Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider > Bryllup
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 05-09-2008, 22:20   #1
Supermedlem

Medlem siden: May 2008
Meldinger: 528
MP Rating: 0% (0)
embla_ har en strålende fremtid.embla_ har en strålende fremtid.embla_ har en strålende fremtid.embla_ har en strålende fremtid.embla_ har en strålende fremtid.embla_ har en strålende fremtid.embla_ har en strålende fremtid.embla_ har en strålende fremtid.embla_ har en strålende fremtid.embla_ har en strålende fremtid.embla_ har en strålende fremtid.
alle tips mottas med takk!

Er det bare meg eller, som syns det er vanskelig å begynne å planlegge bryllup? Setter meg ned å begynner å skrive litt, men vet jo ikke hva jeg må huske på engang.. Kan noen være så snill å gi meg noen tips? hva må jeg huske på, hva er fint å spise, hvor mye drikke trenger vi til 60 mennesker?

28. april kom vår lille gutt!!
embla_ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-09-2008, 23:38   #2
Supermedlem

Sommerfugl25 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Sted: skien
Meldinger: 1,328
Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.
Sv: alle tips mottas med takk!

*kirke
*gjesteliste med antall
*invitasjoner
* lokalet
*maten
*drikka (sjekk vinmonopolet sine nettsider,tips der)
* fotograf
* klær
* pynt
*hvem som skal hjelpe til med div ting,kakebakere,filming,bilder osv osv...
*bryllupskaka
* prøvingsattest må sendes
* blomster,brudebukett,knapphullsblomster
* brudebil
*bryllupsnatt,evt barnepass
* bryllupsreise?

Sånnn generelt....sikkert mer også...bare start sånn smått så går det seg til Lykke til

Sommerfugl25 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-09-2008, 12:05   #3
Seniormedlem

J@nnickemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: I nytt hus :D
Meldinger: 1,919
J@nnickemor har et ubeskrivelig bra rykte.J@nnickemor har et ubeskrivelig bra rykte.J@nnickemor har et ubeskrivelig bra rykte.J@nnickemor har et ubeskrivelig bra rykte.J@nnickemor har et ubeskrivelig bra rykte.J@nnickemor har et ubeskrivelig bra rykte.J@nnickemor har et ubeskrivelig bra rykte.J@nnickemor har et ubeskrivelig bra rykte.J@nnickemor har et ubeskrivelig bra rykte.J@nnickemor har et ubeskrivelig bra rykte.J@nnickemor har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av embla_ Vis post
Er det bare meg eller, som syns det er vanskelig å begynne å planlegge bryllup?

Overhode ikke, har slitt i flere år jeg og

Ting løsnet ikke før vi tok det steget at vi bare satte en dato, ringte kirke og fikk booket festlokalet, for så å fortelle foreldrene våre...
Først DA ble alt så mye lettere, for da hadde vi endelig noe fast å forholde oss til! og ikke minst at vi da hadde fortalt det til noen så da var det ingen vei "tilbake"

Nå er planleggingen allerede godt i gang, og vi har faktisk fått mange brikker på plass allerede!

Forløbig har vi ca 70 gjester på lista vår - herav ca 10 barn

Meny: Jeg grubler veldig på menyen selv om dagen, men rekner med vi går for Elg eller Hjort med tilbehør.
(Vi skal skaffe slakt selv, så må derfor tenke på dette nå rundt disse jakttider )

Dette med drikke er ikke lett, og det kommer jo an på hva slags former dere skal ha det i
Vi går for fri bar på kvelden, og da går det jo såklart mye mer en hva det ville ha gjort med ikke-fri-bar.

Men sånn til velkommst og middagen ser jeg kanskje for meg:
Velkommst: 1 glas campagne/Mozell
Middagen: 2 glas vin og 1 flasker brus/farris 0,5 + karaffler med vann på bordet (mange vil ha rent springvann til vin )
Dessert: 1 glas cognac/baileys og 1 flaske brus/farris
Kaffe: fri bar - så her trenger vi jo liiiiit...
(ingen i vår familie spytter i koppen )

Lykke til med planleggingen!
08.08.09
J@nnickemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-09-2008, 10:03   #4
Veteranmedlem

Februarmamsen sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Sted: Østfold og Åsen i NE
Meldinger: 4,694
Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.

Er ikke bare du som sliter med det vil jeg tro...

Det jeg startet med som oftest blir booket og dermed opptatt først var, samt en del praktiske ting som er avgjørende for andre avgjørelser igjen:
  • booke kirke
  • booke lokaler
  • booke fotograf
  • booke kokk om det ikke følger med lokalet
  • booke solist om det ikke er venner/familie som skal gjøre det
  • Booke band
  • lage gjesteliste
  • sette ned budsjett (ikke lett når alle tall blir tatt ut av løse luften føles det ut som)
  • lage en oversikt over alkohol og evt begynne å kjøpe inn når man er på reiser
  • Klarere økonomien... skal dere betale alt selv eller bidrar foreldre og svigerforeldre.
Det var i alle fall noe...

Masse lykke til med planleggingen
Februarmamsen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 11:20.