Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider > Bryllup
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 12-11-2007, 09:47   #1
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a
Bytte av etternavn - nytt pass?

Jeg kommer til å bytte etternavn i mai, og vi skal reise på bryllupsreise til Frankrike i juli 2008. Er det noen som vet om jeg da må skaffe nytt pass? Eller kan jeg bruke passet med gammelt etternavn det året som gjenstår av passets gyldighetstid?
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-11-2007, 09:59   #2
Seniormedlem

Honey sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: I huset mitt..
Meldinger: 1,788
MP Rating: 0% (0)
Honey har en strålende fremtid.Honey har en strålende fremtid.Honey har en strålende fremtid.Honey har en strålende fremtid.Honey har en strålende fremtid.Honey har en strålende fremtid.Honey har en strålende fremtid.Honey har en strålende fremtid.Honey har en strålende fremtid.Honey har en strålende fremtid.Honey har en strålende fremtid.
Sv: Bytte av etternavn - nytt pass?

Du kan bruke passet dersom du har med en kopi av vielsesattesten i tillegg. For billettene har sikkert ditt nye navn?
Gammel 12-11-2007, 10:02   #3
Tidl. bruker
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Honey
Du kan bruke passet dersom du har med en kopi av vielsesattesten i tillegg. For billettene har sikkert ditt nye navn?
Ja de er bestilt i mitt nye navn. Takk skal du ha!
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-11-2007, 10:07   #4
Supermedlem

Eli73 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Meldinger: 552
Eli73 har en strålende fremtid.Eli73 har en strålende fremtid.Eli73 har en strålende fremtid.Eli73 har en strålende fremtid.Eli73 har en strålende fremtid.Eli73 har en strålende fremtid.Eli73 har en strålende fremtid.Eli73 har en strålende fremtid.Eli73 har en strålende fremtid.Eli73 har en strålende fremtid.Eli73 har en strålende fremtid.

Jeg dro til syden etter at vi hadde giftet oss, gikk på politistasjonen og de satte bare ett stempel i forsiden av passet hvor det står, "this is the cerifity that the holder of this passport the også står det bryllupsdagen has lawfully changed her name to....så står da mitt navn med nye etternavn.
Og stempel oppå der igjen.
Det kostet ingenting og de gjør det mens du venter.
Det kostet iallefall ingenting for 7 år siden og jeg har det samme passet i dag.
Gammel 12-11-2007, 10:14   #5
Tidl. bruker
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Eli73
Jeg dro til syden etter at vi hadde giftet oss, gikk på politistasjonen og de satte bare ett stempel i forsiden av passet hvor det står, "this is the cerifity that the holder of this passport the også står det bryllupsdagen has lawfully changed her name to....så står da mitt navn med nye etternavn.
Og stempel oppå der igjen.
Det kostet ingenting og de gjør det mens du venter.
Det kostet iallefall ingenting for 7 år siden og jeg har det samme passet i dag.
Ok - det høres ut som en enda mer legal løsning! Tror jeg går for den.
Gammel 12-11-2007, 10:22   #6
Supermedlem

Bonsai sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Meldinger: 882
Bonsai har et ubeskrivelig bra rykte.Bonsai har et ubeskrivelig bra rykte.Bonsai har et ubeskrivelig bra rykte.Bonsai har et ubeskrivelig bra rykte.Bonsai har et ubeskrivelig bra rykte.Bonsai har et ubeskrivelig bra rykte.Bonsai har et ubeskrivelig bra rykte.Bonsai har et ubeskrivelig bra rykte.Bonsai har et ubeskrivelig bra rykte.Bonsai har et ubeskrivelig bra rykte.Bonsai har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg ventet rett og slett med å sende inn navneendring til etter at vi kom tilbake fra bryllups-reise. Nå dro vi så kjapt at vi ikke hadde rukket å vært på politi-huset. Å reise med et pass hvor det står et annet etternavn er etter loven dokument-forfalskning.

"I valget mellom falske venner og åpne fiender, har jeg alltid foretrukket de siste." BSB
Bonsai er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-11-2007, 11:17   #7
Supermedlem

Monen sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: Lier
Meldinger: 892
Monen har en strålende fremtid.Monen har en strålende fremtid.Monen har en strålende fremtid.Monen har en strålende fremtid.Monen har en strålende fremtid.Monen har en strålende fremtid.Monen har en strålende fremtid.Monen har en strålende fremtid.Monen har en strålende fremtid.Monen har en strålende fremtid.Monen har en strålende fremtid.

Mens vi fikk beskjed på politistasjonen at vi måtte ha nye pass
Gammel 12-11-2007, 11:26   #8
Seniormedlem

Thea_84 sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Sted: Vigra
Meldinger: 1,535
Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.

Nei du trenger ikke å kjøpe nytt pass.

NAVNEENDRING I PASS:
Hvordan kan jeg endre navnet i passet mitt, for eksempel etter giftermål?
Du kan endre navnet i passet ditt bare én gang. Du må møte personlig og ta med dokumentasjon som viser både ditt tidligere og nåværende navn og dato for navneendringen. Dokumentet må være en original. Det kan ikke foretas navneendring i maskinlesbare pass.

Thea_84 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-11-2007, 13:44   #9
Tidl. bruker
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Thea_84
Nei du trenger ikke å kjøpe nytt pass.

NAVNEENDRING I PASS:
Hvordan kan jeg endre navnet i passet mitt, for eksempel etter giftermål?
Du kan endre navnet i passet ditt bare én gang. Du må møte personlig og ta med dokumentasjon som viser både ditt tidligere og nåværende navn og dato for navneendringen. Dokumentet må være en original. Det kan ikke foretas navneendring i maskinlesbare pass.
Nå har jeg rukket å ringe til passavdelingen hos politiet i mellomtiden, og fant ut det samme som du sier Thea. Jeg har ikke maskinlesbart pass, men håndskrevet, og da kan jeg bare stikke innom og få navnet endret mens jeg venter. Jeg må ha med vigselsattest eller navneendringsbrevet fra folkeregisteret, i tillegg til passet da.

Det enkleste hadde jo vært å vente med navnebyttet til etter bryllupsreisen! Men nå er flybillettene bestilt med mitt "nye" navn, og det er nå litt romantisk å reise på bryllupsreise som frue med mannens etternavn, synes jeg.
Gammel 12-11-2007, 21:15   #10
Medlem

2 x mamma sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Sted: Akershus
Meldinger: 423
MP Rating: 100% (1)
2 x mamma har mye å være stolt av.2 x mamma har mye å være stolt av.2 x mamma har mye å være stolt av.2 x mamma har mye å være stolt av.2 x mamma har mye å være stolt av.2 x mamma har mye å være stolt av.2 x mamma har mye å være stolt av.2 x mamma har mye å være stolt av.2 x mamma har mye å være stolt av.2 x mamma har mye å være stolt av.2 x mamma har mye å være stolt av.

Du treng er ikke... for hvis navnet i passet er det samme som navnet på billetten, så holder det?!

men dere vet at det skal bli billigere med pass nå? eller om det har tredd i kraft?

http://frufjeldhammerskaos.blogspot.com
2 x mamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 03:06.