NybaktMamma - M�teplassen - Blogger - geysirland http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?u=14091 Et diskusjonsforum for m�dre med sm� barn. Diskuter amming, , utvikling, s�vn, utstyr m.m. Del erfaringer med tusenvis av andre m�dre. no Tue, 30 Aug 2016 02:30:19 GMT vBulletin 30 http://forum.nybaktmamma.com/images/misc/rss.jpg NybaktMamma - M�teplassen - Blogger - geysirland http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?u=14091 14 august 2011 http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=548 Sun, 14 Aug 2011 10:00:45 GMT Heia... da har det g�tt ett par mnd'er siden sist jeg skrev.
N� er jeg p� siste kapittel av sommerferien. P� tirsdag starter skolen igjen. Gruer til � m�tte opp kl 6.15 igjen du...:blush:. Har hatt en kjempefin sommer. V�rt en uke i sverige med ungene. Leksand. Kan anbefales...var kjempefint der. 2 dager i sommerland som ligger rett ved siden av. Der var det i hvertfall eldorado for meg med s� mange vannsklier..:knegg: Det var kjempefint for ungene der ogs�. Alle 3 eksamene ble best�tt f�r sommerferie og jeg tok ferie med og samvittighet. Det var virkelig deilig � m�tte slippe � ta opp noe igjen n� til h�sten. Da kan man lissom starte p� blanke ark igjen. 18 sept. er det ut i praksis i 2 mnd'er. Det gleder jeg meg til. Blir mindre skole denne h�sten. Biokjemi er faget som jeg antagelig m� konsentrer meg mest om fram til jul da det er eksamen i det.

Ungene vokser. Han som blir snart 3 �r er blitt en aktiv gutt som kommer bort for meg rett som det er samma hvor vi er. Det er litt slitsomt n�r man er alene slik. At det blir vanskelig � holde dem samlet til en hver tid. Det er spesielt n�r jeg st�r i k� for � betale ett eller annet at han benytter sjansen. Men det har heldigvis g�tt bra.

Denne helgen har jeg avlastning og 4 �ringen er f�rste gang en helg hos pappa. 3 �ringen er i avlastnings heimen. Det er deilig. Denne sommeren har jeg prioritert � g� i fjellet s� fort anledningen byr seg. Vi har noe som heter topp turer. Det er 7 topper for � v�re med i trekning av 500 kr i gavekort og 10 topper for 1000 kr i gavekort. Jeg begynte rett etter at skola var slutt og ungene var fortsatt 14 dager i barnehagen. De 2 ukene gikk jeg 5 topp turer. S� gikk jeg 2 topper i forrige uke og s� slo jeg til med to fjelltopper p� en dag i g�r. Det var t�ft. Jeg g�r ikke ned ett gram etter alle turene, men tror kondisen har blitt bedre og kanskje litt faster i fisken. I hvertfall har jeg nydt v�rt sekund av turene og hatt bare fint v�r. Jeg har en topp igjen n�. Det skal v�re unnagjort innen 24 sept. s� jeg har god tid. Trodde aldri jeg skulle klare alle. 7 Var m�let.

Bestevenninna mi mista ei ung venninne p� Ut�ya i sommer. Det var bare tragisk � f�lge med p�. Det tok i hvertfall hardt p� for venninna mi og gj�r det fremdeles. Men hun har f�tt god hjelp s� det g�r bra. Hun var med meg og ungene til en familie park 1 uke etter det som skjedde og hun storkoste seg. Glemte det tragiske for en stakket stund.

Ellers er livet bra og leve... og det er bra.:glis: ]]>
geysirland http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=548
25.05.2011 http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=545 Wed, 25 May 2011 20:00:14 GMT *Hell�v...* *Som tiden flyr. Da er 17 mai vel overst�tt. 1 eksamen er gjennomf�rt. Har en ny p� fredag. :glis:* *Hva har skjedd siden sist da. Jo jeg har v�rt ute � reist. Sist helg hadde jeg avlastning og da ble det s� jeg tok en tur til tigerstaden og m�tte en herlig gjeng med jenter som jeg... Hell�v...
Som tiden flyr. Da er 17 mai vel overst�tt. 1 eksamen er gjennomf�rt. Har en ny p� fredag. :glis:

Hva har skjedd siden sist da. Jo jeg har v�rt ute � reist. Sist helg hadde jeg avlastning og da ble det s� jeg tok en tur til tigerstaden og m�tte en herlig gjeng med jenter som jeg kanskje ikke har sett p� 10-15 �r. Sikkelig artig � se dem igjen. Ble mye reising for en helg. Men det var verd det. Ble s� fasinert av hun ene vi var hos. Hun hadde nemlig en kakadue papeg�ye. Den var s� morsom. Jeg elsker dyr og fikk kontakt med den med en gang. Den har sin egen blogg og. Den kasta teposen min p� kl�rne mine og t-skjea jeg hadde i koppen p� kl�rne mine. Den var nemlig gal etter te. :lol: Har bestandig syns papeg�yer er morsomme fugler og tror nesten jeg m� skaffe meg en s�nn en en gang n�r ungene blir st�rre. Livet er herlig syns jeg tross alt.

Ungen blir st�rre og bedre. Vi har v�rt en del og badet og m� si ungene kommer seg fort fra � v�re redd for en vann skvett i ansiktet til � kj�re sklia for full rulle sist. Morsomt. N� dusjer begge to. Takket v�re badinga vi har v�rt p� har de foretrukket � dusje. Deilig for meg. I dag kom 4 �ringen ut av dusjen og var s� kry. Hun hadde skruvd av dusjen og t�rket seg selv. Deilig at de vil gj�re ting sj�l.

Hun har forresten tatt hull i �rene ogs�. Var en del mas her om hull i �rene. S� sa jeg ok greit. Du skal f� pr�ve deg. Ellers er det nesten en uskreven regel her at man ikke skal ha hull i �rene f�r de skal begynne p� skolen. Lurer p� hvorfor egentlig? Men det gikk veldig greit. Hun syns ikke det var noe vondt s� da s�. Har ikke hatt noe problemer i etterkant heller. Det er vel snart to og en halv uke siden.

Tenk at jeg er snart ferdig med f�rste �ret p� hogskole. Rart. H�per jeg klare � st� p� de to siste eksamene. Den p� fredag. Ja har lesedag idag og imorgen og idag var det nesten umulig og klare og konsentrere seg om � lese. Fikk n� med meg litt. Men det er akkurat som noen ganger s� sitter ikke ting samme hvor mye man leser. Mens andre ganger s� g�r det rett inn.

Idag kom pappan innom. Han har sett ungene 1 gang p� 1 mnd. Og i kveld var han innom hele 15 min. Snakker om � prioritere. N� har han v�rt hos sin nye "kone" i helgen og f�tt duppa l�ken litt tenker jeg. Sex er nok viktigere for han enn egne barn.

N� er bilen eu godkjent ogs�. S� himla deilig � v�re ferdig med den bilen. Det kosta meg vel ca 8000 kr tilsammen.

N� er det vel snart � begynne � planlegge ferien. Den g�r vel til sverige i �r. Leksand tenkte vi. Blir jeg og ungene og s�stra mi. Er s�nn sommerland der. Tenker vi tar hytte uten dusj og do... m� v�re litt primitivt p� ferie. Ungene elsker det. Vi bader s� mye lell at dusj blir ikke s� viktig pluss at det er jo service bygg der. Det blir jo bare halve prisen � leie da.

V�ret for tiden er jaggu ikke mye � skryte av. Det er regn og kaldt.

Nei ellers var det vel ikke s� mye mer. M�tte bare innom en tur.







]]>
geysirland http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=545
April 2011 http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=543 Sat, 09 Apr 2011 19:26:47 GMT *Herregud som tiden flyr. Ser at jeg ikke har skrevet her siden januar 2011... :kokko:* *Vi har det n� fortsatt stort sett bra vi. Jeg og ungene. Skolen er travel og det er mye og holde styr p�. Skal ha praktisk test n� til torsdagen og vil gjerne st� p� den slik at jeg f�r mer tid til � lese p�... Herregud som tiden flyr. Ser at jeg ikke har skrevet her siden januar 2011... :kokko:
Vi har det n� fortsatt stort sett bra vi. Jeg og ungene. Skolen er travel og det er mye og holde styr p�. Skal ha praktisk test n� til torsdagen og vil gjerne st� p� den slik at jeg f�r mer tid til � lese p� mikrobiologi. Syns at etter p�skeferien s� er jeg snart midt oppi eksamen kj�ret igjen.

Jeg trives s� godt p� skolen. Det er en herlig gjeng jeg har sammen med meg i klassen. De er bare helt herlige...:lol:

Denne helgen har jeg avlastning. Deilig. S� idag har jeg v�rt i byen og truffet beste venninna mi over en burger. V�rt en tur p� skola og m�tt en gjeng der som satt � leste. Leste litt sj�l og... m�tte pappa og broren min tilfeldigvis ogs� og m�tte n� bare drikke kaffe med dem og spise "gammel" ostekake...:tr�tt:. Men har ikke f�tt diare enda s� det g�r nok bra.

Hva har skjedd siden sist da. Eksen pr�ver � skvise meg for penger gjennom advokat. Har tatt til motm�le igjennom advokat og avist kravet. S� hva som skjer videre vet jeg ikke. Eksen har giftet seg igjen. Hun har faktisk spurt meg om vennskap p� facebook. :snill: Syns ikke noe g�li om henne jeg. Kjenner henne ikke godt nok. Men syns hun ser grei ut. Men syns samtidig litt synd i henne som har rotet seg borti den kronidioten... men men..

Jeg skj�nner meg ikke p� kvinner p� min alder. Det er tre stykk som er like gamle som meg som har nettopp hatt samlivsbrudd og bare ett par mnd'er etterp� er de i full gang i jakt p� nye mannfolk???? Hvorfor s�nn hastverk???? Tenkte at n�r man har g�tt igjennom ett brudd s� er det vel godt � f� litt fred meg seg sj�l. Men det er nok bare meg som tenker slik. Har ei som gikk i klassen min p� barneskolen. Hun har n� skilt seg og v�rt samboer snart 6 ganger og ikke funket. Og n� er hun i full gang p� jakt igjen etter en ny??? Jeg mener..det burde v�re lov og stoppe litt opp og tenke litt og. Men det er sikkert bare meg som tenker s�nn. Kunnet aldri ha falt meg inn � dratt ut p� byen for � "lete" etter noen... for 10 �r siden ja...men n� har jeg pr�vd � v�re gift og g�tt igjennom samlivsbrudd s� n� vet jeg hva det dreier seg om og s� langt er jeg sjeleglad for � kommet meg ut av det.

Ungene blir jo st�rre og st�rre. N� begynner s� sm�tt minstemann � lukte p� og g� p� do...snart har jeg ikke noe bleiebarn tror jeg. S� flink som han er blitt til � snakke. De er s� glade i hverandre de to jeg har. De m� ha klem hver dag av hverandre. Ja de sloss de og rett som det er. Men s� ser jeg ogs� hvor godt de leker sammen. Selv om jeg har en gutt som elsker negle lakk og leke med dokker..han er pappa hele tiden:lol: Det er lissom stores�ster som er sjefen. :knegg:

N�r de er p� barnehagen s� vil ikke gutten leke han vil bare st� ved grinda � se p� s�stra si og si til alle at det er s�stra mi...og bare min...

Har kj�pt garn idag. Har bestemt meg for � strikke en gr�tass genser til gutten og. Han m� ha ny genser til vinteren og n�r hun fikk en s� m� vel han ogs� f� en.

P�ska er rett rundt hj�rnet. Skal bli litt godt � slippe � stresse p� morgenen. Det er v�r, men det er mye sn� igjen enda.

Nei vet ikke om noe mer. Alt g�r n� i sin vante gang. ]]>
geysirland http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=543
Januar 2011 http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=534 Thu, 20 Jan 2011 21:14:40 GMT Hei og h�... da var vi kommet til 2011. Tiden g�r fort. Skola har begynt igjen og det har v�rt slitsomt n� etter jul. Med start kl 8 p� morran har gjort til at vi har m�ttet opp kl 5.30 for � v�re i barnehagen til kl6.30. Men ungene har v�rt over all forventning. Gruet sikkelig til disse tili... Hei og h�... da var vi kommet til 2011. Tiden g�r fort. Skola har begynt igjen og det har v�rt slitsomt n� etter jul. Med start kl 8 p� morran har gjort til at vi har m�ttet opp kl 5.30 for � v�re i barnehagen til kl6.30. Men ungene har v�rt over all forventning. Gruet sikkelig til disse tili dagene men s� langt har det g�tt greit.

Har best�tt alle 3 eksamene fra f�r jul. Det ble en best�tt og to D er. S� er forn�yd. Det var mange som str�k. Ca 40% strykprosent og jeg syns det er ganske mye.

Ble litt nedtur idag. Gledet meg til avlastningshelg for jeg kjenner jeg trenger litt fri n�. Er sliten. men s� har avlastnings familien blitt syk og alle mine planer for helgen... ja de forsvant. N� f�r jeg vente 3 helger til f�r jeg f�r noe fri.

Eks'en min var innom her idag. Det har v�rt temmelig stille fra han. Har jo skj�nt hvorfor han har funnet seg dame. Lammekj�tt kaller jeg det. 19 �ring norsk. Han som sa han aldri skulle borti norske damer mer...:knegg:

Men blir vel noe annet med en 19 �rig blondine...en ei gammel sur r�y p� 42...:lol:

Han viste meg bilde av henne og han hadde m�tt henne f�rste gang forrige helg.
Han sa han skulle bare kose seg og nyte livet ...dvs ha sex.... mannfolk er fryktelig ensporete syns jeg.

Om hun dro igjen s� betydde nok det ingenting. Han har en kompis boende hos seg ogs� ...en uten oppholdstillatelse og egypter..ogs� han har hatt norsk damebes�k n� snart i en uke p� hjemplassen min. S� det blir jo den orgien der i helga da...:lol:

Tragisk for ungene da som ikke har en far som ikke har tid...men men vet jo at det bare er s�nn.

Ja nei har funnet ut at jeg og ungene skal ta oss en tur til ett st�rre kj�pesenter p� l�rdag. Jeg blir s� lei av � sitte hjemme hele helga og bare megle mellom to unger som krangler mye for tida... Hele tiden skal de ha samme tingen p� samme tid. Jeg blir s� lei det der.

4 �ringen ville s� f�lt ha Blime strikk for � ha rundt h�nda. Jeg bestilte f�r jul og i g�r kom det i posten. Det ble popul�rt. Jeg har jo forklart hvorfor man bruker s�nt strikk. For at man skal v�re venner med de andre rundt seg. Og at man ikke kan bruke det der hvis man ikke er snill med de andre barna p� barnehagen og at alle m� f� v�re med � leke...s� f�r vi h�pe at noe g�r inn.:knegg:

I dag kom det enda en overraskelse til 4 �ringen i posten. Ett pc spill. Hun tegnte ett julekort f�r jul som vi sendte inn til en konkurranse og s� fikk hun det spillet som tr�stepremie. Det var kult syns jeg.

ellers ikke s� mye nytt...er tr�tt skal legge meg.
Skriver senere...:glis: ]]>
geysirland http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=534
Julen 2010. http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=533 Sun, 19 Dec 2010 12:45:24 GMT *God jul til alle. * *N� er det lenge siden jeg har v�rt her inne og skrevet noe. Tiden flyr fortsatt. Siden sist har jeg v�rt igjennom 3 eksamener. Farmasipraksis A og Kjemi 1 og Cellebiolog/fysiologi. De to siste f�r jeg ikke svar p� f�r i januar. Men Farmasipraksis A besto jeg. S� har tjent 14... God jul til alle.
N� er det lenge siden jeg har v�rt her inne og skrevet noe. Tiden flyr fortsatt. Siden sist har jeg v�rt igjennom 3 eksamener. Farmasipraksis A og Kjemi 1 og Cellebiolog/fysiologi. De to siste f�r jeg ikke svar p� f�r i januar. Men Farmasipraksis A besto jeg. S� har tjent 14 studiepoeng..hurra.:glis:.

