikke har tid...men men vet jo at det bare er sånn.

Ja nei har funnet ut at jeg og ungene skal ta oss en tur til ett større kjøpesenter på lørdag. Jeg blir så lei av å sitte hjemme hele helga og bare megle mellom to unger som krangler mye for tida... Hele tiden skal de ha samme tingen på samme tid. Jeg blir så lei det der.

4 åringen ville så fælt ha Blime strikk for å ha rundt hånda. Jeg bestilte før jul og i går kom det i posten. Det ble populært. Jeg har jo forklart hvorfor man bruker sånt strikk. For at man skal være venner med de andre rundt seg. Og at man ikke kan bruke det der hvis man ikke er snill med de andre barna på barnehagen og at alle må få være med å leke...så får vi håpe at noe går inn.:knegg:

I dag kom det enda en overraskelse til 4 åringen i posten. Ett pc spill. Hun tegnte ett julekort før jul som vi sendte inn til en konkurranse og så fikk hun det spillet som trøstepremie. Det var kult syns jeg.

ellers ikke så mye nytt...er trøtt skal legge meg.
Skriver senere...:glis: ]]>
geysirland http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=534
Julen 2010. http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=533 Sun, 19 Dec 2010 12:45:24 GMT *God jul til alle. * *Nå er det lenge siden jeg har vært her inne og skrevet noe. Tiden flyr fortsatt. Siden sist har jeg vært igjennom 3 eksamener. Farmasipraksis A og Kjemi 1 og Cellebiolog/fysiologi. De to siste får jeg ikke svar på før i januar. Men Farmasipraksis A besto jeg. Så har tjent 14... God jul til alle.
Nå er det lenge siden jeg har vært her inne og skrevet noe. Tiden flyr fortsatt. Siden sist har jeg vært igjennom 3 eksamener. Farmasipraksis A og Kjemi 1 og Cellebiolog/fysiologi. De to siste får jeg ikke svar på før i januar. Men Farmasipraksis A besto jeg. Så har tjent 14 studiepoeng..hurra.:glis:.

Håper jeg står på de andre to også, men de var mye vanskeligere syns jeg. Ganske høy strykprosent på den skolen har jeg skjønt.

Stor trives på skolen. Liker klassen så godt. Er så godt når man kan være seg selv 100% og ingen ser ned på deg for det. Det er en utrolig deilig følelse. Ikke ofte jeg har opplevd det.

I helga har jeg hatt fri. Ungene er på avlastning og jeg har løpt rundt byen i går som en strikk ball og handlet. Ferdig med julehandelen. Det har bare gått i studier helt til fredag så nå kan jeg prøve å slappe av litt og tenke litt på jula.

Så ett kjempe fin artikkel i lokal avisa her. Det er noe flere burde tenke på i jula. Jeg er i hvertfall utrolig enig med hun som skrev innlegget.

http://www.namdalsavisa.no/Meninger/...cle5419191.ece

Syns juleferinga har tatt litt av egentlig. Man føler så enormt press på at alt skal være så fint og flott i jula. Og alt går på det materielle. Julen er jo en tid man skal vise omtanke. Men det er kun for den nærmeste familie. Jeg er ikke noe bedre sjøl enn andre. Men fikk meg egentlig en tankevekker med den artikkelen. Jeg vil egentlig ikke være sånn. Julen skal være fin ikke bare stress som det ofte blir. Med pes om rundvasking, baking etc. Vel nok om det. Jeg håper vi får besøk i jula i hvertfall skal jeg invitere ellers blir det en stusselig jul å bare sitte hjemme. :jupp:

Storesøster har nettopp blitt 4 år. Tiden flyr. Vi har vært hos helsesøster og lege og alt var helt fint. Det som varmet mitt hjertet hva da helse søster sa at du skal vite en ting, du er så kjempeflink med ungene dine. Jeg er imponert. Det varmet mitt hjerte. For jeg har egentlig ikke følt meg så veldig flink. Men ved nærmere ettertanke så har jeg vel kanskje gjort noe riktig med å søke hjelp når man føler at man ikke takler ting. Og det har igjen gjort at vi har fått det kjempefint egentlig. Jeg har ikke hatt det så bra som jeg har det nå på flere år.

Hørte av bestevenninna mi som bor i nærmeste by..der sender foreldrene 10-12 åringene sine på kino for å bruke den som barnevakt. Det sjekker ikke hva slags filmer det er. Syns jeg høres helt utrolig rart. For hun fortalte at hun og moren hadde vært på filmen om han Cornelius Wresjvik eller hva han heter. Og da satt 6 og 8 åringer i salen helt alene. Det er vel ikke no film for dem sa jeg? Nei det syntes ikke hun heller. Men det var for å få barnevakt. Også når det var familie konserter så satte foreldrene igjen ungene for så å dra hjem. Men det ble bråk da konserten startet for sent...for da kom ikke foreldrene seg ut på fest i rett tid. Jeg ble mildt talt sjokkert. Man kan jo lure på hvorfor folk har unger??

Mine tanker går veldig til de barna som har foreldre som drikker for mye i jula akkurat nå. Det er ikke sikkert alle barn gleder seg til jul i Norge og det er utrolig trist å tenke på.

Vi får håpe at foreldrer tenker seg om to ganger i jula for barnas skyld.

Ellers er det vel ikke så mye nytte. Barnefaren er fortsatt fraværende. Men ungene skal besøke han en tur senere idag. Han nå investert i flunka ny svart mercedes..og så har han en volvo flunka ny fra før. En lurer på hvor man får pengene fra. Det er jo status for han å ha så fine biler. Han bor sammen med en kamerat fra hjemlandet og det gjør at jenta her i huset ikke vil til pappa. Hun liker ikke han mannen sier hun. Han snakker ikke norsk bare arabisk. Og det sved nok litt i hjerte rota når pappa'n sa at han måtte fikse ett soverom fordi han kompisen fikk besøk av dame fra oslo og måtte ha ett rom å pule i... æsj... skjønner meg ikke på damer som drar til en person som ikke snakker norsk en gang for å få sex...er det så vanskelig nå for tiden. ???:urk:

Det som stakk i hjerterota var at det var viktigere å få til pulerom enn at ungene skulle få soverom og kanskje mulighet til å komme på besøk som jeg mente..ikke pulinga...det kan de gjøre så mye de vil for meg. ER fortsatt ikke interessert i sånt du.:knegg:

Nei nå skal jeg avlslutte er snart tid til å hente småttisene. Har hengt opp julegardiner og pakket inn alle gavene. støvsuget. Vasket klær, hengt opp julemat til fuglene, og nå skal jeg brodere litt før jeg drar.

Ha en fin jul alle sammen.:blafre:

]]>
geysirland http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=533
17 Oktober! http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=529 Sun, 17 Oct 2010 19:26:32 GMT *Hallois..* *Så har det gått nesten en mnd. igjen siden sist. Tiden bare flyr syns jeg. * *Jeg har det fortsatt bra. Skola går bra så langt. Selv om jeg har følt at det har vært mye til tider så er det utrolig hva man får til hvis man får noen timer ekstra en dag på skolen. * *Vi har... Hallois..
Så har det gått nesten en mnd. igjen siden sist. Tiden bare flyr syns jeg.

Jeg har det fortsatt bra. Skola går bra så langt. Selv om jeg har følt at det har vært mye til tider så er det utrolig hva man får til hvis man får noen timer ekstra en dag på skolen.

Vi har begynt litt med lab. arbeid og det syns jeg er kjempe morsomt. Jeg har også vært utplassert 1 dag på ett apotek for å se hvordan det funker på baksiden. Det var kjempe spennende. Etterpå må vi selvfølgelig skrive en oppgave over det. Men det syns jeg gikk rimelig greit.

Jeg stortrives på skolen. Liker lærerne og elevene. Vi er kun 17 stk. i klassen så vi er en liten klasse.

Blir lite tid til noe annet enn hjemme og skole syns jeg. Men det er vel sånn det skal være.

Samværsavtalene med eks'en funker fortsatt ikke. Men har gitt opp akkurat nå. Han får bare holde på så han ser bare ungene når det passer han. Nå har han plutselig reist utenlands og har ikke sagt til noen at han har dratt. Bare de andre som er kollegene hans som begynner å ringe meg for å høre om jeg har hørt noe. Men har heldigvis ikke hørt noe så da er det vel greit. Vi har mekling på tirsdag og han sa han skulle avbestille den, men det har han ikke gjort så jeg får vel møte opp og si at det er bare å avslutte mekling framover for han følger ikke noe avtaler lell.

Var på foreldresamtaler på barnehagen her om dagen og da ble jeg rådet til å snakke med barnevernet angående barnefaren. Omstendighetene gjorde det at barnevernet var på barnehagen akkurat den dagen så jeg fikk snakket med dem med en gang. Men de mente jeg gjorde det riktig og bare fortsatte å svelge kameler og la han holde på for det var jo ikke snakk om noe omsorgssvikt slik de oppfattet det. Og det er det jo heller ikke og de mente jo kanskje at det var en fordel at ungene var mest hos meg og at vi holdt en lav profil for husfredens skyld. Så egentlig føltes det godt å få litt støtte på at det jeg har gjort er faktisk det beste i denne situasjonen vi er i. Så lenge jeg har fast avlastning 1 gang pr mnd så er det greit så har jeg i hvertfall 1 fast holdepunkt i mnd.

Vaskehjelpa er utrolig flink. Har ikke angret ett sekund på at jeg fikk noen til å vaske litt. Det er så rent og ryddig her når jeg kommer hjem når hun har vært her... Syns det er helt topp. Nå får jeg jo tid til å rydde skap og vaske kjøleskap. Gjøre rent oppvaskmaskin og oppvaskmaskin og sånne småting... Pluss at jeg får bedre tid meg ungene og det blir ikke noe stress lissom. Deilig!!:jupp:

Idag unte vi oss en tur ut på kafe og spiste middag. Vel... ble jo underholdning av det. Det er leke krok ut i gangen og mens jeg og storesøster satt og ordna til ting og tang på bordet så ...så lillebror sitt snitt til å stikke inn på en av doene og dra do papier utover hele ganngen... så stakk han av ut... heldigvis med skoa på... så sprang han på loftet der... inn bak bar disken og inn på kjøkkenet...ut til de søkk våte leke stativene...

Så mat ro...vel ..hva er det...?? Lurer på hva folk tenker når andre unger sitter som tente lys rundt bordet med foreldrene sine mens jeg må løpe som ett hengt slips etter han uro proppen min... Til slutt va vi på bensinstasjonen for å fylle bensin og ungene skulle være med inn... før jeg har fått betalt har han stukket av med en svær rull med bokpapir ut døra...og jeg etter... setter den tilbake og han tar den like fort ut igjen... han får en advarsel om en tur til så bærer det ut i bilen... og det endte jo med det... satte han fast i bilsetet slik at vi kunne få betalt for bensinen og mens jeg står inne kommer en fyr og roper høyt...hvem er det som lar ett lite barn sitte alene og grine i bilen ???? Jeg sa det er mitt barn og han sitter der fordi han ikke hørte etter inne..og at vi skal ut med en gang men må bare betale for bensinen først...pluss at storesøster også kunne tenke seg å se litt på småting i butikken...gosh..blir irritert av sånne... har ikke barn sjøl da selvfølgelig... Heldigvis var det noen som sa... ja det er nå bra at noen setter grenser for barna.... :knegg: Så vet ikke helt hvordan jeg skal tolke den der...men selvsagt liker jeg ikke å sette han i bilen og grine...men noen ganger ser jeg ingen annen utvei når han slår seg helt vrang. Alt dreier seg jo bare om han og stakkar storesøster får lite oppmerksomhet...syns jeg sjøl da. Gjør sikkert ikke alt så ok men... blir bare sånn når man blir oppgitt nok og fustrert nok.

Ny tv kanal.. Bliss... så isted på Linni... gud a meg for en blondine tenkte jeg... og hva ser menn i sånne... men ser jo hva de ser... store pupper og blondt hår..sikkert mer og... Samtidig så fikk jeg også litt feelingen at kanskje hun ikke er så dum alikevel...skal følge med på den... Men syns hun virker dum og deilig sånn utenpå...men kan hende hun er bedre på bunn. I hvertfall kult med ny kanal... ser tv norge kommer med en ny 1 nov... Max... blir spennende.

Nei nå skal jeg slutte...skal spise litt taco... før jeg laller... Til helga er det avlastning og jeg kan ikke si annet enn at jeg gleder meg til å slappe av og sove MYE!!!!! :jupp: ]]>
geysirland http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=529
12 september! http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=524 Sun, 12 Sep 2010 19:23:30 GMT *herregud som tiden flyr. Nå har jeg snart vært på skola 1 mnd. Så langt går det jo i og for seg greit. Er så himla glad for at jeg tok kjemi i fjor. Det har jeg jeggu fått bruk for. Syns synd i de som ikke har hatt kjemi før. De sliter...det går fort frem. Har lovet å hjelpe ei på mandag for å... herregud som tiden flyr. Nå har jeg snart vært på skola 1 mnd. Så langt går det jo i og for seg greit. Er så himla glad for at jeg tok kjemi i fjor. Det har jeg jeggu fått bruk for. Syns synd i de som ikke har hatt kjemi før. De sliter...det går fort frem. Har lovet å hjelpe ei på mandag for å prøve å få henne til og forstå litt. Jeg er ikke så himla god til å lære bort. Men har skjønt at det er fin læring for en sjøl også midt oppi alt.

