Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider > Bryllup

Vis resultat: Hvor lenge satt dere tilbords?
Under 1 time 1 3.45%
Ca. 1 time 2 6.90%
Ca. 2 timer 1 3.45%
Ca. 3 timer 9 31.03%
Ca. 4 timer 14 48.28%
Ca. 5 timer 1 3.45%
Ca. 6 timer 1 3.45%
Over 6 timer 0 0%
Velgere: 29. Du kan ikke stemme i denne spørreundersøkelsen

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 08-08-2005, 21:01   #1
VIP-Medlem

Pippi-mor sin avatar

Medlem siden: May 2002
Meldinger: 5,165
MP Rating: 0% (0)
Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.
Dere som er gift - Hvor lenge satt dere tilbords under middagen?

Jeg er selv gift og har vært i endel brylluper de siste årene, men aldri sittet sååååå lenge tilbords under en middag som vi gjorde på lørdag! 6 TIMER!!! Det var altfor lenge! Vel, det var et stort gårdsbryllup med 150 gjester, men likevel da...

Først satt vi 2 timer i kirken på harde kirkebenker, så 6 timer på harde pinnestoler. Jeg har skikkelig vondt i rompa ennå jeg altså. Visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg på slutten....

I vårt bryllup satt vi 3 timer under middagen, det var akkurat passe med 3 retters middag (hovedrett ble servert 2 ganger), sanger og faktisk endel taler. Gudskjelov klarte folk å fatte seg i korthet.

Hvor lenge satt dere tilbords i deres bryllup? Fortell gjerne om din lengste bryllupsmiddag-opplevelse, hvis den overgår min.
Gammel 08-08-2005, 21:51   #2
Supermedlem

Lilleulv sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 756
Lilleulv har mye å være stolt av.Lilleulv har mye å være stolt av.Lilleulv har mye å være stolt av.Lilleulv har mye å være stolt av.Lilleulv har mye å være stolt av.Lilleulv har mye å være stolt av.Lilleulv har mye å være stolt av.Lilleulv har mye å være stolt av.Lilleulv har mye å være stolt av.Lilleulv har mye å være stolt av.Lilleulv har mye å være stolt av.
Sv: Dere som er gift - Hvor lenge satt dere tilbords under middagen?

Jeg mener å huske at vi satt ca 4 timer ved middagsbordet da vi giftet oss. Og ca en halv time i kirken. Vi hadde regnet med ca 3 timer så kaffegjestene måtte vente litt. Men det gikk bra.
2 timer i kirken og 6 timer ved middagsbordet virker utrolig lenge.

Du får pleie rompen din godt.
Lilleulv er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-08-2005, 01:52   #3
VIP-Medlem

Medlem siden: Apr 2004
Sted: Telemark
Meldinger: 6,016
mamma_nemi har mye å være stolt av.mamma_nemi har mye å være stolt av.mamma_nemi har mye å være stolt av.mamma_nemi har mye å være stolt av.mamma_nemi har mye å være stolt av.mamma_nemi har mye å være stolt av.mamma_nemi har mye å være stolt av.mamma_nemi har mye å være stolt av.mamma_nemi har mye å være stolt av.mamma_nemi har mye å være stolt av.mamma_nemi har mye å være stolt av.

I bryllupet til broren min så satt vi cirka litt over to timer.Men seks timer syns jeg var litt vel lenge da.i bryllupet til broren min så var vi i overkant av 50 gjester da.
Gammel 09-08-2005, 09:07   #4
Tidligere bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Hvordan i huleste klarer noen å få en vielse i kirken til å vare i 2 timer?
Kom dere ekstremt tidlig eller varte den to timer fra begynnelse til slutt?
En gjennomsnittlig lengde på vielse med det nye ritualet er nemlig 30 minutter. Med solistinnslag kan det vare opptil 40 min.
Normalt klarer vi å kjøre to vielser med pause i mellom på to timer.

Måtte bare spørre.. Skulle likt å vite hvor de klarer å holde en så lang vielse.

Vår vielse var unnagjort på 25 minutter i kirken, og middagen var unnagjort på en time. Vi spiste nemlig på restaurant sammen med nærmeste familie. Ingen taler eller sanger ved middagen.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-08-2005, 11:29   #5
VIP-Medlem

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Feb 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 8,738
Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.

Et sted mellom 3 og 4 timer.