H�per jeg st�r p� de andre to ogs�, men de var mye vanskeligere syns jeg. Ganske h�y strykprosent p� den skolen har jeg skj�nt.

Stor trives p� skolen. Liker klassen s� godt. Er s� godt n�r man kan v�re seg selv 100% og ingen ser ned p� deg for det. Det er en utrolig deilig f�lelse. Ikke ofte jeg har opplevd det.

I helga har jeg hatt fri. Ungene er p� avlastning og jeg har l�pt rundt byen i g�r som en strikk ball og handlet. Ferdig med julehandelen. Det har bare g�tt i studier helt til fredag s� n� kan jeg pr�ve � slappe av litt og tenke litt p� jula.

S� ett kjempe fin artikkel i lokal avisa her. Det er noe flere burde tenke p� i jula. Jeg er i hvertfall utrolig enig med hun som skrev innlegget.

http://www.namdalsavisa.no/Meninger/...cle5419191.ece

Syns juleferinga har tatt litt av egentlig. Man f�ler s� enormt press p� at alt skal v�re s� fint og flott i jula. Og alt g�r p� det materielle. Julen er jo en tid man skal vise omtanke. Men det er kun for den n�rmeste familie. Jeg er ikke noe bedre sj�l enn andre. Men fikk meg egentlig en tankevekker med den artikkelen. Jeg vil egentlig ikke v�re s�nn. Julen skal v�re fin ikke bare stress som det ofte blir. Med pes om rundvasking, baking etc. Vel nok om det. Jeg h�per vi f�r bes�k i jula i hvertfall skal jeg invitere ellers blir det en stusselig jul � bare sitte hjemme. :jupp:

Stores�ster har nettopp blitt 4 �r. Tiden flyr. Vi har v�rt hos helses�ster og lege og alt var helt fint. Det som varmet mitt hjertet hva da helse s�ster sa at du skal vite en ting, du er s� kjempeflink med ungene dine. Jeg er imponert. Det varmet mitt hjerte. For jeg har egentlig ikke f�lt meg s� veldig flink. Men ved n�rmere ettertanke s� har jeg vel kanskje gjort noe riktig med � s�ke hjelp n�r man f�ler at man ikke takler ting. Og det har igjen gjort at vi har f�tt det kjempefint egentlig. Jeg har ikke hatt det s� bra som jeg har det n� p� flere �r.

H�rte av bestevenninna mi som bor i n�rmeste by..der sender foreldrene 10-12 �ringene sine p� kino for � bruke den som barnevakt. Det sjekker ikke hva slags filmer det er. Syns jeg h�res helt utrolig rart. For hun fortalte at hun og moren hadde v�rt p� filmen om han Cornelius Wresjvik eller hva han heter. Og da satt 6 og 8 �ringer i salen helt alene. Det er vel ikke no film for dem sa jeg? Nei det syntes ikke hun heller. Men det var for � f� barnevakt. Ogs� n�r det var familie konserter s� satte foreldrene igjen ungene for s� � dra hjem. Men det ble br�k da konserten startet for sent...for da kom ikke foreldrene seg ut p� fest i rett tid. Jeg ble mildt talt sjokkert. Man kan jo lure p� hvorfor folk har unger??

Mine tanker g�r veldig til de barna som har foreldre som drikker for mye i jula akkurat n�. Det er ikke sikkert alle barn gleder seg til jul i Norge og det er utrolig trist � tenke p�.

Vi f�r h�pe at foreldrer tenker seg om to ganger i jula for barnas skyld.

Ellers er det vel ikke s� mye nytte. Barnefaren er fortsatt frav�rende. Men ungene skal bes�ke han en tur senere idag. Han n� investert i flunka ny svart mercedes..og s� har han en volvo flunka ny fra f�r. En lurer p� hvor man f�r pengene fra. Det er jo status for han � ha s� fine biler. Han bor sammen med en kamerat fra hjemlandet og det gj�r at jenta her i huset ikke vil til pappa. Hun liker ikke han mannen sier hun. Han snakker ikke norsk bare arabisk. Og det sved nok litt i hjerte rota n�r pappa'n sa at han m�tte fikse ett soverom fordi han kompisen fikk bes�k av dame fra oslo og m�tte ha ett rom � pule i... �sj... skj�nner meg ikke p� damer som drar til en person som ikke snakker norsk en gang for � f� sex...er det s� vanskelig n� for tiden. ???:urk:

Det som stakk i hjerterota var at det var viktigere � f� til pulerom enn at ungene skulle f� soverom og kanskje mulighet til � komme p� bes�k som jeg mente..ikke pulinga...det kan de gj�re s� mye de vil for meg. ER fortsatt ikke interessert i s�nt du.:knegg:

Nei n� skal jeg avlslutte er snart tid til � hente sm�ttisene. Har hengt opp julegardiner og pakket inn alle gavene. st�vsuget. Vasket kl�r, hengt opp julemat til fuglene, og n� skal jeg brodere litt f�r jeg drar.

Ha en fin jul alle sammen.:blafre:



]]>
geysirland http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=533
17 Oktober! http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=529 Sun, 17 Oct 2010 19:26:32 GMT *Hallois..* *S� har det g�tt nesten en mnd. igjen siden sist. Tiden bare flyr syns jeg. * *Jeg har det fortsatt bra. Skola g�r bra s� langt. Selv om jeg har f�lt at det har v�rt mye til tider s� er det utrolig hva man f�r til hvis man f�r noen timer ekstra en dag p� skolen. * *Vi har... Hallois..
S� har det g�tt nesten en mnd. igjen siden sist. Tiden bare flyr syns jeg.

Jeg har det fortsatt bra. Skola g�r bra s� langt. Selv om jeg har f�lt at det har v�rt mye til tider s� er det utrolig hva man f�r til hvis man f�r noen timer ekstra en dag p� skolen.

Vi har begynt litt med lab. arbeid og det syns jeg er kjempe morsomt. Jeg har ogs� v�rt utplassert 1 dag p� ett apotek for � se hvordan det funker p� baksiden. Det var kjempe spennende. Etterp� m� vi selvf�lgelig skrive en oppgave over det. Men det syns jeg gikk rimelig greit.

Jeg stortrives p� skolen. Liker l�rerne og elevene. Vi er kun 17 stk. i klassen s� vi er en liten klasse.

Blir lite tid til noe annet enn hjemme og skole syns jeg. Men det er vel s�nn det skal v�re.

Samv�rsavtalene med eks'en funker fortsatt ikke. Men har gitt opp akkurat n�. Han f�r bare holde p� s� han ser bare ungene n�r det passer han. N� har han plutselig reist utenlands og har ikke sagt til noen at han har dratt. Bare de andre som er kollegene hans som begynner � ringe meg for � h�re om jeg har h�rt noe. Men har heldigvis ikke h�rt noe s� da er det vel greit. Vi har mekling p� tirsdag og han sa han skulle avbestille den, men det har han ikke gjort s� jeg f�r vel m�te opp og si at det er bare � avslutte mekling framover for han f�lger ikke noe avtaler lell.

Var p� foreldresamtaler p� barnehagen her om dagen og da ble jeg r�det til � snakke med barnevernet ang�ende barnefaren. Omstendighetene gjorde det at barnevernet var p� barnehagen akkurat den dagen s� jeg fikk snakket med dem med en gang. Men de mente jeg gjorde det riktig og bare fortsatte � svelge kameler og la han holde p� for det var jo ikke snakk om noe omsorgssvikt slik de oppfattet det. Og det er det jo heller ikke og de mente jo kanskje at det var en fordel at ungene var mest hos meg og at vi holdt en lav profil for husfredens skyld. S� egentlig f�ltes det godt � f� litt st�tte p� at det jeg har gjort er faktisk det beste i denne situasjonen vi er i. S� lenge jeg har fast avlastning 1 gang pr mnd s� er det greit s� har jeg i hvertfall 1 fast holdepunkt i mnd.

Vaskehjelpa er utrolig flink. Har ikke angret ett sekund p� at jeg fikk noen til � vaske litt. Det er s� rent og ryddig her n�r jeg kommer hjem n�r hun har v�rt her... Syns det er helt topp. N� f�r jeg jo tid til � rydde skap og vaske kj�leskap. Gj�re rent oppvaskmaskin og oppvaskmaskin og s�nne sm�ting... Pluss at jeg f�r bedre tid meg ungene og det blir ikke noe stress lissom. Deilig!!:jupp:

Idag unte vi oss en tur ut p� kafe og spiste middag. Vel... ble jo underholdning av det. Det er leke krok ut i gangen og mens jeg og stores�ster satt og ordna til ting og tang p� bordet s� ...s� lillebror sitt snitt til � stikke inn p� en av doene og dra do papier utover hele ganngen... s� stakk han av ut... heldigvis med skoa p�... s� sprang han p� loftet der... inn bak bar disken og inn p� kj�kkenet...ut til de s�kk v�te leke stativene...

S� mat ro...vel ..hva er det...?? Lurer p� hva folk tenker n�r andre unger sitter som tente lys rundt bordet med foreldrene sine mens jeg m� l�pe som ett hengt slips etter han uro proppen min... Til slutt va vi p� bensinstasjonen for � fylle bensin og ungene skulle v�re med inn... f�r jeg har f�tt betalt har han stukket av med en sv�r rull med bokpapir ut d�ra...og jeg etter... setter den tilbake og han tar den like fort ut igjen... han f�r en advarsel om en tur til s� b�rer det ut i bilen... og det endte jo med det... satte han fast i bilsetet slik at vi kunne f� betalt for bensinen og mens jeg st�r inne kommer en fyr og roper h�yt...hvem er det som lar ett lite barn sitte alene og grine i bilen ???? Jeg sa det er mitt barn og han sitter der fordi han ikke h�rte etter inne..og at vi skal ut med en gang men m� bare betale for bensinen f�rst...pluss at stores�ster ogs� kunne tenke seg � se litt p� sm�ting i butikken...gosh..blir irritert av s�nne... har ikke barn sj�l da selvf�lgelig... Heldigvis var det noen som sa... ja det er n� bra at noen setter grenser for barna.... :knegg: S� vet ikke helt hvordan jeg skal tolke den der...men selvsagt liker jeg ikke � sette han i bilen og grine...men noen ganger ser jeg ingen annen utvei n�r han sl�r seg helt vrang. Alt dreier seg jo bare om han og stakkar stores�ster f�r lite oppmerksomhet...syns jeg sj�l da. Gj�r sikkert ikke alt s� ok men... blir bare s�nn n�r man blir oppgitt nok og fustrert nok.

Ny tv kanal.. Bliss... s� isted p� Linni... gud a meg for en blondine tenkte jeg... og hva ser menn i s�nne... men ser jo hva de ser... store pupper og blondt h�r..sikkert mer og... Samtidig s� fikk jeg ogs� litt feelingen at kanskje hun ikke er s� dum alikevel...skal f�lge med p� den... Men syns hun virker dum og deilig s�nn utenp�...men kan hende hun er bedre p� bunn. I hvertfall kult med ny kanal... ser tv norge kommer med en ny 1 nov... Max... blir spennende.

Nei n� skal jeg slutte...skal spise litt taco... f�r jeg laller... Til helga er det avlastning og jeg kan ikke si annet enn at jeg gleder meg til � slappe av og sove MYE!!!!! :jupp: ]]>
geysirland http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=529
12 september! http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=524 Sun, 12 Sep 2010 19:23:30 GMT *herregud som tiden flyr. N� har jeg snart v�rt p� skola 1 mnd. S� langt g�r det jo i og for seg greit. Er s� himla glad for at jeg tok kjemi i fjor. Det har jeg jeggu f�tt bruk for. Syns synd i de som ikke har hatt kjemi f�r. De sliter...det g�r fort frem. Har lovet � hjelpe ei p� mandag for �... herregud som tiden flyr. N� har jeg snart v�rt p� skola 1 mnd. S� langt g�r det jo i og for seg greit. Er s� himla glad for at jeg tok kjemi i fjor. Det har jeg jeggu f�tt bruk for. Syns synd i de som ikke har hatt kjemi f�r. De sliter...det g�r fort frem. Har lovet � hjelpe ei p� mandag for � pr�ve � f� henne til og forst� litt. Jeg er ikke s� himla god til � l�re bort. Men har skj�nt at det er fin l�ring for en sj�l ogs� midt oppi alt.

Vi startet med gruppe arbeid. Vi har arbeidskrav som skal leveres inn f�r jul. Dvs vi m� ha alt godkjent for � f� g� opp til eksamen. Jeg kom p� gruppe med 5 stk. 2 gutter og 3 jenter. Det funka fint det helt til de to gutta ikke m�tte opp og de ikke svarte p� tlf eller sms. Endte med at vi m�tte sparke dem fra gruppa fordi vi ble skadelidende... og i samsvar med fagl�rer s� var det passe straff for dem � m�tte gj�re hele oppgaven alene.

N� er det nytt arbeidskrav og vi er vel n�dt til � ta dem inn i varmen igjen og h�pe at de har l�rt. I hvertfall har jeg tenkt � foresl� i morgen om vi ikke kan snakke om det som skjedde. Vi er jo tross alt voksne mennesker s� f�r vi begynne p� nytt igjen.

Fagene er s� langt interessante. Sist mandag var vi p� busstur. Til en urte arium. Det var kjempekoselig. Ordentlig vikinge stil inne i t�mmer huset. Fikk servert lammesodd av vill sau. Ordentlig godt.

Klassen er en fin blanding. Vi er vel ca 19 - 20 stk. Det er folk fra omr�det. Bare 4 stk. Resten er fra resten av landet og pluss ei fra Irak og Vietnam og polen. S� ganske internasjonal. Alder er fra ca 20 �r til 50.

Syns det er moro p� skolen. Gleder meg til hver dag s� langt.

Ungene trives i barnehagen og alt er fint egentlig.

Har ett par barn her som er 12 og 10 �r. Jeg spekulerer litt p� dem. De er bestandig sulten n�r de kommer. De kan drikke fort over en liter saft. I g�r kveld kom det etter kl 18... s� da spiste de pizza med oss. Har h�rt at de har innmari d�rlig r�d. Og ungene f�r ikke v�re inne st�tt. I det heletatt tror jeg de har det vanskelig. Etter hva jeg har h�rt fra andre. Ungene selv sier ikke s� mye. Lagde vafler en gang f�r de kom og de spiste veldig mye. Ja ja.. de f�r n� spise hos oss hvis vi har noe spisende n�r de kommer for jeg m� alltids hive en del som blir igjen s� det er jo bare bra at man f�r spist opp ting syns jeg.

Til helga er det avlastning. Gud det skal bli deilig. Har fri p� fredag og neste mandag p� skola ogs� s� da skal jeg bruke tiden til � ta igjen litt skolearbeid. Er sliten om dagen det m� jeg bare innr�mme.

Idag ble vi bedt med p� s�ndagstur opp til en gapahuk. Det ble en kjempe tur. Ble imponert over minsten som gikk s� langt. Han sovna � da i fanget mitt da vi kom hjem. S� da slappa vi av gitt.

2 �rs dag er ogs� feiret. Avlastnings familien kom i bursdag. Det var kjempekoselig. Pluss faren.