Vi startet med gruppe arbeid. Vi har arbeidskrav som skal leveres inn før jul. Dvs vi må ha alt godkjent for å få gå opp til eksamen. Jeg kom på gruppe med 5 stk. 2 gutter og 3 jenter. Det funka fint det helt til de to gutta ikke møtte opp og de ikke svarte på tlf eller sms. Endte med at vi måtte sparke dem fra gruppa fordi vi ble skadelidende... og i samsvar med faglærer så var det passe straff for dem å måtte gjøre hele oppgaven alene.

Nå er det nytt arbeidskrav og vi er vel nødt til å ta dem inn i varmen igjen og håpe at de har lært. I hvertfall har jeg tenkt å foreslå i morgen om vi ikke kan snakke om det som skjedde. Vi er jo tross alt voksne mennesker så får vi begynne på nytt igjen.

Fagene er så langt interessante. Sist mandag var vi på busstur. Til en urte arium. Det var kjempekoselig. Ordentlig vikinge stil inne i tømmer huset. Fikk servert lammesodd av vill sau. Ordentlig godt.

Klassen er en fin blanding. Vi er vel ca 19 - 20 stk. Det er folk fra området. Bare 4 stk. Resten er fra resten av landet og pluss ei fra Irak og Vietnam og polen. Så ganske internasjonal. Alder er fra ca 20 år til 50.

Syns det er moro på skolen. Gleder meg til hver dag så langt.

Ungene trives i barnehagen og alt er fint egentlig.

Har ett par barn her som er 12 og 10 år. Jeg spekulerer litt på dem. De er bestandig sulten når de kommer. De kan drikke fort over en liter saft. I går kveld kom det etter kl 18... så da spiste de pizza med oss. Har hørt at de har innmari dårlig råd. Og ungene får ikke være inne støtt. I det heletatt tror jeg de har det vanskelig. Etter hva jeg har hørt fra andre. Ungene selv sier ikke så mye. Lagde vafler en gang før de kom og de spiste veldig mye. Ja ja.. de får nå spise hos oss hvis vi har noe spisende når de kommer for jeg må alltids hive en del som blir igjen så det er jo bare bra at man får spist opp ting syns jeg.

Til helga er det avlastning. Gud det skal bli deilig. Har fri på fredag og neste mandag på skola også så da skal jeg bruke tiden til å ta igjen litt skolearbeid. Er sliten om dagen det må jeg bare innrømme.

Idag ble vi bedt med på søndagstur opp til en gapahuk. Det ble en kjempe tur. Ble imponert over minsten som gikk så langt. Han sovna å da i fanget mitt da vi kom hjem. Så da slappa vi av gitt.

2 års dag er også feiret. Avlastnings familien kom i bursdag. Det var kjempekoselig. Pluss faren.

Nei nå skal jeg se 48 timer på tv norge. Syns jeg er spennende...vi skrivast.:glis: ]]>
geysirland http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=524
16 august 2010 http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=517 Tue, 17 Aug 2010 07:59:20 GMT *Ny dag... i dag begynte barna på nye avdelinger i barnehagen. Det gikk veldig bra. Ikke noe skriking på noen av dem. I morgen skal store snuppa på ny barnehage 1 dag i uka. Er for å bli vant til siste plassen hun skal være i barnehagen. Der er de ute hele dagen. * *I morgen begynner min første... Ny dag... i dag begynte barna på nye avdelinger i barnehagen. Det gikk veldig bra. Ikke noe skriking på noen av dem. I morgen skal store snuppa på ny barnehage 1 dag i uka. Er for å bli vant til siste plassen hun skal være i barnehagen. Der er de ute hele dagen.

I morgen begynner min første skoledag og jeg er veldig spent.

I går hadde vi en super dag. Huset var fullt av nabo unger før kl var 9... og en jente på 11 år spurte om å bli med hjem dit vi bodde før for å bade så jeg ringte å spurte moren hennes og det var greit. Men det som var litt surt var at lille broren hennes på 9 år ikke fikk bli med. Fordi stemor mente han var for uvøren. De prøvde å lure meg serru disse ungene derfor dro jeg til kommando sentret demmers for å høre hva som var riktig versjon. Rare folk egentlig de svarer ikke på tlf der i huset. Fikk jeg høre av naboen så eneste måten å få kontakt med dem var å kjøre dit. Kom dit vi bodde før så stilte jo pappa'n min opp med grillet pølser og diverse og så var jenta og jenta mi ute å plukket bringebær og spiste med vanilje saus. Her vi bor nå går det i blåbær, da det er fullt av det rundt huset her.

Syns oppriktig litt synd på ungene for jeg tror ikke de har hatt det lett. Hun jenta er visst blitt misbrukt også. De har en mor som ikke får ha samvær med dem og nå er både biologiske mor og stemor i samme hus. Det har sikkert ett godt forhold dem i mellom da. Og bra er jo det for ungene. Hun er visst bare på besøk hun ordentlige moren. Stemoren er fryktelig streng syns jeg. Det er så det smeller når hun snakker til ungene. Ja ja dem om det.

Men jeg får en følelse av at noe ikke stemmer med dem. Men hva det er. Nei det vet jeg ikke. Syns bare litt synd på ungene på en eller annen grunn.

Idag er min siste fridag. Den skal nytes. Prøve å sy i hop gråtass genseren til snuppa, høre på lydbok. Har lånt Kristin Lavransdatter. Har aldri lest den boka. Den er nok for tung for meg, men å høre på lydbok er greit syns jeg. Lavrans...er en på en av avdelingene på bhg som heter Lavrans. Syns det var rart navn først, men nå syns jeg faktisk det er ganske fint.

Skal også i vei å drikke kaffe med frivillighets sentralen. Er lenge siden vi har vært der.

I helga var vi på tivoli. Ble invitert av søstra mi. Jeg og ungene og søstra mi storkoste oss i radio biler. 3 åringen er tøff på karuseller... me like...:knegg:. Blir moro å få noen å kjøre karuseller med når de blir større. For det blir jeg aldri lei.

Gleder meg sånn til å få vasket huset ordentlig. Det skal bli så deilig å slippe den byrden. Sånn at jeg får mer tid til skolearbeid og ungene.

Mista legen min i sommer. Hun kom aldri tilbake etter ferien. Sa bare opp. Og hun som jeg likte så godt. Nei det var trist syns jeg. Hvem jeg skal ha oppfølging til nå vet jeg ikke. Gruer meg bare til å måtte forholde meg til en ny person igjen. Men det er vel ganske typisk egentlig.

I helga skal jeg ha avlastning. Gud bedre det skal bli deilig. Å få sove hele 2 dager...

Lørdagen har jeg tenkt å bruke til å kjøre ved hit. Sånn at jeg er sånn nogenlunde forberedt på vinteren. Så er det bilen som må ha motorvarmer til vinteren ellers får jeg vel ikke start hvis det er -25C...

Ellers er det ikke så mye nytt.

Skriver senere.

]]>
geysirland http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=517
Fredag 13 august 2010. http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=516 Fri, 13 Aug 2010 12:52:01 GMT *Heisann. Da er snart en sommer på hell. Det går jaggu fort. * *Geysirland heimen har hatt en fin sommer. * *Jeg og ungene har vært i familiepark med dyr, åpen gård, besøkt bekjente, bursdager og i slutten av juli var vi 1 uke i Sverige. Da var søstra mi med. Vi var i Østersund og Orsa. Var... Heisann. Da er snart en sommer på hell. Det går jaggu fort.

Geysirland heimen har hatt en fin sommer.
Jeg og ungene har vært i familiepark med dyr, åpen gård, besøkt bekjente, bursdager og i slutten av juli var vi 1 uke i Sverige. Da var søstra mi med. Vi var i Østersund og Orsa. Var vel ikke helt heldig med været. Men det var ok å komme seg bort en tur. Ble noen erfaringer rikere med det å ta med ungene på ferie.

Har egentlig hatt ett greit forhold til faren også i sommer. Selv om han ikke har fulgt noe samværs opplegg så har han faktisk vært grei. Det virker som han trenger noen å prate med og dermed så blir det selvfølgelig meg.

Barnebidragene har begynt å komme inn ekstra så økonomien min holder på å bedre seg takk og lov.

Om 5 dager starter jeg min første dag på høgskola. Det blir spennende, men gruer også. Det blir antagelig mye nytt å sette seg inn i.

Ungene vokser. Minsten har begynt å prate og for tiden syns jeg han er greiest å ha med å gjøre. Han er snill. Men elsker å stikke av. Han blir jo snart 2 år nå.

3 åringen er nok i trass alder. Det er aldri noe som er rett lengre. Så det hender det blir litt time- out når det står på som værst.

Nå har jeg fått innvilget lån og stipend og sendte idag utdannings søknad til nav. Der var det fint lite hjelp og få. Har brukt 2 uker nå bare på tull ned på der. med en skriver de ikke får i orden igjen fordi de ansatte ikke kan å fikse den. Endte meg at jeg dro til byen å skaffet meg en sjøl.

Neste helg starter jeg på avlastning igjen med ungene. Etter som faren ikke følger noe opplegg er jeg nødt til å ha noe fast og forholde meg til.

Fått ordnet meg med vaskehjelp også i september. Er så mange polakker her som vasker hjemme hos folk så da kastet jeg meg på "trenden"...tror nesten alle småbarns familier her har vaskehjelp. Det skal bli godt å slippe det hengende over seg. Regner med det blir tøft nok lell.

Har hatt en fin sommer syns jeg.

Kjenner to stk nå som har meldt seg inn i vektklubbe.no og ene har gått ned over 40 kg og den andre 8 kg i sommer. Jeg burde slanke meg, men det er å komme igang. Er lei av å være feit. Så vi får håpe motivasjonen kommer utover høsten.

Nei det var visst siste nytt her i fra. Skrivast seinere.:jupp:

]]>
geysirland http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=516
7 juni 2010 http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=508 Mon, 07 Jun 2010 18:35:50 GMT *Tiden flyr du. Snart er det sommerferie for liten og stor. Har muligens bare 1 dag igjen på skolen. Muntlig kjemi på mandag. * *Fredag får jeg høre om jeg kommer opp i muntlig. Kom ikke opp i skriftelig. * *Har ringt høyskolen idag for å spørre hvor mange som har søkt til høsten og der... Tiden flyr du. Snart er det sommerferie for liten og stor. Har muligens bare 1 dag igjen på skolen. Muntlig kjemi på mandag.

Fredag får jeg høre om jeg kommer opp i muntlig. Kom ikke opp i skriftelig.

Har ringt høyskolen idag for å spørre hvor mange som har søkt til høsten og der fikk jeg vite at har jeg kjemi og matematikk så er jeg garantert å komme inn.:glis: juhu... artig.

Klarte å karre meg fra 3 til 4 i standpunkt karakter i matematikk. Så spørs det da om jeg klarer å beholde 5'eren min i kjemi. Holder på med organisk kjemi og det er fortsatt kaos for meg. I morgen skal jeg lese.

Hadde frihelg sist helg. Deilig. Jeg og bestevenninna mi dro og spilte bowling og så fant vi sånt spill til der hvor man sender en puck mellom seg i en vanvittig fart for å score mål på hverandre i en sprekk på hver side. Gud det er så artig. Vi skrek og hoiet. Vi har bestandig vært barnsli så vi har det så moro med så lite. Jeg lo så jeg holdt på å tisse på meg. Det var sikkelig skøy.

Barnefaren er håpløs. Får null kontakt med han. Driter i og for seg i han og da. :knegg:

Skal han ha kontakt med noen her får han stå for kontakten har jeg funnet ut.

Vi trives bedre og bedre her vi bor nå. I dag mens før jeg hentet ungene kom nabogutten bort mens jeg satt på balkongen og strikket litt og begynte og prate. Koselig. Han lurte på når jentungen min kom hjem. Han er 2 år eldre. Han og hun og en gutt til på hans alder har syklet og hoppet i trampoline hele ettermiddagen pluss at mini har vært med på trampolina innimellom. Vært sikkelig koselig. Endelig fikk vi litt sol.

Har vært hos legen igjen. Det har vært litt tungt i det siste. Ble lurt av verkstedet med bilen min. Hadde avtalt pris på 4500 kr og når jeg kommer å henter bilen så har de putta inn noe de ikke har sagt i fra om og regnina ble nesten 2000 kr dyrere. Dermed er jeg litt i tvil om jeg skal betale det eller skrive klagebrev og si at jeg skal betale det hvis de fikser det som står igjen for å få bilen godkjent. Det skulle de også ha 2000 kr for. Blir flådd av å ha bil. Har doblet dosen med cipralex. Vet jo at jeg legger på meg av det. Lurer på hvordan jeg blir seenede ut tilslutt etter alt dette om jeg noen ganger kommer til å komme til meg selv igjen???

Ja den tid den sorg.

