Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider > Bryllup
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 02-07-2006, 07:38   #1
Veteranmedlem

Lissi80 sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Askim
Meldinger: 3,286
MP Rating: 100% (4)
Lissi80 har en strålende fremtid.Lissi80 har en strålende fremtid.Lissi80 har en strålende fremtid.Lissi80 har en strålende fremtid.Lissi80 har en strålende fremtid.Lissi80 har en strålende fremtid.Lissi80 har en strålende fremtid.Lissi80 har en strålende fremtid.Lissi80 har en strålende fremtid.Lissi80 har en strålende fremtid.Lissi80 har en strålende fremtid.
Bryllup..Noen spm fra meg...

Jeg bare lurer på hva som er normalt...

Vi har to barn.. de skal selvfølgelig være brudepike og brudesvenn...

Så har jeg to tantebarn hvor min svigerinne lurte på om jeg ville ha de som brudepiker også...Jeg dro litt på det og sa vi fikk nå se...

Men er det da slik at jeg må betale for leie/kjøp av kjole til de også? Ville det vært frekt og be min bror og svigerinne betale dette selv evt?? Vi skal ikke ha et stort bryllup.. vielse i kirken og kun nærmeste familie og forlovere med følge etterpå...hadde derfor ikke tenkt og bruker altfor mye penger på dette...

Hva ville dere gjort??

Og når det gjelder forloverene...er det vanlig at brudeparet betaler for klærne dems? Eller er detgte noe de betaler selv? Skal/bør brudens forlovers kjole stå litt i stil med brudekjolen/brudebukett eller har det ingen betydning?

16-8-2008
Lissi80 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-07-2006, 08:17   #2
Supermedlem

Evensmamma sin avatar

Medlem siden: May 2004
Sted: HOLMESTRAND
Meldinger: 678
MP Rating: 0% (0)
Evensmamma har mye å være stolt av.Evensmamma har mye å være stolt av.Evensmamma har mye å være stolt av.Evensmamma har mye å være stolt av.Evensmamma har mye å være stolt av.Evensmamma har mye å være stolt av.Evensmamma har mye å være stolt av.Evensmamma har mye å være stolt av.Evensmamma har mye å være stolt av.Evensmamma har mye å være stolt av.Evensmamma har mye å være stolt av.
Sv: Bryllup..Noen spm fra meg...

da det gjelder brudepiker og brudesvenner så vet jeg ikke det er vel ingen gylden regel..
forloverne våre ordna selskapstøy selv..og din forlover eller gjester skal ikke ha farger som dominerer over bruden..
Gammel 02-07-2006, 09:57   #3
Æresmedlem

Niobe sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 19,098
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.

Våre forlovere ordnet antrekk selv, og matchet dem til våre og til omgivelsene vi tok bilder i. Det er jeg veldig glad for. Ser mange bryllupsbilder hvor brudens forlover er den som viser på best på bildene....
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-07-2006, 10:35   #4
Seniormedlem

Q-melk sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: i et grått hus
Meldinger: 2,501
Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.

De ordnet klær helt selv! - og betalte det selv....

Tror det er det som er det vanlige i Norge - har aldri hørt om noen som har betalt /fikset klær til dem. Det er en amerikansk tradisjon. Og etter å ha sett n'ten filmer med godt voksne brudepiker i kjoler de ikke kan fordra tenker jeg bare at jeg aldri ville ha gort det mot noen.....

Hadde ikke tenkt å ha brudepiker, men to av tantebarna mine fikk stjerner i øynene når de fikk høre at vi skulle gifte oss. "ÅH - da får eg endeleg vera brur" så den yngste.... Hvem kan motstå noe sånt ???

Svigerinnen min er flink å sy - og sydde like kjoler til begge jentene.
Forloveren min hadde funnet en kjempefin kjole - den var fargesterk - men det gjorde ingenting! Hun har en så sterk personlighet - og må ha klær som "matcher".

Forloveren til mannen min visste ikke hva han skulle ha på seg. Forloveden hans trodde på det tidspunkt at de aldri kom til å gifte seg - så hun spurte meg om det var ok at de leide sjakett til han også. Vi så ikke noe galt i det - så da var det to pene menn i sjakett (den peneste var MIN ) , en i brudekjole, og en i en grønn kjole.

Brudebildene som var tatt hos fotograf var bare av oss to - men vi har mange bilder med alle 6 også..... (hadde en hobbyfotograf i bryllupet vårt - han tok ca 350 bilder i løpet av hele dagen!)

Q-melk er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-07-2006, 00:49   #5
Seniormedlem

Lotte26 sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Sted: På dansegulvet
Meldinger: 1,926
Lotte26 har en strålende fremtid.Lotte26 har en strålende fremtid.Lotte26 har en strålende fremtid.Lotte26 har en strålende fremtid.Lotte26 har en strålende fremtid.Lotte26 har en strålende fremtid.Lotte26 har en strålende fremtid.Lotte26 har en strålende fremtid.Lotte26 har en strålende fremtid.Lotte26 har en strålende fremtid.Lotte26 har en strålende fremtid.

Forloverne våre betalte selv.

Vi hadde våre egne barn, samt tantepia mi som brudepike. Var så heldig å få kjøpt billig silke i Thailand, og har en mamma som sydde kjoler til begge jentene
Lotte26 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-07-2006, 01:04   #6
Veteranmedlem

safran sin avatar

Medlem siden: Jan 2003
Sted: Classified
Meldinger: 4,793
safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Niobe
Våre forlovere ordnet antrekk selv, og matchet dem til våre og til omgivelsene vi tok bilder i. Det er jeg veldig glad for. Ser mange bryllupsbilder hvor brudens forlover er den som viser på best på bildene....
Jepp, mine bryllupsbilder er i stor grad preget av forloverens kjole...

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 02:55.