Nei n� skal jeg se 48 timer p� tv norge. Syns jeg er spennende...vi skrivast.:glis: ]]>
geysirland http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=524
16 august 2010 http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=517 Tue, 17 Aug 2010 07:59:20 GMT *Ny dag... i dag begynte barna p� nye avdelinger i barnehagen. Det gikk veldig bra. Ikke noe skriking p� noen av dem. I morgen skal store snuppa p� ny barnehage 1 dag i uka. Er for � bli vant til siste plassen hun skal v�re i barnehagen. Der er de ute hele dagen. * *I morgen begynner min f�rste... Ny dag... i dag begynte barna p� nye avdelinger i barnehagen. Det gikk veldig bra. Ikke noe skriking p� noen av dem. I morgen skal store snuppa p� ny barnehage 1 dag i uka. Er for � bli vant til siste plassen hun skal v�re i barnehagen. Der er de ute hele dagen.

I morgen begynner min f�rste skoledag og jeg er veldig spent.

I g�r hadde vi en super dag. Huset var fullt av nabo unger f�r kl var 9... og en jente p� 11 �r spurte om � bli med hjem dit vi bodde f�r for � bade s� jeg ringte � spurte moren hennes og det var greit. Men det som var litt surt var at lille broren hennes p� 9 �r ikke fikk bli med. Fordi stemor mente han var for uv�ren. De pr�vde � lure meg serru disse ungene derfor dro jeg til kommando sentret demmers for � h�re hva som var riktig versjon. Rare folk egentlig de svarer ikke p� tlf der i huset. Fikk jeg h�re av naboen s� eneste m�ten � f� kontakt med dem var � kj�re dit. Kom dit vi bodde f�r s� stilte jo pappa'n min opp med grillet p�lser og diverse og s� var jenta og jenta mi ute � plukket bringeb�r og spiste med vanilje saus. Her vi bor n� g�r det i bl�b�r, da det er fullt av det rundt huset her.

Syns oppriktig litt synd p� ungene for jeg tror ikke de har hatt det lett. Hun jenta er visst blitt misbrukt ogs�. De har en mor som ikke f�r ha samv�r med dem og n� er b�de biologiske mor og stemor i samme hus. Det har sikkert ett godt forhold dem i mellom da. Og bra er jo det for ungene. Hun er visst bare p� bes�k hun ordentlige moren. Stemoren er fryktelig streng syns jeg. Det er s� det smeller n�r hun snakker til ungene. Ja ja dem om det.

Men jeg f�r en f�lelse av at noe ikke stemmer med dem. Men hva det er. Nei det vet jeg ikke. Syns bare litt synd p� ungene p� en eller annen grunn.

Idag er min siste fridag. Den skal nytes. Pr�ve � sy i hop gr�tass genseren til snuppa, h�re p� lydbok. Har l�nt Kristin Lavransdatter. Har aldri lest den boka. Den er nok for tung for meg, men � h�re p� lydbok er greit syns jeg. Lavrans...er en p� en av avdelingene p� bhg som heter Lavrans. Syns det var rart navn f�rst, men n� syns jeg faktisk det er ganske fint.

Skal ogs� i vei � drikke kaffe med frivillighets sentralen. Er lenge siden vi har v�rt der.

I helga var vi p� tivoli. Ble invitert av s�stra mi. Jeg og ungene og s�stra mi storkoste oss i radio biler. 3 �ringen er t�ff p� karuseller... me like...:knegg:. Blir moro � f� noen � kj�re karuseller med n�r de blir st�rre. For det blir jeg aldri lei.

Gleder meg s�nn til � f� vasket huset ordentlig. Det skal bli s� deilig � slippe den byrden. S�nn at jeg f�r mer tid til skolearbeid og ungene.

Mista legen min i sommer. Hun kom aldri tilbake etter ferien. Sa bare opp. Og hun som jeg likte s� godt. Nei det var trist syns jeg. Hvem jeg skal ha oppf�lging til n� vet jeg ikke. Gruer meg bare til � m�tte forholde meg til en ny person igjen. Men det er vel ganske typisk egentlig.

I helga skal jeg ha avlastning. Gud bedre det skal bli deilig. � f� sove hele 2 dager...

L�rdagen har jeg tenkt � bruke til � kj�re ved hit. S�nn at jeg er s�nn nogenlunde forberedt p� vinteren. S� er det bilen som m� ha motorvarmer til vinteren ellers f�r jeg vel ikke start hvis det er -25C...

Ellers er det ikke s� mye nytt.

Skriver senere.

]]>
geysirland http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=517
Fredag 13 august 2010. http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=516 Fri, 13 Aug 2010 12:52:01 GMT *Heisann. Da er snart en sommer p� hell. Det g�r jaggu fort. * *Geysirland heimen har hatt en fin sommer. * *Jeg og ungene har v�rt i familiepark med dyr, �pen g�rd, bes�kt bekjente, bursdager og i slutten av juli var vi 1 uke i Sverige. Da var s�stra mi med. Vi var i �stersund og Orsa. Var... Heisann. Da er snart en sommer p� hell. Det g�r jaggu fort.

Geysirland heimen har hatt en fin sommer.
Jeg og ungene har v�rt i familiepark med dyr, �pen g�rd, bes�kt bekjente, bursdager og i slutten av juli var vi 1 uke i Sverige. Da var s�stra mi med. Vi var i �stersund og Orsa. Var vel ikke helt heldig med v�ret. Men det var ok � komme seg bort en tur. Ble noen erfaringer rikere med det � ta med ungene p� ferie.

Har egentlig hatt ett greit forhold til faren ogs� i sommer. Selv om han ikke har fulgt noe samv�rs opplegg s� har han faktisk v�rt grei. Det virker som han trenger noen � prate med og dermed s� blir det selvf�lgelig meg.

Barnebidragene har begynt � komme inn ekstra s� �konomien min holder p� � bedre seg takk og lov.

Om 5 dager starter jeg min f�rste dag p� h�gskola. Det blir spennende, men gruer ogs�. Det blir antagelig mye nytt � sette seg inn i.

Ungene vokser. Minsten har begynt � prate og for tiden syns jeg han er greiest � ha med � gj�re. Han er snill. Men elsker � stikke av. Han blir jo snart 2 �r n�.

3 �ringen er nok i trass alder. Det er aldri noe som er rett lengre. S� det hender det blir litt time- out n�r det st�r p� som v�rst.

N� har jeg f�tt innvilget l�n og stipend og sendte idag utdannings s�knad til nav. Der var det fint lite hjelp og f�. Har brukt 2 uker n� bare p� tull ned p� der. med en skriver de ikke f�r i orden igjen fordi de ansatte ikke kan � fikse den. Endte meg at jeg dro til byen � skaffet meg en sj�l.

Neste helg starter jeg p� avlastning igjen med ungene. Etter som faren ikke f�lger noe opplegg er jeg n�dt til � ha noe fast og forholde meg til.

F�tt ordnet meg med vaskehjelp ogs� i september. Er s� mange polakker her som vasker hjemme hos folk s� da kastet jeg meg p� "trenden"...tror nesten alle sm�barns familier her har vaskehjelp. Det skal bli godt � slippe det hengende over seg. Regner med det blir t�ft nok lell.

Har hatt en fin sommer syns jeg.

Kjenner to stk n� som har meldt seg inn i vektklubbe.no og ene har g�tt ned over 40 kg og den andre 8 kg i sommer. Jeg burde slanke meg, men det er � komme igang. Er lei av � v�re feit. S� vi f�r h�pe motivasjonen kommer utover h�sten.

Nei det var visst siste nytt her i fra. Skrivast seinere.:jupp:

]]>
geysirland http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=516
7 juni 2010 http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=508 Mon, 07 Jun 2010 18:35:50 GMT *Tiden flyr du. Snart er det sommerferie for liten og stor. Har muligens bare 1 dag igjen p� skolen. Muntlig kjemi p� mandag. * *Fredag f�r jeg h�re om jeg kommer opp i muntlig. Kom ikke opp i skriftelig. * *Har ringt h�yskolen idag for � sp�rre hvor mange som har s�kt til h�sten og der... Tiden flyr du. Snart er det sommerferie for liten og stor. Har muligens bare 1 dag igjen p� skolen. Muntlig kjemi p� mandag.

Fredag f�r jeg h�re om jeg kommer opp i muntlig. Kom ikke opp i skriftelig.

Har ringt h�yskolen idag for � sp�rre hvor mange som har s�kt til h�sten og der fikk jeg vite at har jeg kjemi og matematikk s� er jeg garantert � komme inn.:glis: juhu... artig.

Klarte � karre meg fra 3 til 4 i standpunkt karakter i matematikk. S� sp�rs det da om jeg klarer � beholde 5'eren min i kjemi. Holder p� med organisk kjemi og det er fortsatt kaos for meg. I morgen skal jeg lese.

Hadde frihelg sist helg. Deilig. Jeg og bestevenninna mi dro og spilte bowling og s� fant vi s�nt spill til der hvor man sender en puck mellom seg i en vanvittig fart for � score m�l p� hverandre i en sprekk p� hver side. Gud det er s� artig. Vi skrek og hoiet. Vi har bestandig v�rt barnsli s� vi har det s� moro med s� lite. Jeg lo s� jeg holdt p� � tisse p� meg. Det var sikkelig sk�y.

Barnefaren er h�pl�s. F�r null kontakt med han. Driter i og for seg i han og da. :knegg:

Skal han ha kontakt med noen her f�r han st� for kontakten har jeg funnet ut.

Vi trives bedre og bedre her vi bor n�. I dag mens f�r jeg hentet ungene kom nabogutten bort mens jeg satt p� balkongen og strikket litt og begynte og prate. Koselig. Han lurte p� n�r jentungen min kom hjem. Han er 2 �r eldre. Han og hun og en gutt til p� hans alder har syklet og hoppet i trampoline hele ettermiddagen pluss at mini har v�rt med p� trampolina innimellom. V�rt sikkelig koselig. Endelig fikk vi litt sol.

Har v�rt hos legen igjen. Det har v�rt litt tungt i det siste. Ble lurt av verkstedet med bilen min. Hadde avtalt pris p� 4500 kr og n�r jeg kommer � henter bilen s� har de putta inn noe de ikke har sagt i fra om og regnina ble nesten 2000 kr dyrere. Dermed er jeg litt i tvil om jeg skal betale det eller skrive klagebrev og si at jeg skal betale det hvis de fikser det som st�r igjen for � f� bilen godkjent. Det skulle de ogs� ha 2000 kr for. Blir fl�dd av � ha bil. Har doblet dosen med cipralex. Vet jo at jeg legger p� meg av det. Lurer p� hvordan jeg blir seenede ut tilslutt etter alt dette om jeg noen ganger kommer til � komme til meg selv igjen???

Ja den tid den sorg.

Det var visst siste nytt. ]]>
geysirland http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=508
25.5.2010 http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=506 Tue, 25 May 2010 18:32:31 GMT *Da har vi snart kommet til slutten av mai ogs�.* *Hva har skjedd?* *Jo 17 mai er jo unnagjort. Det gikk bra tilslutt. Selv om det �sregnet og 17 mai toget gikk rett i fra meg fordi jeg har en snart 2 �ring som ikke ville sitte i vogna...og hvor var 3 �ringen??? JO hun hadde sl�tt f�lge med... Da har vi snart kommet til slutten av mai ogs�.
Hva har skjedd?

Jo 17 mai er jo unnagjort. Det gikk bra tilslutt. Selv om det �sregnet og 17 mai toget gikk rett i fra meg fordi jeg har en snart 2 �ring som ikke ville sitte i vogna...og hvor var 3 �ringen??? JO hun hadde sl�tt f�lge med toget. Da vi kom til forsamlingshuset etterp� fikk jeg helt panikk. jeg fikk ikke p� meg skoa en gang f�r minsten hadde l�pt ut og i f�rste s�ledam uten regnkl�r og s� kom det �rten mennesker og m�tte p�peke at ungen min var vanndammen og antagelig bl�t og s� har jeg en 3 �ring som maser om is..jeg tror jeg skulle ha t�rna... jeg svetta s� det rant av meg. Dusja to ganger den dagen, men det hjalp lite. Endte med at vi dro hjem og spiste litt og s� dro vi til mitt gamle hjemsted og 17 mai der. Minsten sov hele 17 mai i bilstolen min slik at jeg fikk tatt meg av 3 �ringen s� det gikk bra. Han hadde sovet lite forut og derfor blir han h�pl�s. Er s� glad jeg er ferdig med den dagen og alle helligdager n�. Deilig... endelig kan jeg slappe av litt og.

Idag var jeg p� familievernkontoret for mekling om samv�r. M� si jeg f�lte meg rimelig snurt. Eksen nekter � prate med meg pga barnebidraget han m� betale og jeg sa jeg synd et er vanskelig � samarbeide n�r vedkommende ikke vil prate med meg. Men ble bare f�yset bort og at vi ikke fikk diskutere annet enn samv�rsavtaler. var det noe vi trengte idag s� hadde det v�rt og f�tt pratet litt. Men det fikk vi alts� ikke der. Da m�tte vi til advokat eller noe. Mannen vil at alt skal deles. Dvs at han skal ha penger for alt jeg har f�tt etter bruddet. Jeg er ikke enig i alt det. Men hvordan bevise ..aner jeg ikke.

Nei syns hele meklingsm�te var en vits. Resultatet var at gubben skal ha ungene siste helga i juni hvis huset er ferdig. Det er jo det ber�mte "hvis" hele tiden. S� jeg regner med det ikke blir noe samv�r. Vi fikk ikke time igjen f�r 26 august. Er en vits at de ikke har kapasitet til � f�lge opp bedre enn de gj�r. Om 3 mnd'er er jo alt forandret igjen for min del i hvertfall og trenger all energien jeg kan f� til skolen.

S� jeg ga opp. Gubben snakket hull i hodet p� dem og jeg f�lte at de ikke var s� interessert i � h�re hva vi sliter med. Og at det var om � gj�re og f� oss ut av kontoret s� fort som mulig.
Jeg ble ikke akkurat imponert.:nemlig: ]]>
geysirland http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=506
12 mai 2010! http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=503 Thu, 13 May 2010 18:50:10 GMT *Ja s� var jeg her igjen.* *Har v�rt litt nede idag. Av en eller annen grunn. Det er nok flere.Syns ikke noe om fridager og helligdager fra f�r s� det kan vel ha noe � si. Alle gleder seg til lang helg og s�nne ting, men f�r meg s� ser jeg bare framfor meg...ingen egen tid og pes fra kl 6 om... Ja s� var jeg her igjen.

Har v�rt litt nede idag. Av en eller annen grunn. Det er nok flere.Syns ikke noe om fridager og helligdager fra f�r s� det kan vel ha noe � si. Alle gleder seg til lang helg og s�nne ting, men f�r meg s� ser jeg bare framfor meg...ingen egen tid og pes fra kl 6 om morgenen til kl. 20.30 hver dag. Det g�r, men jeg ser ikke akkurat fram til lang helger. Mulig det endrer seg n�r ungene blir st�rre. :glis:

Hva skjer da. Det som har v�rt litt kjipt idag. Mulig jeg er for storforlangenes...for store forventinger etc. ... men min s�ster har kommet hjem og vi har jo snakket hele tiden om at hun skulle komme hit idag og ligge over til i morgen og s� skulle vi kj�re en tur med ungene i morgen. Jeg og ungene dro til mine foreldre og s�stra mi var rimelig forkj�la. Greit nok at man kan v�re syk. Og kan bare legge seg ned og ta livet med ro. Men den muligheten har ikke jeg uansett hvor syk jeg blir. Jeg var ute med ungene og pr�vde � kose meg og ikke la det g� innover meg at hun ikke kom og s� til � ha "glemt" alt vi ble enig om. Jeg ble skuffet ja. For jeg hadde gledet meg. Da vi kom inn igjen etter � ha v�rt ute med ungene s� har de lissom lagt planene for helga for meg og ungene????? At de skal komme p� l�rdag � sette opp trampolina... jeg og mamma skal til byen etc...Hva med barna da sier jeg? Var jo derfor jeg skulle til byen for � komme meg ut sammen med barna. Nei sa jeg ... jeg klarer meg sj�l. Jeg f�lte meg s� lite velkommen da jeg kom idag og jeg f�lte jeg ble sikkelig deprimert av atmosf�ren der hjemme s� vi dro hit igjen og bare det � komme seg bort var en lettelse. N�r alt skal v�re s� opp og men s� gidder jeg ikke. Da gj�r jeg det heller sj�l. S� jeg og ungene skal til byen i morgen. M� ha nye st�vler og joggesko og s� m� jeg ha tak i nett for vinduene. I natt ble det rabalder igjen n�r det kom ei diger humle inn p� rommet til b�rta. S� hun endte opp og sove i samme seng som meg i natt. Det g�r greit det s� lenge hun ligger i egen dyne for jeg m� snu meg i l�pet av natta ellers s� kommer jeg meg ikke opp og det gj�r s� vondt, s� er avhengig av snuing.