Men vi har også vært i et bryllup der vi satt tett opp mot 6 timer. Heldigvis var det før røykeloven, så vi kunne drøye tiden med å dampe.... :røyke: Det var 4 retter, flere serveringer, mange, lange taler, og slapp regi fra toasmaster. Det var rett og slett drepende kjedelig, noe som var synd, siden lokaler, mat og gjester var kjempebra, så alt lå an til en flott feiring.

Men det er vanskelig å kjøre en "normal" bryllupsmiddag på under 3-3,5 timer, tror jeg, så om man skal ha kaffegjester er det lurt å regne med 4 timer, for sikkerhets skyld.

Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-08-2005, 12:04   #6
Ise
Æresmedlem

Ise sin avatar

Medlem siden: Sep 2003
Sted: På bygde!
Meldinger: 22,266
Ise har et ubeskrivelig bra rykte.Ise har et ubeskrivelig bra rykte.Ise har et ubeskrivelig bra rykte.Ise har et ubeskrivelig bra rykte.Ise har et ubeskrivelig bra rykte.Ise har et ubeskrivelig bra rykte.Ise har et ubeskrivelig bra rykte.Ise har et ubeskrivelig bra rykte.Ise har et ubeskrivelig bra rykte.Ise har et ubeskrivelig bra rykte.Ise har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi satt vel i ca 1 1/2 time ved middagsbordet i vårt bryllup,helt passelig syns jeg.

Vi satt også i 6 timer en gang ved middagsbordet i min svogers bryllups,det var rett og forferdelig!
Gammel 09-08-2005, 12:11   #7
Seniormedlem

Shannon sin avatar

Medlem siden: Jan 2003
Meldinger: 2,761
Shannon har en strålende fremtid.Shannon har en strålende fremtid.Shannon har en strålende fremtid.Shannon har en strålende fremtid.Shannon har en strålende fremtid.Shannon har en strålende fremtid.Shannon har en strålende fremtid.Shannon har en strålende fremtid.Shannon har en strålende fremtid.Shannon har en strålende fremtid.Shannon har en strålende fremtid.

Var i et bryllup for en liten stund siden. Der satt vi vel også borti 6 timer ved middagsbordet. Dette er altfor lenge etter min mening og man ender opp med å kjede seg til slutt. Stakkars den eldre garde.
Gammel 09-08-2005, 12:39   #8
Medlem

Medlem siden: Aug 2004
Sted: Moss
Meldinger: 251
unca er som en lysfontene.unca er som en lysfontene.unca er som en lysfontene.unca er som en lysfontene.unca er som en lysfontene.unca er som en lysfontene.unca er som en lysfontene.unca er som en lysfontene.unca er som en lysfontene.unca er som en lysfontene.unca er som en lysfontene.

Dette er tips jeg skal ha med meg til min eget bryllupp! Det kan jo virkelig blir for lenge også, ja...uff! skal jo være hyggelig med gjester som går litt frem og tilbake, og kanskje med litt dansing...hehe
unca er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-08-2005, 13:24   #9
Supermedlem

Zianta sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Spikkestad
Meldinger: 1,359
Zianta har mye å være stolt av.Zianta har mye å være stolt av.Zianta har mye å være stolt av.Zianta har mye å være stolt av.Zianta har mye å være stolt av.Zianta har mye å være stolt av.Zianta har mye å være stolt av.Zianta har mye å være stolt av.Zianta har mye å være stolt av.Zianta har mye å være stolt av.Zianta har mye å være stolt av.

2 timer vielse og 6 timer ved middagsbordet!
Tror jeg hadde krepert etter vielsen.

I vårt bryllup var vi 30 min i kirken og 2 timer og 45 min middag (3 retter)
Jeg har faktisk 2 års bryllupsdag i dag.

Zianta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-08-2005, 13:52   #10
Medlem

Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 349
MammaLise er som en lysfontene.MammaLise er som en lysfontene.MammaLise er som en lysfontene.MammaLise er som en lysfontene.MammaLise er som en lysfontene.MammaLise er som en lysfontene.MammaLise er som en lysfontene.MammaLise er som en lysfontene.MammaLise er som en lysfontene.MammaLise er som en lysfontene.MammaLise er som en lysfontene.

giftet oss i danmark, siden mannen er dansk. der er det vanlig med 6t.
fryktelig lenge. vi selv hadde kun litt over 3t, ville ikke ha masse sanger
og taler.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 14:49.