Det var visst siste nytt. ]]>
geysirland http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=508
25.5.2010 http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=506 Tue, 25 May 2010 18:32:31 GMT *Da har vi snart kommet til slutten av mai også.* *Hva har skjedd?* *Jo 17 mai er jo unnagjort. Det gikk bra tilslutt. Selv om det øsregnet og 17 mai toget gikk rett i fra meg fordi jeg har en snart 2 åring som ikke ville sitte i vogna...og hvor var 3 åringen??? JO hun hadde slått følge med... Da har vi snart kommet til slutten av mai også.
Hva har skjedd?

Jo 17 mai er jo unnagjort. Det gikk bra tilslutt. Selv om det øsregnet og 17 mai toget gikk rett i fra meg fordi jeg har en snart 2 åring som ikke ville sitte i vogna...og hvor var 3 åringen??? JO hun hadde slått følge med toget. Da vi kom til forsamlingshuset etterpå fikk jeg helt panikk. jeg fikk ikke på meg skoa en gang før minsten hadde løpt ut og i første søledam uten regnklær og så kom det ørten mennesker og måtte påpeke at ungen min var vanndammen og antagelig bløt og så har jeg en 3 åring som maser om is..jeg tror jeg skulle ha tørna... jeg svetta så det rant av meg. Dusja to ganger den dagen, men det hjalp lite. Endte med at vi dro hjem og spiste litt og så dro vi til mitt gamle hjemsted og 17 mai der. Minsten sov hele 17 mai i bilstolen min slik at jeg fikk tatt meg av 3 åringen så det gikk bra. Han hadde sovet lite forut og derfor blir han håpløs. Er så glad jeg er ferdig med den dagen og alle helligdager nå. Deilig... endelig kan jeg slappe av litt og.

Idag var jeg på familievernkontoret for mekling om samvær. Må si jeg følte meg rimelig snurt. Eksen nekter å prate med meg pga barnebidraget han må betale og jeg sa jeg synd et er vanskelig å samarbeide når vedkommende ikke vil prate med meg. Men ble bare føyset bort og at vi ikke fikk diskutere annet enn samværsavtaler. var det noe vi trengte idag så hadde det vært og fått pratet litt. Men det fikk vi altså ikke der. Da måtte vi til advokat eller noe. Mannen vil at alt skal deles. Dvs at han skal ha penger for alt jeg har fått etter bruddet. Jeg er ikke enig i alt det. Men hvordan bevise ..aner jeg ikke.

Nei syns hele meklingsmøte var en vits. Resultatet var at gubben skal ha ungene siste helga i juni hvis huset er ferdig. Det er jo det berømte "hvis" hele tiden. Så jeg regner med det ikke blir noe samvær. Vi fikk ikke time igjen før 26 august. Er en vits at de ikke har kapasitet til å følge opp bedre enn de gjør. Om 3 mnd'er er jo alt forandret igjen for min del i hvertfall og trenger all energien jeg kan få til skolen.

Så jeg ga opp. Gubben snakket hull i hodet på dem og jeg følte at de ikke var så interessert i å høre hva vi sliter med. Og at det var om å gjøre og få oss ut av kontoret så fort som mulig.
Jeg ble ikke akkurat imponert.:nemlig: ]]>
geysirland http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=506
12 mai 2010! http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=503 Thu, 13 May 2010 18:50:10 GMT *Ja så var jeg her igjen.* *Har vært litt nede idag. Av en eller annen grunn. Det er nok flere.Syns ikke noe om fridager og helligdager fra før så det kan vel ha noe å si. Alle gleder seg til lang helg og sånne ting, men får meg så ser jeg bare framfor meg...ingen egen tid og pes fra kl 6 om... Ja så var jeg her igjen.

Har vært litt nede idag. Av en eller annen grunn. Det er nok flere.Syns ikke noe om fridager og helligdager fra før så det kan vel ha noe å si. Alle gleder seg til lang helg og sånne ting, men får meg så ser jeg bare framfor meg...ingen egen tid og pes fra kl 6 om morgenen til kl. 20.30 hver dag. Det går, men jeg ser ikke akkurat fram til lang helger. Mulig det endrer seg når ungene blir større. :glis:

Hva skjer da. Det som har vært litt kjipt idag. Mulig jeg er for storforlangenes...for store forventinger etc. ... men min søster har kommet hjem og vi har jo snakket hele tiden om at hun skulle komme hit idag og ligge over til i morgen og så skulle vi kjøre en tur med ungene i morgen. Jeg og ungene dro til mine foreldre og søstra mi var rimelig forkjøla. Greit nok at man kan være syk. Og kan bare legge seg ned og ta livet med ro. Men den muligheten har ikke jeg uansett hvor syk jeg blir. Jeg var ute med ungene og prøvde å kose meg og ikke la det gå innover meg at hun ikke kom og så til å ha "glemt" alt vi ble enig om. Jeg ble skuffet ja. For jeg hadde gledet meg. Da vi kom inn igjen etter å ha vært ute med ungene så har de lissom lagt planene for helga for meg og ungene????? At de skal komme på lørdag å sette opp trampolina... jeg og mamma skal til byen etc...Hva med barna da sier jeg? Var jo derfor jeg skulle til byen for å komme meg ut sammen med barna. Nei sa jeg ... jeg klarer meg sjøl. Jeg følte meg så lite velkommen da jeg kom idag og jeg følte jeg ble sikkelig deprimert av atmosfæren der hjemme så vi dro hit igjen og bare det å komme seg bort var en lettelse. Når alt skal være så opp og men så gidder jeg ikke. Da gjør jeg det heller sjøl. Så jeg og ungene skal til byen i morgen. Må ha nye støvler og joggesko og så må jeg ha tak i nett for vinduene. I natt ble det rabalder igjen når det kom ei diger humle inn på rommet til bærta. Så hun endte opp og sove i samme seng som meg i natt. Det går greit det så lenge hun ligger i egen dyne for jeg må snu meg i løpet av natta ellers så kommer jeg meg ikke opp og det gjør så vondt, så er avhengig av snuing.

Der mine foreldre bor, bor også ungenes far. Han har kommet hjem fra utlandet. Idag ville storesøster absolutt i vei og besøke han. Har ikke truffet han siden 9 april tror jeg. Ca.

Ok vi gikk nå en tur ned til han da og så var hun å banka på døra, men han åpna ikke. Så ringte jeg på han med mobilen og han sa til henne på mobilen at...ja jeg skal komme å lukke opp om en stund. Da var kl 10.30. Jeg og lillebror gikk en liten tur fordi hun ville være igjen å vente. Da vi kom tilbake sto hun fortsatt ute og hutret og ventet. Det hadde gått da ca 30 min. Jeg kjente vondt inni meg. Han legger bare på tlf hvis jeg prøver å prate med han så jeg når rett og slett ikke fram til han. Storesøster er så ivrig fordi han har lovet å kjøpe henne både den ene og den andre barbie dokka. Men prøver og dempe forventningene og si at ikke sikkert han har husket det.

Vi skal jo på foreldre samarbeids samtale den 25 mai, men han dukker sikkert ikke opp og da er det jaggu meg vanskelig og få til noe samarbeid når han ikke tar tlf osv. Jeg lurer jo fælt på hva han planlegger å gjøre mot meg nå fordi noe er nok på gang.

Så sier pappa at, ja man vet aldri med sånne ... ja sier jeg jeg kan jo godt like godt gå å skyte meg for jeg ender vel opp død uansett. Blir så irritert når de sier sånne ting til meg. Det gjør vondt. Greit at jeg har gjort en megatabbe, men get over it da. :sur:

Jeg funderer veldig på hva som er smart å gjøre nå. Snakke litt med familie etaten, har sett han flere ganger på nav de siste dager og kanskje det er litt informasjon å få hva han egentlig driver med. REgner med han holder på å klage på barnebidrag vedtaket. AT barnebidrag skal skape så vanskelige ting er håpløst.

Eller kontakte barnevernet for å høre hvordan takle fedre som er sånn?

eneste kravet han har fått stilt mot seg er barnebidraget, mens jeg har fått hue og ræva fullt av krav siden jeg gikk ut av samlivet. Rart du.

Over til litt mer positive ting.

Hadde avlastning sist helg, men ble ikke så uthvilt for jeg leste meg omtrent ihjel på heldagsprøve i matte jeg hadde nå sist tirsdag. Jeg håper på 3 eller4, men tror nok mest på en 3. Lykken var stor da jeg dagen etter fikk vite at jeg ikke skal opp i matte eksamen. Det var en ordentlig glad nyhet for meg.

Nå gjenstår kjemi..som vi ikke er ferdig med enda. Når jeg skal på skola igjen nå vet jeg ikke.

I dag da vi kom tilbake hit kom det en jente på ca 10 og en gutt på 7. De er søsken og de kom uten ytterjakker så jeg klarte ikke å dy meg da de ringte på. Kommer dere for å være ute?? Det regna ute. Neida de kom jo inn og det gikk vel nøyaktig 5 min så var det. Kan vi få drikke? Begynte med appelsinjuice og så gikk det 30 min så var det ny runde med spørsmål om drikke. Så da ga jeg dem vann og etter det ble det stille. De dro hjem etter ca 1 time og så dro jeg og ungene ut en times tid. Hadde så vidt kommet inn døra kl 5 så var de på døra her igjen og da hadde de fått beskjed om å være til kl 20... gud bedre. Da har de en mor og faren er på platform. Så jeg har hatt fullt liv med 4 unger hele ettermidagen og kvelden. Er så sliten.

Vet lissom ikke hvordan jeg skal takle dette der. Greit at de kommer, men ikke bosetter seg her lissom. Er så redd for å fore dem for mye for er redd de kommer hele tiden for å få mat, mulig det gnient tenkt, men jeg har bare nok brød til oss egentlig for en uke. De tjener nok en god del mer enn meg. Men det gikk greit. HØrte de viska en gang... spør om vi kan få brødskive... jeg lot som jeg ikke hørte en dritt.:knegg:

Orker ikke å bli slave for en bunsj med unger lissom.

Så rydde de ikke opp ett spill de hadde dratt utover så jeg sa greit. Da gjemmer jeg hele spillet. Tull å bare komme hit og rote for så å dra hjem igjen. Ingen som hørte på hva jeg sa, det irriterte meg.

Har nok en dårlig dag i utgangspunktet. Første dag i mens så er vel noe der og.:knegg: Da blir alt galt lissom.

Savner å få tatt en dupp på dagtid nå ja. Blir ikke før på tirsdag.

Gruer litt til 17 mai. Fant klær til ungene men ikke meg. Som vanlig. Dermed må jeg gå i gamle rimelig vanlige klær den dagen. Sånn er det å være fattiglus og feit.:noia:

Ingen av min familie som skal på 17 mai så jeg må dra alene med de to små. Så regner med det blir en hard dag med løping hit og dit og lite avslapping og kos. Men skal bli greit å bli ferdig med dagen. Får håpe vi får være mest ute for da er det enklere å følge med han lillemann for han er høyt og lavt for tiden.

20 juli får jeg høre om jeg har kommet inn på høgskole. Det blir utrolig spennende. Men gruer meg til sommerferie i barnehagen, men det må vel gå det og.

Ja det var visst alt skal mekke litt mat. Skrivast kjære blogg. ]]>
geysirland http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=503
Har krigen startet nå? http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=498 Wed, 21 Apr 2010 19:02:38 GMT 21 april 2010.

Vel... nå vet jeg ikke helt hva skjer. eksen ringte i går kveld og var fly forbanna, nå hadde han mottatt giro'n på 63000 kr. Han sendte sms i går kveld om at han skulle komme innom og skrive under skilsmisse papirer.

Jeg prøvde og forklare, men han er blind gir meg all skyld for dette barnebidrag vedtaket som nav har gjort.

Han kom innom i sted. Jeg sa minst mulig. Han sa at han har sagt i fra til skatte myndighetene at de burde ta bilen min for å betale skatten slik at jeg må fikse opp den gamle avskiltete bilen jeg har stående hjemme som har en verdi på ca 10.000kr. Regner med han ikke kommer noen vei med dette da jeg har opplyst skattemyndighetene om alt dette. Og de har jo sagt at de ikke kan ta fra meg bilen så lenge jeg er avhengig av den.

Han sa også at han har bestilt avtale hos advokat om å få solgt halve eiendommen der vi var før. Påbygget eier vel han halve av. Og nå vil han selge den halvdelen bare for å få meg til å betale. Noe jeg også tror ikke går.

Han sier også at han skal betale i år, men fra 2010 så skal han få inntekta si ned på 160.000 kr slik at jeg skal få minst mulig i barnebidrag. Det er sikkert mulig og få til. Han sa så mye som jeg tror må være tull.

Men mulig jeg burde kontakte advokat jeg også nå da for å vite hva jeg skal gjøre videre.

Jeg syns det begynner å bli så slitsomt alt igjen. Nå har jeg han å slite med, tannlegen, service på bilen, og min tidligere arb giver hevder også at jeg skylder han 20.000 kr i lønn som har blitt utbetalt for mye i januar 2009. Noe regnskapsføreren min mener og tror er feil. Jeg håper nå inderlig det da. Syns det lissom er nok nå. Tenkte jeg skulle få konsentrert meg til eksamen, men vi får se.

Er spent på om han møter på familievernkontoret 4.5...tviler nå på det. Men vi får se.