Der mine foreldre bor, bor ogs� ungenes far. Han har kommet hjem fra utlandet. Idag ville stores�ster absolutt i vei og bes�ke han. Har ikke truffet han siden 9 april tror jeg. Ca.

Ok vi gikk n� en tur ned til han da og s� var hun � banka p� d�ra, men han �pna ikke. S� ringte jeg p� han med mobilen og han sa til henne p� mobilen at...ja jeg skal komme � lukke opp om en stund. Da var kl 10.30. Jeg og lillebror gikk en liten tur fordi hun ville v�re igjen � vente. Da vi kom tilbake sto hun fortsatt ute og hutret og ventet. Det hadde g�tt da ca 30 min. Jeg kjente vondt inni meg. Han legger bare p� tlf hvis jeg pr�ver � prate med han s� jeg n�r rett og slett ikke fram til han. Stores�ster er s� ivrig fordi han har lovet � kj�pe henne b�de den ene og den andre barbie dokka. Men pr�ver og dempe forventningene og si at ikke sikkert han har husket det.

Vi skal jo p� foreldre samarbeids samtale den 25 mai, men han dukker sikkert ikke opp og da er det jaggu meg vanskelig og f� til noe samarbeid n�r han ikke tar tlf osv. Jeg lurer jo f�lt p� hva han planlegger � gj�re mot meg n� fordi noe er nok p� gang.

S� sier pappa at, ja man vet aldri med s�nne ... ja sier jeg jeg kan jo godt like godt g� � skyte meg for jeg ender vel opp d�d uansett. Blir s� irritert n�r de sier s�nne ting til meg. Det gj�r vondt. Greit at jeg har gjort en megatabbe, men get over it da. :sur:

Jeg funderer veldig p� hva som er smart � gj�re n�. Snakke litt med familie etaten, har sett han flere ganger p� nav de siste dager og kanskje det er litt informasjon � f� hva han egentlig driver med. REgner med han holder p� � klage p� barnebidrag vedtaket. AT barnebidrag skal skape s� vanskelige ting er h�pl�st.

Eller kontakte barnevernet for � h�re hvordan takle fedre som er s�nn?

eneste kravet han har f�tt stilt mot seg er barnebidraget, mens jeg har f�tt hue og r�va fullt av krav siden jeg gikk ut av samlivet. Rart du.

Over til litt mer positive ting.

Hadde avlastning sist helg, men ble ikke s� uthvilt for jeg leste meg omtrent ihjel p� heldagspr�ve i matte jeg hadde n� sist tirsdag. Jeg h�per p� 3 eller4, men tror nok mest p� en 3. Lykken var stor da jeg dagen etter fikk vite at jeg ikke skal opp i matte eksamen. Det var en ordentlig glad nyhet for meg.

N� gjenst�r kjemi..som vi ikke er ferdig med enda. N�r jeg skal p� skola igjen n� vet jeg ikke.

I dag da vi kom tilbake hit kom det en jente p� ca 10 og en gutt p� 7. De er s�sken og de kom uten ytterjakker s� jeg klarte ikke � dy meg da de ringte p�. Kommer dere for � v�re ute?? Det regna ute. Neida de kom jo inn og det gikk vel n�yaktig 5 min s� var det. Kan vi f� drikke? Begynte med appelsinjuice og s� gikk det 30 min s� var det ny runde med sp�rsm�l om drikke. S� da ga jeg dem vann og etter det ble det stille. De dro hjem etter ca 1 time og s� dro jeg og ungene ut en times tid. Hadde s� vidt kommet inn d�ra kl 5 s� var de p� d�ra her igjen og da hadde de f�tt beskjed om � v�re til kl 20... gud bedre. Da har de en mor og faren er p� platform. S� jeg har hatt fullt liv med 4 unger hele ettermidagen og kvelden. Er s� sliten.

Vet lissom ikke hvordan jeg skal takle dette der. Greit at de kommer, men ikke bosetter seg her lissom. Er s� redd for � fore dem for mye for er redd de kommer hele tiden for � f� mat, mulig det gnient tenkt, men jeg har bare nok br�d til oss egentlig for en uke. De tjener nok en god del mer enn meg. Men det gikk greit. H�rte de viska en gang... sp�r om vi kan f� br�dskive... jeg lot som jeg ikke h�rte en dritt.:knegg:

Orker ikke � bli slave for en bunsj med unger lissom.

S� rydde de ikke opp ett spill de hadde dratt utover s� jeg sa greit. Da gjemmer jeg hele spillet. Tull � bare komme hit og rote for s� � dra hjem igjen. Ingen som h�rte p� hva jeg sa, det irriterte meg.

Har nok en d�rlig dag i utgangspunktet. F�rste dag i mens s� er vel noe der og.:knegg: Da blir alt galt lissom.

Savner � f� tatt en dupp p� dagtid n� ja. Blir ikke f�r p� tirsdag.

Gruer litt til 17 mai. Fant kl�r til ungene men ikke meg. Som vanlig. Dermed m� jeg g� i gamle rimelig vanlige kl�r den dagen. S�nn er det � v�re fattiglus og feit.:noia:

Ingen av min familie som skal p� 17 mai s� jeg m� dra alene med de to sm�. S� regner med det blir en hard dag med l�ping hit og dit og lite avslapping og kos. Men skal bli greit � bli ferdig med dagen. F�r h�pe vi f�r v�re mest ute for da er det enklere � f�lge med han lillemann for han er h�yt og lavt for tiden.

20 juli f�r jeg h�re om jeg har kommet inn p� h�gskole. Det blir utrolig spennende. Men gruer meg til sommerferie i barnehagen, men det m� vel g� det og.

Ja det var visst alt skal mekke litt mat. Skrivast kj�re blogg. ]]>
geysirland http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=503
Har krigen startet n�? http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=498 Wed, 21 Apr 2010 19:02:38 GMT 21 april 2010.

Vel... n� vet jeg ikke helt hva skjer. eksen ringte i g�r kveld og var fly forbanna, n� hadde han mottatt giro'n p� 63000 kr. Han sendte sms i g�r kveld om at han skulle komme innom og skrive under skilsmisse papirer.

Jeg pr�vde og forklare, men han er blind gir meg all skyld for dette barnebidrag vedtaket som nav har gjort.

Han kom innom i sted. Jeg sa minst mulig. Han sa at han har sagt i fra til skatte myndighetene at de burde ta bilen min for � betale skatten slik at jeg m� fikse opp den gamle avskiltete bilen jeg har st�ende hjemme som har en verdi p� ca 10.000kr. Regner med han ikke kommer noen vei med dette da jeg har opplyst skattemyndighetene om alt dette. Og de har jo sagt at de ikke kan ta fra meg bilen s� lenge jeg er avhengig av den.

Han sa ogs� at han har bestilt avtale hos advokat om � f� solgt halve eiendommen der vi var f�r. P�bygget eier vel han halve av. Og n� vil han selge den halvdelen bare for � f� meg til � betale. Noe jeg ogs� tror ikke g�r.

Han sier ogs� at han skal betale i �r, men fra 2010 s� skal han f� inntekta si ned p� 160.000 kr slik at jeg skal f� minst mulig i barnebidrag. Det er sikkert mulig og f� til. Han sa s� mye som jeg tror m� v�re tull.

Men mulig jeg burde kontakte advokat jeg ogs� n� da for � vite hva jeg skal gj�re videre.

Jeg syns det begynner � bli s� slitsomt alt igjen. N� har jeg han � slite med, tannlegen, service p� bilen, og min tidligere arb giver hevder ogs� at jeg skylder han 20.000 kr i l�nn som har blitt utbetalt for mye i januar 2009. Noe regnskapsf�reren min mener og tror er feil. Jeg h�per n� inderlig det da. Syns det lissom er nok n�. Tenkte jeg skulle f� konsentrert meg til eksamen, men vi f�r se.

Er spent p� om han m�ter p� familievernkontoret 4.5...tviler n� p� det. Men vi f�r se.

Nei jeg orker ikke � tenke p� det. Er s� sliten idag. Jeg blir helt utslitt jeg med disse to sm� 1 dag hjemme..hvordan skal det g� 5 uker i sommerferien... j�je meg. Men vet jo at man blir jo mer vant til det n�r de er hjemme hver dag, det er bare en overgang.

Ja ja det var visst alt.:noia: ]]>
geysirland http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=498
15 April 2010 http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=497 Thu, 15 Apr 2010 19:13:35 GMT *Hei igjen... N� er det lenge siden jeg har skrevet noe her. * *Har det egentlig bra med meg sj�l for tiden. Om det er Cipralexen jeg g�r som gj�r det vet jeg ikke. Men etter at jeg begynte med dem syns jeg sj�l jeg har f�tt ett nytt liv. Alt har blitt s� mye lettere. � sint p� ungene kan jeg... Hei igjen... N� er det lenge siden jeg har skrevet noe her.

Har det egentlig bra med meg sj�l for tiden. Om det er Cipralexen jeg g�r som gj�r det vet jeg ikke. Men etter at jeg begynte med dem syns jeg sj�l jeg har f�tt ett nytt liv. Alt har blitt s� mye lettere. � sint p� ungene kan jeg ikke huske sist jeg var. Det er s� utrolig deilig.

Siden sist har jeg hat en kjemipr�ve til. F�rste dagen etter p�ske og jeg fikk lest 2 kvelder... Men...endte p� 5- s� m� si meg kjempeforn�yd med den. Har ogs� hatt en mattepr�ve siden sist og den fikk jeg ogs� 5- p�.

N� er det snart bare 1 mnd igjen til heldagspr�vene starter og om vi kommer opp i noe i eksamen. Jeg har sendt inn s�knad p� farmasi h�gskolen. S� f�r vi se da om vi kommer inn tilslutt.

Har trivdes godt p� skola i �r jeg. Det var smart � gj�re kjenner jeg n�.

Har faktisk hatt litt mer fri i det siste fordi faren hadde dem sist helg. Det gikk vel s�nn nogenlunde greit. S� lenge de f�r mat og bleier s� skal jeg vel ikke klage. Men da jeg kom for � hente dem � kl�rne jeg sendte med str�dd utover hele huset hans. Ikke at han kunne pakke sammen litt til jeg kom. Og smokken til minsten hadde de mista ute. Han driter i om de mister smokken. Det koster tross alt 60 kr for 2 smokker s� har sagt i fra at neste gang kommer han uten smokk.

Har bestilt ny time p� familievernkontoret og skal dit 4.5 hvis alt g�r etter planen. Det heter familiesamarbeid. Han mente her at han skulle ha barna 2 dager fast i uka og da skulle de v�re p� den gamle barnehagen. Dvs at ungene skulle bytte mellom to barnehager. Jeg sa at jeg var uenig i det. Og da ble familievernkontoret neste. Han har sagt at hvis de mener det ikke er gunstig for ungene � skifte s� skal han gi seg. S� det nytter egentlig ikke hva jeg sier. Da skal han heller forsl� og ha dem to dager og s� kj�re dem til barnehagen her disse to dagene. Har ikke kommentert noe han f�r ta det opp p� m�tet.

Men tror n� det m� bli kjedelig for ungene � v�re der. Fordi han gidder jo ikke ut med dem for blir dem bl�te s� virker det ikke som han klarer � t�rke skoa demmers.

Ikke har han leker. Det er jeg som har sendt med kl�r og leker. Ikke har han tv, men det kan de n� godt v�re uten en helg i ny og ned s� det gj�r meg ikke s� mye. Men tenker som s� at jeg kan jo ikke nekte han � ha dem. OM det f�r ordentlig stell eller ikke s� har vel ikke jeg s� mye jeg skulle ha sagt. OM jeg begynner � sende bekymrings meldinger s� vil jo det se ut som jeg er ute etter han.
Men ser jeg at dem lider p� en eller annen m�te s� vil jeg jo kontakte barnevernet og h�re hva jeg kan gj�re da.

Nytter ikke for meg � si at f.eks 1 �ringen m� f� sove litt p� dagen og legge seg til s�nn ca faste tider osv osv... han h�rer ikke p� s�nt. S� han sover jo ikke noe p� dagen den siste helga han var der. Det endte jo med at da jeg hentet dem s� sovna de i bilen og de sov helt til kl 16.30 p� ettermiddagen.

Ja nok om han.

3 �ringen holder p� � slutte med bleie. Det g�r framover.

Det er litt s�nn av og p�. pr�ver � ha bleien mest mulig av, men noen ganger setter hun seg p� bakbena og skal ha p� bleie fordi hun bruker samme st�rrelse som broren og da vet hun at vi har bleier i hus. Men f�r h�pe det g�r seg til.

Jeg g�r jevnt til legen min. Hun er s� utrolig trivelig. Viser seg at hun er gift med en iraner eller iraker..husker ikke, men hun har ikke opplevd noe s�nne problem som jeg har med min eks.

Skal dit i morgen igjen og da har jeg ikke v�rt der siden f�r p�ske.

Trimminga g�r det d�rlig med. Sliter med � komme meg ut � r�re p� meg. Men har heldigvis ikke lagt p� meg noe ekstra i det siste.

Om mandagen fikk jeg brev fra nav forvaltning om vedtak om barnebidrag. Og jeg skj�nte lite. Jeg s�kte jo i august i fjor og fikk bidragsforskudd p� 2700 kr pr mnd. Trodde det var det endelige jeg. Men n� kom vedtaket som viser at eksen har ikke svart p� nav's henvendelser og dermed har de tatt utgangspunkt for sykel�nn han fikk i fjor og ganget det med 12. Det viser seg da at jeg har 33.000 kr tilgode i barnebidrag. Istedet for 2700kr har jeg krav p� nesten det dobbelte pr mnd.

Pluss at jeg ogs� fikk vite at eksen hadde f�tt samme vedtak pluss en giro p� over 60.000 kr skyldig barnebidrag. Tenkte at � h�rregud...hvordan vil han reagerer p� dette???

Han kom innom i g�r for � si hade til barna han reiser til hjemlandet sitt idag. Men s� kom jo askeskyen s� han sitter vel i trondheim � venter p� at flyet skal g�. he he...Han sa ingenting og jeg syns det var s� vanskelig � spille at ingenting hadde skjedd. Det der m� da svi ordentlig p� pungen til han lissom????

I morgen den 16 er det 1 �r siden seperasjons dagen. N� kan jeg s�ke om skilsmisse. Deilig.

