Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider > Bryllup
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 12-01-2008, 16:44   #1
Seniormedlem

LilleTrille sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 2,686
MP Rating: 100% (2)
LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.
rørt "Budsjett"bryllup?

Hvordan ordna dere bryllupet deres, dere som hadde litt mindre penger å rutte med? Meny/mat? Drikke? Kjole/klær/hår/sminke?

Jeg vet foreløpig ikke det eksakte budsjettet vårt, men la oss si ca 50.000 kr(totalt for rubbel og bit, inkl. kjole)/30 personer til middag/+30 til til kaffe. Tror jeg

Vi trenger ikke betale noe for invitasjoner/svarkort og bordkort, det scrapper svigermor
Gammel 12-01-2008, 20:13   #2
Seniormedlem

LilleTrille sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 2,686
MP Rating: 100% (2)
LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: "Budsjett"bryllup?

Dytter
Gammel 12-01-2008, 20:22   #3
Supermedlem

Bittemor sin avatar

Medlem siden: Sep 2003
Sted: HORDALAND
Meldinger: 559
MP Rating: 0% (0)
Bittemor har mye å være stolt av.Bittemor har mye å være stolt av.Bittemor har mye å være stolt av.Bittemor har mye å være stolt av.Bittemor har mye å være stolt av.Bittemor har mye å være stolt av.Bittemor har mye å være stolt av.Bittemor har mye å være stolt av.Bittemor har mye å være stolt av.Bittemor har mye å være stolt av.Bittemor har mye å være stolt av.

Vi har tenkt å bruke ca.50 000 med alt.og jeg har søkt på nettet etter kjole og det er ganske mange fine rimelige brudekjoler til alt fra 2500 og oppover. Mannen hadde vi tenkt at han kansje kunne ha vanlig svart dress og kjøpe vest utenom. så kjøper vi pynt og slik på ikea og leier samfunnshus, får venner til å servere mot å delta på festen etterpå. bruker øvrig familie til å bake kaker og til å synge i kirken. Dette er noen forslag

Vi giftet oss 12.juli 2008 bryllupsrapport

Bittemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-01-2008, 11:47   #4
Supermedlem

Puspersille sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Akershus
Meldinger: 739
Puspersille har en strålende fremtid.Puspersille har en strålende fremtid.Puspersille har en strålende fremtid.Puspersille har en strålende fremtid.Puspersille har en strålende fremtid.Puspersille har en strålende fremtid.Puspersille har en strålende fremtid.Puspersille har en strålende fremtid.Puspersille har en strålende fremtid.Puspersille har en strålende fremtid.Puspersille har en strålende fremtid.

Vi har planer om helt enkelt bryllup med utefest i hagen, maten lager jeg selv på forhånd (tapas el.l.), kjolen håper jeg å få hjelp til å sy, dress har mannen osv. Vi har ikke noe budsjett (vi har ikke satt dato engang ).

Puspersille er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-01-2008, 12:41   #5
Seniormedlem

Tonjemor sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 1,723
Tonjemor har en strålende fremtid.Tonjemor har en strålende fremtid.Tonjemor har en strålende fremtid.Tonjemor har en strålende fremtid.Tonjemor har en strålende fremtid.Tonjemor har en strålende fremtid.Tonjemor har en strålende fremtid.Tonjemor har en strålende fremtid.Tonjemor har en strålende fremtid.Tonjemor har en strålende fremtid.Tonjemor har en strålende fremtid.

Vi har budsjett på ca 50000.. Det dyreste for oss er kjolen min, ringene og fotograf. Dette utgjør nesten 30000 av budsjettet. Ei venninne av meg skal sminke meg og legge negler. Hun skal også binde brudebuketten min og hjelpe til med dekorasjoner. Tror ikke det blir så vanskelig skal ha cala liljer tror jeg.

Koldtbord er en bekjent av mamma, hun tar ca 200 kr pr pers, vi blir ca 20 til middag.
Alkohol til koldtbordet ordner vi nå etterhvert..
Vi skal ha ca 30 kaffegjester, de får kaker som familie og venner hjelper til å lage. Drikke utover kvelden må de selv medbringe.

Musikk får vi fra mp3 spiller..

Pynt til bordene blir en enkel vase fra ikea som koster 5 kr, med 1 blomst i. Og enkle telysholdere. Samt litt tyll osv. Bruker ikke mye penger på det hvertfall.

Invitasjoner bestillte vi på eurofoto.no kom på under 200 kr for ca 30 invitasjoner.

Jeg har beregnet ca 2000 kr på frisør, men lurer på om jeg ikke skal få en venninne til å hjelpe meg med det også.
Bryllupskake har jeg og beregnet ca 2000 på, men nå lurer jeg på om jeg ikke skal lage den selv. Kjøpe stativ og ha annenhver ostekake og sjokoladekake.

Målet mitt er å spare der jeg kan spare.

Sist endret av Tonjemor; 13-01-2008 kl 12:51.
Tonjemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-01-2008, 12:54   #6
Seniormedlem

Morskjærlighet sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Ramnes
Meldinger: 2,245
Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi har budsjett på ca 40tusen og ca 55 gjester.

Kjole,slør og underskjørt: 9600 på salg,men man kan leie eller kjøpe på finn.no Hadde bestemt meg på forhånd at jeg skulle bruke en del penger på dette.
Dress: kjøpes på Dressmann til ca 1500 kr
Sko: har familiemedlem på skofabrikk så får redusert pris
Invitasjoner,bordkort og meny: lages av ei venninne
Bryllupskake: konditor-kusine så v ibetaler ingredienser
Kaker: familie baker
Middag: tapas og lasagne,får billigere mat pga gode venner 5000 kr
Drikke: betaler drikke til middag og kaker og dette kjøpes i Sverige. Gjestene tar med til festen ca 2500
Lokale: samfunnshus til 1500 kr for hele helgen
Pynt: IKEA kjøper enkle vaser med plass til en blomst og har tenkt å kjøpe bordpynt fra www.loveharts.com
Frisør: usikker
Bil til kirken og lokale: gode venner med kule biler gjør det gratis...håper jeg hehe
Kirke: usikker da vi ikke hører til denne kirken
Ringer: 0 kr da vi bruker forlovelsesringene
Hotellrom bryllupsnatten: 0 kr da mamma betaler dette
Blomster: kjøper inn og så lager mamma buketten men kommer til å bruke kanskje 1000 kr på blomster totalt. Aner ikke hva blomster koster jeg...

Så gjelder det å ikke betale alt på en gang men ta det litt etter litt....

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 00:58.