Nei jeg orker ikke å tenke på det. Er så sliten idag. Jeg blir helt utslitt jeg med disse to små 1 dag hjemme..hvordan skal det gå 5 uker i sommerferien... jøje meg. Men vet jo at man blir jo mer vant til det når de er hjemme hver dag, det er bare en overgang.

Ja ja det var visst alt.:noia: ]]>
geysirland http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=498
15 April 2010 http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=497 Thu, 15 Apr 2010 19:13:35 GMT *Hei igjen... NÅ er det lenge siden jeg har skrevet noe her. * *Har det egentlig bra med meg sjøl for tiden. Om det er Cipralexen jeg går som gjør det vet jeg ikke. Men etter at jeg begynte med dem syns jeg sjøl jeg har fått ett nytt liv. Alt har blitt så mye lettere. Å sint på ungene kan jeg... Hei igjen... NÅ er det lenge siden jeg har skrevet noe her.

Har det egentlig bra med meg sjøl for tiden. Om det er Cipralexen jeg går som gjør det vet jeg ikke. Men etter at jeg begynte med dem syns jeg sjøl jeg har fått ett nytt liv. Alt har blitt så mye lettere. Å sint på ungene kan jeg ikke huske sist jeg var. Det er så utrolig deilig.

Siden sist har jeg hat en kjemiprøve til. Første dagen etter påske og jeg fikk lest 2 kvelder... Men...endte på 5- så må si meg kjempefornøyd med den. Har også hatt en matteprøve siden sist og den fikk jeg også 5- på.

Nå er det snart bare 1 mnd igjen til heldagsprøvene starter og om vi kommer opp i noe i eksamen. Jeg har sendt inn søknad på farmasi høgskolen. Så får vi se da om vi kommer inn tilslutt.

Har trivdes godt på skola i år jeg. Det var smart å gjøre kjenner jeg nå.

Har faktisk hatt litt mer fri i det siste fordi faren hadde dem sist helg. Det gikk vel sånn nogenlunde greit. Så lenge de får mat og bleier så skal jeg vel ikke klage. Men da jeg kom for å hente dem å klærne jeg sendte med strødd utover hele huset hans. Ikke at han kunne pakke sammen litt til jeg kom. Og smokken til minsten hadde de mista ute. Han driter i om de mister smokken. Det koster tross alt 60 kr for 2 smokker så har sagt i fra at neste gang kommer han uten smokk.

Har bestilt ny time på familievernkontoret og skal dit 4.5 hvis alt går etter planen. Det heter familiesamarbeid. Han mente her at han skulle ha barna 2 dager fast i uka og da skulle de være på den gamle barnehagen. Dvs at ungene skulle bytte mellom to barnehager. Jeg sa at jeg var uenig i det. Og da ble familievernkontoret neste. Han har sagt at hvis de mener det ikke er gunstig for ungene å skifte så skal han gi seg. Så det nytter egentlig ikke hva jeg sier. Da skal han heller forslå og ha dem to dager og så kjøre dem til barnehagen her disse to dagene. Har ikke kommentert noe han får ta det opp på møtet.

Men tror nå det må bli kjedelig for ungene å være der. Fordi han gidder jo ikke ut med dem for blir dem bløte så virker det ikke som han klarer å tørke skoa demmers.

Ikke har han leker. Det er jeg som har sendt med klær og leker. Ikke har han tv, men det kan de nå godt være uten en helg i ny og ned så det gjør meg ikke så mye. Men tenker som så at jeg kan jo ikke nekte han å ha dem. OM det får ordentlig stell eller ikke så har vel ikke jeg så mye jeg skulle ha sagt. OM jeg begynner å sende bekymrings meldinger så vil jo det se ut som jeg er ute etter han.
Men ser jeg at dem lider på en eller annen måte så vil jeg jo kontakte barnevernet og høre hva jeg kan gjøre da.

Nytter ikke for meg å si at f.eks 1 åringen må få sove litt på dagen og legge seg til sånn ca faste tider osv osv... han hører ikke på sånt. Så han sover jo ikke noe på dagen den siste helga han var der. Det endte jo med at da jeg hentet dem så sovna de i bilen og de sov helt til kl 16.30 på ettermiddagen.

Ja nok om han.

3 åringen holder på å slutte med bleie. Det går framover.

Det er litt sånn av og på. prøver å ha bleien mest mulig av, men noen ganger setter hun seg på bakbena og skal ha på bleie fordi hun bruker samme størrelse som broren og da vet hun at vi har bleier i hus. Men får håpe det går seg til.

Jeg går jevnt til legen min. Hun er så utrolig trivelig. Viser seg at hun er gift med en iraner eller iraker..husker ikke, men hun har ikke opplevd noe sånne problem som jeg har med min eks.

Skal dit i morgen igjen og da har jeg ikke vært der siden før påske.

Trimminga går det dårlig med. Sliter med å komme meg ut å røre på meg. Men har heldigvis ikke lagt på meg noe ekstra i det siste.

Om mandagen fikk jeg brev fra nav forvaltning om vedtak om barnebidrag. Og jeg skjønte lite. Jeg søkte jo i august i fjor og fikk bidragsforskudd på 2700 kr pr mnd. Trodde det var det endelige jeg. Men nå kom vedtaket som viser at eksen har ikke svart på nav's henvendelser og dermed har de tatt utgangspunkt for sykelønn han fikk i fjor og ganget det med 12. Det viser seg da at jeg har 33.000 kr tilgode i barnebidrag. Istedet for 2700kr har jeg krav på nesten det dobbelte pr mnd.

Pluss at jeg også fikk vite at eksen hadde fått samme vedtak pluss en giro på over 60.000 kr skyldig barnebidrag. Tenkte at å hærregud...hvordan vil han reagerer på dette???

Han kom innom i går for å si hade til barna han reiser til hjemlandet sitt idag. Men så kom jo askeskyen så han sitter vel i trondheim å venter på at flyet skal gå. he he...Han sa ingenting og jeg syns det var så vanskelig å spille at ingenting hadde skjedd. Det der må da svi ordentlig på pungen til han lissom????

I morgen den 16 er det 1 år siden seperasjons dagen. Nå kan jeg søke om skilsmisse. Deilig.

Sist helg besøkte jeg bestevenninna mi. Har ikke vært hos henne på 4 år. Det var koselig. Hun har en schæfer hund og jeg hadde aldri hilst på han. Da jeg hadde lagt meg så kom han faktisk oppi senga mi og la seg. Gud bedre... så diger.... ja ja..varm var han jo.:knegg:

Jeg trives bedre her jeg er nå. Har jo fortsatt skatte etaten på nakken og de mener at jeg ikke antagelig får noe ettergitt skatt. Men at jeg får utsettelse til jeg kommer i jobb og hvis jeg begynner å fikse opp gamle huset så vil de nok ta pant i det så da stengte den døra seg for nå. Men jeg tenker at det er nok bedre å være her så jeg slipper å bo så nært han eksen. Det blir bare rot det vøttø.

Jeg har fortsatt avlastning. Men den siste helga så skulle altså pappa'n ha dem.

Det viste seg jo også i det bidragsvedtaket at han ikke har samværskontrakt. Det blir jo dumt for han for da må han jo betale mer i bidrag. he he..så litt deilig at han suller seg inn i sitt eget nett.
Som han på nav sa...når han ikke svarer på henvendelsene og hvis han kommer og sier at inntekten er for høy så har han jo fått for mye sykepenger og da får han jo nav på nakken så jeg er litt spent på hvordan han har tenkt å takle den greia her.

Påska ble fin. Ble bedre enn jeg trodde. Hadde knall vær hele påska. Nå regner det igjen.

Idag har jeg endelig sulla meg til å vaske huset. I morgen kan jeg da gjøre litt mer sånn ting jeg syns er skøy. Eneste dagen jeg har fri fra skola.

Er veldig spent på hvordan det skal bli til høsten. Jeg håper så inderlig at jeg kommer inn. Jeg er så spent.

Minsten har blitt snart 20 mnd'er. Tiden flyr Han begynner så smått og si noen ord nå og syns mine to går så godt sammen. De er flinke til å dele på ting og de tenker på hverandre. Får den ene kjeks så husker de på at også den andre må få. Det syns jeg er fint. Selvfølgelig krangler de innimellom men det er så mye koselig dem i mellom også. Han har slutta å grise ved matbordet også. Deilig!!!!

Trodde aldri det skulle ta slutt.

Han våkner standard rundt kl 6... kunne godt ha sovet til kl 7..men men tenker på til høsten jeg da må vi opp 6 hver dag...uff det blir nok litt slitsomt. Men håper det går bedre enn jeg tror.

Ja det var visst alt for nå.
Hei då!! ]]>
geysirland http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=497
4.2.2010 http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=487 Thu, 04 Feb 2010 19:04:37 GMT Hei..
NÅ ser det endelig ut som minsten er frisk. Har vært i barnehagen idag og hørte at det har gått greit med han idag. Da satser vi på avlastning i morgen.

I kveld er vi hjemme alene jeg og han. 3 åringen ble med pappa'n til byen. De er vel like rundt hjørnet tenker jeg.

Har fått tak i ski til henne idag. Ski, sko og staver..komplett. Er veldig glad for det. Og for 0 kr. Skal bare "låne"... Så hvis de ikke ryker før vi er ferdig med dem skal jeg levere dem tilbake.

I dag fikk jeg igjen kjemi prøve... 5+...kan vel ikke få bedre enn det. Men til min ulempe er at det var ett kort kapittel og stort sett teori.

Idag har vi hatt forsøk. Med kobolt klorid og Saltsyre. Spennende egentlig. Moro og se hva som skjer når ting endrer seg. Jeg er så klumsete når det gjelder det praktiske. Men teori er mi greie lissom.

Har hatt besøk av feier på gamlehuset mitt. Pipa må rives og bygges på nytt hvis jeg skal restaurere. I morgen skal jeg oppover igjen, da kommer en rørlegger for å sjekke om rørene er greie og gi meg ett kostnadsoverslag. Er så spent på og se hvor dyrt dette blir tilslutt. Er så redd det skal bli for dyrt. Har så lyst til å flytte hjem igjen. Får lyst til å grine hver gang jeg går inn ihuset. Og gjør det stort sett hver gang. Hvorfor...vet ikke... tror at det går på at jeg føler meg mest hjemme der.

Snakket med snekkeren også som holder på og lage kostnadsoverslag for meg og så sendte jeg tegning av huset pluss ett brev til elektrikere jeg kan tenke meg og bruke fordi de er mye billigere. De skal også komme med ett kostnads overslags. Så alt i alt en fin dag for meg i hvertfall.

:jupp: ]]>
geysirland http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=487
1.2.2010 http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=485 Mon, 01 Feb 2010 19:30:34 GMT *Heisann sveisann. * *Nå begynner jeg å kjenne det på kroppen at det er lenge siden jeg har hatt fri. Det er ille for meg og for ungene. Fordi når jeg blir så sliten så blir jeg så giddalaus...orker ingenting. Og ser bare fram til leggetid hver kveld. Helt tragisk. * *Idag sendte jeg begge... Heisann sveisann.

Nå begynner jeg å kjenne det på kroppen at det er lenge siden jeg har hatt fri. Det er ille for meg og for ungene. Fordi når jeg blir så sliten så blir jeg så giddalaus...orker ingenting. Og ser bare fram til leggetid hver kveld. Helt tragisk.

Idag sendte jeg begge ungene på barnehagen. Men bilen startet ikke. Har holdt på hele dag for å få start på det skramle. Tilslutt kom pappa med sin bil og etter mye om og men starta den endelig. Hadde vært -30C sist natt. Dvs jeg mista en hel dag på skola... prøvde å gjøre noe hjemme idag. Men det var utrolig vanskelig å konsentrere seg. Hadde hele tiden bilen i bakhodet og så var eksen på besøk i går. Han sliter nå med sitt. Fælt å si det men jeg syns fortsatt synd i han jeg. Han blir sikkelig trakassert av noen som vil ha han ut av taxi businessen og det må være utrolig slitsomt. Jeg klarte det ikke og slutta .. de var sånn til meg og.

Så har det satt opp barnehage satsen fra 2119 til 3800 kr pr mnd. Skjønner ikke at de kan bare ta de papirene jeg viste før jul og se at jeg ikke har noe annet enn overgangstønad og sette opp barnehage satsen etter det. Blir jo helt feil. Nå må jeg igjen vise fram papir på at jeg bare har OS...

Ringte på bensinstasjonen idag og spurte om hvor mye det vil koste å sette på en motorvarmer på bilen... 3000 kr... jadha... kan jeg bare glemme. Har time til tannlegen på fredag for å sjekke om jeg må rotfylle ei tann...så regner med en 1000 lapp der som jeg ikke har tatt med i beregningene. Begynner å bli rimelig lei av å aldri ha nok penger.

Fikk start på bilen kl 13 ca..og kl 14 ringte de fra barnehagen at de mente minste var i dårlig form og antagelig hadde ørebetennelse. Ok tenkte jeg... ringte legen og fikk komme inn 20 min etter på. JOda han har litt ørebetennelse, men ingen høy crp. Og ja han kunne gå til barnehagen hvis almenntilstanden var bra. Men nå blir jeg vel nødt til å holde han hjemme til torsdag. Gud jeg håper bare at det holder seg friske til helga slik at jeg kan få en etterlengtet fri helg... kjenner det så godt i kroppen at jeg trenger en pause. Har ikke hat noe pause siden 20 desember.