Sist helg bes�kte jeg bestevenninna mi. Har ikke v�rt hos henne p� 4 �r. Det var koselig. Hun har en sch�fer hund og jeg hadde aldri hilst p� han. Da jeg hadde lagt meg s� kom han faktisk oppi senga mi og la seg. Gud bedre... s� diger.... ja ja..varm var han jo.:knegg:

Jeg trives bedre her jeg er n�. Har jo fortsatt skatte etaten p� nakken og de mener at jeg ikke antagelig f�r noe ettergitt skatt. Men at jeg f�r utsettelse til jeg kommer i jobb og hvis jeg begynner � fikse opp gamle huset s� vil de nok ta pant i det s� da stengte den d�ra seg for n�. Men jeg tenker at det er nok bedre � v�re her s� jeg slipper � bo s� n�rt han eksen. Det blir bare rot det v�tt�.

Jeg har fortsatt avlastning. Men den siste helga s� skulle alts� pappa'n ha dem.

Det viste seg jo ogs� i det bidragsvedtaket at han ikke har samv�rskontrakt. Det blir jo dumt for han for da m� han jo betale mer i bidrag. he he..s� litt deilig at han suller seg inn i sitt eget nett.
Som han p� nav sa...n�r han ikke svarer p� henvendelsene og hvis han kommer og sier at inntekten er for h�y s� har han jo f�tt for mye sykepenger og da f�r han jo nav p� nakken s� jeg er litt spent p� hvordan han har tenkt � takle den greia her.

P�ska ble fin. Ble bedre enn jeg trodde. Hadde knall v�r hele p�ska. N� regner det igjen.

Idag har jeg endelig sulla meg til � vaske huset. I morgen kan jeg da gj�re litt mer s�nn ting jeg syns er sk�y. Eneste dagen jeg har fri fra skola.

Er veldig spent p� hvordan det skal bli til h�sten. Jeg h�per s� inderlig at jeg kommer inn. Jeg er s� spent.

Minsten har blitt snart 20 mnd'er. Tiden flyr Han begynner s� sm�tt og si noen ord n� og syns mine to g�r s� godt sammen. De er flinke til � dele p� ting og de tenker p� hverandre. F�r den ene kjeks s� husker de p� at ogs� den andre m� f�. Det syns jeg er fint. Selvf�lgelig krangler de innimellom men det er s� mye koselig dem i mellom ogs�. Han har slutta � grise ved matbordet ogs�. Deilig!!!!

Trodde aldri det skulle ta slutt.

Han v�kner standard rundt kl 6... kunne godt ha sovet til kl 7..men men tenker p� til h�sten jeg da m� vi opp 6 hver dag...uff det blir nok litt slitsomt. Men h�per det g�r bedre enn jeg tror.

Ja det var visst alt for n�.
Hei d�!! ]]>
geysirland http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=497
4.2.2010 http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=487 Thu, 04 Feb 2010 19:04:37 GMT Hei..
N� ser det endelig ut som minsten er frisk. Har v�rt i barnehagen idag og h�rte at det har g�tt greit med han idag. Da satser vi p� avlastning i morgen.

I kveld er vi hjemme alene jeg og han. 3 �ringen ble med pappa'n til byen. De er vel like rundt hj�rnet tenker jeg.

Har f�tt tak i ski til henne idag. Ski, sko og staver..komplett. Er veldig glad for det. Og for 0 kr. Skal bare "l�ne"... S� hvis de ikke ryker f�r vi er ferdig med dem skal jeg levere dem tilbake.

I dag fikk jeg igjen kjemi pr�ve... 5+...kan vel ikke f� bedre enn det. Men til min ulempe er at det var ett kort kapittel og stort sett teori.

Idag har vi hatt fors�k. Med kobolt klorid og Saltsyre. Spennende egentlig. Moro og se hva som skjer n�r ting endrer seg. Jeg er s� klumsete n�r det gjelder det praktiske. Men teori er mi greie lissom.

Har hatt bes�k av feier p� gamlehuset mitt. Pipa m� rives og bygges p� nytt hvis jeg skal restaurere. I morgen skal jeg oppover igjen, da kommer en r�rlegger for � sjekke om r�rene er greie og gi meg ett kostnadsoverslag. Er s� spent p� og se hvor dyrt dette blir tilslutt. Er s� redd det skal bli for dyrt. Har s� lyst til � flytte hjem igjen. F�r lyst til � grine hver gang jeg g�r inn ihuset. Og gj�r det stort sett hver gang. Hvorfor...vet ikke... tror at det g�r p� at jeg f�ler meg mest hjemme der.

Snakket med snekkeren ogs� som holder p� og lage kostnadsoverslag for meg og s� sendte jeg tegning av huset pluss ett brev til elektrikere jeg kan tenke meg og bruke fordi de er mye billigere. De skal ogs� komme med ett kostnads overslags. S� alt i alt en fin dag for meg i hvertfall.

:jupp: ]]>
geysirland http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=487
1.2.2010 http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=485 Mon, 01 Feb 2010 19:30:34 GMT *Heisann sveisann. * *N� begynner jeg � kjenne det p� kroppen at det er lenge siden jeg har hatt fri. Det er ille for meg og for ungene. Fordi n�r jeg blir s� sliten s� blir jeg s� giddalaus...orker ingenting. Og ser bare fram til leggetid hver kveld. Helt tragisk. * *Idag sendte jeg begge... Heisann sveisann.

N� begynner jeg � kjenne det p� kroppen at det er lenge siden jeg har hatt fri. Det er ille for meg og for ungene. Fordi n�r jeg blir s� sliten s� blir jeg s� giddalaus...orker ingenting. Og ser bare fram til leggetid hver kveld. Helt tragisk.

Idag sendte jeg begge ungene p� barnehagen. Men bilen startet ikke. Har holdt p� hele dag for � f� start p� det skramle. Tilslutt kom pappa med sin bil og etter mye om og men starta den endelig. Hadde v�rt -30C sist natt. Dvs jeg mista en hel dag p� skola... pr�vde � gj�re noe hjemme idag. Men det var utrolig vanskelig � konsentrere seg. Hadde hele tiden bilen i bakhodet og s� var eksen p� bes�k i g�r. Han sliter n� med sitt. F�lt � si det men jeg syns fortsatt synd i han jeg. Han blir sikkelig trakassert av noen som vil ha han ut av taxi businessen og det m� v�re utrolig slitsomt. Jeg klarte det ikke og slutta .. de var s�nn til meg og.

S� har det satt opp barnehage satsen fra 2119 til 3800 kr pr mnd. Skj�nner ikke at de kan bare ta de papirene jeg viste f�r jul og se at jeg ikke har noe annet enn overgangst�nad og sette opp barnehage satsen etter det. Blir jo helt feil. N� m� jeg igjen vise fram papir p� at jeg bare har OS...

Ringte p� bensinstasjonen idag og spurte om hvor mye det vil koste � sette p� en motorvarmer p� bilen... 3000 kr... jadha... kan jeg bare glemme. Har time til tannlegen p� fredag for � sjekke om jeg m� rotfylle ei tann...s� regner med en 1000 lapp der som jeg ikke har tatt med i beregningene. Begynner � bli rimelig lei av � aldri ha nok penger.

Fikk start p� bilen kl 13 ca..og kl 14 ringte de fra barnehagen at de mente minste var i d�rlig form og antagelig hadde �rebetennelse. Ok tenkte jeg... ringte legen og fikk komme inn 20 min etter p�. JOda han har litt �rebetennelse, men ingen h�y crp. Og ja han kunne g� til barnehagen hvis almenntilstanden var bra. Men n� blir jeg vel n�dt til � holde han hjemme til torsdag. Gud jeg h�per bare at det holder seg friske til helga slik at jeg kan f� en etterlengtet fri helg... kjenner det s� godt i kroppen at jeg trenger en pause. Har ikke hat noe pause siden 20 desember.

Det g�r i ett og n�r glemskheten tatt seg opp og det er nok ett sikkert tegn p� at jeg sliten og sm� stresset. Blir stresset n�r jeg ikke kommer meg p� skolen for jeg har ikke overskudd til � jobbe s� mye hjemme. Og sliter ogs� med trua p� at jeg skal klare noe h�yskole studium. Blir ungene syke som dette s� detter jeg jo av lasset med en gang. S� hva gj�r man? Jobber fins jo ikke her. I hvertfall ikke som kan kombineres med sm�barn. Enten er de �pne til kl 19 elle22..eller s� starter kl 7 og osv... For � klare meg m� jeg jo ha en 100% jobb.

Har slitt valgets kvaler hva jeg skal gj�re med sm�bruket mitt. Idag tok jeg mot til meg og ringte litt rundt... til feier for � f� han til � komme � se om pipa mi er godkjent... ringt r�rlegger for � komme og se p� r�rene under kj�kken og bad... om de m� skiftes ut eller om jeg kan bruke de r�rene jeg har. I det heletatt..pr�ve og f� til ett kostnads overslag p� hvor mye det vil koste � sette istand dette huset. Og da mener jeg alt som er igjen. Dvs. Kj�kken, bad, to loft rom, trapp, gang, utvendig bordkledning, nytt tak, skifte noen vinduer, og balkong og fikse det som mangler p� utsiden og en garasje for en bil.

Tenker allerede p� sommer ferien jeg.. 5 uker i dette h�let her. Ikke plass i det heletatt for unger � leke p�. Der jeg var f�r var det tross alt mye friere. Jeg kan snakke med voksne folk hver dag. Her ser jeg nesten ikke folk. Kjenner jeg blir gal i hodet n�r jeg ikke f�r treffe andre voksne folk lissom.

Jeg lurer egentlig p� hvordan andre enslige greier... 2 tette og sykdom og studier og ingen avlastning fra far... hvordan henger de i hop. Det er rimelig umenneskelig. Og jeg er redd at ungene skal ta skade av at man blir s� sliten... man blir jo kjeftete og pr�ver og gj�re ting mest mulig lettvindt for � f� mest mulig pauser... helt idiotisk. men s�nn har det blitt n�.

N� har det v�rt sykdom i snart 3 uker s� n� h�per jeg snart det blir slutt. Det er jo ikke ungenes skyld. Ogs� f�r jeg d�rlig samvittighet n�r jeg sender dem p� barnehage fordi jeg syns dem virker helt vanlig og s� n�r de kommer dit s� er de ikke det..utrolig pinelig. Men jeg ser det rett og slett ikke kl 6 -7 om m�rran.

har blitt bedt p� 30 �rs lag. Skal dra hvis avlastninga g�r sin gang... er ikke f�r 12 mars. Men det blir jo fylle kule for det er bare folk som drikker..s� jeg gruer litt og. Men for 30 �ringens skyld s� skal jeg gj�re det for hun har v�rt kjempesnill mot meg. Her om dagen kom hun med en tunika som hun syns var for stor til seg selv og lurte p� om jeg ville ha den. Den passa jo helt fint til meg.. F�r glede meg til maten s� f�r jeg dra hjem n�r folk blir for plagsomme... s� det g�r sikkert greit.

Litt nedtur for tiden...syns alt bare g�r g�rne veien. Jeg har pr�vd og pr�vd � tenke positivt og har jo trudd at n� snur det. Men s� snur det igjen til det v�rre..irriterende... Men h�per at en dag blir det slutt. ]]>
geysirland http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=485
29 januar 2010 http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=484 Fri, 29 Jan 2010 12:03:59 GMT *Hei... da er vi snart p� slutten av januar.* *Januar har v�rt preget av sykdom av ymse slag. * *For 14 dager siden hadde vi omgangsyken. P� tirsdag m�tte jeg til legen for urinveis infeksjon. I g�r kveld...har minsten f�tt feber. Jeg skulle ha avlastning denne helga, men den m� jeg bare seg... Hei... da er vi snart p� slutten av januar.

Januar har v�rt preget av sykdom av ymse slag.
For 14 dager siden hadde vi omgangsyken. P� tirsdag m�tte jeg til legen for urinveis infeksjon. I g�r kveld...har minsten f�tt feber. Jeg skulle ha avlastning denne helga, men den m� jeg bare seg langt etter. Forh�pentligvis er vi friske neste helg.

Men kjenner sikkelig p� kroppen at jeg trenger litt fri. Jeg er konstant tett i nesa..tror det m� v�re bihulene. Driver � skyller nesa tre ganger pr dag med neseskyller..dvs lunket salt vann. Det hjelper bare en stund. N� g�r jeg p� antibiotika for urinveisinfeksjon s� kan lissom ikke dra til legen n� igjen. F�r vente til jeg er ferdig med kuren.

Skj�nner jo at immunforsvaret mitt er p� b�nn slik sett. Har v�rt mye sm�syk i det siste.

I g�r var jeg p� foreldre m�te. Det var kun f�rstehjelp, men viktige saker det og. Syns det er flott at vi f�r trent p� dette en gang i �ret.

Det blir jo mye latter og moro ut av det ogs� da.

Ble s� glad idag. Ble invitert i 30 �rs lag. 12 mars. Den helga har jeg planlagt avlastning. Hadde jo egentlig planer om kurs den helga, men har sl�tt det i fra meg for � bruke pengene p� noe mer fornuftig. Var hos fris�ren og klipte meg i g�r da for noen av julegave pengene jeg fikk. Der dukke det opp at hun fris�r damen hadde to par sm� ski st�ende med sko som jeg kunne f� "l�ne" noen �r. Det er n� rart hvor alt dukker opp.

30 �rs lag ja, det blir jo fylle kalas, men jeg drikker jo ikke og det er jo ei som er gravid s� det g�r nok greit. Gleder meg til maten jeg. Tapas... har jeg aldri spist. Men er spent p� hva det er. Men det blir nok mye rart der etter hvert. Vet hvordan de gubbene der kan v�re ... men blir det for ubehagelig s� drar jeg jo bare hjem. Greit s�nn.

Hadde kjemi pr�ve sist mandag. Syns sj�l den gikk greit. Men har jo ikke f�tt h�re noe resultat enda. Blir spennende.

Ellers er det jo ikke s� mye nytt da. Kan ikke si jeg ser frem til helga. Syns de er langtekkelige og fryktelig kjedelige..men men..s�nn er det jo bare det.

P� tirsdag m� jeg pr�ve � komme meg p� trim igjen. Er fryktelig slitsomt. Jeg mista all pust sist og fikk hald hele tiden. Da er det ikke s� moro syns jeg n�r man f�ler at man m� gi seg s� fort p� ting. F�r h�pe ting blir bedre denne gangen igjen. Da er jeg pussig nok ren i bihulene n�r jeg trener..f�r vel ut litt rusk i forgasseren da.

N� ringte eksen i g�r og sa at n� ville han snart ha ungene en helg. Ja sier jeg. Det er jo greit s� fort du f�r kj�pt dem senger og f�tt ordnet kj�kken slik at de kan spise normalt. Badet er heldigvis ferdig. Ble fint der da. Han er s� veldig interessert i � vise meg hva han har f�tt til. Skj�nner jo at han vil ha ungene litt og jeg skal ikke sette meg i mot det. M� jo pr�ve det ut s� f�r man jo se hvordan det g�r da. Ungene er jo helt tullete p� � v�re sammen med han. Han har jo fri annenhver helg s� det passer jo fint det. F�r n� se da om han orker mer enn en helg da... he he... Han vil selvf�lgelig at jeg skal si opp avlastninga jeg har, men s� lenge det ikke er noe fast med ham s� kommer jeg ikke til � si opp den.

P� onsdag var vi hos helses�ster. Endelig fikk minsten mmr vaksina. Den skulle han jo egentlig ha hatt i november. Men det g�r vel greit.

Nei det var visst alt. Ting er egentlig ok. Skal ikke klage. ]]>
geysirland http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=484
20 januar 2010 http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=482 Wed, 20 Jan 2010 20:24:40 GMT *Hei.. * *M� skrive litt igjen kanskje. Dagen idag starta d�rlig med � f� en to str�mregninger p� tilsammen over 7000 kr. Viste seg jo etter n�yere gjennomsyn at de hadde stipulert ett forbruk p� mitt gamle hus som st�r tomt. Er lei av � slite �konomisk s� n� m� jeg ta meg i nakke skinnet og pr�ve... Hei..
M� skrive litt igjen kanskje. Dagen idag starta d�rlig med � f� en to str�mregninger p� tilsammen over 7000 kr. Viste seg jo etter n�yere gjennomsyn at de hadde stipulert ett forbruk p� mitt gamle hus som st�r tomt. Er lei av � slite �konomisk s� n� m� jeg ta meg i nakke skinnet og pr�ve � lage noe ala budsjett. Men er s� d�rlig p� s�nt.

Har sittet litt i kveld da. Fikk jo trygd idag og fikk betalt en gammel regning i hvertfall. N� vurderer jeg � gi opp og komme meg p� noe healing kurs og heller bruke disse 2000 kr jeg fikk til jul til � betale regninger bare for � komme meg fortere p� tur. Og s� pr�ve og ligge foran skjema... Og kanskje klare � spare noen f� kroner slik at jeg kan f� meg en buffer hvis noe skjer. Tror det blir vanskelig men men.

Har jo egentlig veldig godt betalt n�r en ser p� papiret, men pga gamle regninger s� har det ikke strukket til. Men vi f�r pr�ve � endre p� det.

Var p� trim igjen i g�r. Det var hardt. Var sliten i kroppen i g�r kjente jeg. Fikk hald hele tiden.

I helga hadde jeg omgangsjuka. Spydde hele l�rdagskvelden. Og ene ungen hadde litte gran p� fredag s� egentlig er jeg kjempeglad for at jeg fikk en light versjon av omgangen denne gangen.

Har f�tt igjen tentamen og fikk en 3'er..st�r jo greit p� det. S� ble s� himla glad da jeg s� treeren lyse mot meg.

Pappa har ingen tro p� at jeg skal klare utdanninga mi, fordi det blir nok t�ft. Men har n� lyst til � pr�ve f�rst da f�r jeg gir opp.

Idag fikk jeg bes�k av el folk. De fant jordfeil i huset her. Viste seg � v�re varmtvanns tanken. Ja h�rlig.. � tenke p� at det skal ikke jeg betale.

Har hatt bes�k av ei fra gamle bygda idag og gutten hennes... han er jevn gammel med jenta mi da. De lekte som bare det de to. Det er s� deilig n�r de klarer � underholde seg selv litt ogs�.

P� mandag har vi kjemipr�ve. Syns det g�r rimelig i ett. I morgen skal jeg ha to timer med kjemi p� m�rningen...men det er fors�k og det syns jeg er moro. N�r jeg kommer hjem m� jeg begynne � lese p� pr�ven og har planer om � komme meg ut p� en trimtur.

Gleder meg vanvittig ikke til n� til helgen men neste..da er det fri helg..gudbedre det skal bli deilig.

Kjedelig at jeg m� droppe ett kurs jeg har himla lyst p�, men tenker n� p� �konomien..den m� jo bare g� rundt lissom.

Vi har v�rt hos tannlegen p� tirsdag. F�rste gang for 3 �ringen. Da vi skulle dra hadde hun gjemt seg p� loftet. DA vi kom dit s� gjemte hun seg bort bare og jeg tenkte at ..jepp... detta g�r bra...

Men hun tannpleieren var flink hun klarte � snakke henne rundt s� hun fikk henne til � gape og pirke p� tenna og telle alle sammen. De var fine. S� da var jeg kjempe lettet.

Nei det var visst alt. Snakkes. ]]>
geysirland http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=482
Midtveis i januar 2010 http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=476 Thu, 14 Jan 2010 13:48:57 GMT *Hei n� er det en stund siden jeg skrev her. Livet g�r sin vante gang. Det har v�rt stritt etter nytt�r. Med lesing til matte tentamen i R1... den hadde jeg n� p� tirsdag. Det var ett sant mareritt. Fikk kanskje til 50% og er ikke sikker p� om det ble riktig en gang. Jeg satt i 5 timer � slet, og... Hei n� er det en stund siden jeg skrev her. Livet g�r sin vante gang. Det har v�rt stritt etter nytt�r. Med lesing til matte tentamen i R1... den hadde jeg n� p� tirsdag. Det var ett sant mareritt. Fikk kanskje til 50% og er ikke sikker p� om det ble riktig en gang. Jeg satt i 5 timer � slet, og var helt utslitt da jeg var ferdig. Rimelig lite forn�yd med meg selv. Men dog glad for � v�re ferdig.

N� m� jeg forvente at enten s� stryker jeg eller jeg f�r en 2 ..er det jeg regner med. Jeg st�r p� en 2 er, men er et nok til � komme videre lissom?

Har n� tenkt litt. Stryker jeg p� matte tentamen p� vg skole s� har jeg i hvertfall ikke noe � gj�re p� en H�gskole. Dermed blir jo alternativet lett.. man m� s�ke jobb. Fordelen er vel at jeg kanskje f�r det lettere �konomisk. Det er plan B hvis jeg stryker.

V�rt p� skola idag og ..hatt kjemi. Spurte hun ene som var der hva hun syns om mattepr�ven og hun sa....- nei den var grei den. Gud a meg... s� heldig du er..jeg syns det var et sant mareritt. Ble s� usikker p� alt og f�lte jeg ikke fikk til noe riktig. Ja det f�r jo g� som det g�r. Gjort er gjort.

Tirsdag var ogs� f�rste kvelden med barnevakt for meg. Jeg hadde tenkt meg p� dametrim og 2 jenter i 11 �rs alderen meldte seg selv til jobben. Hun ene er kjempeflink med unger og st� i ting fordi hun har vokst opp med � ta vare p� sine yngre s�sken. Mens hun andre er en litt bajass av en 11 �ring, men dog grei nok. Kanskje ikke s� st� i � ta vare p� unger s� slik sett var jeg glad hun andre var der. De hadde ikke penger p� mobilene sine..bare fri familie slik at de kunne ringe hjem. Men mora til hun ene skulle sjekke innom for hun m�tte hente dem alikevel.

Kom p� trim og det var knallhardt for en som ikke har trent ordentlig p� hvertfall 5 �r. Men jeg syns jeg klarte � fullf�re s�nn nogenlunde. Jeg la meg p� mitt eget tempo for � unng� strekk skader og s�nt. Er jo ikke 20 �r lengre. Etterp� var s� deilig. Har aldri v�rt s� myk i kroppen f�r. S� jeg tror trening er tingen for meg.

Jentene ble storforn�yd med 50 kr hver..de sparer til vennesmykket og de ville mer enn gjerne komme tilbake neste tirsdag.

Ellers lever jeg fra h�nd til munn. Pengene strekker ikke til for � betale regninger som begynner og hope seg opp og sosialst�nad f�r man bare hvis man ikke har nok til mat og hvis jeg bruker pengene p� mat og bensin istedet for � betale regninger ...og etter nav s� er det det man skal gj�re ellers f�r man ikke sosial st�nad.

Har 200 kr igjen p� kontoen men i morgen kommer den bost�tten jeg ikke fikk utbetalt i desember s� det blir en l�sning denne helga og.

Denne helga skal ungene p� avlastning. Det skal virkelig bli deilig n�. Er sliten etter jula og tentamen og hele greia.

I kveld forventer jeg at muligens eksen kommer tilbake fra utlandet. Fikk en mail i g�r om det. Men h�per han ikke kommer i halv sju tiden i kveld for da blir det vanskelig � legge unger.

Forrige uke var det -30 her. Bilen nekta og starte og jeg m�tte skulke skolen... positive er at jeg bor i gang avstand til barnehage og vi kj�rte akebrett.

N� er det - 16 og jeg h�per bilen starter i morgen.

Hva jeg skal bruke frihelga til vet jeg ikke enda... Har f�tt noen kr av mamma til � kj�pe det jeg trenger til ungene. Er noe sm�tteri som nye innesko og ordentlig votter til gutten og kanskje noe annet sm�tteri. S� mulig jeg tar en tur til byen.

G�r og venter i spenning p� om det blir noe theta healing kurs p� meg. Har spart opp 2000 kr, men mangler 1100 kr. Det er dyrt og jeg f�r innmari d�rlig samvittighet for � bruke s� mye penger p� meg selv n�r vi knapt har mat til kl�r og bensin. Men s� h�per jeg at det er nyttig for min egen del. Jeg syns det er spennende � vente p� noe jeg syns er spennende. Det krydrer hverdagen litt. Men har ikke h�rt noe enda om det blir kurs.

Ikke sikkert det blir noe og da har jeg jo plutselig noen tusen ekstra.

I g�r da jeg hadde somla meg og ungene ned til butikken bare for � lufte oss en tur. En tur som tar max 10 for meg men nesten en time med to sm�ttiser.. Der traff jeg en mann som jeg var rimelig forelsket i for ca 10 �r siden. Han er gift og har to barn p� samme alder som mine. Men jeg sa aldri at jeg var forelsket i ham. Bare avstands greier. Men han er en trivelig kar. N� hadde han blitt tjukkere s� jeg. Men like blid som f�r. Han spurte om det gikk bra med oss. Jada sier jeg det g�r greit. Han pleide og hjelpe meg og pappa'n min � sanke sauer for ca 10 �r siden mens vi enda hadde sauer og de fjellturene med han var ...h�rlig for meg i hvertfall og f� g� bak og glane p� en jeg syns var s� kjekk. Kunne vel ha g�tt til verdens ende slik jeg.

Det er jaggu ikke mange mannfolk som har spurt meg om det g�r bra med oss ..det er som regel damer som sp�r om s�nt. S� det var jo koselig.

N� har jeg vasket andre etasjen, eller kanskje jeg skulle kalle det topp etasjen..s� f�r jeg ta resten i morgen. Skal bli deilig og f� vasket her n�. Har ikke vasket siden f�r jul. Har jo ikke hatt mulighet pga pr�ven og at ungene har v�rt her hele tiden.

Minsten er h�yt og lavt. Det g�r rimelig i ett n�. Men samtidig er det s� morsomt for det blir enklere og enklere � kommunisere med han. Han blir s� sinna noen ganger n�r vi skal spise og jeg ser p�'n s� blir han lynende forbanna enda jeg ikke gj�re noe annet enn � se p� han...sn�ling. Andre ganger kan han stirre p� meg og s� begynne � le. Snodig skrue egentlig. Og stores�ster er stort sett grei med han... det hun er flink til er hvis jeg gir dem pepper kjeks eller noe s�nt s� ber hun bestandig om to fordi broren skal ha en..flink til � dele.

Minsten har begynt � leke p� leke kj�kkenet ogs�. Kj�pte det jo til 3 �ringen, men hun har nesten ikke brukt det. Men han kan leke lenge med det n�. Putte ting i skapet og ta det ut igjen. Litt deilig n�r de kan leke litt sj�l.

Nei det var visst alt for n�. Krysser fingre og t�r for at jeg st�r p� den pr�ven.... :jupp: ]]>
geysirland http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=476
2010! http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=449 Sat, 02 Jan 2010 19:36:17 GMT *Godt nytt �r.... * *N� er alt forandret her s� jeg h�per dette g�r greit. * *2009 vil jeg helst glemme s� fort som mulig. * *N� snakker vi om 2010.* *Ett helt �r foran meg p� godt og vondt. * *Hva jeg har av �nsker i 2010: * Godt nytt �r....
N� er alt forandret her s� jeg h�per dette g�r greit.

2009 vil jeg helst glemme s� fort som mulig.

N� snakker vi om 2010.

Ett helt �r foran meg p� godt og vondt.

Hva jeg har av �nsker i 2010:

- At skolen skal g� bra.
- Bedre �konomi
- Mer energi og mer glede med ungene
- Bli sunnere og litt mer trent.
- Thetakurs...
- Mentalt sterkere
- Finne p� mer spennende ting.
- At jeg slipper og flytte i s� fall h�per jeg at jeg f�r tak i noe bedre og bo i.
- Bli en positiv person igjen
- F� igjen mitt gode hum�r.

Det er vel noen av �nskene mine.

Mandag starter rotteracet. Julen er endelig ferdig. Jeg syns det har v�rt langtekkelig og s� kaldt...- 15C nesten hver dag om ikke kaldere. Det gj�r jo sitt at ungene ikke kan v�re ute s� mye.

Positive med januar er at man har alt det gode foran seg. V�ren, solen, sommeren etc....

Neste tirsdag 12 januar har jeg heldagspr�ve i matematikk. Har ikke �pna boka 1 gang i jula... Men f�r h�pe at det klarer seg med neste uke. Noe sitter da, men ikke alt. S� er det opp med kjemi boka p� mandag. Det blir nok t�ffere � f� inn i hue..skal ha en st�rre pr�ve der ogs� f�r p�ske.

N� fikk jeg 1600 kr i julegave..dvs at halvparten til theta kurs er betalt. S� har jeg klart � skrape sammen 500 kr til som jeg fikk i gave s� n� mangler jeg 1100 kr til kurs. Jeg har vel noen kr p� coop boka mi s� kunne vel ha tatt ut noe der.

���� h�per s� inderlig at jeg f�r ting til � klaffe den helga slik at jeg kunne ha f�tt med meg ett slikt kurs. Kjenner det bare sitrer i spenning i kroppen bare jeg tenker p� det.

Har v�rt sliten de siste dagene, men idag har det g�tt greit. Gleder meg til � komme i gang med hverdagen.

Har egentlig hatt en grei jul. Kan vel ikke forvente s� mye n�r man har s� sm� barn. Lurer f�lt p� hvordan jula blir i 2010... n�r de har blitt 1 �r eldre begge to. De vokser jo fort da.
Ha en fin kveld. ]]>
geysirland http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=449
22. desember 2009 http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=447 Tue, 22 Dec 2009 13:50:18 GMT *Julen n�rmer seg med stormskritt. Lurer p� n�r juletreet jeg har blitt lovet kommer jeg???* *H�per jeg f�r penger i morgen slik at vi f�r handlet litt til jul.* *I natt har jeg hatt feber hele natta. Var helt utslitt i morges. Svetta og fr�s om en annen. Og kaldsvetta ute i -21 C..da er... Julen n�rmer seg med stormskritt. Lurer p� n�r juletreet jeg har blitt lovet kommer jeg???

H�per jeg f�r penger i morgen slik at vi f�r handlet litt til jul.

I natt har jeg hatt feber hele natta. Var helt utslitt i morges. Svetta og fr�s om en annen. Og kaldsvetta ute i -21 C..da er det noe g�li. Tenkte f�rst � ringe legen, men s� tenkte jeg at nei dette er nok influensa etter som jeg fikk den stikkingen i kroppen.

Men s� senere p� dagen s� ringte jeg alikevel. Fikk snakket med legen som mente at jeg kunne ta en Crp s� ser en jo fort om det er virus eller ikke.

Dro nedover og crp var dobbelt s� h�y som p� fredag. S� n� m� jeg begynne p� ny antibiotika kur.

N� f�r jeg h�pe jeg blir bra til jul.

Hvis jeg ikke blir bra n� s� begynner jeg � lure. N� har jeg opplevd to damer her i bygda som er brystkreft operert og f�tt igjen kreft ett annet sted i kroppen og d�dd... derfor s� er jeg litt bekymret. Men pr�ver ikke � tenke p� s�nne ting. Mne har det s� klart i bakhodet. Derfor h�per jeg at jeg blir bra n�. ]]>
geysirland http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=447
21 desember 2009 http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=446 Mon, 21 Dec 2009 20:20:07 GMT *Ny dag. * *Idag sendte jeg minsten i barnehage, mens jeg og 3 �ringen dro til Steinkjer. Bare for � glane. Jeg eier jo ikke penger s� jeg brukte vel totalt 300 kr. * *Venter p� sosialst�naden. Ellers har jeg kun r�d til bensin for ei uke til. * *Men ble s� d�rlig form idag. Fikk jo... Ny dag.
Idag sendte jeg minsten i barnehage, mens jeg og 3 �ringen dro til Steinkjer. Bare for � glane. Jeg eier jo ikke penger s� jeg brukte vel totalt 300 kr.