Det går i ett og når glemskheten tatt seg opp og det er nok ett sikkert tegn på at jeg sliten og små stresset. Blir stresset når jeg ikke kommer meg på skolen for jeg har ikke overskudd til å jobbe så mye hjemme. Og sliter også med trua på at jeg skal klare noe høyskole studium. Blir ungene syke som dette så detter jeg jo av lasset med en gang. Så hva gjør man? Jobber fins jo ikke her. I hvertfall ikke som kan kombineres med småbarn. Enten er de åpne til kl 19 elle22..eller så starter kl 7 og osv... For å klare meg må jeg jo ha en 100% jobb.

Har slitt valgets kvaler hva jeg skal gjøre med småbruket mitt. Idag tok jeg mot til meg og ringte litt rundt... til feier for å få han til å komme å se om pipa mi er godkjent... ringt rørlegger for å komme og se på rørene under kjøkken og bad... om de må skiftes ut eller om jeg kan bruke de rørene jeg har. I det heletatt..prøve og få til ett kostnads overslag på hvor mye det vil koste å sette istand dette huset. Og da mener jeg alt som er igjen. Dvs. Kjøkken, bad, to loft rom, trapp, gang, utvendig bordkledning, nytt tak, skifte noen vinduer, og balkong og fikse det som mangler på utsiden og en garasje for en bil.

Tenker allerede på sommer ferien jeg.. 5 uker i dette hølet her. Ikke plass i det heletatt for unger å leke på. Der jeg var før var det tross alt mye friere. Jeg kan snakke med voksne folk hver dag. Her ser jeg nesten ikke folk. Kjenner jeg blir gal i hodet når jeg ikke får treffe andre voksne folk lissom.

Jeg lurer egentlig på hvordan andre enslige greier... 2 tette og sykdom og studier og ingen avlastning fra far... hvordan henger de i hop. Det er rimelig umenneskelig. Og jeg er redd at ungene skal ta skade av at man blir så sliten... man blir jo kjeftete og prøver og gjøre ting mest mulig lettvindt for å få mest mulig pauser... helt idiotisk. men sånn har det blitt nå.

Nå har det vært sykdom i snart 3 uker så nå håper jeg snart det blir slutt. Det er jo ikke ungenes skyld. Også får jeg dårlig samvittighet når jeg sender dem på barnehage fordi jeg syns dem virker helt vanlig og så når de kommer dit så er de ikke det..utrolig pinelig. Men jeg ser det rett og slett ikke kl 6 -7 om mårran.

har blitt bedt på 30 års lag. Skal dra hvis avlastninga går sin gang... er ikke før 12 mars. Men det blir jo fylle kule for det er bare folk som drikker..så jeg gruer litt og. Men for 30 åringens skyld så skal jeg gjøre det for hun har vært kjempesnill mot meg. Her om dagen kom hun med en tunika som hun syns var for stor til seg selv og lurte på om jeg ville ha den. Den passa jo helt fint til meg.. Får glede meg til maten så får jeg dra hjem når folk blir for plagsomme... så det går sikkert greit.

Litt nedtur for tiden...syns alt bare går gærne veien. Jeg har prøvd og prøvd å tenke positivt og har jo trudd at nå snur det. Men så snur det igjen til det værre..irriterende... Men håper at en dag blir det slutt. ]]>
geysirland http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=485
29 januar 2010 http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=484 Fri, 29 Jan 2010 12:03:59 GMT *Hei... da er vi snart på slutten av januar.* *Januar har vært preget av sykdom av ymse slag. * *For 14 dager siden hadde vi omgangsyken. På tirsdag måtte jeg til legen for urinveis infeksjon. I går kveld...har minsten fått feber. Jeg skulle ha avlastning denne helga, men den må jeg bare seg... Hei... da er vi snart på slutten av januar.

Januar har vært preget av sykdom av ymse slag.
For 14 dager siden hadde vi omgangsyken. På tirsdag måtte jeg til legen for urinveis infeksjon. I går kveld...har minsten fått feber. Jeg skulle ha avlastning denne helga, men den må jeg bare seg langt etter. Forhåpentligvis er vi friske neste helg.

Men kjenner sikkelig på kroppen at jeg trenger litt fri. Jeg er konstant tett i nesa..tror det må være bihulene. Driver å skyller nesa tre ganger pr dag med neseskyller..dvs lunket salt vann. Det hjelper bare en stund. Nå går jeg på antibiotika for urinveisinfeksjon så kan lissom ikke dra til legen nå igjen. Får vente til jeg er ferdig med kuren.

Skjønner jo at immunforsvaret mitt er på bånn slik sett. Har vært mye småsyk i det siste.

I går var jeg på foreldre møte. Det var kun førstehjelp, men viktige saker det og. Syns det er flott at vi får trent på dette en gang i året.

Det blir jo mye latter og moro ut av det også da.

Ble så glad idag. Ble invitert i 30 års lag. 12 mars. Den helga har jeg planlagt avlastning. Hadde jo egentlig planer om kurs den helga, men har slått det i fra meg for å bruke pengene på noe mer fornuftig. Var hos frisøren og klipte meg i går da for noen av julegave pengene jeg fikk. Der dukke det opp at hun frisør damen hadde to par små ski stående med sko som jeg kunne få "låne" noen år. Det er nå rart hvor alt dukker opp.

30 års lag ja, det blir jo fylle kalas, men jeg drikker jo ikke og det er jo ei som er gravid så det går nok greit. Gleder meg til maten jeg. Tapas... har jeg aldri spist. Men er spent på hva det er. Men det blir nok mye rart der etter hvert. Vet hvordan de gubbene der kan være ... men blir det for ubehagelig så drar jeg jo bare hjem. Greit sånn.

Hadde kjemi prøve sist mandag. Syns sjøl den gikk greit. Men har jo ikke fått høre noe resultat enda. Blir spennende.

Ellers er det jo ikke så mye nytt da. Kan ikke si jeg ser frem til helga. Syns de er langtekkelige og fryktelig kjedelige..men men..sånn er det jo bare det.

På tirsdag må jeg prøve å komme meg på trim igjen. Er fryktelig slitsomt. Jeg mista all pust sist og fikk hald hele tiden. Da er det ikke så moro syns jeg når man føler at man må gi seg så fort på ting. Får håpe ting blir bedre denne gangen igjen. Da er jeg pussig nok ren i bihulene når jeg trener..får vel ut litt rusk i forgasseren da.

Nå ringte eksen i går og sa at nå ville han snart ha ungene en helg. Ja sier jeg. Det er jo greit så fort du får kjøpt dem senger og fått ordnet kjøkken slik at de kan spise normalt. Badet er heldigvis ferdig. Ble fint der da. Han er så veldig interessert i å vise meg hva han har fått til. Skjønner jo at han vil ha ungene litt og jeg skal ikke sette meg i mot det. Må jo prøve det ut så får man jo se hvordan det går da. Ungene er jo helt tullete på å være sammen med han. Han har jo fri annenhver helg så det passer jo fint det. Får nå se da om han orker mer enn en helg da... he he... Han vil selvfølgelig at jeg skal si opp avlastninga jeg har, men så lenge det ikke er noe fast med ham så kommer jeg ikke til å si opp den.

På onsdag var vi hos helsesøster. Endelig fikk minsten mmr vaksina. Den skulle han jo egentlig ha hatt i november. Men det går vel greit.

Nei det var visst alt. Ting er egentlig ok. Skal ikke klage. ]]>
geysirland http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=484
20 januar 2010 http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=482 Wed, 20 Jan 2010 20:24:40 GMT *Hei.. * *Må skrive litt igjen kanskje. Dagen idag starta dårlig med å få en to strømregninger på tilsammen over 7000 kr. Viste seg jo etter nøyere gjennomsyn at de hadde stipulert ett forbruk på mitt gamle hus som står tomt. Er lei av å slite økonomisk så nå må jeg ta meg i nakke skinnet og prøve... Hei..
Må skrive litt igjen kanskje. Dagen idag starta dårlig med å få en to strømregninger på tilsammen over 7000 kr. Viste seg jo etter nøyere gjennomsyn at de hadde stipulert ett forbruk på mitt gamle hus som står tomt. Er lei av å slite økonomisk så nå må jeg ta meg i nakke skinnet og prøve å lage noe ala budsjett. Men er så dårlig på sånt.

Har sittet litt i kveld da. Fikk jo trygd idag og fikk betalt en gammel regning i hvertfall. Nå vurderer jeg å gi opp og komme meg på noe healing kurs og heller bruke disse 2000 kr jeg fikk til jul til å betale regninger bare for å komme meg fortere på tur. Og så prøve og ligge foran skjema... Og kanskje klare å spare noen få kroner slik at jeg kan få meg en buffer hvis noe skjer. Tror det blir vanskelig men men.

Har jo egentlig veldig godt betalt når en ser på papiret, men pga gamle regninger så har det ikke strukket til. Men vi får prøve å endre på det.

Var på trim igjen i går. Det var hardt. Var sliten i kroppen i går kjente jeg. Fikk hald hele tiden.

I helga hadde jeg omgangsjuka. Spydde hele lørdagskvelden. Og ene ungen hadde litte gran på fredag så egentlig er jeg kjempeglad for at jeg fikk en light versjon av omgangen denne gangen.

Har fått igjen tentamen og fikk en 3'er..står jo greit på det. Så ble så himla glad da jeg så treeren lyse mot meg.

Pappa har ingen tro på at jeg skal klare utdanninga mi, fordi det blir nok tøft. Men har nå lyst til å prøve først da før jeg gir opp.

Idag fikk jeg besøk av el folk. De fant jordfeil i huset her. Viste seg å være varmtvanns tanken. Ja hærlig.. å tenke på at det skal ikke jeg betale.

Har hatt besøk av ei fra gamle bygda idag og gutten hennes... han er jevn gammel med jenta mi da. De lekte som bare det de to. Det er så deilig når de klarer å underholde seg selv litt også.

På mandag har vi kjemiprøve. Syns det går rimelig i ett. I morgen skal jeg ha to timer med kjemi på mårningen...men det er forsøk og det syns jeg er moro. Når jeg kommer hjem må jeg begynne å lese på prøven og har planer om å komme meg ut på en trimtur.

Gleder meg vanvittig ikke til nå til helgen men neste..da er det fri helg..gudbedre det skal bli deilig.

Kjedelig at jeg må droppe ett kurs jeg har himla lyst på, men tenker nå på økonomien..den må jo bare gå rundt lissom.

Vi har vært hos tannlegen på tirsdag. Første gang for 3 åringen. Da vi skulle dra hadde hun gjemt seg på loftet. DA vi kom dit så gjemte hun seg bort bare og jeg tenkte at ..jepp... detta går bra...

Men hun tannpleieren var flink hun klarte å snakke henne rundt så hun fikk henne til å gape og pirke på tenna og telle alle sammen. De var fine. Så da var jeg kjempe lettet.

Nei det var visst alt. Snakkes. ]]>
geysirland http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=482
Midtveis i januar 2010 http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=476 Thu, 14 Jan 2010 13:48:57 GMT *Hei nå er det en stund siden jeg skrev her. Livet går sin vante gang. Det har vært stritt etter nyttår. Med lesing til matte tentamen i R1... den hadde jeg nå på tirsdag. Det var ett sant mareritt. Fikk kanskje til 50% og er ikke sikker på om det ble riktig en gang. Jeg satt i 5 timer å slet, og... Hei nå er det en stund siden jeg skrev her. Livet går sin vante gang. Det har vært stritt etter nyttår. Med lesing til matte tentamen i R1... den hadde jeg nå på tirsdag. Det var ett sant mareritt. Fikk kanskje til 50% og er ikke sikker på om det ble riktig en gang. Jeg satt i 5 timer å slet, og var helt utslitt da jeg var ferdig. Rimelig lite fornøyd med meg selv. Men dog glad for å være ferdig.

Nå må jeg forvente at enten så stryker jeg eller jeg får en 2 ..er det jeg regner med. Jeg står på en 2 er, men er et nok til å komme videre lissom?

Har nå tenkt litt. Stryker jeg på matte tentamen på vg skole så har jeg i hvertfall ikke noe å gjøre på en Høgskole. Dermed blir jo alternativet lett.. man må søke jobb. Fordelen er vel at jeg kanskje får det lettere økonomisk. Det er plan B hvis jeg stryker.

Vært på skola idag og ..hatt kjemi. Spurte hun ene som var der hva hun syns om matteprøven og hun sa....- nei den var grei den. Gud a meg... så heldig du er..jeg syns det var et sant mareritt. Ble så usikker på alt og følte jeg ikke fikk til noe riktig. Ja det får jo gå som det går. Gjort er gjort.

Tirsdag var også første kvelden med barnevakt for meg. Jeg hadde tenkt meg på dametrim og 2 jenter i 11 års alderen meldte seg selv til jobben. Hun ene er kjempeflink med unger og stø i ting fordi hun har vokst opp med å ta vare på sine yngre søsken. Mens hun andre er en litt bajass av en 11 åring, men dog grei nok. Kanskje ikke så stø i å ta vare på unger så slik sett var jeg glad hun andre var der. De hadde ikke penger på mobilene sine..bare fri familie slik at de kunne ringe hjem. Men mora til hun ene skulle sjekke innom for hun måtte hente dem alikevel.

Kom på trim og det var knallhardt for en som ikke har trent ordentlig på hvertfall 5 år. Men jeg syns jeg klarte å fullføre sånn nogenlunde. Jeg la meg på mitt eget tempo for å unngå strekk skader og sånt. Er jo ikke 20 år lengre. Etterpå var så deilig. Har aldri vært så myk i kroppen før. Så jeg tror trening er tingen for meg.

Jentene ble storfornøyd med 50 kr hver..de sparer til vennesmykket og de ville mer enn gjerne komme tilbake neste tirsdag.

Ellers lever jeg fra hånd til munn. Pengene strekker ikke til for å betale regninger som begynner og hope seg opp og sosialstønad får man bare hvis man ikke har nok til mat og hvis jeg bruker pengene på mat og bensin istedet for å betale regninger ...og etter nav så er det det man skal gjøre ellers får man ikke sosial stønad.

Har 200 kr igjen på kontoen men i morgen kommer den bostøtten jeg ikke fikk utbetalt i desember så det blir en løsning denne helga og.

Denne helga skal ungene på avlastning. Det skal virkelig bli deilig nå. Er sliten etter jula og tentamen og hele greia.

I kveld forventer jeg at muligens eksen kommer tilbake fra utlandet. Fikk en mail i går om det. Men håper han ikke kommer i halv sju tiden i kveld for da blir det vanskelig å legge unger.

Forrige uke var det -30 her. Bilen nekta og starte og jeg måtte skulke skolen... positive er at jeg bor i gang avstand til barnehage og vi kjørte akebrett.

Nå er det - 16 og jeg håper bilen starter i morgen.

Hva jeg skal bruke frihelga til vet jeg ikke enda... Har fått noen kr av mamma til å kjøpe det jeg trenger til ungene. Er noe småtteri som nye innesko og ordentlig votter til gutten og kanskje noe annet småtteri. Så mulig jeg tar en tur til byen.

Går og venter i spenning på om det blir noe theta healing kurs på meg. Har spart opp 2000 kr, men mangler 1100 kr. Det er dyrt og jeg får innmari dårlig samvittighet for å bruke så mye penger på meg selv når vi knapt har mat til klær og bensin. Men så håper jeg at det er nyttig for min egen del. Jeg syns det er spennende å vente på noe jeg syns er spennende. Det krydrer hverdagen litt. Men har ikke hørt noe enda om det blir kurs.

Ikke sikkert det blir noe og da har jeg jo plutselig noen tusen ekstra.

I går da jeg hadde somla meg og ungene ned til butikken bare for å lufte oss en tur. En tur som tar max 10 for meg men nesten en time med to småttiser.. Der traff jeg en mann som jeg var rimelig forelsket i for ca 10 år siden. Han er gift og har to barn på samme alder som mine. Men jeg sa aldri at jeg var forelsket i ham. Bare avstands greier. Men han er en trivelig kar. Nå hadde han blitt tjukkere så jeg. Men like blid som før. Han spurte om det gikk bra med oss. Jada sier jeg det går greit. Han pleide og hjelpe meg og pappa'n min å sanke sauer for ca 10 år siden mens vi enda hadde sauer og de fjellturene med han var ...hærlig for meg i hvertfall og få gå bak og glane på en jeg syns var så kjekk. Kunne vel ha gått til verdens ende slik jeg.

Det er jaggu ikke mange mannfolk som har spurt meg om det går bra med oss ..det er som regel damer som spør om sånt. Så det var jo koselig.

Nå har jeg vasket andre etasjen, eller kanskje jeg skulle kalle det topp etasjen..så får jeg ta resten i morgen. Skal bli deilig og få vasket her nå. Har ikke vasket siden før jul. Har jo ikke hatt mulighet pga prøven og at ungene har vært her hele tiden.

Minsten er høyt og lavt. Det går rimelig i ett nå. Men samtidig er det så morsomt for det blir enklere og enklere å kommunisere med han. Han blir så sinna noen ganger når vi skal spise og jeg ser på'n så blir han lynende forbanna enda jeg ikke gjøre noe annet enn å se på han...snåling. Andre ganger kan han stirre på meg og så begynne å le. Snodig skrue egentlig. Og storesøster er stort sett grei med han... det hun er flink til er hvis jeg gir dem pepper kjeks eller noe sånt så ber hun bestandig om to fordi broren skal ha en..flink til å dele.

Minsten har begynt å leke på leke kjøkkenet også. Kjøpte det jo til 3 åringen, men hun har nesten ikke brukt det. Men han kan leke lenge med det nå. Putte ting i skapet og ta det ut igjen. Litt deilig når de kan leke litt sjøl.

Nei det var visst alt for nå. Krysser fingre og tær for at jeg står på den prøven.... :jupp: ]]>
geysirland http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=476
2010! http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=449 Sat, 02 Jan 2010 19:36:17 GMT *Godt nytt år.... * *Nå er alt forandret her så jeg håper dette går greit. * *2009 vil jeg helst glemme så fort som mulig. * *Nå snakker vi om 2010.* *Ett helt år foran meg på godt og vondt. * *Hva jeg har av ønsker i 2010: * Godt nytt år....
Nå er alt forandret her så jeg håper dette går greit.

2009 vil jeg helst glemme så fort som mulig.

Nå snakker vi om 2010.

Ett helt år foran meg på godt og vondt.

Hva jeg har av ønsker i 2010:

- At skolen skal gå bra.
- Bedre økonomi
- Mer energi og mer glede med ungene
- Bli sunnere og litt mer trent.
- Thetakurs...
- Mentalt sterkere
- Finne på mer spennende ting.
- At jeg slipper og flytte i så fall håper jeg at jeg får tak i noe bedre og bo i.
- Bli en positiv person igjen
- Få igjen mitt gode humør.

Det er vel noen av ønskene mine.

Mandag starter rotteracet. Julen er endelig ferdig. Jeg syns det har vært langtekkelig og så kaldt...- 15C nesten hver dag om ikke kaldere. Det gjør jo sitt at ungene ikke kan være ute så mye.

Positive med januar er at man har alt det gode foran seg. Våren, solen, sommeren etc....

Neste tirsdag 12 januar har jeg heldagsprøve i matematikk. Har ikke åpna boka 1 gang i jula... Men får håpe at det klarer seg med neste uke. Noe sitter da, men ikke alt. Så er det opp med kjemi boka på mandag. Det blir nok tøffere å få inn i hue..skal ha en større prøve der også før påske.

NÅ fikk jeg 1600 kr i julegave..dvs at halvparten til theta kurs er betalt. Så har jeg klart å skrape sammen 500 kr til som jeg fikk i gave så nå mangler jeg 1100 kr til kurs. Jeg har vel noen kr på coop boka mi så kunne vel ha tatt ut noe der.

Åååå håper så inderlig at jeg får ting til å klaffe den helga slik at jeg kunne ha fått med meg ett slikt kurs. Kjenner det bare sitrer i spenning i kroppen bare jeg tenker på det.

Har vært sliten de siste dagene, men idag har det gått greit. Gleder meg til å komme i gang med hverdagen.

Har egentlig hatt en grei jul. Kan vel ikke forvente så mye når man har så små barn. Lurer fælt på hvordan jula blir i 2010... når de har blitt 1 år eldre begge to. De vokser jo fort da.
Ha en fin kveld. ]]>
geysirland http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=449
22. desember 2009 http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=447 Tue, 22 Dec 2009 13:50:18 GMT *Julen nærmer seg med stormskritt. Lurer på når juletreet jeg har blitt lovet kommer jeg???* *Håper jeg får penger i morgen slik at vi får handlet litt til jul.* *I natt har jeg hatt feber hele natta. Var helt utslitt i morges. Svetta og frøs om en annen. Og kaldsvetta ute i -21 C..da er... Julen nærmer seg med stormskritt. Lurer på når juletreet jeg har blitt lovet kommer jeg???

Håper jeg får penger i morgen slik at vi får handlet litt til jul.

I natt har jeg hatt feber hele natta. Var helt utslitt i morges. Svetta og frøs om en annen. Og kaldsvetta ute i -21 C..da er det noe gæli. Tenkte først å ringe legen, men så tenkte jeg at nei dette er nok influensa etter som jeg fikk den stikkingen i kroppen.

Men så senere på dagen så ringte jeg alikevel. Fikk snakket med legen som mente at jeg kunne ta en Crp så ser en jo fort om det er virus eller ikke.

Dro nedover og crp var dobbelt så høy som på fredag. Så nå må jeg begynne på ny antibiotika kur.

Nå får jeg håpe jeg blir bra til jul.

Hvis jeg ikke blir bra nå så begynner jeg å lure. Nå har jeg opplevd to damer her i bygda som er brystkreft operert og fått igjen kreft ett annet sted i kroppen og dødd... derfor så er jeg litt bekymret. Men prøver ikke å tenke på sånne ting. Mne har det så klart i bakhodet. Derfor håper jeg at jeg blir bra nå. ]]>
geysirland http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=447
21 desember 2009 http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=446 Mon, 21 Dec 2009 20:20:07 GMT *Ny dag. * *Idag sendte jeg minsten i barnehage, mens jeg og 3 åringen dro til Steinkjer. Bare for å glane. Jeg eier jo ikke penger så jeg brukte vel totalt 300 kr. * *Venter på sosialstønaden. Ellers har jeg kun råd til bensin for ei uke til. * *Men ble så dårlig form idag. Fikk jo... Ny dag.
Idag sendte jeg minsten i barnehage, mens jeg og 3 åringen dro til Steinkjer. Bare for å glane. Jeg eier jo ikke penger så jeg brukte vel totalt 300 kr.

Venter på sosialstønaden. Ellers har jeg kun råd til bensin for ei uke til.

Men ble så dårlig form idag. Fikk jo betennelse i lymfeknutene før helga. Var hos legen og fikk antibiotika. Det har føltes som det har gått rette veien. Men er fortsatt øm i kjakene og idag utover agen så stakk det i hele kroppen ja det var nesten vondt og gå... det ilte nedover i begge bena og i armene og nakken og ja stort sett hele kroppen. Sikkelig ufyselig. Har fryst hele dagen så har nok en snev feber.

Er vel influensa jeg brygger på nå da. Har blitt vondere og svelge også.

Etter svineinfluensa vaksinen i slutten på oktober ble jeg syk med influensa i 1 uke etter på..etter det gikk det over til bihulebetennelse. Og nå knapt en måned senere er det i gang igjen med noe annet.

Det positive er at ungene har holdt seg friske. Bank i bordet. NÅ er det 1 dag igjen på barnehagen så blir det langfri på 3 åringen mens minsten skal i vei 1 dag neste uke. Gruer litt. For jeg blir utrolig sliten av dette her.

Tror jeg skal køye tidlig idag. Våkna kl 5 i morges.

Håper jeg får juletreet snart. Har tenkt å tilby litt betaling hvis jeg har noe da. Det får jeg sjekke i morgen. Sag må jeg ha og.

Ja den tid den sorg.

Snakkes. ]]>
geysirland http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=446
20 desember 2009 http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=445 Sun, 20 Dec 2009 19:31:36 GMT *Heia..* *Så mye skjedd siden jeg skrev her sist. Kort versjon:* *-flyttet til sentrum av kommunen* *- byttet barnehage for barna* *- 3 første ukene var helt for jævlige..slet med 3 åringen i barnehagen og hun trivdes ikke. Det har heldigvis gått seg til.* *- Største jenta har passert 3 år*... Heia..
Så mye skjedd siden jeg skrev her sist. Kort versjon:
-flyttet til sentrum av kommunen
- byttet barnehage for barna
- 3 første ukene var helt for jævlige..slet med 3 åringen i barnehagen og hun trivdes ikke. Det har heldigvis gått seg til.
- Største jenta har passert 3 år
- Jeg er ferdig med første halvdel av å ta opp fag. Går sånn nogenlunde bra.
- Far har fortsatt ikke noe samvær.

Vi har som sagt ikke noe samværsavtale. Etter som han ikke møtte på siste mekling så fikk jeg ikke noe samværsavtale. Det som har skjedd er at jeg har gjort mitt beste i at ungene skal få se pappa'n sin. KJørt dem til hjemstedet mitt hver helg for at de skulle treffe pappa'n sin noen timer.

Men ser etter hvert at jeg er bare nødt til å kutte det ut.

Forrige helg sa jeg fra i god tid at jeg kom på lørdag. Det var greit. Lørdag kom og han kom innom faren min og sa han skulle på jobb. Dvs en jobb som ikke var nødvendig og ta da. Sa han skulle komme innom senere. Kl 19 samme kveld dukker han opp. Dvs 10 min før minsten legger seg. Da ble jeg sur. Kunne han like godt ha latt være. Til 3 åringen sier han at han skal komme å hente henne dagen etter. Noe som ikke skjer.