Venter p� sosialst�naden. Ellers har jeg kun r�d til bensin for ei uke til.

Men ble s� d�rlig form idag. Fikk jo betennelse i lymfeknutene f�r helga. Var hos legen og fikk antibiotika. Det har f�ltes som det har g�tt rette veien. Men er fortsatt �m i kjakene og idag utover agen s� stakk det i hele kroppen ja det var nesten vondt og g�... det ilte nedover i begge bena og i armene og nakken og ja stort sett hele kroppen. Sikkelig ufyselig. Har fryst hele dagen s� har nok en snev feber.

Er vel influensa jeg brygger p� n� da. Har blitt vondere og svelge ogs�.

Etter svineinfluensa vaksinen i slutten p� oktober ble jeg syk med influensa i 1 uke etter p�..etter det gikk det over til bihulebetennelse. Og n� knapt en m�ned senere er det i gang igjen med noe annet.

Det positive er at ungene har holdt seg friske. Bank i bordet. N� er det 1 dag igjen p� barnehagen s� blir det langfri p� 3 �ringen mens minsten skal i vei 1 dag neste uke. Gruer litt. For jeg blir utrolig sliten av dette her.

Tror jeg skal k�ye tidlig idag. V�kna kl 5 i morges.

H�per jeg f�r juletreet snart. Har tenkt � tilby litt betaling hvis jeg har noe da. Det f�r jeg sjekke i morgen. Sag m� jeg ha og.

Ja den tid den sorg.

Snakkes. ]]>
geysirland http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=446
20 desember 2009 http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=445 Sun, 20 Dec 2009 19:31:36 GMT *Heia..* *S� mye skjedd siden jeg skrev her sist. Kort versjon:* *-flyttet til sentrum av kommunen* *- byttet barnehage for barna* *- 3 f�rste ukene var helt for j�vlige..slet med 3 �ringen i barnehagen og hun trivdes ikke. Det har heldigvis g�tt seg til.* *- St�rste jenta har passert 3 �r*... Heia..
S� mye skjedd siden jeg skrev her sist. Kort versjon:
-flyttet til sentrum av kommunen
- byttet barnehage for barna
- 3 f�rste ukene var helt for j�vlige..slet med 3 �ringen i barnehagen og hun trivdes ikke. Det har heldigvis g�tt seg til.
- St�rste jenta har passert 3 �r
- Jeg er ferdig med f�rste halvdel av � ta opp fag. G�r s�nn nogenlunde bra.
- Far har fortsatt ikke noe samv�r.

Vi har som sagt ikke noe samv�rsavtale. Etter som han ikke m�tte p� siste mekling s� fikk jeg ikke noe samv�rsavtale. Det som har skjedd er at jeg har gjort mitt beste i at ungene skal f� se pappa'n sin. KJ�rt dem til hjemstedet mitt hver helg for at de skulle treffe pappa'n sin noen timer.

Men ser etter hvert at jeg er bare n�dt til � kutte det ut.

Forrige helg sa jeg fra i god tid at jeg kom p� l�rdag. Det var greit. L�rdag kom og han kom innom faren min og sa han skulle p� jobb. Dvs en jobb som ikke var n�dvendig og ta da. Sa han skulle komme innom senere. Kl 19 samme kveld dukker han opp. Dvs 10 min f�r minsten legger seg. Da ble jeg sur. Kunne han like godt ha latt v�re. Til 3 �ringen sier han at han skal komme � hente henne dagen etter. Noe som ikke skjer.

V�rste jeg vet er n�r han sier ting til ungene og ikke holder hva han lover. Det var etter den episoden og en utbl�sning her p� nybakt mamma at jeg fikk svar at jeg burde kutte ut all kontakt med han for � skjerme ungene. Jeg har ikke sett saken fra den siden og fikk dermed ett nytt input p� hvordan h�ndtere dette her. Dermed har jeg ikke tatt kontakt i det heletatt med han siste uka.

Denne helga var ungene p� avlastning og jeg har kost meg stort. I g�r l�rdag ringe eksen og skulle prate med 3 �ringen. Nei sier jeg hun er p� avlastning. Han lurte p� om vi kom idag. Ja sier jeg. Ok sier han og la p�.

Vi kom til pappa og mamma ca kl 14... jeg sendte melding til han at n� var vi kommet og at han kunne hente dem hvis han ville. Da kom det beskjed at nei han skulle p� jobb. Det der er bare tull fordi han har fri helg. Jeg svarte bare OK... driter fullstendig i han.

Sa ingenting til ungene og dermed s� maser de heller ikke. Heldigvis. N� har ungene lagd julegaver til han i barnehagen. Men om vi f�r levert det ..er en annen ting.

Jeg fatter bare ikke pappaer som ikke klarer � sette seg inn i barnas situasjon. Har de ikke v�rt barn sj�l en gang i tiden og kanskje hatt en pappa som ikke brydde seg. De burde jo ha l�rt da. Men de blir vel som oftest som sine egne foreldre regner jeg med. Ja samma det. Har tenkt at han ikke skal ha noe innflytelse p� meg lengre. Jeg skal ikke ta noe kontakt. Hvis han ringer og skal snakke med 3 �ringen s� skal han f� beskjed om � ikke si noe han ikke kan love. Han tror ikke en unge bryr seg om s�nt han at man bryter avtaler. Bare tull..selvf�lgelig blir de lei seg.

Ellers pr�ver jeg � bli mer positiv..har slitt mye med det. Sliter ogs� med � ikke bli s� sinna p� ungene n�r jeg er sliten. Det er mitt st�rste m�l n� og klare � beherske meg n�r det stormer som v�rst her. Med to som hylskriker og sl�r seg vrang samtidig. Da holder det hardt mange ganger. Men fokuserer at jeg skal ikke bli sint..ikke bli sint..ikke bli stressa etc.

Jeg trivdes ikke noe s�rlig her i begynnelsen, men syns det er bedre n�. Har aldri hatt s� d�rlig r�d som jeg har hatt n�. Det er minuset. Jeg som ikke er noe god p� �konomi m� tenke meg om hver gang jeg �pner pengeboka om jeg kan kj�pe dette eller ikke. Slitsomt.

I morgen skal jeg og 3 �ringen kj�re til ett stort kj�pesenter mens minsten er i barnehagen. Minsten har blitt snart 16 mnd'er. Tiden flyr.

P� tirsdag skal begge i barnehagen s� da blir det siste finish f�r jul. Lille julaften s� h�per jeg ...at jeg f�r treet som noen skulle gi bort slik at jeg f�r ett juletre. Ellers hadde jeg ikke hatt r�d. I morgen skal jeg ikke handle noe. Bare g� og glane.

I julen har jeg plangt 2 juletre fester med ungene og en revy med 3 �ringen mens minsten er i barnehagen. Jeg bruker barnehagen for det den er verd. Ellers blir jeg rett og slett utslitt.

Avlastnings hjemmet fungerer kjempefint. De er s� trivelige folk. De har fire barn sj�l. 2 av dem er p� 3 �ringens alder. Mannen i huset har g�tt i klassen min p� ungdomsskolen s� jeg kjenner dem n� godt. Han er snill. Og det har han bestandig v�rt.

Gruvde meg s� f�lt til juleferien fordi jeg har f�lt meg s� innestengt her jeg bor n�. Enda jeg bor midt i ett boligfelt. N� g�r vi til barnehagen og jeg sparer 1 time i kj�ring hver dag p� skolen. S� slik sett er det veldig praktiskt.

nei n� skal jeg ta kvelden. En av grunnene til at jeg skriver her er for � dokumentere eksen litt ogs�. ]]>
geysirland http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=445
31.august http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=440 Mon, 31 Aug 2009 19:35:33 GMT Idag har bestevenninna mi bursdag. Har ringt henne men ikke kj�pt noe..vi ble enig om � bare kj�pe til jul og det er jo helt greit for meg. I dag starta jeg dagen kl 5.40... vekte ungene kl 6.10..var p� barnehagen kl 7.05 og var p� skola kl 8.20... det g�r lissom slag i slag... det tar ca... Idag har bestevenninna mi bursdag. Har ringt henne men ikke kj�pt noe..vi ble enig om � bare kj�pe til jul og det er jo helt greit for meg.


I dag starta jeg dagen kl 5.40... vekte ungene kl 6.10..var p� barnehagen kl 7.05 og var p� skola kl 8.20... det g�r lissom slag i slag... det tar ca 50 min � kj�re til skola da en vei.

Det er s� g�y med b�de matte og kjemi s� langt. N� er klassene jeg er i p� tur s� jeg var helt alene med l�rerne... i morgen har jeg kun matte og skal sitte � regne med damen... Syns hun virker trivelig og grei.

Hva har skjedd siden sist. Jo jeg har f�tt etterbetalt barnebidrag. F�r n� ca 1350 kr pr barn. F�r utvidet barnetrygd pluss sm�barnstillegg. Kommer da opp i ca 3500 kr der. F�tt nedsatt barnehage satsen til det laveste. Kontantst�tte for minsten er s�kt p�. Har ogs� s�kt p� utdanningsst�nad. M�tte ha en bekreftelse til fra Skola. M� kj�pe meg b�rbar pc..fordi jeg f�r ikke l�nt p� skola. Jeg har en hjemme som er istykker, men da jeg nevnte for eksen at jeg ville reparere den s� begynner han med at han eier halve av den.og da gadd jeg ikke. Da kj�per jeg heller en ny.

Har mista 2 h�ner... spurvehauken har v�rt ute to ganger. N� m� de pent v�re inne..slipper dem ut litt p� ettermiddagen da h�per jeg hauken har spist for dagen.:knegg:

De er jo s� koselige..n�r jeg roper p� dem s� kommer de l�penede..og n�r dyr viser meg tillit s� r�rer det ved noe i hjertet mitt. DA jeg ikke fant ei h�ne her etter at hauken hadde v�rt ute... Fant noen under noen busker og de viste meg den tilliten at de kom frem og fulgte meg tilbake til h�nseg�rden. Det syns jeg var veldig fint. Trodde ikke man kunne f� noe s�rlig kontakt med h�ner..men det gj�r man alts�. :snill:

Har ikke f�tt regna ordentlig p� hvor mye jeg har � rutte med om jeg skal t�rre � ta opp l�n. Noe i meg sier at jeg skal la v�re. Kanskje bare ta opp ett lite ett for � f� fiksa str�mmen. Har ikke orka � sett p� det enda.

Minsten ble ett �r 25 august. Og det g�r kjempebra med begge to p� barnehagen. De stortrives.

Har planlagt at i h�stferien s� skal jeg la minsten v�re i barnehagen og s� skal store�ster f�r v�re sammen med meg en dag. Har tenkt � ta henne med til byen. Blir litt liten tid bare for meg og henne... Men det er vel bare s�nn.

Kjenner jeg er sliten n� gitt.

Nei skal skrive mer senere. ]]>
geysirland http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=440
21 august 2009 http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=438 Fri, 21 Aug 2009 12:34:17 GMT *Endelig er hverdagen i gang. F�ler jeg har begynt p� ett nytt kapittel i livet mitt. * *N� er begge ungene i barnehagen og har hatt helt barnefri idag. Deilig. S� n� har jeg f�tt s�kt om redusert barnehage kostnader... ordna med ett mobil nr som jeg ikke skal ha lengre. Vaska hele huset.... Endelig er hverdagen i gang. F�ler jeg har begynt p� ett nytt kapittel i livet mitt.

N� er begge ungene i barnehagen og har hatt helt barnefri idag. Deilig. S� n� har jeg f�tt s�kt om redusert barnehage kostnader... ordna med ett mobil nr som jeg ikke skal ha lengre. Vaska hele huset. Holder p� � lage middag n�. Godt igjennom �konomien ...

Ser smalhans ut enda...

Men har s�kt om barnebidrag gjennom nav... s� h�per at det kommer inn en ekstra slant.

Har ogs� s�kt om utdannings st�nad..men ikke s� sikker p� om jeg f�r noe der.

Det jeg har prioritert med �konomien n� er � betale skatt og holde av nok penger til mat i 1 mnd. S� f�r jeg heller pr�ve � betale det jeg kan av resten.

Skal s�ke om � f� ettergitt noe skatt, men er ikke ferdig med de s�keskjemaene enda.

Har v�rt p� skola 1 dag. Kjemi. Det gikk jo over all forventning. Ble s� overrasket n�r jeg s� jeg f�r 1 l�rer helt for meg selv. Da er det jo mulig jeg klarer det. :snill:

Venninna mi har funnet meg ett brukt spisestubord til kr 1000 kr med 8 stoler..akkurat midt i blinken for meg. Burde ha tatt meg r�d til det for f�r nok ikke noe billigere og tenker p� 3 �rs dagen til vesla ..hun vil s� gjerne feire bursdag og for � f� til det m� jeg ha ett spisestubord. S� mulig jeg l�ner litt fra kontoen hennes for � f� det til.

Ellers ikke s� mye nytt... ]]>
geysirland http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=438
8 August! http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=437 Sat, 08 Aug 2009 05:15:59 GMT *I dag starta dagen kl 6. Men i natt sov begge to uten noen oppv�kninger. S� egentlig sovet godt. * *Hva jeg skal gj�re disse 2 timene idag vet jeg ikke. Enten sove, brodere eller bade...:knegg:* *N� har jeg f�tt ordna overgangst�nad. Den er i boks. Sm�barnstillegg fikk jeg h�re kommer... I dag starta dagen kl 6. Men i natt sov begge to uten noen oppv�kninger. S� egentlig sovet godt.

Hva jeg skal gj�re disse 2 timene idag vet jeg ikke. Enten sove, brodere eller bade...:knegg:

N� har jeg f�tt ordna overgangst�nad. Den er i boks. Sm�barnstillegg fikk jeg h�re kommer automatisk i tillegg til barnetrygd.

Pr�ver � f� eksen til � melde flytting enda jeg har skrevet epost til folkeregistret 9 mai i �r s� har de ikke registrert han som flytta. Det tar 6 mnd'er f�r de gj�r det hvis han ikke melder sj�l. Det er s� strengt serru.

I g�r var eksen � snakka med NAV...de sa han hadde mista sjansen til pappa perm i og med at han ikke var hjemme. Han mener han er sykmeldt og kan ta pappa perm n�r han vil f�r ungen er 3 �r. Han har sagt han skal klage p� dem etc etc...

Skal ikke forundre meg om at han f�r det som han vil. Typisk. Han er mer t�ffere enn meg s�nn. Han gir seg ikke. Og det er jo kun penga han er ute etter.

Det som jeg sliter litt med n� er at han tror at vi skal ha sex igjen..At jeg m� bare si i fra osv osv..Jeg har sagt jeg ikke er interessert. Og s� kommer det:

Ja men jeg kan da ta ungene en hel helg jeg????

Og s� skal jeg gi deg sex tilbake sier jeg.

ja sier han... �sj sier jeg...fy faan du er egoistisk. Du vil v�re sammen med ungene dine kun for � f� sex...

Nei sa jeg...er ikke interessert. Vi f�r f�lge samv�rsavtalen med 2 t hver l�rdag og s�ndag. For skal det v�re s�nn at han tror han skal f� sex bare han tar ungene litt ekstra s� gidder jeg ikke � sp�rre en gang. Uff hvordan skal jeg komme meg ut av den ???



Jeg har sagt det skulle ikke du gifte deg snart igjen da..s� gj�r det s� f�r du noen � hompe rundt p�. For jeg orker ikke. :st�nn:

N�r skal han skj�nne at vi ikke er sammen mer??? Hvordan skal jeg f� han til � skj�nne at ungene trenger han mer????