Værste jeg vet er når han sier ting til ungene og ikke holder hva han lover. Det var etter den episoden og en utblåsning her på nybakt mamma at jeg fikk svar at jeg burde kutte ut all kontakt med han for å skjerme ungene. Jeg har ikke sett saken fra den siden og fikk dermed ett nytt input på hvordan håndtere dette her. Dermed har jeg ikke tatt kontakt i det heletatt med han siste uka.

Denne helga var ungene på avlastning og jeg har kost meg stort. I går lørdag ringe eksen og skulle prate med 3 åringen. Nei sier jeg hun er på avlastning. Han lurte på om vi kom idag. Ja sier jeg. Ok sier han og la på.

Vi kom til pappa og mamma ca kl 14... jeg sendte melding til han at nå var vi kommet og at han kunne hente dem hvis han ville. Da kom det beskjed at nei han skulle på jobb. Det der er bare tull fordi han har fri helg. Jeg svarte bare OK... driter fullstendig i han.

Sa ingenting til ungene og dermed så maser de heller ikke. Heldigvis. Nå har ungene lagd julegaver til han i barnehagen. Men om vi får levert det ..er en annen ting.

Jeg fatter bare ikke pappaer som ikke klarer å sette seg inn i barnas situasjon. Har de ikke vært barn sjøl en gang i tiden og kanskje hatt en pappa som ikke brydde seg. De burde jo ha lært da. Men de blir vel som oftest som sine egne foreldre regner jeg med. Ja samma det. Har tenkt at han ikke skal ha noe innflytelse på meg lengre. Jeg skal ikke ta noe kontakt. Hvis han ringer og skal snakke med 3 åringen så skal han få beskjed om å ikke si noe han ikke kan love. Han tror ikke en unge bryr seg om sånt han at man bryter avtaler. Bare tull..selvfølgelig blir de lei seg.

Ellers prøver jeg å bli mer positiv..har slitt mye med det. Sliter også med å ikke bli så sinna på ungene når jeg er sliten. Det er mitt største mål nå og klare å beherske meg når det stormer som værst her. Med to som hylskriker og slår seg vrang samtidig. Da holder det hardt mange ganger. Men fokuserer at jeg skal ikke bli sint..ikke bli sint..ikke bli stressa etc.

Jeg trivdes ikke noe særlig her i begynnelsen, men syns det er bedre nå. Har aldri hatt så dårlig råd som jeg har hatt nå. Det er minuset. Jeg som ikke er noe god på økonomi må tenke meg om hver gang jeg åpner pengeboka om jeg kan kjøpe dette eller ikke. Slitsomt.

I morgen skal jeg og 3 åringen kjøre til ett stort kjøpesenter mens minsten er i barnehagen. Minsten har blitt snart 16 mnd'er. Tiden flyr.

På tirsdag skal begge i barnehagen så da blir det siste finish før jul. Lille julaften så håper jeg ...at jeg får treet som noen skulle gi bort slik at jeg får ett juletre. Ellers hadde jeg ikke hatt råd. I morgen skal jeg ikke handle noe. Bare gå og glane.

I julen har jeg plangt 2 juletre fester med ungene og en revy med 3 åringen mens minsten er i barnehagen. Jeg bruker barnehagen for det den er verd. Ellers blir jeg rett og slett utslitt.

Avlastnings hjemmet fungerer kjempefint. De er så trivelige folk. De har fire barn sjøl. 2 av dem er på 3 åringens alder. Mannen i huset har gått i klassen min på ungdomsskolen så jeg kjenner dem nå godt. Han er snill. Og det har han bestandig vært.

Gruvde meg så fælt til juleferien fordi jeg har følt meg så innestengt her jeg bor nå. Enda jeg bor midt i ett boligfelt. NÅ går vi til barnehagen og jeg sparer 1 time i kjøring hver dag på skolen. Så slik sett er det veldig praktiskt.

nei nå skal jeg ta kvelden. En av grunnene til at jeg skriver her er for å dokumentere eksen litt også. ]]>
geysirland http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=445
31.august http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=440 Mon, 31 Aug 2009 19:35:33 GMT Idag har bestevenninna mi bursdag. Har ringt henne men ikke kjøpt noe..vi ble enig om å bare kjøpe til jul og det er jo helt greit for meg. I dag starta jeg dagen kl 5.40... vekte ungene kl 6.10..var på barnehagen kl 7.05 og var på skola kl 8.20... det går lissom slag i slag... det tar ca... Idag har bestevenninna mi bursdag. Har ringt henne men ikke kjøpt noe..vi ble enig om å bare kjøpe til jul og det er jo helt greit for meg.

I dag starta jeg dagen kl 5.40... vekte ungene kl 6.10..var på barnehagen kl 7.05 og var på skola kl 8.20... det går lissom slag i slag... det tar ca 50 min å kjøre til skola da en vei.

Det er så gøy med både matte og kjemi så langt. Nå er klassene jeg er i på tur så jeg var helt alene med lærerne... i morgen har jeg kun matte og skal sitte å regne med damen... Syns hun virker trivelig og grei.

Hva har skjedd siden sist. Jo jeg har fått etterbetalt barnebidrag. Får nå ca 1350 kr pr barn. Får utvidet barnetrygd pluss småbarnstillegg. Kommer da opp i ca 3500 kr der. Fått nedsatt barnehage satsen til det laveste. Kontantstøtte for minsten er søkt på. Har også søkt på utdanningsstønad. Måtte ha en bekreftelse til fra Skola. Må kjøpe meg bærbar pc..fordi jeg får ikke lånt på skola. Jeg har en hjemme som er istykker, men da jeg nevnte for eksen at jeg ville reparere den så begynner han med at han eier halve av den.og da gadd jeg ikke. Da kjøper jeg heller en ny.

Har mista 2 høner... spurvehauken har vært ute to ganger. Nå må de pent være inne..slipper dem ut litt på ettermiddagen da håper jeg hauken har spist for dagen.:knegg:

De er jo så koselige..når jeg roper på dem så kommer de løpenede..og når dyr viser meg tillit så rører det ved noe i hjertet mitt. DA jeg ikke fant ei høne her etter at hauken hadde vært ute... Fant noen under noen busker og de viste meg den tilliten at de kom frem og fulgte meg tilbake til hønsegården. Det syns jeg var veldig fint. Trodde ikke man kunne få noe særlig kontakt med høner..men det gjør man altså. :snill:

Har ikke fått regna ordentlig på hvor mye jeg har å rutte med om jeg skal tørre å ta opp lån. Noe i meg sier at jeg skal la være. Kanskje bare ta opp ett lite ett for å få fiksa strømmen. Har ikke orka å sett på det enda.

Minsten ble ett år 25 august. Og det går kjempebra med begge to på barnehagen. De stortrives.

Har planlagt at i høstferien så skal jeg la minsten være i barnehagen og så skal storeøster får være sammen med meg en dag. Har tenkt å ta henne med til byen. Blir litt liten tid bare for meg og henne... Men det er vel bare sånn.

Kjenner jeg er sliten nå gitt.

Nei skal skrive mer senere. ]]>
geysirland http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=440
21 august 2009 http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=438 Fri, 21 Aug 2009 12:34:17 GMT *Endelig er hverdagen i gang. Føler jeg har begynt på ett nytt kapittel i livet mitt. * *NÅ er begge ungene i barnehagen og har hatt helt barnefri idag. Deilig. Så nå har jeg fått søkt om redusert barnehage kostnader... ordna med ett mobil nr som jeg ikke skal ha lengre. Vaska hele huset.... Endelig er hverdagen i gang. Føler jeg har begynt på ett nytt kapittel i livet mitt.

NÅ er begge ungene i barnehagen og har hatt helt barnefri idag. Deilig. Så nå har jeg fått søkt om redusert barnehage kostnader... ordna med ett mobil nr som jeg ikke skal ha lengre. Vaska hele huset. Holder på å lage middag nå. Godt igjennom økonomien ...

Ser smalhans ut enda...

Men har søkt om barnebidrag gjennom nav... så håper at det kommer inn en ekstra slant.

Har også søkt om utdannings stønad..men ikke så sikker på om jeg får noe der.

Det jeg har prioritert med økonomien nå er å betale skatt og holde av nok penger til mat i 1 mnd. Så får jeg heller prøve å betale det jeg kan av resten.

Skal søke om å få ettergitt noe skatt, men er ikke ferdig med de søkeskjemaene enda.

Har vært på skola 1 dag. Kjemi. Det gikk jo over all forventning. Ble så overrasket når jeg så jeg får 1 lærer helt for meg selv. Da er det jo mulig jeg klarer det. :snill:

Venninna mi har funnet meg ett brukt spisestubord til kr 1000 kr med 8 stoler..akkurat midt i blinken for meg. Burde ha tatt meg råd til det for får nok ikke noe billigere og tenker på 3 års dagen til vesla ..hun vil så gjerne feire bursdag og for å få til det må jeg ha ett spisestubord. Så mulig jeg låner litt fra kontoen hennes for å få det til.

Ellers ikke så mye nytt... ]]>
geysirland http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=438
8 August! http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=437 Sat, 08 Aug 2009 05:15:59 GMT *I dag starta dagen kl 6. Men i natt sov begge to uten noen oppvåkninger. Så egentlig sovet godt. * *Hva jeg skal gjøre disse 2 timene idag vet jeg ikke. Enten sove, brodere eller bade...:knegg:* *Nå har jeg fått ordna overgangstønad. Den er i boks. Småbarnstillegg fikk jeg høre kommer... I dag starta dagen kl 6. Men i natt sov begge to uten noen oppvåkninger. Så egentlig sovet godt.

Hva jeg skal gjøre disse 2 timene idag vet jeg ikke. Enten sove, brodere eller bade...:knegg:

Nå har jeg fått ordna overgangstønad. Den er i boks. Småbarnstillegg fikk jeg høre kommer automatisk i tillegg til barnetrygd.

Prøver å få eksen til å melde flytting enda jeg har skrevet epost til folkeregistret 9 mai i år så har de ikke registrert han som flytta. Det tar 6 mnd'er før de gjør det hvis han ikke melder sjøl. Det er så strengt serru.

I går var eksen å snakka med NAV...de sa han hadde mista sjansen til pappa perm i og med at han ikke var hjemme. Han mener han er sykmeldt og kan ta pappa perm når han vil før ungen er 3 år. Han har sagt han skal klage på dem etc etc...

Skal ikke forundre meg om at han får det som han vil. Typisk. Han er mer tøffere enn meg sånn. Han gir seg ikke. Og det er jo kun penga han er ute etter.

Det som jeg sliter litt med nå er at han tror at vi skal ha sex igjen..At jeg må bare si i fra osv osv..Jeg har sagt jeg ikke er interessert. Og så kommer det:

Ja men jeg kan da ta ungene en hel helg jeg????

Og så skal jeg gi deg sex tilbake sier jeg.

ja sier han... Æsj sier jeg...fy faan du er egoistisk. Du vil være sammen med ungene dine kun for å få sex...

Nei sa jeg...er ikke interessert. Vi får følge samværsavtalen med 2 t hver lørdag og søndag. For skal det være sånn at han tror han skal få sex bare han tar ungene litt ekstra så gidder jeg ikke å spørre en gang. Uff hvordan skal jeg komme meg ut av den ???

Jeg har sagt det skulle ikke du gifte deg snart igjen da..så gjør det så får du noen å hompe rundt på. For jeg orker ikke. :stønn:

Når skal han skjønne at vi ikke er sammen mer??? Hvordan skal jeg få han til å skjønne at ungene trenger han mer????

Hvordan kan jeg få han til å skjønne at jeg blir sliten når jeg har ungene stort sett hele tiden? Og at jeg da ikke tenker på noe annet.

Hvordan skal jeg få han til å forstå at nå konsentrerer jeg meg om mitt liv og min framtid.?.jeg driter i hans for å si det sånn. Vet han greiser seg nok alikevel.

Han burde gi meg fri nå. For holder han på å mase sånn som han gjør nå så blir jeg gal snart. Hvis jeg sier jeg føler meg ikke sliten en dag så er det rett på sexmas..gud jeg blir så lei.

I dag dukker det visst opp en onkel av meg som jeg ikke har sett på sikkert 10 år. Han kommer til pappa...er i tvil om jeg skal hilse på han eller ikke. Han har vært familiens sorte får. Litt for mye alkohol og terroriserte sin mor, min bestemor slik at hun fikk nerveproblemer. Hun er nå død nå. Beskyldte min andre onkel for å ha tatt livet av faren sin. Fordi de hadde utedo og ikke innedo og det skulle lissom onkelen min ha betalt. Tull.

Bestefar døde av hjerteinfarkt...mener jeg ikke har noe med utedo eller ikke.

Har vært sikkelig varmt her nå. I går var det 27C i skyggen på det varmeste. Jeg blir lissom ikke den sprekeste da gitt.

Positive ting som har skjedd. Jeg har fåt noen uventet penger inn. Egentlig greit så får jeg betalt litt mer på skatten min.

Før jeg søker om ettergivelse.