Hvordan kan jeg f� han til � skj�nne at jeg blir sliten n�r jeg har ungene stort sett hele tiden? Og at jeg da ikke tenker p� noe annet.

Hvordan skal jeg f� han til � forst� at n� konsentrerer jeg meg om mitt liv og min framtid.?.jeg driter i hans for � si det s�nn. Vet han greiser seg nok alikevel.

Han burde gi meg fri n�. For holder han p� � mase s�nn som han gj�r n� s� blir jeg gal snart. Hvis jeg sier jeg f�ler meg ikke sliten en dag s� er det rett p� sexmas..gud jeg blir s� lei.

I dag dukker det visst opp en onkel av meg som jeg ikke har sett p� sikkert 10 �r. Han kommer til pappa...er i tvil om jeg skal hilse p� han eller ikke. Han har v�rt familiens sorte f�r. Litt for mye alkohol og terroriserte sin mor, min bestemor slik at hun fikk nerveproblemer. Hun er n� d�d n�. Beskyldte min andre onkel for � ha tatt livet av faren sin. Fordi de hadde utedo og ikke innedo og det skulle lissom onkelen min ha betalt. Tull.

Bestefar d�de av hjerteinfarkt...mener jeg ikke har noe med utedo eller ikke.

Har v�rt sikkelig varmt her n�. I g�r var det 27C i skyggen p� det varmeste. Jeg blir lissom ikke den sprekeste da gitt.

Positive ting som har skjedd. Jeg har f�t noen uventet penger inn. Egentlig greit s� f�r jeg betalt litt mer p� skatten min.

F�r jeg s�ker om ettergivelse.

Har problemer med � f� bada 2 �ringen...eller i hvertfall vaska h�ret. Har pr�vd � f� henne til � vaske det i elva n�r hun bader alikevel, men nei... vil ikke bade... kommer inn p� kveldene f�r hun er s� sliten at hun vil bare legge seg. Skal pr�ve meg n� n�r hun kommer opp om vi skal dusje h�ret bare. F� henne til � sitte p� en s�nn plastikk stol i dusjen og lene seg bakover. Ser bare at jeg m� vaske h�ret hennes.

Nei det var visst alt. M�tte bare skrive ut noe gruff.

Hvordan f� han til � forst� at han m� komme seg opp p� morgenen og ikke sove til kl 14 hver dag???






]]>
geysirland http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=437
S�ndag 2 august. http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=434 Sun, 02 Aug 2009 05:49:58 GMT *En heller d�rlig natt. Fikk sovet til kl 1..da var det slutt. Da var det noen som var v�ken hver halvtime til kl 6 i morges... * *N� har eksen samv�r 2 timer med dem idag og da skal jeg sove sove og sove...* *N� er vi ca halveis i ferien. Det g�r egentlig greit. Men er sikkelig sur noen dager... En heller d�rlig natt. Fikk sovet til kl 1..da var det slutt. Da var det noen som var v�ken hver halvtime til kl 6 i morges...
N� har eksen samv�r 2 timer med dem idag og da skal jeg sove sove og sove...

N� er vi ca halveis i ferien. Det g�r egentlig greit. Men er sikkelig sur noen dager fordi jeg f�r s� liten tid for meg selv og f�r ikke pause og ikke til � trekke pusten en gang fordi det g�r i ett. Men det g�r. Har s�stra mi hjemme og sender henne av g�rde noen ganger med en av ungene s�nn at det blir ett halvt pusterom.
Hadde jeg ikke hatt henne hadde det blitt tungt.

Gruer til siste en og halve uka for da blir jeg mye alene.

Og enda mindre tid for seg selv.

Skulle �nske jeg hadde lommeboka fullt av penger s� skulle jeg ha dratt p� camping tur med dem til ett sted med med basseng og lekeapparater og mange unger. 2�ringen er helt syk etter kontakt med andre unger.

Vi ser jo nesten ikke barn her vi bor. Vi var opp i en dyrepark her og da var hun helt hekta p� � v�re sammen med andre barn hun sugde seg p� dem hun fant og ville leke..men selvf�lgelig ble hun oversett mye av barn som ikke er vant til at fremmede unger kommer bort og sp�r om de vil leke. Tilslutt fant hun en liten jente da som ville holde henne i h�nda og da var jo dagen reddet. :snill:

N� har det ordna seg med OS..f�r full OS... har f�tt litt sosialst�nad ogs� til � klare meg til neste l�nning. Har ogs� f�tt utvidet barnetrygd og skal ogs� s�ke om redusert betaling p� barnehagen slik at det ogs� blir billigere.

H�per regnskapsf�reren er tilbake fra ferie i morgen slik at jeg kan f� ordna med papirene og f�tt ordna meg ett skattekort.

S� er det skattene jeg skylder m� pr�ve � f� s�kt noe ettergitt.

Begynner � glede meg til � begynne � skole. Er spent lissom p� hvordan det blir om det blir for slitsomt eller om jeg syns det g�r greit.

Skal ogs� s�ke om sm�barnstillegg n� n�r jeg fikk full OS.

Slankinga g�r d�rlig er ikke motivert og klarer ikke � motivere meg s� da f�r det v�re til jeg er klar.

Minsten har passert 11 mnder og holder p� � reise seg opp n�. Heldigvis..gleder meg til han begynner � g� slik at han f�r aktivisert seg litt mer sj�l.

Ja det va visst alt. :snill: ]]>
geysirland http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=434
Torsdag 23 juli! http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=430 Thu, 23 Jul 2009 18:13:20 GMT *I dag har jeg hatt en knall dag. Sammen med s�stra mi og ungene. Vi dro p� martna med tivoli..Jeg elsker da tivoli og det ser det ut som 2 �ringen gj�r �...h�rlig!!:knegg:* *Str�lende sol og 23C ...rene syden stemninga og det er s� fint der ute... kan se havet og alle �yene...ett virkelig syn... I dag har jeg hatt en knall dag. Sammen med s�stra mi og ungene. Vi dro p� martna med tivoli..Jeg elsker da tivoli og det ser det ut som 2 �ringen gj�r �...h�rlig!!:knegg:

Str�lende sol og 23C ...rene syden stemninga og det er s� fint der ute... kan se havet og alle �yene...ett virkelig syn for �yet.

Vi kom f�rst til barnekonsert s� vi satte oss ned der. Det tror jeg 2 �ringen syns var spennende hun er jo s� opptatt av Allsang p� Grensen og dette ble jo noe tiln�rmet.

Jeg fikk kj�rt de store karusellene..en som het Tornado og en Te koppene som jeg kommer..elsker dem.

Minsten koste seg i vogna og han fulgte interessert med. Han koste seg han og. N�r han sov duppen sin dro vi p� restaurant og spiste mat. Vi var sammen med en dame som s�stra mi kjenner. Hun er litt handicapet men trivelig dame og 2 �ringen falt for henne med en gang. Unger er h�rlige s�nn... de ser ikke noe rart med folk. S� det syns jeg var morsomt.

Ellers traff hun en som er like gammel so seg fra barnehagen og de to kj�rte fly i lag. De var s� s�te s�.

Nei det var en toppers dag. M�tte ta det i dag er meldt regn i morgen. Var jo redd det var h�y musikk for minsten men det var det ikke s� det gikk greit alt sammen. :snill:

H�per bare lykkef�lelsen fortsetter en stund til.

glemte � gratulere eksen med 30 �rs dagen...han var hos meg da vi kom hjem og s� nesten ikke p� ungene og satt med hodetelefoner p� hodet og glodde p� internett. Da har han ikke sett dem i det heletatt idag. Sn�le greier..jeg blir sur av s�nt. Og endte jo med at han dro avsted. :knegg: ]]>
geysirland http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=430
Torsdag 15 juli! http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=429 Thu, 16 Jul 2009 08:05:06 GMT Tiden g�r.... Begynner �rlig talt � bli litt bekymra for svine influensaen... n� har det dukket opp tre tilfeller ganske s� n�rt her...:tullerdu: Jeg vet at jeg ganske skr�sikkert kommer til � f� det fordi immunforsvaret er rimelig d�rlig. Skj�nner jo at s� fort dette dukker opp i... Tiden g�r....

Begynner �rlig talt � bli litt bekymra for svine influensaen... n� har det dukket opp tre tilfeller ganske s� n�rt her...:tullerdu:

Jeg vet at jeg ganske skr�sikkert kommer til � f� det fordi immunforsvaret er rimelig d�rlig.

Skj�nner jo at s� fort dette dukker opp i barnehagen f.eks s� er det vel gjort. :sparke:

Syns det er litt skummelt.

Vekta st�r stille og jeg klarer ikke � styre godte suget. Tar Xenical hver dag, men syns ikke akkurat det hjelper mye.

Idag kommer bestevenninna mi... det skal bli koselig. Skravle litt.

X-en omtrent bor her og i g�r ble jeg s� lei at jeg sa om han ikke kunne dra hjem for skal han sitte her p� dataen s� f�r han heller ordne sin egen internet. Skal han v�re her s� f�r han v�re sammen med ungene...Men nei.:st�nn:

F�ler meg s� ufri i mitt eget hjem n�r han sitter her hele dagen. F�ler ikke at jeg kan gj�re hva jeg vil.

G�r lissom p� n�ler hele tiden og det liker jeg ikke..syns det er anstrengende.

Er s� deilig � v�re alene.

N� er det snart ferie i barnehagen. Egentlig gleder jeg meg til � komme i gang med den.

Skal sende klage til nav idag p� overganst�naden som ikke ligner noen ting. Har f�tt brev fra vg. skole om at jeg er registrert som delkurs elev der.

F�r h�pe det holder og at de ser at jeg ikke har tenkt � jobbe framover. Det er jo plent umulig og med s� sm� barn.

Har satt istand sykkelen min i g�r. Skal bare pumpe i litt mer luft og vaske den litt s� har jeg tenkt � sp�rre s�stra mi eller mamma og pappa i ferien om de kan ta ungene en times tid n� og da slik at jeg f�r meg en sykkeltur. Da sl�r jeg to fluer i en smekk..egentid og trim og pause...

Ellers har minsten blitt feberfri igjen og matlysten har steget litt ihvertfall. Fikk smake r�mmegr�t i g�r og det falt visst i smak, men er redd for at han skal f� mage vondt da s� han fikk ikke s� mye. Men det har g�tt bra.

B�de gruer og gleder meg til skolestart. ER s� redd for at ungene skal bli syke i begynnelsen slik at jeg m� v�re hjemme for da er jeg sabla redd jeg detter av lasset ganske fort. Krysser fingrene at det g�r bra. Er bare at jeg klarer � v�re fokusert p� det jeg skal gj�re. Ta det som en jobb.

Ellers ikke s� mye nytt som skjer. ]]>
geysirland http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=429
Ett minne jeg husker med glede! http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=428 Sun, 12 Jul 2009 20:17:27 GMT 1999 fikk jeg min f�rste datamaskin. Og det f�rste jeg starta med var chatting. Det ble som ett vindu til verden for meg. Var bestevenninna mi som introduserte meg til ICQ. Der traff jeg mange rare folk fra hele verden. Jeg pratet s� og si med ingen fra Norge. Bare fra utlandet. Jeg begynte bla... 1999 fikk jeg min f�rste datamaskin. Og det f�rste jeg starta med var chatting. Det ble som ett vindu til verden for meg. Var bestevenninna mi som introduserte meg til ICQ. Der traff jeg mange rare folk fra hele verden. Jeg pratet s� og si med ingen fra Norge. Bare fra utlandet.

Jeg begynte bla � snakke med en filipinsk jente den gangen og hun har jeg fortsatt kontakt med. Vi delte gleder og sorger p� nettet. Hun er n� i tyskland. Gift med en fra tyskland. Men har mista litt kontakten.

Snakket s� en del med folk fra India pussig nok. Vet ikke hvorfor mennskene der i fra fasinerte meg s�nn. Og som dere kanskje gjettet... s� ble jeg veldig opphengt i en... Han f�rst og fremst utrolig kjekk i mine �yne. Vi holdt kontakten i tykt og tynt. Han var fra Kashmir i India. Ett konfliktomr�de deluxe.

Jeg hadde aldri noe forh�pninger om � m�te noen s� langveisfra fra nettet. Syns det i utgangspkt var skummelt. Men i 2001... s� ble det bestemt at jeg og bestevenninna mi skulle p� ryggsekk tur i Australia. Eller det ble bestemt i 2000. En stund f�r vi reiste s� sendte Travel channel ett reise program fra India og venninna mi ble s� fasinert og spurte meg om vi ikke skulle ta en tur dit ogs� med det samme. S� planen ble 6 uker i australia og 2 uker i india. Jeg fortalte henne da om denne mannen jeg chatta med om vi kunne m�te han en dag eller noe. Hadde s� innmari lyst til � se hvordan han var i virkeligheten. Ok sa hun.

I 2001 traff jeg han. Jeg var solgt med en gang. Han hadde de mest nydelige �yne jeg noen gang har sett og han var lett og enkel � v�re sammen med og han hadde fikset hotelrom og kj�rte oss rundt i byen der og viste oss rundt. Flaksen var at vennina mi fikk nakke kink s� istedet for 1 dag s� ble det 4 dager. Det var trist � forlate mannen. Han var helt slik jeg hadde forestilt meg han var fra nettet. Jeg klarte aldri � glemme ham. I 2002 dro jeg nedover igjen til New Delhi alene for � m�te ham. Jeg er spr� ja det vet jeg. Men man lever bare en gang..muligens. Er i tvil om det. Den siste gangen jeg s� ham s� ble det klart at det aldri kunne bli oss. Han var �rlig nok og si at vi kom ikke til � passe sammen pga kulturforskjeller. Han var underlagt familien sin og kunne ikke gj�re s� mye krumspring. Faren var d�d og han hadde ansvar for mor og bestemor og s�ster og en bror. Jeg fattet ikke noe..barnslig..men helt sikkert det beste som kunne hendt. Han ringte meg jevnlig etterp�. Enten bare for � prate eller hvis han hadde noen problemer. Jeg ga ham 5000 kr husker jeg. Ikke for at han spurte om penger. Han ville ikke ha noe penger. Men jeg gjemte unna 5000 kr i bagasjen hans f�r jeg dro. For forholdene i india er ikke det samme som her.

Jeg unnet han pengene. Har aldri tenkt p� at jeg skulle hatt dem tilbake eller noe s�nt. Det f�ltes godt � gi dem vekk.

N� griner jeg...

Idiotisk nok s� klarte jeg � gifte meg med en annen idiot...ogs� en utlending. Av egentlig samme kaliber som ham. Men har jo f�tt smake min egen medisin og er n� separert. Han nektet en hver kontakt med han fra india forst�elig nok. Jeg satset p� dette forholdet og det gikk ikke.

Siste gang jeg prata med mannen fra India var i 2004... da ba jeg ham slutte � ringe. Fordi jeg ikke kunne ta telefonen mer. Ble bare br�k her.

N� .. dr�mmer jeg om denne mannen omtrent annenhver natt. Har pr�vd � s�ke ham opp p� nettet men han er og blir borte. Jeg har kastet tlf. nr og alt jeg hadde av han for x'en sin del.

Ikke at jeg har tenkt � ha noe forhold til han igjen. Aldri..men jeg tenker veldig mye p� hvordan det gikk med ham..lever han f.eks.???? Noen ganger har jeg f�lelsen p� at han kanskje ikke er her lengre.

Hadde v�rt bare s� innmari morsomt og h�rt hvordan han har det. OM ting har blitt bedre eller ikke for han og hans familie...

Mange syns sikkert jeg er stein hakke gal... noe jeg sikkert er ogs�. Men dog...

F�lte bare for � dele historien med noen. ]]>
geysirland http://forum.nybaktmamma.com/blog.php?b=428