Har problemer med å få bada 2 åringen...eller i hvertfall vaska håret. Har prøvd å få henne til å vaske det i elva når hun bader alikevel, men nei... vil ikke bade... kommer inn på kveldene før hun er så sliten at hun vil bare legge seg. Skal prøve meg nå når hun kommer opp om vi skal dusje håret bare. Få henne til å sitte på en sånn plastikk stol i dusjen og lene seg bakover. Ser bare at jeg må vaske håret hennes.

Nei det var visst alt. Måtte bare skrive ut noe gruff.

Hvordan få han til å forstå at han må komme seg opp på morgenen og ikke sove til kl 14 hver dag???

]]>
geysirland http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=437
Søndag 2 august. http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=434 Sun, 02 Aug 2009 05:49:58 GMT *En heller dårlig natt. Fikk sovet til kl 1..da var det slutt. Da var det noen som var våken hver halvtime til kl 6 i morges... * *Nå har eksen samvær 2 timer med dem idag og da skal jeg sove sove og sove...* *Nå er vi ca halveis i ferien. Det går egentlig greit. Men er sikkelig sur noen dager... En heller dårlig natt. Fikk sovet til kl 1..da var det slutt. Da var det noen som var våken hver halvtime til kl 6 i morges...
Nå har eksen samvær 2 timer med dem idag og da skal jeg sove sove og sove...

Nå er vi ca halveis i ferien. Det går egentlig greit. Men er sikkelig sur noen dager fordi jeg får så liten tid for meg selv og får ikke pause og ikke til å trekke pusten en gang fordi det går i ett. Men det går. Har søstra mi hjemme og sender henne av gårde noen ganger med en av ungene sånn at det blir ett halvt pusterom.
Hadde jeg ikke hatt henne hadde det blitt tungt.

Gruer til siste en og halve uka for da blir jeg mye alene.

Og enda mindre tid for seg selv.

Skulle ønske jeg hadde lommeboka fullt av penger så skulle jeg ha dratt på camping tur med dem til ett sted med med basseng og lekeapparater og mange unger. 2åringen er helt syk etter kontakt med andre unger.

Vi ser jo nesten ikke barn her vi bor. Vi var opp i en dyrepark her og da var hun helt hekta på å være sammen med andre barn hun sugde seg på dem hun fant og ville leke..men selvfølgelig ble hun oversett mye av barn som ikke er vant til at fremmede unger kommer bort og spør om de vil leke. Tilslutt fant hun en liten jente da som ville holde henne i hånda og da var jo dagen reddet. :snill:

Nå har det ordna seg med OS..får full OS... har fått litt sosialstønad også til å klare meg til neste lønning. Har også fått utvidet barnetrygd og skal også søke om redusert betaling på barnehagen slik at det også blir billigere.

Håper regnskapsføreren er tilbake fra ferie i morgen slik at jeg kan få ordna med papirene og fått ordna meg ett skattekort.

Så er det skattene jeg skylder må prøve å få søkt noe ettergitt.

Begynner å glede meg til å begynne å skole. Er spent lissom på hvordan det blir om det blir for slitsomt eller om jeg syns det går greit.

Skal også søke om småbarnstillegg nå når jeg fikk full OS.

Slankinga går dårlig er ikke motivert og klarer ikke å motivere meg så da får det være til jeg er klar.

Minsten har passert 11 mnder og holder på å reise seg opp nå. Heldigvis..gleder meg til han begynner å gå slik at han får aktivisert seg litt mer sjøl.

Ja det va visst alt. :snill: ]]>
geysirland http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=434
Torsdag 23 juli! http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=430 Thu, 23 Jul 2009 18:13:20 GMT *I dag har jeg hatt en knall dag. Sammen med søstra mi og ungene. Vi dro på martna med tivoli..Jeg elsker da tivoli og det ser det ut som 2 åringen gjør å...hærlig!!:knegg:* *Strålende sol og 23C ...rene syden stemninga og det er så fint der ute... kan se havet og alle øyene...ett virkelig syn... I dag har jeg hatt en knall dag. Sammen med søstra mi og ungene. Vi dro på martna med tivoli..Jeg elsker da tivoli og det ser det ut som 2 åringen gjør å...hærlig!!:knegg:

Strålende sol og 23C ...rene syden stemninga og det er så fint der ute... kan se havet og alle øyene...ett virkelig syn for øyet.

Vi kom først til barnekonsert så vi satte oss ned der. Det tror jeg 2 åringen syns var spennende hun er jo så opptatt av Allsang på Grensen og dette ble jo noe tilnærmet.

Jeg fikk kjørt de store karusellene..en som het Tornado og en Te koppene som jeg kommer..elsker dem.

Minsten koste seg i vogna og han fulgte interessert med. Han koste seg han og. Når han sov duppen sin dro vi på restaurant og spiste mat. Vi var sammen med en dame som søstra mi kjenner. Hun er litt handicapet men trivelig dame og 2 åringen falt for henne med en gang. Unger er hærlige sånn... de ser ikke noe rart med folk. Så det syns jeg var morsomt.

Ellers traff hun en som er like gammel so seg fra barnehagen og de to kjørte fly i lag. De var så søte så.

Nei det var en toppers dag. Måtte ta det i dag er meldt regn i morgen. Var jo redd det var høy musikk for minsten men det var det ikke så det gikk greit alt sammen. :snill:

Håper bare lykkefølelsen fortsetter en stund til.

glemte å gratulere eksen med 30 års dagen...han var hos meg da vi kom hjem og så nesten ikke på ungene og satt med hodetelefoner på hodet og glodde på internett. Da har han ikke sett dem i det heletatt idag. Snåle greier..jeg blir sur av sånt. Og endte jo med at han dro avsted. :knegg: ]]>
geysirland http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=430
Torsdag 15 juli! http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=429 Thu, 16 Jul 2009 08:05:06 GMT Tiden går.... Begynner ærlig talt å bli litt bekymra for svine influensaen... nå har det dukket opp tre tilfeller ganske så nært her...:tullerdu: Jeg vet at jeg ganske skråsikkert kommer til å få det fordi immunforsvaret er rimelig dårlig. Skjønner jo at så fort dette dukker opp i... Tiden går....

Begynner ærlig talt å bli litt bekymra for svine influensaen... nå har det dukket opp tre tilfeller ganske så nært her...:tullerdu:

Jeg vet at jeg ganske skråsikkert kommer til å få det fordi immunforsvaret er rimelig dårlig.

Skjønner jo at så fort dette dukker opp i barnehagen f.eks så er det vel gjort. :sparke:

Syns det er litt skummelt.

Vekta står stille og jeg klarer ikke å styre godte suget. Tar Xenical hver dag, men syns ikke akkurat det hjelper mye.

Idag kommer bestevenninna mi... det skal bli koselig. Skravle litt.

X-en omtrent bor her og i går ble jeg så lei at jeg sa om han ikke kunne dra hjem for skal han sitte her på dataen så får han heller ordne sin egen internet. Skal han være her så får han være sammen med ungene...Men nei.:stønn:

Føler meg så ufri i mitt eget hjem når han sitter her hele dagen. Føler ikke at jeg kan gjøre hva jeg vil.

Går lissom på nåler hele tiden og det liker jeg ikke..syns det er anstrengende.

Er så deilig å være alene.

Nå er det snart ferie i barnehagen. Egentlig gleder jeg meg til å komme i gang med den.

Skal sende klage til nav idag på overganstønaden som ikke ligner noen ting. Har fått brev fra vg. skole om at jeg er registrert som delkurs elev der.

Får håpe det holder og at de ser at jeg ikke har tenkt å jobbe framover. Det er jo plent umulig og med så små barn.

Har satt istand sykkelen min i går. Skal bare pumpe i litt mer luft og vaske den litt så har jeg tenkt å spørre søstra mi eller mamma og pappa i ferien om de kan ta ungene en times tid nå og da slik at jeg får meg en sykkeltur. Da slår jeg to fluer i en smekk..egentid og trim og pause...

Ellers har minsten blitt feberfri igjen og matlysten har steget litt ihvertfall. Fikk smake rømmegrøt i går og det falt visst i smak, men er redd for at han skal få mage vondt da så han fikk ikke så mye. Men det har gått bra.

Både gruer og gleder meg til skolestart. ER så redd for at ungene skal bli syke i begynnelsen slik at jeg må være hjemme for da er jeg sabla redd jeg detter av lasset ganske fort. Krysser fingrene at det går bra. Er bare at jeg klarer å være fokusert på det jeg skal gjøre. Ta det som en jobb.

Ellers ikke så mye nytt som skjer. ]]>
geysirland http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=429
Ett minne jeg husker med glede! http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=428 Sun, 12 Jul 2009 20:17:27 GMT 1999 fikk jeg min første datamaskin. Og det første jeg starta med var chatting. Det ble som ett vindu til verden for meg. Var bestevenninna mi som introduserte meg til ICQ. Der traff jeg mange rare folk fra hele verden. Jeg pratet så og si med ingen fra Norge. Bare fra utlandet. Jeg begynte bla... 1999 fikk jeg min første datamaskin. Og det første jeg starta med var chatting. Det ble som ett vindu til verden for meg. Var bestevenninna mi som introduserte meg til ICQ. Der traff jeg mange rare folk fra hele verden. Jeg pratet så og si med ingen fra Norge. Bare fra utlandet.

Jeg begynte bla å snakke med en filipinsk jente den gangen og hun har jeg fortsatt kontakt med. Vi delte gleder og sorger på nettet. Hun er nå i tyskland. Gift med en fra tyskland. Men har mista litt kontakten.

Snakket så en del med folk fra India pussig nok. Vet ikke hvorfor mennskene der i fra fasinerte meg sånn. Og som dere kanskje gjettet... så ble jeg veldig opphengt i en... Han først og fremst utrolig kjekk i mine øyne. Vi holdt kontakten i tykt og tynt. Han var fra Kashmir i India. Ett konfliktområde deluxe.

Jeg hadde aldri noe forhåpninger om å møte noen så langveisfra fra nettet. Syns det i utgangspkt var skummelt. Men i 2001... så ble det bestemt at jeg og bestevenninna mi skulle på ryggsekk tur i Australia. Eller det ble bestemt i 2000. En stund før vi reiste så sendte Travel channel ett reise program fra India og venninna mi ble så fasinert og spurte meg om vi ikke skulle ta en tur dit også med det samme. Så planen ble 6 uker i australia og 2 uker i india. Jeg fortalte henne da om denne mannen jeg chatta med om vi kunne møte han en dag eller noe. Hadde så innmari lyst til å se hvordan han var i virkeligheten. Ok sa hun.

I 2001 traff jeg han. Jeg var solgt med en gang. Han hadde de mest nydelige øyne jeg noen gang har sett og han var lett og enkel å være sammen med og han hadde fikset hotelrom og kjørte oss rundt i byen der og viste oss rundt. Flaksen var at vennina mi fikk nakke kink så istedet for 1 dag så ble det 4 dager. Det var trist å forlate mannen. Han var helt slik jeg hadde forestilt meg han var fra nettet. Jeg klarte aldri å glemme ham. I 2002 dro jeg nedover igjen til New Delhi alene for å møte ham. Jeg er sprø ja det vet jeg. Men man lever bare en gang..muligens. Er i tvil om det. Den siste gangen jeg så ham så ble det klart at det aldri kunne bli oss. Han var ærlig nok og si at vi kom ikke til å passe sammen pga kulturforskjeller. Han var underlagt familien sin og kunne ikke gjøre så mye krumspring. Faren var død og han hadde ansvar for mor og bestemor og søster og en bror. Jeg fattet ikke noe..barnslig..men helt sikkert det beste som kunne hendt. Han ringte meg jevnlig etterpå. Enten bare for å prate eller hvis han hadde noen problemer. Jeg ga ham 5000 kr husker jeg. Ikke for at han spurte om penger. Han ville ikke ha noe penger. Men jeg gjemte unna 5000 kr i bagasjen hans før jeg dro. For forholdene i india er ikke det samme som her.

Jeg unnet han pengene. Har aldri tenkt på at jeg skulle hatt dem tilbake eller noe sånt. Det føltes godt å gi dem vekk.

Nå griner jeg...

Idiotisk nok så klarte jeg å gifte meg med en annen idiot...også en utlending. Av egentlig samme kaliber som ham. Men har jo fått smake min egen medisin og er nå separert. Han nektet en hver kontakt med han fra india forståelig nok. Jeg satset på dette forholdet og det gikk ikke.

Siste gang jeg prata med mannen fra India var i 2004... da ba jeg ham slutte å ringe. Fordi jeg ikke kunne ta telefonen mer. Ble bare bråk her.

NÅ .. drømmer jeg om denne mannen omtrent annenhver natt. Har prøvd å søke ham opp på nettet men han er og blir borte. Jeg har kastet tlf. nr og alt jeg hadde av han for x'en sin del.

Ikke at jeg har tenkt å ha noe forhold til han igjen. Aldri..men jeg tenker veldig mye på hvordan det gikk med ham..lever han f.eks.???? Noen ganger har jeg følelsen på at han kanskje ikke er her lengre.

Hadde vært bare så innmari morsomt og hørt hvordan han har det. OM ting har blitt bedre eller ikke for han og hans familie...

Mange syns sikkert jeg er stein hakke gal... noe jeg sikkert er også. Men dog...

Følte bare for å dele historien med noen. ]]>
geysirland http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=428